دلار 60 هزار تومانی! پیامد ها و فرصت های آن در بازار فارکس

با سلام خدمت همراهان همیشگی گوگل فارکس.

امروز می خواهیم به موضوع بسیار مهمی بپردازیم، موضوعی که بر حیطه ما معامله گران تاثیری که اگر بگوییم حیاتی است زیاده روی نکرده ایم، قیمت دلار و ارتباط آن با بازار فارکس!که با صعود قیمت دلار به 60 هزارتومان بررسی این موضوع و کشف فرصت ها و شناختن پیامدهای آن از نان شب واجب تر شده است.

ارتباط دلار بر بازار فارکس

تصویری از دلار و دیگر ارز های بین المللی

در همین ابتدا بگوییم که بیایید از بررسی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی مسأله دلار و قیمت آن و چالش های انسانی آن گذر کنیم، زیرا باید این کار را به متخصصان و صاحب نظران این کار سپرد و اینکه شما عزیزان همگی به این موضوعات واقف هستید، پس بیاید دلار 60 هزارتومانی را فقط با نگاه فارکسی مورد بررسی قرار دهیم.

ارتباط دلار با بازار فارکس یکی از مهم‌ترین ارتباطات در بازارهای مالی جهانی است. دلار امریکا به عنوان ارز اصلی جهانی و ارز پایه برای بسیاری از معاملات بین‌المللی و معاملات در بازار فارکس شناخته می‌شود.

بنابراین، هرگونه تغییر در ارزش دلار در بازارهای جهانی می‌تواند تأثیر مستقیمی بر نرخ ارز دلار در بازار فارکس داشته باشد.(اگر می خواهید از داشتن درآمد دلاری جا نمانید پیشنهاد می کنیم از همین الان آموزش های رایگان فارکس را آغاز کنید.)

اطلاعات مرتبط با وضعیت اقتصادی، سیاسی، و جهانی می‌توانند تأثیرگذار باشند. به عنوان مثال، تصمیمات سیاست‌های پولی و مالی دولت ایالات متحده، تحریم‌ها، تورم، نرخ بهره، وضعیت سیاسی، و رویدادهای جهانی مثل تغییرات در قیمت نفت، همگی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

دلار و یورو ارز های حاکم بر بازار

همچنین، عوامل داخلی هر کشوری نیز می‌توانند ارزش دلار را در بازار فارکس تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مثال، وضعیت اقتصادی، تورم، نرخ بهره، و سیاست‌های دولت مربوطه می‌توانند ارزش دلار را در بازار فارکس در آن کشور تحت تأثیر قرار دهند.

(برای آموزش درآمد دلاری از فارکس می‌توانید از مقاله کسب درآمد دلاری با یادگیری اصولی فارکس کمک بگیرید.)

به طور کلی، ارتباط دلار با بازار فارکس به دلیل نقش مهم دلار در بازارهای جهانی و تأثیرگذاری عوامل داخلی و بین‌المللی، یکی از مهم‌ترین ارتباطات در بازارهای مالی است و تحلیل دقیق آن نیازمند یادگیری تحلیل فاندامنتال است.

پس به این نتیجه رسیدیم که دلار پایه اصلی بازار فارکس است پس یک فرد ایرانی برای فعالیت در این بازار نیازمند تبدیل ریال به دلار است و این نتیجه حاصل می شود که اگر در سال پیش ما با 60 هزار تومان میتوانستیم دو دلار در حساب بروکر داشته باشیم امسال فقط یک دلار می توانیم داشته باشیم.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   از زبان گوگل فارکس: کسب درآمد دلاری با یادگیری اصولی فارکس

پیامد های دلار 60 هزارتومانی بر بازار فارکس

اینکه دلار در ایران به چه قیمتی معامله شود از نظر تکنیکالی تاثیری بر معاملات فارکس ندارد اما ازنظر نرخ داخلی برای یک تریدر ایرانی چالش های بسیاری دارد.

برای مثال همانطور که در موضوع ارتباط دلار و بازار فارکس گفته شد ما باید سرمایه خود را که به ریال است تبدیل به دلار کرده تا بتوانیم از آن در بازار فارکس استفاده بکنیم. بیاید این را با این معامله زیر توضیح بدهیم.

محاسبه پیامد های گرانی دلار

متوجه شدیم که اگر ما درآمدی به ریال داشته باشیم و بخواهیم حساب دلاری بروکر را شارژ کنیم با وجود دلار 60 هزار تومانی با کاهش شدید ارزش پول مواجه خواهیم شد.

پیامد بعدی گرانی دلار درایران که در بازار فارکس برای معامله گران دیده می شود افزایش تقاضا است، هروقت که بازار ارز سیر صعودی به خود می گیرد مردم برای حفظ ارزش پول خود و سودآوری به سمت بازار هایی مانند فارکس و کریپتو و .. می روند پس در کامیونیتی تریدر های ایرانی افزایش تقاضا صورت می گیرد.

(اگر هنوز بروکر خود را نیافتید پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه بروکر آمارکتس را از دست ندهید. )

اما هر تهدید و پیامدی می تواند به فرصت هم تبدیل شود پس به جای ناامید شدن و دچار استرس شدن قهوه یا چای خود را میل کنید و تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فرصت های دلار 60 هزار تومانی در بازار فارکس

 فرصت های دلار 60 هزار تومانی

شما به عنوان یک تریدر در این بازه زمانی از یک فرصت برخوردار هستید که افراد دیگر جامعه به آن دسترسی ندارند، در مورد تبدیل سرمایه به دلار و حفظ ارزش پول صحبت می کنیم.

با افزایش قیمت دلار به 60 هزارتومان مردم به فکر خرید دلار،طلا و مسکن و .. هستند تا ارزش سرمایه خود را در برابر غول تورم حفظ کنند؛ اما خرید هرکدام از موارد ذکر شده با چالش های فراوان و هم تقاضای بالا و موجود طرف هستند و از طرفی بعضی از آنها در بهترین حالت باعث حفظ ارزش پول شما یا کمتر بی ارزش شدن آن هستند.

همچنین به شما به عنوان یک تریدر حرفه ای پیشنهاد می‌کنیم که دو مقاله {بروکر با اسپرد کم چیست؟} و {ریسک به ریوارد در فارکس به چه معناست و چگونه محاسبه می‌شود؟} را به هیچ وجه از دست ندهید.

اما جایگاه ما به عنوان یک تریدر فارکس در این هیاهوی دلار چیست!؟

در این شرایط افرادی که درآمد دلاری داشته باشند در رأس هرم برندگان هستند و نه تنها پول آنها بی ارزش نمی شود بلکه با تبدیل سود دلاری خود به ریال دارای سرمایه کلانی می شوند و معادله منفی و هراسناک تبدیل درآمد ریالی به دلار در اینجا برعکس می شود و اگر شما در دلار 25 هزار تومانی 100 دلار سود می کردید پس از تبدیل آن به ریال برای خرج کردن این سود در واقع شما مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان داشتید

تاثیر گرانی دلار بر فارکس

اما با افزایش نرخ دلار به 60 هزار تومان شما 6 میلیون تومان دارید! و این نشان دهنده این است که شما با فعالیت موثر و سودمند در فارکس می توانید کلاه خود را در این هرج ومرج بچسبید و حتی تهدید دلار 60 هزار تومانی را به موقعیت سود خود تبدیل کنید.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   هر لات چند دلار است؟ | لات چیست | مفهوم لات lot در فارکس

آیا این عمل ما خودخواهانه است؟

شاید در برخورد سطحی وار این نتیجه حاصل شود که ما از گرانی و تورم مردم سود می کنیم و در واقع عملی خودخواهانه صورت می گیرد! اما این کاملا اشتباه است زیرا فعالیت در بازار دلار آزاد و خرید و نگه داری دلار و ایجاد تقاضای بالا برای خرید دلار باعث گرانی بیشتر و واقعا یک عمل خودخواهانه محسوب می شود

اما در رابطه با بازار فارکس فعالیت ما در این بازار و خروج ریالی ما هیچ تاثیری بر صعودی تر کردن قیمت دلار ندارند و حجم معاملاتی این بازار به حدی بزرگ است که ورود پول از سمت ایران در مقابل ان مانند شنی است در مقابل ساحل.

در نتیجه ما مانند فعالیت هر کسب و کار و پیشه دیگری صرفا دنبال بی ارزش نشدن پول خودمان و حفظ سرمایه هایی هستیم که با سختی فراوان به دست آمده اند و به حساب بروکر ها واریز می شوند.

(برای جلوگیری از ضرر و از دست دادن سرمایه پیشنهاد می کنیم که مقاله{معرفی 7 اشتباه مرگبار و رایج در معاملات فارکس} و کتاب {7 گناه کبیره در معاملات فارکس} را به هیچ وجه از دست ندهید.)

سود و ضرر در فارکس

فعالیت خود را سرعت ببخشید!

در زمان هایی که دلار وارد کانال های صعودی می شود دیگر مانند یک روز معمولی و آفتابی نباید با آن برخورد کرد، باید سریع تر تحلیل کنید، سریع تر معامله کنید، سریع تر پول ریالی خود را به دلار تبدیل کنید تا از ضرر و نابودی سرمایه خود جلوگیری کرده و حتی به سودآوری بالایی نیز برسید.

البته فراموش نکنید که این عمل نیاز به تسلط شما به تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دارد.

گرانی دلار و افزایش نرخ بهره

هنگامی که تورم در یک کشور افزایش می‌یابد، بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی، بانک‌های تجاری برای گرفتن وام از یکدیگر یا بانک مرکزی باید هزینه بیشتری بپردازند. در نتیجه، آنها این هزینه‌ی بیشتر را به مصرف کنندگان منتقل می‌کنند و نرخ بهره خود را در حدود نرخ بهره بانک مرکزی بالا می‌برند.

تصویر دلار آمریکا در کنار ریال ایران

در چنین شرایطی، مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که به استقراض نیاز دارند، کمتر وام می‌گیرند چون هزینه آن نسبت به قبل افزایش یافته است. در نتیجه، خرید کالاها و خدمات توسط مصرف کنندگان یا همان مردم کاهش می‌یابد و احتمال کاهش سرعت رشد اقتصادی به دلیل عدم دسترسی ارزان و کافی به پول برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان وجود خواهد داشت.

تمایل به خرید و مصرف کمتر به معنای کاهش تقاضا در بازار است و کاهش تقاضا می‌تواند منجر به کاهش تورم شود.(اگر از دسته کسانی هستید که علاقه به کتاب های صوتی و پادکست دارید پیشنهاد می‌کنیم به بخش کتاب های صوتی نگاهی داشته باشید.)

افزایش نرخ بهره تنها یکی از ابزارهای سیاست پولی برای کاهش تورم بوده و ممکن است در کشورهایی با مشکلات اقتصادی پیچیده به کاهش تورم منجر نشود. علاوه بر این، روند قیمت در بازارهای مالی با افزایش نرخ بهره دستخوش تغییر می‌شود. برای مثال، احتمال افت قیمت سهام و استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران از اوراق درآمد ثابتی همچون اوراق قرضه افزایش می‌یابد.

دلار را تحلیل کنید

تحلیل دلار

شما به عنوان یک تریدر آشنا با تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال و آشنا به مفاهیمی مانند مقاومت و حمایت نباید مثل یک فرد معمولی با مسئله دلار 60 هزار تومانی برخورد کنید و اسیر موج ها و جریان های رسانه ای شوید، شما باید حباب و رشد کاذب را کشف کنید

و بدانید در کجا یک رشد موقت و غیر عادی وجود دارد یا در کجا سقف رشد وجود دارد تا بر اساس احساسات و عجله اقدام به معامله وخرید نکنید و همچنین برای مثال اگر بر اساس تحلیل شما رشد طولانی مدت دلار پیشبینی می شود، استراتژی های خودتان را بر آن اساس بچینید.

یک نکته مهم برای تریدر ها!

فراموش نکنید که بازار های مالی مانند فارکس یا ارز دیجیتال یا حتی بورس داخلی ایران بازار هایی هستند که نیازمند دانش بالا و بروزی هستند و شما باید به طور مداوم و مستمر در حال آموزش و آپدیت کردن خود از نظر دانش باشید و نقطه پایانی برای آموزش بی پایان در بازار های مالی بخصوص فارکس و کریپتو وجود ندارد.

(ما در گوگل فارکس انواع آموزش اعم از مصاحبه با تریدر های موفق، و همچنین آموزش رایگان فارکس، و در بحث تحلیل ها برای شما آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تحلیل فاندامنتال و همینطور آموزش روانشناسی بازار را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم! امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.)

آموزش در فارکس مانند آموزش ریاضی محدود به مدارس و شیوه های بسته نیست و شما می توانید آموزش هارا به صورت صدا یا فیلم یا متن و هر شیوه مدنظر خود دنبال کنید.

البته فکر نکنید که قرار است همیشه دانش آموزش باشید و قرار نیست فعالیت را شروع کنید، شما از یک مرحله به بعد هم آموزش و هم سود کردن را در کنار هم دارید.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   سوالی مهم :چه مدت زمان کار در فارکس ما را به سود‌ رسانی می‌رساند؟

نتیجه‌گیری از فرصت‍ها و پیامد‌های دلار 60 هزار تومانی بر بازار فارکس

نتیجه گیری از دلار 60 هزار تومانی

باهم به این نتیجه رسیدیم که افزایش قیمت دلار به 60 هزارتومان منجر به پیامد ها و فرصت هایی برای تریدر های ایرانی در بازار فارکس می شود، باید در مقابل پیامد های تهدید ها و افراد شیاد اگاه باشید و به فکر حفظ ارزش پول خود باشید و با داشتن درآمد دلاری و تبدیل سرمایه خود به دلار در مقابل موج تورم و گرانی خود و پولتان را حفظ کنید.

برای اینکه در مشاهده قیمت دلار همواره به روز باشید وبسایت tgju را از دست ندهید.

1.7/5 - (3 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

نظری یافت نشد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *