آموزش 6 الگوی هارمونیک | Harmonic pattern

آموزش 6 الگوی هارمونیک | Harmonic pattern

در سالهای اخیر، فعالیت در بازار تبادلات ارزی پیشرفت چشمگیری داشته و بسیاری از افراد برای کسب درامد دلاری، وارد این بازار شده اند. بسیاری از کاربران، سرمایه های هنگفتی را به امید سود چند برابر، وارد این بازار کرده اند. اما باید توجه داشت که به دست آوردن سود زیاد بدون دانش و تخصص در زمینه بازارهای مالی امکان پذیر نمی باشد. اگر در این زمینه دانش و تخصص کافی را ندارید باید برای یادگیری وقت بگذارید و با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا از ضرر و زیان جلوگیری نمایید.

بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که بصورت یک بازار آنلاین، در حال ارائه خدمات به مشتریان خود است. در بازار فارکس، از الگوهای هارمونیک برای تجزیه و تحلیل فنی یا تکنیکال استفاده می شود. این الگوها نوعی ابزار معاملاتی بوده که به دلیل پیچیدگیِ رسم، نیاز به دانش تخصصی دارند. هدف اصلی این الگوها، پیش بینی آینده قیمت می باشد؛ بنابراین، برای رسیدن به این هدف مهم باید صبر و پشتکار زیادی به خرج دهید.  الگوهای هارمونیک دارای ساختار هندسی بوده و بر اساس اصول بازگشت و گسترش فیبوناچی طراحی می شوند. تمامی کاربران برای داشتن معاملاتی پرسود، به این ابزار معاملاتی نیاز خواهند داشت. الگوهای هارمونیک دارای انواع مختلفی بوده که هر یک ممکن است به صورت صعودی یا نزولی رسم شوند. با ما همراه باشید تا شما را با انواع الگوهای هارمونیک آشنا کنیم تا بتوانید بهترین معاملات را در زمانی درست انجام دهید.

آموزش 6 الگوی هارمونیک
الگوهای هارمونیک مهم

 

آموزش الگوی  ABCD

این الگو ساده ترین نوع در بین الگوهای هارمونیک می باشد. در حقیقت، علت نامگذاری این الگو، توجه به الفبای انگلیسی(ABC…) که پایه شروع هر کلمه و دانش جدیدی می باشد، است. به همین دلیل، یادگیری این الگوی ساده به تمام افراد تازه‌کار در زمینه بازار فارکس پیشنهاد می شود. الگوی نموداری ABCD دارای حالت صعودی و نزولی می باشد و در هر دو حالت، خط BC به عنوان خط اصلاح یا استراحت شناخته می شود. علاوه بر این، دو خط AB و CD نیز به خطوط پایه معروف هستند. با استفاده از ابزار فیبوناچی، اصلاح BC به سطح 618/0 رسیده و سپس CD که خط پایه است، 272/1 فیبوناچی گسترشی خط اصلاح BC می باشد. پس از رسیدن به نقطه D، زمان اجرای سیگنالbuy یا sell فرا می رسد. البته لازم به ذکر است که برای تحلیل دقیقتر، بهتر است طول خطوط AB و CD با یکدیگر برابر باشند.

آموزش 6 الگوی هارمونیک

الگوی ABCD

 

الگوی 3 drive

در آموزش الگوی 3 درایو یا 3 Drives باید به این نکته توجه شود که در الگو سه پایه یا درایو و دو اصلاح وجود دارد. به عبارت دیگر، این الگو از الگوی امواج الیوت الهام گرفته شده و نوعی از الگوهای هارمونیک به شمار می رود. اعداد و ارقام در این الگو، دقیقا شبیه به الگوی ABCD بوده، با این تفاوت که اعداد دو بار تکرار می شوند.

آموزش 6 الگوی هارمونیک

الگوی 3 درایو

مطابق شکل بالا، نقاط A و B هر کدام 618/0 اصلاح موج قبلی خود هستند و نقطه 2 و 3، 272/1 گسترش تصحیح نقطه قبلی خود هستند. در این الگو باید توجه داشت که زمان کامل شدن درایو 2 و 3 با یکدیگر برابر باشند. بعلاوه، در این الگو باید اصلاح های A و B نیز در مدت زمان یکسانی کامل شوند.

آموزش الگوی خرچنگ یا  Crab Pattern

الگوی خرچنگ یک الگوی معکوس در میان الگوهای هارمونیک بوده و دارای 4 لگ می باشد. در این الگو، چهار نقطه‌ی A،B،C و X وجود دارد. در الگوی صعودی با حرکت از X به A، رشد قیمت آغاز می شود. پس از آن، با حرکت از A به B، اصلاحی با نسبت 382/0 تا 618/0 در موج XA قرار دارد. پس از آن، نقطه C در اصلاح 382/0 تا 886/0 موج AB بوده و در نهایت، خط CD دارای افت قیمتی است که نقطه پایانی D روی اصلاح 618/2 تا 618/3 موج BC قرار می گیرد. در الگوی خرچنگ نزولی، تمام این روند به صورت معکوس می باشد.

آموزش 6 الگوی هارمونیک

الگوی خرچنگ صعودی

 

آموزش الگوی گارتلی یا  Gartley

الگوی گارتلی، در حالت صعودی به صورت حرف M و در حالت نزولی به صورت حرف W است. این الگو دارای 4 نقطه اصلی بوده و موقعیت مکانیِ نقطه D ( نقطه پایانی)  در سطح اصلاحی که 786/0 موج XA است، قرار می گیرد. نحوه قرارگیری نقاط و مقدار اصلاح هر یک با توجه به طول موجی قبلیِ هر نقطه، در شکل زیر نمایش داده شده است.

آموزش 6 الگوی هارمونیک

الگوی صعودی گارتلی

آموزش 6 الگوی هارمونیک

الگوی نزولی گارتلی

 

الگوی پروانه

در آموزش الگوی پروانه یا  Butterfly Patternباید توجه نمود که شکل صعودی و نزولی این الگو همانند الگوی گارتلی است؛ با این تفاوت که مقدار اصلاح در این نمودارها متفاوت است. گذشته از آن، نقطه D در الگوی پروانه، 272/1 تا 618/1 موج XA قرار دارد. با توجه به شکل، هر نقطه با توجه به مقدار مشخص شده نسبت به طول موج قبلی خود قرار می گیرد و اندازه خطوط نیز با توجه به سطوح اصلاحی موج قبلی مشخص می شوند. بطور مثال، محل قرارگیری نقطه D، روی سطح اصلاحی 618/1 تا 618/2 موج BC است.

آموزش 6 الگوی هارمونیک

الگوی پروانه صعودی

آموزش الگوی خفاش  Bat Pattern

با کلیک بر روی بروکر امارکتس در بروکر قابل اعتماد ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

الگوی خفاش نیز یکی از الگوهای پرطرفدار بوده که از نظر شکل هندسی در حالت صعودی به صورت M و در حالت نزولی به صورت W است. تحلیل این الگو نیز مانند الگوهای گارتلی و پروانه ای بوده با این تفاوت که اعداد اصلاح در هر نقطه متفاوت است. نقطه D در نمودار خفاش، در نسبتی به مقدار 886/0 موج XA قرار می گیرد.

آموزش 6 الگوی هارمونیک

الگوی خفاش صعودی

 

مزایای یادگیری Harmonic pattern

در صورت یادگیریِ اصولیِ الگوهای هارمونیک، می توان به راحتی به این الگوها اعتماد کرد و از آنها برای افزایش سود در معاملات ارزی نهایت استفاده را کرد. علاوه بر این، با یادگیری الگوهای مختلف، می توان از دیگر بازارهای مالی نیز به خوبی استفاده نمود. البته یادگیری این الگوها برای افراد تازه‌کار کمی دشوار است و رسم الگوها زمان زیادی نیاز خواهد داشت. با این حال، بهتر است برای شروع، به سراغ الگوهای ساده بروید و ویژگی های هر یک از الگوها را به خوبی به خاطر بسپارید تا بتوانید هنگام رسم، از ویژگی ها استفاده کنید. همچنین، برای رسم این الگوها، ابزار فیبوناچی را به کار گرفته و نقاط حساسی مانند take profit را برای سوددهی و stop loss را برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، مشخص کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *