آموزش علم اعداد فیبوناچی

آموزش علم اعداد : اعداد فیبوناچی ، اعداد باینری ، اعداد تسلا

همان‌طور که می‌دانید علم اعداد اکتشاف بشر است نه اختراع آن. از همین رو دانشمندان از قدیم تا کنون الگوها و نکاتی را کشف کرده‌اند که در طبیعت و هستی ما جریان دارند و مهم است که همه‌ی افراد یک آشنایی نسبی با آن‌ها داشته باشند. در ادامه با آموزش علم اعداد : اعداد فیبوناچی ، اعداد باینری ، اعداد تسلا ، با ما باشید.

 

آموزش اعداد فیبوناچی

در مبحث آموزش علم اعداد، دنباله‌ی فیبوناچی یکی از دنباله‌های مشهور و پرکاربرد ریاضی می‌باشد. این دنباله با دو عدد صفر و یک آغاز می‌شود. برای این‌که بتوانید سایر اعداد این دنباله را بنویسید باید دو عدد آخر الگو را جمع نمایید و عدد به دست آمده را به عنوان عدد جدید دنباله قرار دهید و مجدد عدد به دست آمده را با عدد قبلی‌اش جمع کنید تا عدد بعدی به دست آید. این روند می‌تواند تا بی‌نهایت ادامه پیدا کند.

21 – 13 – 8 – 5 – 3 – 2 – 1 – 1- 0

آموزش علم اعداد : اعداد فیبوناچی ، اعداد باینری ، اعداد تسلا
اعداد فیبوناچی فارکس

 

خواص دنباله فیبوناچی

یکی از خاصیت‌هایی که دنباله‌ی فیبوناچی دارد و آن را متمایز از سایر دنباله‌ها می‌کند این است که اگر هر عدد را به عدد قبلی‌اش تقسیم کنیم خارج قسمت‌های حاصل شده به سمت عدد 1.618 میل می‌کنند. این مقدار را نسبت طلایی می‌گویند. جالب است بدانید که این نسبت حتی در آناتومی بدن شما نیز وجود دارد. در واقع نسبت کل قدتان به فاصله‌ی ناف تا سر انگشتان پایتان نیز همین مقدار 1.618 می‌باشد. یا با تقسیم فاصله‌ی نوک انگشت بزرگ تا سر شانه بر فاصله نوک انگشت بزرگ تا آرنج نیز به همین نسبت خواهید رسید.

کسانی که به هندسه علاقه دارند، می‌دانند که چه قدر از این عدد در هندسه نیز استفاده می‌شود. به طور مثال نسبت ضلع یک پنج ضلعی (البته 5 ضلعی‌های منظم) به قطر آن 1.618 می‌شود. در ریاضیات این عدد را تحت عنوان عدد فی نیز می‌شناسند و در گذشته مردم گمان می‌کردند که این نسبت یک نسبت الهی است چرا که در طبیعت نیز زیاد وجود دارد.

از این نسبت طلایی در تحلیل تکنیکال فارکس و پیش‌بینی رفتار بازار نیز استفاده می‌کنند. در نتیجه افراد قادرند از طریق یاد گرفتن و آموزش علم اعداد فیبوناچی در بازار فارکس نیز برای خود سود به دست آورند.

Gif Broker Amarkets - GoogleForex

آموزش اعداد جادویی تسلا

جریان‌های متناوب، موتورهای کنترل از راه دور، پرتوهای ایکس، رادیو، رباتیک، لیزر و انرژی رایگان نامحدود تنها بخشی از اختراعات و نوآوری‌های تسلا می‌باشند. نیکولا تسلا علاقه‌ی سرشاری به اعداد داشت. او معتقد بود که اعداد 3، 6 و 9 اعداد الهی هستند. برخی از مطالب علمی مربوط به این اعداد ریاضی محض و ورتکس به حساب می‌آیند. یکی از حقایقی که در ورتکس با آن مواجه می‌شویم این است که هنگام مطالعه دایره جمع اعداد همیشه به 360 درجه می‌رسد. مهم نیست که چند بار دایره را تقسیم می‌کنید همیشه به اعداد 3، 6 و 9 می‌رسید. در سوی دیگر اگر کلیه‌ی اعداد یک رقمی را به استثنای 9 با یکدیگر جمع کنید جواب 36 می‌شود که جمع دو عدد 3 و 6 نیز 9 می‌باشد.

آموزش علم اعداد : اعداد فیبوناچی ، اعداد باینری ، اعداد تسلا
اعداد تسلا

 

رسیدن به آرزوها با آموزش علم اعداد تسلا!

طبق فرضیه و نظریه ی تسلا  همه چیز ارتعاش، فرکانس و یا انرژی است. هر چیزی که در ذهن شما جریان دارد با یک فرکانس مشخص در حال ارتعاش می‌باشد و شما باید بتوانید خود را به آن فرکانس نزدیک و نزدیک‌تر کنید. در واقع تسلا اعداد 3، 6 و 9 را مخلوط انرژی می‌دانست. طبق فرضیه و نظریه ی تسلا اگر کسی سه تا از خواسته‌هایش را بنویسد و بعد آن‌ها را روزی شش بار مرور و 9 سایه تصویرسازی کند در نهایت به خواسته‌هایش می‌رسد. همان‌طور که مجموع زوایای دایره همیشه 360 درجه است افراد با انجام درست این کار همچون قاعده­ای بدون استثنا به خواسته‌هایشان خواهند رسید!

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت  ثبت نام در بروکر amarketsکلیک نمایید.

 

آموزش اعداد باینری

اعداد باینری در آموزش علم اعداد موضوع نوین­تری محسوب می‌شود و معمولا افراد آن را تحت عنوان صفر و یک می‌شناسند. سیستم اعداد باینری حاصل تلاش دانشمندان مختلفی همچون لایبنیتز می‌باشد. آن‌ها این سیستم را بر اساس متون قدیمی چینی پایه‌گذاری کرده‌اند.

آموزش علم اعداد : اعداد فیبوناچی ، اعداد باینری ، اعداد تسلا
اموزش علم اعداد

 

تبدیل دسیمال به باینری

ما در زندگی روزمره خود از سیستم اعداد دسیمال یا در مبنای 10 استفاده می‌کنیم. که هر عدد (number) از تعدادی رقم (Digit) تشکیل‌شده است که هر کدام از این ارقام می‌توانند بین صفر تا نه باشند. این در حالی است که سیستم باینری تنها دو رقم صفر و یک را در اختیار دارد و هر رقم یا دیجیت یک بیت می‌باشد. سخت افزارها صفر را با ولتاژ صفر و یک را با ولتاژ پنج نشان می‌دهند. ارزش‌گذاری جایگاه‌ها در سیستم باینری بر اساس توان دو انجام می‌شود. برای بهتر جا افتادن مسئله آموزش را با یک مثال ادامه می‌دهیم. فرض کنید که می‌خواهید عدد 30 را تبدیل به یک عدد باینری کنید. برای این کار شما به توان‌های عدد دو احتیاج دارید:

1 21
4 22
8 23
16 24
32 25
64 26
128 27

و الی آخر…

اعداد 1، 4، 8، 16، 32 و… ارزش و یا جایگاه‌هایی هستند که صفر و یا یک می‌توانند در آن‌ها قرار بگیرند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید عدد 30 بین دو عدد 32 و 16 قرار دارد. ابتدا به عدد کوچک‌تر یعنی 16 رقم یا Digit یک را می‌دهیم. به عدد بزرگ‌تر نیز صفر تعلق می‌گیرد. در مرحله‌ی بعد باید بررسی شود که چه عددی با 16 جمع شود که نهایتا به 30 برسد. در این مثال رقم‌های 8،4 و 2 برای رسیدن به عدد 30 نیاز هستند لذا ارزش یک را می‌گیرند مابقی اعداد صفر خواهند شد.

1، 2، 4، 8، 16، 32

0، 1، 1، 1، 1، 0 (عدد به این شکل خوانده می‌شود: یک، یک، یک، یک، صفر).

 

اعداد باینری معادل اعداد دسیمال­ یک رقمی

در انتهای آموزش علم اعداد باینری، به تبدیل  اعداد یک رقمی پرداخته‌ایم. به این شکل که مجموع جایگاه‌های یک، باید عدد مورد نظر شما شود.

1-2-4-8 (بیت)
0 0
1 01
2 10
3 11
4 100
5 101
6

7

110

111

8 1000
9 1001

 

3.4/5 - (5 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

مدیریتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیریت

هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *