3 نمونه از اخبار فاندامنتال نرخ بهره بانکی ، شاخص تولیدات صنعتی ، تغییرات حساب جاری

3 نمونه از اخبار فاندامنتال | نرخ بهره بانکی ، شاخص تولیدات صنعتی ، تغییرات حساب جاری

Bank_rate چیست؟

نرخ بهره بانکی
نرخ بهره بانکی رقمی  است که در آن بانک مرکزی یک کشور به بانک‌های داخلی پول قرض می دهد که معمولاً به شکل وام های کوتاه مدت می باشد . مدیریت نرخ بانکی روش مشخصی است که بانک‌های مرکزی به روی فعالیت های اقتصادی تاثیر می گذارند. نرخ بهره پایین بانکی می‌تواند به کاهش اقتصادی هزینه‌های وام برای وام‌گیرندگان کمک کند و نرخ بانکی بالاتر باعث رشد اقتصادی می شود همچنین در ایالات متحده آمریکا نرخ بهره بانکی غالباً به عنوان نرخ بهره فدرال در نظر گرفته می شود .

Industrial_production چیست؟      

شاخص تولیدات صنعتی
شاخص تولیدات صنعتی کشور چین به دلیل تاثیر بالای این کشور بر اقتصاد جهانی و دیدگاه سرمایه‌گذاران بسیار مهم تلقی می شود. و می تواند تاثیرات بسیار زیادی در بازارهای ارزی ایجاد کند . این شاخص یک شاخص پیشرو در سلامت اقتصادی محسوب می شود و به سرعت در افزایش یا افت در چرخه کسب و کار واکنش نشان می دهد.

جهت افتتاح حساب در بروکر دارای اعتبار با کلیک بر روی بروکر amarkets  ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

Current_trade چیست؟

تغییرات حساب جاری
تفاوت میان پس انداز و سرمایه گذاری در کشور را تغییرات حساب جاری می گویند. که یک شاخص مهم در  سلامت اقتصادی  می باشد .  درامد خالص کشور از خالص انتقال جاری تغییر حساب جاری تعریف می شود . تعادل حساب جاری مثبت نشان می‌دهد که کشور وام دهنده خالص به بقیه کشورها است در حالی که یک مانده حساب جاری منفی به معنی وام‌گیرنده محض می‌باشد . مازاد حساب جاری دارایی‌های خارجی خالص کشور را به میزان بیشتری افزایش می‌دهد و کسری حساب جاری دارایی‌های خارجی را کاهش می دهد . حساب جاری و حساب سرمایه دو جزء اصلی در زمینه تعادل در پرداخت در کشور می‌باشد . این شاخص به طور مستقیم با تقاضا برای ارز مرتبط می باشد و مازاد رو به رشد این شاخص نشان می‌دهد که خارجی ها بیشتر ارز خارجی را برای انجام معاملات در داخل کشور خریداری می‌کند بخش کالاها تاثیر بر روی این شاخص ندارد زیرا این شاخص عملاً تکرار شاخص ماهیانه داده‌های تراز تجاری می باشد .

3 نمونه از اخبار فاندامنتال نرخ بهره بانکی ، شاخص تولیدات صنعتی ، تغییرات حساب جاری
3 نمونه از اخبار فاندامنتال نرخ بهره بانکی ، شاخص تولیدات صنعتی ، تغییرات حساب جاری

نکات مهم برای تحلیل بنیادی

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که ما باید چگونه اخبار فارکس را تحلیل کنیم؟ اصلا اخبار فارکس را از کجا دنبال کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که برای تحلیل اخبار فاندامنتال در فارکس، روش های زیادی در جلوی پای شما قرار گرفته است. شما می توانید با استفاده از منابع اطلاعاتی موجود در خود بروکر ها یا در وبسایتهای خبری مانند سایت investing.com اخبار فارکس را روزانه دنبایل کنید. لازم به ذکر است که دریافت اطلاعات در مورد شرکت های مختلف فارکس کار دشواری نیست.

چرا که امروزه مراجع اطلاعاتی زیادی هم در داخل ایران و هم در خارج از ایران نسبت به ارائه اخبار مختلف اقدام می نمایند. به خاطر داشته باشید که یکی از برترین راه های موجود در جهت کسب اطلاعات در مورد تحلیل فاندامنتال مربوط به مطالعه تقویم اقتصادی کشور های مختلف است. خیلی از کشور ها، اطلاعات شرکت های خود را به صورت رسمی در مجامع بین المللی منتشر می نمایند. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت ها، شما به راحتی می توانید نسبت به انجام تحلیل بنیادی اقدام نمایید.

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی، یکی از محبوب ترین روش های انجام تحلیل در بازار های مالی همچون بازار فارکس و  ارز های دیجیتال به حساب می آید که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی، اهمیت زیادی هم به دست آورده است. به صورت کلی، با استفاده از روش های تحلیل بنیادی افراد می توانند وضعیت یک نماد را مورد بررسی قرار دهند. با استفاده از اخبار در فارکس، شما می توانید ارزش سهام واقعی یک نماد یا شرکت را مورد بررسی قرار دهید. به خاطر داشته باشید که اخبار لحظه ای فارکس همواره در حال منتشر شدن هستند. از آنجایی که تاثیر اخبار در فارکس می تواند وضعیت سهام یک نماد یا شرکت را به صورت کامل تحت تاثیر قرار دهد، تحلیل اخبار فاندامنتال در فارکس به مسئله ای مهم تبدیل شده است.

بیایید تا با یک مثال، مفهوم تحلیل های فاندامنتال را خیلی بهتر مورد بررسی قرار دهیم. فرض کنیم که شما به دنبال خرید سهام یک شرکت خاص هستید. در این شرایط، شما با استفاده از روش های تحلیل تکنیکال نسبت به بررسی وضعیت سهام و آینده قیمت آن اقدام می نمایید. ولی اگر بخواهید ارزش ذاتی سهام آن شرکت را پیدا کنید، بهترین راه موجود در جلوی پای شما چیست؟

بالاخره گاهی اوقات ارزش واقعی یک سهام کمتر و بیشتر از ارزش فعلی آن می باشد. در این شرایط افراد با استفاده از تحلیل بنیادی به راحتی می توانند با ارزش واقعی آشنا شوند. به خاطر داشته باشید که تحلیل فاندامنتال باعث افزایش شانس موفقیت شده و بر روی روند انجام معامله همواره تاثیر گذار است.

3/5 - (2 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *