3 نوع از اخبار بنیادین شاخص خرده فروشی ، شاخص مطالبات بیمه بیکاری ، نشست اوپک

3 نوع از اخبار بنیادین | شاخص خرده فروشی ، شاخص مطالبات بیمه بیکاری ، نشست اوپک

 

شاخص خرده فروشی یا retail sales چیست؟

شاخص خرده فروشی یک برآورد جامع از فروش کالاهای جزئی در طی یک دوره ی زمانی اعلام شده میباشد که معمولا بر اساس نمونه گیری داده ای برای مدل سازی کل کشور به کار گرفته می شود.  تقاضای مصرف کنندگان برای محصولات تکمیل شده سنجش تقاضای خرده فروشی به منظور کاهش پالس اقتصادی مسیر پیش بینی شده ی آن در جهت گسترش یا انقباض است . این شاخص به عنوان شاخص پیشرو در اقتصاد کلان معرفی میشود و دادها و ارقام خرده فروشی سالم به طور معمول باعث حرکت مثبت در بازارهای سهام میشود .خرده فروشی یک شاخص اقتصادی ماهیانه است

.گزارش خرده فروشی که توسط اداره آمار و وزارت بازرگانی تهیه و منتشر شده است ماه گذشته را پوشش میدهد و حدود دو هفته پس از پایان هرماه منتشر میشود .به طور کلی ارقام خرده فروشی برای سهام داران به ویژه برای کسانی که به طور مستقیم در شرکت های خرده فروشی سرمایه گذاری می کنند حیاتی است آنها همچنین جز مهمی از کل تولید ناخالص داخلی هستند

.بنابراین هرچه هزینه های خرده فروشی کاهش یابد میتواند موحب رکود اقتصادی با کاهش درآمدهای مالیاتی و اجبار شرکتها به تعدیل نیرو شود این نخستین و گسترده ترین دسته بندی اطلاعات هزینه های مصرفی اولیه است که مقیاس اصلی هزینه های مصرف کننده در کلیه فعالیت های اقتصادی را شامل میشود.

جهت  ثبت نام در بروکر آمارکتس کلیک کنید و 15% بونوس هدیه از این بروکر دارای اعتبار دریافت نمایید.

آشنایی با شاخص خرده فروشی ؛ شاخص مطالبات بیمه بیکاری ؛ نشست اوپک
3 نوع از اخبار بنیادین

شاخص مطالبات بیمه بیکاری یا unemployment claims چیست؟

تعداد افرادی که در طول یک هفته  و برای اولین بار تقاضای بیمه بیکاری کرده اند مطالبات بیمه بیکاری نام دارد.این شاخص معمولا به صورت هفتگی اعلام میشود همچنین این شاخص یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی کشور است که به صورت مستقیم برروی بازار تاثیر میگذارد.

به طور کلی این شاخص به عنوان یک شاخص ثانویه به کار میرود اما تعداد بیکاران یک نشانه ی مهم از سلامت کلی اقتصادی است زیرا هزینه های مصرف کننده با شرایط بازار کار بسیار مرتبط است . شاخص مطالبات بیمه بیکاری برای کسانی که سیاست پولی کشور را کنترل میکنند بسیار حائز اهمیت است.

 

نشست اوپک یا opec meeting چیست؟

نشست اوپک معمولا هر ۶ ماه یکبار برگزار میشود. محل برگزاری این نشست  شهر وین در کشور اتریش است.معمولا نمایندگان از ۱۴ کشور صادر کننده ی بزرگ نفتی در این اجلاس شرکت میکنند .در این جلسات درباره ی مشکلات و مسایل مربوط به بازارهای انرژی و مهمتر از آن  اعضا درباره ی میزان تولیدات نفتی توافق میکنند. این جلسات نزدیک به رسانه ها برگزار میشود اما عموما نماینده ی اوپک با گزارشگران گفتگو میکند و یک بیانیه رسمی در مورد سیاست ها و تصمیمگیری ها ایراد می شود. نمایندگان سازمان اوپک از کشورهای مختلف هستند که صاحب بیش از ۴۰% ذخایر نفت جهان هستند و در سطح تولید از درجه و کیفیت بالایی برخوردارند و با توجه به میزان تولید و ذخایر خود تاثیر بالایی بر قیمت نفت دارند.

 

نکات تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال به یک روش تحلیلی اشاره دارد که در طی آن افراد نسبت به بررسی عوامل موثر بر روی ارزش قیمت اقدام می نمایند. اخبار منتشر شده، اطلاعات خود نماد، وضعیت دارایی ها و وضعیت فروش از جمله مواردی هستند که بر روی تحلیل بنیادی تاثیر می گذارند. تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی به شما کمک می کند تا ارزش ذاتی یک دارایی را مورد بررسی قرار دهید.

با یادگیری کامل تحلیل بنیادی، شما می توانید انتخاب های دقیق تری برای انجام معامله داشته باشید. از آنجایی که اطلاعات نمادهای مختلف در دنیای فارکس همواره در حال انتشار یافتن می باشد، توجه به این موارد می تواند نتایج مطلوبی را برایتان به همراه داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر حتما پیشنهاد می‌کنیم سری به آموزش فاندامنتال فارکس بزنید.

مهم ترین مفاهیم آموزشی تحلیل فاندامنتال

حال که مباحث اولیه را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا مفاهیم آموزش تحلیل فاندامنتال را مورد بررسی قرار دهیم. در دنیای تحلیل فاندامنتال ما از دو رویکرد کلی استفاده می کنیم. «رویکرد بالا به پایین» و «رویکرد پایین به بالا». در «رویکرد بالا به پایین»، شما از کل یک شاخه صنعتی شروع می کنید تا به نماد یا شرکت مورد نظر برسید. در این شرایط شما باید اقتصاد را مورد بررسی قرار دهید. سپس صنایع موجود درون اقتصاد را بررسی کنید و وضعیت آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید. در مرحله بعد شما باید به دنبال شرکت های موجود درون همان اقتصاد بروید و بهترین شرکت موجود را انتخاب نمایید. در نهایت شما می توانید اخبار و اطلاعات شرکت را مورد بررسی قرار دهید.

«رویکرد پایین به بالا» در تحلیل فاندامنتال کمی متفاوت خواهد بود. این رویکرد دقیقا مخالف «رویکرد های بالا به پایین» می باشد. به صورتی که در این رویکرد شما باید یک نماد یا شرکت خاص را انتخاب نمایید و سپس صنعت و اقتصاد را آنالیز نمایید. جدا از این مسئله، یک سری مفاهیم خاص در دنیای تحلیل بنیادی مورد استفاده قرار می گیرند. در جهت دریافت بیشترین بازدهی، شما باید با این مفاهیم هم به خوبی آشنا شوید.

  • نسبت حقوق صاحبین سهام به کل بدهی ها
  • نسبت های مالی
  • صورت جریان وجوه نقد
  • ترازنامه ها صورت سود و زیان
  • اخبار منتشر شده برای یک نماد یا شرکت
  • صورت های مالی
1/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *