سوالی مهم: چه مدت زمان فعالیت در فارکس ما با به سود رسانی می رساند؟

سوالی که ذهن افرادی که قصد ورود به بازار فارکس را دارند یا به تازگی فعالیت را در این بازار آغاز کرده اند به شدت درگیر می کند این است که چه مدت زمان کار در فارکس ما را به سود میرساند؟

قبل از اینکه دنبال اعداد و زمان برای به سود رسیدن و پول باشید باید نکاتی را به شما گوشزد کنیم، پس با ما در گوگل فارکس همراه باشید!

چه مدت زمان کار در فارکس ما را به سود میرساند؟

زمان به سود رسیدن در بازار فارکسموفقیت در بازار فارکس به عوامل متعددی مانند دانش، تجربه، استراتژی، تحلیل، صبر، و مدیریت ریسک بستگی دارد. همچنین، بسیاری از عوامل خارجی نیز بر بازار تأثیر می‌گذارند که ممکن است باعث شود نتایج معاملات شما متفاوت باشند.

مهمترین نکته این است که در بازار فارکس، تمرکز بر توسعه مهارت‌های خود، آموزش مستمر، تجربه عملی، و استفاده از روش‌های مدیریت ریسک مناسب بسیار اهمیت دارد. همچنین، باید به یاد داشت که بازار فارکس به دلیل داشتن اهرم یا لوریج دارای ریسک‌ است و ممکن است طمع کردن باعث از دست دادن سرمایه شما شود.

بنابراین، توصیه می‌شود که قبل از شروع به ترید، بازار و شرایط آن را به دقت بررسی کرده و آموزش‌های لازم را دریافت کنید.(می توانید از آموزش های رایگان فارکس ما استفاده کنید.)

George Soros در باره زمان به سود رسیدن در بازار فارکس می گوید:

“با تجربه بالا می‌فهمید که در بازار فارکس، زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. این نیاز به صبر و استقامت دارد. در ابتدا ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا به سود برسید، اما با استمرار و تجربه، این فرآیند بهبود می‌یابد.”

تصویر از یک چارت جهانی

پاسخی صادقانه!

ممکن است شما تمام آموزش ها و تست ها و کار روی معاملات و اکانت های دمو و مدیریت ریسک و استراتژی ها را به درستی انجام داده و به کار گرفته باشید اما توسط یک عامل خارجی مانند جنگ اکراین و روسیه تمامی بازار ها سرخ و منفی شود و شما نیز با ضرر مواجه شوید، آیا در اینجا مشکل از شماست؟ مسلما خیر!

پس نمی توان به طور قطع به شما گفت که شش ماه بعد از شروع دوره های فارکس به طور قطع به سود میرسید(اگر از دسته افرادی هستید که هنوز فارکس را آغاز نکردید پیشنهاد می‌کنیم به مقدمه ها بازگردید و از فارکس چیست آغاز کنید.)

حتی در غیاب عوامل خارجی نیز، عوامل داخلی نیز می توانند مدت زمان به سود رسیدن شما را تحت تاثیر شدیدی قرار دهند، برای مثال فردی با وقت آزاد بیشتر که میتواند روزی 3 ساعت آموزش ببیند با فردی که شاغل است و روزی 1 ساعت آموزش می بیند قطعا در زمان به سود رسیدن یکسان نیستند.

آرامش وصبر رمز موفقیت در بازار فارکس است

Stanley Druckenmiller می‌گوید:

“زمانی که به معامله در فارکس می‌پردازید، به یاد داشته باشید که موفقیت در این زمینه نیازمند زمان، تجربه، و تمرین است. هیچ کس به سرعت ثروتمند نمی‌شود. اما اگر تمرین کافی داشته باشید و از اشتباهات خود یاد بگیرید، می‌توانید به سود برسید.”

چه عواملی در افزایش زمان به سود رسیدن ما تاثیر دارند؟

به عنوان یک معامله‌گر روزانه، مدت زمانی که به سود می‌رسید، بستگی به چند عامل دارد

  • استراتژی معاملاتی: استراتژی‌های مختلف می‌توانند زمان معامله و سود را تحت تأثیر قرار دهند. معامله‌گران روزانه معمولاً بازه‌های زمانی کوتاه‌تری را انتخاب می‌کنند، مانند فریم‌های زمانی 15 دقیقه‌ای تا چهار ساعته.(برای فهم بهتر مفاهیم تکنیکالی به بخش آموزش تکنیکال سایت ما نگاهی بیندازید.)
  • تجربه و مهارت: تجربه و مهارت معامله‌گر نقش مهمی در سرعت به سود رسیدن دارد. معامله‌گران با تجربه ممکن است به سرعت‌تر به سود برسند.
  • شرایط بازار: شرایط بازار مانند نوسانات قیمت، حجم معاملات و رویدادهای اقتصادی نیز تأثیر دارند.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   معرفی کتاب 7 گام مفید و موثر برای آموزش فارکس نوشته کارگزاری فارکسر

به طور کلی، معامله‌گران روزانه می‌توانند با توجه به استراتژی‌های خود و شرایط بازار، در مدت زمان کوتاه‌تر به سود برسند. اما توجه داشته باشید که معاملات فارکس همیشه حاوی ریسک است و نتایج ممکن است متفاوت باشد. برای موفقیت در معاملات فارکس، آموزش، تجربه و تحلیل دقیق از بازار ضروری است.

آیا بازار فارکس می‌تواند مارا ثروتمند کند؟

تصویر از فردی در حال پخش کردن دلار

بازار فارکس می‌تواند شما را ثروتمند کند؟ باید این پاسخ را مشروط کنیم: بازار فارکس ممکن است شما را ثروتمند کند اگر شما یک صندوق سرمایه‌گذاری با منابع زیاد یا یک معامله‌گر ارز با مهارت‌های فوق‌العاده باشید. اما برای معامله‌گران بدون تجربه، به جای راهی آسان به ثروت، بازار فارکس می‌تواند راهی سخت به سوی ضررهای عظیم باشد.

(کسب ثروت در فارکس نیازمند یک بروکر ایمن و مطمئن است، پیشنهاد ما بروکر آمارکتس است.)

به عبارت دیگر، بازار فارکس برای افراد مبتدی می‌تواند یک راه سخت و پرخطر به سمت سودهای بزرگ یا زیان‌های عظیم باشد. برای معامله‌گران تازه‌کار، توصیه می‌شود که با دقت و آگاهی به این بازار نزدیک شوند و از تحلیل‌های دقیق و مدیریت سرمایه استفاده کنند.

به هر حال، بازار فارکس مسیری سخت است که نیاز به تجربه، آموزش، و تحقیق دارد. اگر قصد دارید در این زمینه فعالیت کنید، بهتر است با دقت و اطلاعات کافی به کار بپردازید. در نهایت باید به شما بگوییم که بد نیست به دو مقاله «حداقل سرمایه برای فارکس» و «نحوه کسب درآمد از فارکس» نیز سر بزنید.

اعلام زمان و مدت رسیدن به سودآوری!

سود و ضرر در فارکس

هرچند که با نکاتی که ذکر کردیم و تاثیر عوامل خارجی وعوامل داخلی که نشان دادیم به این نتیجه رسیدیم  که اعلام زمان و ماه و روز برای به سود رسیدن نوعی شیادی برای فروش دوره محسوب می شود، ممکن است هنوز به دنبال یک بازه زمان تقریبی برای رسیدن به سودآوری باشید.

پس هنوز هم باید به ما گوش بسپارید!

و البته برای رسیدن به بهترین جواب در رابطه به زمان مورد نیاز تا رسیدن به سودآوری در فارکس هیچ منبعی بهتر از افرادی نیست که خودشان این مسیر را در گذشته طی کرده و به موفقیت نیز رسیده اند، در این رابطه به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم به بخش مصاحبه با تریدر های موفق مجموعه ما یعنی گوگل فارکس حتما سر بزنید و از تجارب دیگر تریدر ها بهره ببرید.

شما نباید در همین ابتدای مسیر به دنبال زمان پولدار شدن و سود باشید، برای افراد تازه وارد و تازه کار صرفا باید آموزش ملاک و دغدغه باشد،مطمئن باشید زمانی که شروع به آموزش کردید و تمرکز شما کامل روی آموزش بود کم کم به خودی خود متوجه خواهید شد که دارد زمان ورود به معامله روی اکانت واقعی و اقدام به سود فرا می رسد.

به طور معمول اگر روزانه دوره های آموزشی و کتاب های آموزش فارکس و تحلیل های مختلف و استراتژی ها را بیاموزید و تجربه کسب کنید بعد از یک سال به تسلط نسبی و تجربه خوبی برای معاملات میرسید اما بازهم یادآوری می کنیم که عوامل بسیاری بر روی تعیین این زمان وجود دارند.

جمع بندی نهایی زمان به سود رسیدن در بازار فارکس

جمع بندی نتیجه نهایی در زمینه اینکه چه زمانی به سود میرسیم

پس ابتدا به این نتیجه رسیدیم که افرادی که قصد شروع بازار فارکس را دارند یا مدت کمی از آغاز کار آن ها در این بازار می گذرد، به طور طبیعی به دنبال دانستن زمان به سود رسیدن باشند، اما دیدیم که ماهیت بازار فارکس به  گونه ای است که عواملی خارجی که هیچ تریدری دخلی در ایجاد و جلوگیری از آن ندارد مانند جنگ ها و تورم ها و تحریم ها و اپیدمی هایی مانند کرونا می توانند بر روی تحلیل تریدرها تاثیر بگذارند.

و از طرفی عوامل داخلی مانند کیفیت آموزش هایی که می بینید و زمانی که می گذارید و قدرت یادگیری شما نیز تاثیر بسزایی دارند و نمی شود زمانی مشخص برای همه تعیین کرد، هرچند که اگر بخواهیم زمانی به صورت عدد اعلام بکنیم قطعا زیرشش ماه تا یک سال نخواهد بود.

اگر هنوز سوالاتی در رابطه با چه مدت زمان کار در بازار فارکس ما را به سود می رساند دارید می توانید به مقاله وبسایت quora که در همین زمینه نگاشته شده مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

نظری یافت نشد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *