معاملات بیش از حد یا overtrade معاملات فارکس چیست؟

معاملات بیش از حد یا overtrade | معاملات فارکس چیست؟

overtrade در لغت یعنی بیش از توان مالی خود یا نیاز بازار معامله کردن

یکی از مشکلات معامله گران ، علاقه به معاملات زیاد است و گاهی رصد کردن بازار و عدم انجام معامله در شرایط نامناسب برای برخی سرمایه‌گذاران کار دشواری به حساب می‌آید. البته گاهی اوقات هم اصلا لزومی ندارد تا بازار را دنبال کنیم. چون وقتی جفت ارزی را بر مبنای تحلیل خریداری و اصول و قواعد معامله‌گری را رعایت می‌کنیم؛ باید منتظر نتیجه معامله باشیم و بر اساس اتفاق در جریان تصمیم‌گیری کنیم. در کل باید اعلام کنیم که به دلیل شرایط هیجانی بازار، عادت به معامله زیاد در اکثر سرمایه‌گذاران وجود دارد و همین عامل هم موجب عدم تمرکز در معاملات می‌شود.

 

Over Trade به چه تعداد معامله گفته میشود؟

معاملات بیش از حد با توجه به سبک معاملاتی یا استراتژی برای هر فردی متفاوت است و نمی توان برای تمام تریدرها عدد ثابتی را برای تعداد ترید در روز، هفته یا ماه در نظر گرفت. معاملات بیش از حد یا overtrade یک عادت ذهنی نادرست است. این موضوع باعث می شود تریدر از قوانین و محدوده ای که برای تعداد معاملات در نظر گرفته است تجاوز کند. گاهاً در ابتدا تریدر بخاطر اینکه در چند ترید که انجام می دهد به سود خوبی می رسد و برای اینکه این سودها سریعاً تکرار شود در دام معاملات بیش از حد یا overtrade می افتد. اورترید باعث می شود معامله گر آسیب زیادی از معاملات انجام شده ببیند. معاملات بیش از حد یا overtrade خطایی شایع در بین تریدرها است که بین تریدرهای ضرر دیده این خطا بیشتر از سایر معامله گران تکرار می شود. به عنوان مثال اگر تریدرهای موفق در هفته 7 تا 10 ترید را انجام می دهند معامله گران ضررده درهفته بیش از 30 ترید انجام می دهند. گاهاً یک تریدر برای تعداد معاملاتی که در یک بازه زمانی مشخص و بدون برنامه انجام می دهد باید علاوه بر ضرری که می کند هزینه کمیسیون بیشتری را نیز متحمل شود.

معاملات بیش از حد یا overtrade
عادت های تریدرهای موفق چیست؟

معاملات بیش از حد برای جبران ضرر

گاهی اوقات تریدر برای اینکه ضرر خود را جبران کند دست به انجام معامله های بیشتری می زند. به همین دلیل در کوتاه مدت دچار اورترید می شود. معمولا افرادی که در معاملات خود دچار ضرر می شوند برای اینکه ضرر خود را جبران کنند دست به انجام معاملات بیشتر می زنند. در مقابل نیز معامله گرانی هستند که به دلیل معامله موفق دچار غرور کاذب می شوند. همین غرور آنها را در دام اورترید می اندازد. این خطا به دلیل تفکراتی مانند یک شبه پولدار شدن و ندیدن آموزش اتفاق می افتد. افرادی که به صورت حرفه ای آموزش دیده اند و بر اساس منطق و قوانین خاصی معاملات را انجام می دهند دچار خطایی به اسم اورترید نمی شوند.

 

دلایل تعدد معاملات (overtrade)

تعدد معاملات (overtrade) عامل اصلی بسیاری از زیان هاست. یکی از دلایل تعدد معاملات، عدم تمایل به وجود پول نقد در حساب معاملاتی می‌باشد چرا که فکر می‌کنیم داشتن پول نقد در حساب معاملاتی یعنی عقب ماندن از بازار و سود نکردن؛ در حالی که در بازار واقعا خبری نیست و روند بازار هم خنثی است. بسیاری از تریدرهای موفق در بازارهای مالی، عقیده دارند که همیشه نیازی نیست که موقعیت معاملاتی داشته باشم و گاهی باید صرفا نظاره‌گر بازار بود. معاملات بیش از حد عمدتا به دلیل کسب نوسان از بازار است؛ حال اگر قادر به مدیریت درست معاملات باشیم، می‌توانیم چندین برابر سرمایه‌گذاران نوسان‌گیر در بازار، بازدهی کسب کنیم. تعدد معاملات معمولا در افراد تازه وارد به بازار سرمایه بیشتر اتفاق می‌افتد و افراد با تجربه‌ای که گرم و سرد بازار را چشیده‌اند؛ کمتر دچار این مشکل می‌شوند که این هم بیشتر به تجربه و سابقه حضور در بازار مربوط می‌شود.

پس این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که در بازار همیشه فرصت‌های معاملاتی مناسب وجود دارد و وظیفه یک معامله‌گر موفق، تشخیص بهینه ترین و مناسب ترین فرصت معاملاتی و استفاده به موقع از آن است. گاهی اوقات ممکن است با توجه به شرایط بازار، اصلا معامله ای نداشته باشید، در این وضعیت بهتر است نظاره گر بازار بوده و تا زمانی که یک موقعیت معاملاتی مناسب در بازار ایجاد نشد، دست به خرید و فروش هیجانی نزنید.

برای دریافت 15 درصد بونوس بر روی بروکر amarkets  کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

انواع کندل

چطور از overtrade جلوگیری کنیم؟

توجه به چند نکته ضروری : هرم معاملاتی هر معامله‌گر در بازار سرمایه را به سه دسته تقسیم می‌شود :

1- تحلیل بنیادی و تکنیکال

2- روانشناسی بازار

3- مدیریت سرمایه

به طور کلی فعالان بازار سرمایه به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که به تازگی وارد بازار شده‌اند و در مرحله مقدماتی خرید و فروش سهام و یادگیری آموزش‌های مربوطه قرار دارند.

دسته دوم هم سرمایه‌گذارانی هستند که جز معامله‌گران حرفه‌ای بازار به حساب می‌آیند که سالهای سال در بازار سرمایه فعالیت دارند و به اصطلاح خاک بازار خورده اند. با قطعیت می‌توان گفت که بخش بزرگ بازار در دسته اول قرار دارند و این گروه باید برنامه ریزی معینی برای معاملات خود داشته باشند.

هر سرمایه‌گذاری باید با توجه به سطح دانش، هرم معاملاتی خود را بشناسد و دقیقا هم بر اساس همان عمل کند. اگر شخصی جدیدا وارد بازار سرمایه شده است؛ باید با یادگیری تحلیل بنیادی و تکنیکال قائده هرم را تقویت کند اما اگر سرمایه‌گذاری در معاملات خود حرفه‌ای است و تجربه خوبی هم از فعالیت در بازار سرمایه دارد؛ باید مفاهیم مربوط به مدیریت سرمایه را بیاموزد.

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *