استاپ اوت چیست Stop Out چیست سفارش توقف چیست

استاپ اوت چیست | Stop Out چیست | سفارش توقف چیست

Stop Out استاپ اوت راهکاری است اجباری برای کلوز کردن معاملات ضررده در هنگامی که حساب معاملاتی شما موجودی کافی را نداشته باشد. در واقع استاپ اوت به این دلیل اتفاق می افتد که جلوی کال مارجین شدن حساب معاملاتی را بگیرد. مقدار استاپ اوت را بروکر تعیین میکند و این میزان در هر بروکر متفاوت است. به طور مثال استاپ اوت 20 درصد یا 30 درصد یا 50 درصد و غیره.

مثال :

فرض کنید استاپ اوت بروکر شما 20 درصد است . حال حساب معاملاتی شما در ضرر است و بازار هم همچنان به روند خلاف پوزیشن شما ادامه می‌دهد. در این حالت هنگامی که سطح « مارجین لول »شما به 20 درصد برسد ، متاتریدر به طور اتوماتیک معامله شما را کلوز می کند. اگر هم چندین پوریشن ضررده داشته باشید ، این کار را با کلوز معامله ای که بیشترین ضرر را دارد، شروع می کند.

چه چیزی بر Stop Out تاثیر دارد؟
چه چیزی بر Stop Out تاثیر دارد؟

مقدار استاپ اوت چگونه محاسبه میشود؟

برای درک بهتر این محاسبه بهتر است ابتدا با مفهوم Margin Level(مارجین لول)  آشنا شویم :

Margin Level(مارجین لول)  چیست؟

مارجین لول در واقع نسبت اکوئیتی به مارجین می باشد که با درصد مشخص میشود :

Margin Level = (Equity÷margin) × 100

مارجین لول همان مقداری است که شما با توجه به آن میتوانید  تشخیص دهید که آیا امکان گرفتن پوزیشن جدید را دارید یا خیر . به طور کلی اکثر بروکر ها سطح 100% را برای مارجین لول در نظر می‌گیرند. به این محدودیت  سطح کال مارجین (Margin Call) گفته می شود. سطح کال مارجین 100% به این معنی است که اگر مارجین لول حساب شما به صد درصد برسد ؛ دیگر نمی توانید پوزیشن جدیدی بگیرید. در متاتریدر قسمت نوار ابزار پایین مقدار مارجین لول قابل مشاهده است مطابق عکس زیر:

در متاتریدر قسمت نوار ابزار پایین مقدار مارجین لول قابل مشاهده است
در متاتریدر قسمت نوار ابزار پایین مقدار مارجین لول قابل مشاهده است

در زمان استاپ اوت اگر می‌خواهید به معاملات ادامه دهید ، میتوانید قبل از اینکه استاپ اوت اتفاق بیفتد ، مجددا مبلغی را به اکانت خود واریز کنید تا مارجین لازم جهت پوزیشن ها فراهم شود. رعایت مدیریت سرمایه نکته کلیدی بازار است . اگر میخواهید دچار استاپ اوت یا کال مارجین نشوید همیشه و همیشه money management  را در معاملات خود لحاظ کنید. پیشنهاد میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماهیت money management  ؛ مطلب آموزشی «مدیریت سرمایه در بورس و فارکس چیست؟» را در سایت گوگل فارکس مطالعه فرمایید.

تفاوت کال مارجین و استاپ اوت در فارکس چیست؟

کال مارجین و استاپ اوت در فارکس دو اصطلاح کاملا جدا از هم هستند که امکان دارد به دلیل عدم آگاهی کافی اشتباه گرفته شوند. به طور خلاصه می‌توان گفت که کال مارجین حالتی است که کل موجودی از بین میرود. اما استاپ اوت ریسک و خطر بالای موجود در حساب شما را نشان می‌دهد. استاپ اوت با توجه به نوع حساب شما تعیین می‌شود و با توجه به بروکر ممکن است عدد آن متفاوت باشد. زمانی که حساب شما وارد محدوده استاپ اوت شد پوزیشن های شما شروع به بسته شدن می‌کنند.

Gif Broker Amarkets - GoogleForex

کال مارجین call margin چیست؟

کال مارجین، سطحی از مارجین لول شما است که اگر مارجین لول شما به آن عدد رسید، آلارم یا اخطار معاملاتی به شما داده می‌شود. یعنی هیچ پوزیشنی از شما بسته نخواهد شد. گاهی در گروه ها و کانال ها اشتباها گفته می‌شود که به عنوان مثال من کال مارجین شده‌ام. زمانی که شما کال مارجین می‌شوید، حساب شما به خطر نمی‌افتد بلکه فقط هشدار حجم ریسک بالا به شما داده خواهد شد. برای خروج از حالت کال مارجین چندین روش وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

یک مرد تریدر با قهوه به دست

دانلود رایگان کتاب تجربیات 5 سال ترید در فارکس + استراتژی های سود آور

فرقی نمی‌کند که تازه کار هستید یا سال های سال در حال ترید در بازار فارکس هستید. ما در گوگل فارکس برای شما عزیزان یک کتاب حاصل از تجربیات 5 سال ترید در بازار فارکس تدارک دیده ایم. همین حالا این کتاب را به همراه استراتژی های سود آور به رایگان دانلود کنید!

 

استاپ اوت stop out چیست؟

استاپ اوت در فارکس زمانی رخ می‌دهد که معامله گر نتواند به هشدارهای کارگزار عمل کند و وقتی سطح مارجین از مقدار مشخصی که تعیین شده بود پایین تر بیاید، سطح استاپ اوت تعریف می‌شود. در این حالت کارگزار به روش استاپ اوت و به صورت اتوماتیک موقعیت های باز را می‌بندد.

به عبارت دیگر استاپ اوت در فارکس، یک مقدار از پیش تعیین شده از سطح مارجین است. در نقطه استاپ اوت موقعیت های معاملاتی فرد معامله گر در بازار بسته می‌شود تا از ایجاد موجودی منفی حساب او جلوگیری شود. دلیل این فرایند این است که حساب معامله گر به دلیل عدم وجود مارجین کافی، نمی‌تواند از موقعیت های باز پشتیبانی کند. نقطه استاپ اوت امکان دارد بسته به کارگزار شما متفاوت باشد، اما این فرآیند در هر نقطه ای شروع شود دیگر نمی‌توان از آن جلوگیری کرد.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که استاپ اوت بالا خوبه یا پایین؟ واقعیت این است که استاپ اوت بالا و پایین هر دو مزایا و معایب خود را دارند. در استاپ اوت بالا، سرمایه معامله گر به میزان بیشتری محافظت می‌شود. اما زمانی که سطح استاپ اوت پایین تر در نظر گرفته شود طبیعتا ضرر ما بیشتر خواهد بود. اما استاپ اوت در سطوح پایین، آزادی بیشتری به معامله گران می‌دهد. بنابراین انتخاب این ویژگی به تمایلات خود فرد معامله گر بستگی دارد و می‌تواند کارگزاری متناسب با ترجیحات خود انتخاب کند.

نکته

کلیه بروکرهای بازار فارکس قوانین و شرایط مخصوص خود را دارند، شما باید پیش از افتتاح حساب در هر بروکر سیاست های مربوط به آن را با دقت مطالعه کنید. به عنوان یک معامله گر باید مدیریت ریسک مناسبی داشته باشید و از اهمیت سطح استاپ اوت در بازار آگاه باشید تا بتوانید از آن اجتناب کنید. سرمایه گذاری درست نیاز دانش کافی و مدیریت منطقی دارد تا توانایی تصمیم گیری در هر شرایطی را داشته باشیم.

جهت  ثبت نام در بروکر آمارکتس کلیک کنید و  15% بونوس هدیه دریافت نمایید.

سوالات متداول استاپ اوت
سوالات متداول استاپ اوت

سوالات متداول

+ آیا افراد خودشان می توانند سطح Stop Out را تعیین نمایند؟
خیر سطح Stop Out توسط بروکر تنظیم شده است. معامله‌گران نمی‌توانند سطح توقف خود را تغییر دهند.

+تفاوت بین Stop Out و Margin Call چیست؟
استاپ اوت بسته شدن خودکار پوزیشنهای تریدر توسط متاتریدر زمانی است که موجودی حساب آنها به زیر سطح Stop Out می رسد. اما کال مارجین اعلامی است از طرف بروکر به تریدر مبنی بر اینکه موجودی حساب آنها به حداقل مارجین مورد نیاز نزدیک شده است.

+ در صورت دریافت پیغام Margin Call چه کاری باید انجام دهیم؟
افراد باید فوراً با کاهش پوزیشنهای باز یا اضافه کردن موجودی به حساب خود از کال مارجین جلوگیری کنند.

+هدف از استاپ اوت فارکس چیست؟
هدف این کار محافظت از بروکر و معامله گر در برابر ضررهای بیش از حد است.

+وقتی حساب یک تریدر به سطح Stop Out برسد چه اتفاقی می افتد؟
وقتیکه حساب به سطح Stop Out می رسد، متاتریدر به طور خودکار شروع به بستن پوزیشنهای تریدر برای جلوگیری از ضرر بیشتر می کند.

+سطح استاپ اوت چقدر است؟
سطح Stop Out معمولاً حدود 50 درصد مارجین مورد نیاز میباشد.

4.2/5 - (5 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *