حساب اسلامی فارکس چیست | فایل صوتی آموزش فارکس

حساب اسلامی فارکس چیست | فایل صوتی آموزش فارکس

یکی از معروف ترین حساب های اسلامی فارکس ، حساب فری سواپ است که از سوی تعدادی از بروکرها ارائه می شود. این حساب اسلامی فارکس به دلیل معافیت داشتن از پرداخت سود شبانه یا همان سواپ، به حساب های اسلامی فارکس معروف شده اند. تنها تفاوت حساب های فری سواپ با حساب های استاندارد فارکس حذف بهره شبانه یا همان ربا از آن است. برای دانستن مفهوم حساب اسلامی فارکس بیایید تا ابتدا با مفهوم سواپ آشنا شویم چرا که این حساب در واقع به معنای حساب بدون سواپ است. پس سواپ به چه معنا است؟ سواپ  یا همان Swap در واقع به نرخ بهره یا سودی گفته می شود که برای  پوزیشن معاملاتی که بیش از یک شبانه روز کامل در بازار فارکس فعال باشد، اعمال می شود. مسئله ای که در این جا بوجود می آید این است که این اعمال سود یا همان سواپ با حجم معامله افراد رابطه مستقیم دارد بدین معنا که هرچه حجم معاملات بیشتر باشد نرخ بهره نیز به مبلغ بالا تری می رسد که این امر مطابق با شریعت اسلام ربا نام دارد و سود ناشی از آن حرام است. به همین دلیل مسلمانان متدینی که به قوانین دین اسلام ایمان داشته باشند نمی توانند با این شرایط در بازار فارکس معامله و فعالیت کنند چرا که برخی از قوانین فارکس درست مانند سواپ با قوانین اسلامی مغایرت دارد. همانطور که میدانیم در حسابهای عادی معاملاتی ، بابت انتقال پوزیشن ها از یک روز به روز آینده سواپ یا بهره شبانه دریافت میشود. اما حساب معاملاتی اسلامی دارای 2 ویژگی بخصوص است.

ادامه مطلب را گـوش کنید :

 

آیا حساب اسلامی فارکس حلال است؟

حساب اسلامی فارکس به شما کمک خواهد کرد تا تمامی معاملات خود را طبق قوانین دین اسلام جلو برده و هیچ شک و شبهه‌ای، در این زمینه نداشته باشید. در عین حال، باید سعی کنید تا از یک بروکر مناسب برای انجام معاملات خود در حساب اسلامی فارکس استفاده کنید که تمامی اصول و قواعد را رعایت کرده باشد. در حقیقت حساب اسلامی فارکس تفاوت خاصی با حساب های عادی فارکس نداشته و تنها تفاوت میان این حساب ها حذف سواپ می باشد. یعنی زمانی که شما معامله را باز می‌کنید نرخ بهره شبانه برای معامله مورد نظر محاسبه نمی شود. با توجه به توضیحات داده شده، می توان دریافت که با استفاده از حساب اسلامی فارکس انجام معامله در این بازار حرام نبوده و هیچ گونه مشکل شرعی ندارد.

حساب اسلامی فارکس که همچنین به عنوان حساب بدون سواپ نیز شناخته می‌شود یک نوع خاص از حساب‌های تجاری فارکس می باشد که مناسب عقاید مسلمانان طراحی شده است. حساب اسلامی فارکس به گونه‌ای طراحی شده که مسلمانان سراسر جهان می توانند با توجه به عقاید و مذهب خود به انجام فعالیت در بازارهای مالی و انجام انواع مختلف معاملات فیوچرز و اهرمی مشغول شوند. مهم ترین ویژگی این نوع حساب ها، این است که شامل پرداخت و یا دریافت سود نبوده و معاملات مطابق با مسائل شرعی و عرفی در دین اسلام انجام می‌گردد. در صورتی که علاقه مند هستید تا در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

حساب اسلامی فارکس چیست
تفاوت حساب اسلامی فارکس با حساب عادی

 

حساب اسلامی فارکس چه تفاوتی با حساب عادی دارد؟

حساب اسلامی فارکسIslamic account  یک حساب ایده آل برای افراد مسلمان است. با توجه به اینکه بروکرهای مختلفی که خدمات در بازار فارکس را ارائه می‌کنند تریدر های بسیار زیادی دارند که دین آنها اسلام است. به همین دلیل یک سری حساب، تحت عنوان حساب اسلامی فارکس را در اختیار این افراد قرار می‌دهند تا به نوعی بر تعداد مشتریان خود بیفزایند. یک اصل بسیار کلیدی در قوانین دین اسلام وجود دارد و آن اصل، این است که فرد مسلمان نباید سود معامله خود را با بهره به دست بیاورد. با توجه به همین موضوع بروکرها انواع حساب اسلامی را در اختیار مشتریان مسلمان خود قرار می‌دهند که کاملاً مطابق با قوانین اسلامی طراحی شده و در آن ها سواپ صفر می باشد. از جمله بروکر های ارائه دهنده انواع حساب اسلامی فارکس به عنوان مثال می‌توان به بروکر آمارکتس اشاره کرد.

جهت افتتاح حساب اسلامی بدون سواپ در amarkets ثبت نام کنید و تا 15% شارژ هدیه دریافت نمایید.

حساب اسلامی فارکس چیست | فایل صوتی آموزش فارکس
حساب اسلامی فارکس حلال است ؟

 

سواپ چیست؟

سواپ که همچنین به عنوان بهره شبانه مشهور است یک اصطلاح بسیار رایج در بازارهای مالی می باشد. سواپ در حقیقت تفاوتی است که میان انواع مختلف نرخ بهره وجود دارد. بهره شبانه برای معاملاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیشتر از یک روز در جریان باشند. سواپ می‌تواند به صورت مثبت و یا منفی باشد و برای اینکه میزان مثبت یا منفی بودن آن تعیین شود، قیمت ارزی که مورد معامله قرار می‌گیرد باید تعیین گردد. با توجه به همین موضوع لازم است تا قبل از آن که نسبت به معامله دو جفت ارز اقدام کنیم، حتماً مقدار سواپ آن را در متاتریدر بررسی کنیم.

حساب اسلامی فارکس چیست | فایل صوتی آموزش فارکس
حساب اسلامی فارکس چیست

 

مهمترین مزایا و معایب حساب های اسلامی فارکس

از جمله مزایای حساب اسلامی فارکس همانطور که در این مقاله بارها به آن اشاره کردیم انجام ترید و معامله مطابق با قوانین اسلامی بوده که در نتیجه پول حلال را برای کاربر ایجاد می کند. مزیت دیگر این حساب ها این است که مضاربه در معامله به وجود آمده و هر دو طرف معامله در سود و زیان شریک می‌شوند. در مقابل از جمله معایب حساب اسلامی فارکس این است که اگرچه سواپ از معاملات حذف می‌شود، ولی کاربر باید کمیسیون قابل‌توجهی را پرداخت کند. این موضوع در دراز مدت می تواند از سود معاملات کاربر کم کرده و در برخی موارد باعث ناامیدی وی شود.

3.5/5 - (6 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

نظری یافت نشد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *