معرفی سایت TradingView | TradingView چیست؟

معرفی سایت TradingView  |  TradingView چیست؟

TradingView از مرورگرهای بر پایه پلتفرم های نموداری است.سایت تریدینگ ویو به عنوان دستیار تریدر در تحلیل و بررسی راحت تر چارت به او کمک میکند.این مرورگر می تواند با در اختیار قرار دادن طیف وسیعی از ابزارها برای معامله گران فارکس و یکپارچه سازی نمودارها، استاندارد صنعت استفاده از نمودارها را ارتقا بخشد. برخی از کارگزاران فارکس ، نرم افزارهای نموداری را ارائه می دهند که معمولاً همراه با گزینه های سفارشی محدود هستند. لذا سایت تریدینگ ویو میتواند پلتفرم کامل و جامع تری نسبت به متاتریدر بروکرها برای تحلیلگران تکنیکالیست بازار فارکس باشد.

TradingView پلتفرمی است که در اختیار تمام معامله گران فارکس قرار دارد. می توانید در این پلتفرم با سایر معامله گران درباره موضوعات مختلف، بحث و تبادل نظر داشته باشید، از نظرات آنها و اجتماعات مختلف افرادی که در این پلتفرم عضویت دارند، استفاده کنید. البته که بکارگیری این پلتفرم برای معامله گران هزینه براست اما این امر برای معامله گرانی که به صورت جدی وارد عرصه تجارت شده اند، نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید.

معرفی سایت TradingView | TradingView چیست؟
tradingview سایت

چرا بهتر است از TradingView استفاده کنید؟

پلتفرم های نموداری سایت TradingView می توانند با بهره گیری از بهترین نمودارها، بسیار مفید واقع شوند.هدف تمامی آنها در دسترس قرار دادن بهترین روش ها و ابزارها در اختیار معامله گران فارکس است.هرچه معامله گر در تحلیل نمودارها تجربه بیشتری داشته باشد، استفاده از این پلتفرم برای او سودمند تر خواهد بود.
پلتفرم های نموداری بهترین تجربه را برای تحلیل نمودارها در اختیار معامله گران قرار می دهند. هدف شما به عنوان معامله گر، کسب درآمد است، پس با انتخاب نمادهای معاملاتی مناسب و انجام معاملات به موقع می‌توانید سود خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید که از پلتفرم بهتری استفاده کنید،  TradingView، پلتفرمی است که با استفاده ازآن می توانید جایگاه خود را در معاملات ارزیابی کنید. در این مقاله درمورد ابزاری صحبت خواهیم کرد که می تواند یک کار 5 دقیقه ای را به یک کار 5 ثانیه ای تبدیل می کند.  به همین دلایل پلتفرم TradingView یکی از بهترین پلتفرم های نموداری است که فعالان بازار فارکس می توانند از آن در معاملات استفاده کند.

برای دریافت 15 درصد بونوس بر روی آمارکتس کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

 

نکات و نمودارها

در سایت TradingView با استفاده از میانبر ctrl + z / cmd + z می توانید تقریباً هر کاری را که در نمودار انجام می دهید ، به حالت قبل خود برگردانید.

می توانید از فلش بازگشت در بالای نوار ابزار استفاده کنید. بنابراین اگر چیزی را تغییر داده باشید و متوجه شوید که:

آ) نظری درباره تغییرات اعمال شده خود ندارید.

یا

ب) کاری که انجام داده اید را دوست ندارید.

نگران نباشید، می توانید به راحتی آن را به تنظیمات قبلی برگردانید.

 

ناحیه اصلی نمودار

اشاره کوتاه! می توانید از ctrl + c / cmd + c (کپی) و ctrl + v / cmd + v (پیست) استفاده کنید.  استفاده از این shortcut هنگام قرار دادن چیزی در ناحیه حمایت و مقاومت بسیار مفید است.

اگر قبلاً از TradingView استفاده نکرده اید، ممکن است ضمن استفاده از آن با مواردی رو به رو شوید که مورد پسندتان نباشد.
ممکن است یک نمودار خطی را به کندل استیک ترجیح دهید یا با رنگ برنامه مشکل داشته باشید. می توانید به راحتی این مسائل را حل کنید و نمودار را بر اساس سلیقه خود ترسیم کنید.
در قسمت اصلی کلیک راست کنید و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. با این کار یک پنجره جدید باز می شود که با استفاده از آن می توانید هر چیزی را که می خواهید، تغییر دهید. می توانید به بخشهای مختلفی مانند بخش اندازه ها دسترسی پیدا کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند که قیمت های فعلی همیشه جلوی چشم آنها باشد اما برخی دیگر تنها ترجیح می دهند آنها را روی محور ببینند.

برای حل این مسئله می توانید گزینه System Last Value Label box را تیک بزنید و یا تیک آن را بردارید. همچنین می توانید تم رنگی نمودار را سفید یا سیاه یا حتی آبی کنید. می توانید در قسمت چپ ، بخش زیرین تنظیمات  نمودار از جعبه Template این کار را انجام دهید. به شما پیشنهاد می کنم تا فضای معاملاتی خود را بسازید و از آن استفاده کنید.

اگر ترجیح می دهید تا با یک صفحه خالی کار را شروع کنید و هیچ اندیکاتور یا ابزار طراحی نداشته باشید، TradingView می تواند تمام موارد را پاک کند به همین منظور، بر روی قسمت اصلی نمودار راست کلیک کرده و گزینه حذف تمام اندیکاتورها را انتخاب کنید یا با استفاده از گزینه «پاک کردن تمام ابزارهای طراحی» به هدف خود دست پیدا کنید.

اگر می خواهید ابزار یا اندیکاتوری را امتحان کنید، می توانید با اضافه کردن به نمودار خود و امتحان کردنشان، آنها را حذف کنید. راه دیگر پاک کردن این موارد، استفاده از آیکون سطل آشغال در قسمت چپ نوار ابزار است.

 

مروری کلی بر نمودارها

منویی که با راست کلیک روی صفحه ظاهر می شود دارای گزینه های زیادی است. یکی از این آیتم ها، ست کردن یا ریست کردن دوباره تنظیمات نمودار است. اگر با اندازه نمودارها مشکل دارید، می توانید با کلیک روی گزینه ریست کردن نمودار به تنظیمات اولیه نمودار باز گردید. یکی دیگر از گزینه های مفید موجود آیتم هشدار است.
استفاده از این آیتم به شما این امکان را می دهد تا در همان نقطه ای که راست کلیک کرده اید، از قیمت دقیق اطلاع پیدا کنید. با این کار، یک پنجره جدید ایجاد می شود که با استفاده از آن می توانید تمام گزینه ها را به دلخواه خود تغییر دهید، حتی می توانید تمام مقادیر را عوض کنید.

همان طور که می بینید، این پلتفرم می تواند اعلان ها را بوسیله pop-up، ایمیل، اس ام اس یا اپلیکیشن های نصب شده روی سیستم عامل IOS و اندروید به معامله گر بفرستد.
اگر بخواهید که این اعلان ها را از طریق اس ام اس دریافت کنید، باید اکانت پریمیوم خود را ارتقا دهید.
بعد از این کار با کلیک روی گزینه create یا ایجاد، می توانید تنظیمات اعلان ها را دریافت کنید.

می توانید با استفاده از راست کلیک، جفت ارز مورد نظر خود را در لیست قرار دهید.
در اینجا باید نکته مهمی درباره معامله گرانی که با استفاده از رمزنگار کار می کنند، متذکر شویم. این افراد باید ، مقیاس لگاریتمیک را غیر فعال کنند.

در پایان باید بگوییم که منوی های سایت تریدینگ ویو قابلیت های بسیار زیادی دارد که نمی توانیم تمام آنها را در یک مقاله مطرح کنیم، چون ذکر کردن تمام موارد به یک هفته زمان نیاز دارد اما سعی کردیم که مفید ترین آنها را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

4.5/5 - (4 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

  • سلام. انتهای مقاله نوشتید که معامله گرانی که با استفاده از رمزنگار کار می کنند باید ، مقیاس لگاریتمیک را غیر فعال کنند. رمزنگار چیه ؟ و چرا باید لگاریتی رو خاموش کنند ؟
    میشه یه توضیح بدید ؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *