راز موفقیت بیل گیتس Bill Gates

بیوگرافی بیل گیتس

اصلی‌ترین دلیل معروفیت بیل گیتس بنیانگذاری شرکت مایکروسافت است که تا سال 2017 وی را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی نمود. گیتس با همکاری پل آلن در سال 1975 شرکت مایکروسافت را بنیانگذاری کرد و تا سال 2014 به مدت 39 سال به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل در شرکت مایکروسافت حضور داشت. بیل گیتس در مارس 2020 با اینکه 3/1 درصد سهام مایکروسافت را در اختیار داشت و سهامدار عمده‌ی این شرکت محسوب می‌شد، از ریاست هیات مدیره کناره گیری کرد. اما راز موفقیت بیل گیتس چیست، و این همه موفقیت چگونه ممکن می‌شود؟

راز موفقیت بیل گیتس Bill Gates
راز موفقیت بیل گیتس

 

زندگی نامه بیل گیتس

بیل گیتس در 28 اکتبر 1955 در شهر سیاتل، واشنگتن به دنیا آمد. پدر وی، ویلیام هنری گیتس یکی از وکیل‌های سرشناس دادگستری سیاتل بود، و مادرش به عنوان آموزگار مدرسه به تدریس می‌پرداخت و به عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی یونایتد اینترنشنال در امور خیریه فعالیت می‌نمود. بیل گیتس در سال 1968 و در سن 13 سالگی به نرم‌افزار و کامپیوتر علاقه‌مند شد و رویای مایکروسافت را در سر پروراند. جالب است بدانید که بیل گیتس، پل آلن و چند نفر از دوستانشان که همگی در یک مدرسه به تحصیل می‌پرداختند، نخستین تیم برنامه‌نویسی مایکروسافت را تشکیل دادند. نمرات بیل گیتس در تمام دوران تحصیلش در سطح بسیار بالایی قرار داشته است به گونه‌ای که در آزمون SAT موفق به کسب نمره‌ی 1590 از 1600 می‌شود.

در سال 1973 بیل گیتس توانست توجه دانشگاه هاروارد را برای ادامه تحصیل جلب کند. در همان سال اول دانشگاه نسخه اولیه‌ی زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای اولین میکروکامپیوتر نوشت و در سال دوم ، دانشگاه را با هدف ادامه‌ی راهی که با پل آلن آغاز کرده بود رها کرد. او باور داشت که در آینده‌ای نزدیک رایانه به وسیله‌ای ارزشمند در هر خانه‌ای بدل می‌شود. بیل گیتس در سال 2000 از سمت خود به عنوان مدیر‌عاملی مایکروسافت کناره‌گیری کرد و دوست دوران دانشگاه خود استیو بالمر را جانشین خود نمود. اما همچنان سمت مدیر اجرایی و ریاست هیئت‌مدیره را حفظ نمود تا اینکه در سال 2014 به کلی از شرکت جدا شد. به طور کلی از سال 1975 تا 2014 به مدت 39 سال بیل گیتس ریاست هیئت‌مدیره را بر عهده داشت. ثروت بیل گیتس در سال 2017 برابر با مبلغ 86 میلیارد دلار برآورد شده بود که عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داد.

از موفقیت بیل گیتس Bill Gates
راز موفقیت بیل گیتس

 

دلایل موفقیت بیل گیتس

بیل گیتس در مصاحبه‌ای در مورد راه‌های رسیدن به موفقیت صحبت کرد و چند قانون زیر را برای رسیدن به موفقیت را عنوان نمود :

  • اهداف والا و بزرگ: بیل گیتس در همان کودکی هدف بزرگی را در سر می‌پروراند. همین موضوع سبب شد که در تمام طول زندگی به دنبال هدف و علاقه‌ی خود باشد، تا بتواند آن را به دست بیاورد. تمرکز بر روی اهداف شما را ملزم به رسیدن به آن می‌کند. داشتن هدف بزرگ راز موفقیت بیل گیتس بوده است.
  • نگاه رو به جلو: یکی از خصوصیات بیل گیتس نگاه رو به جلو و چشم اندازی از آینده است. این خاصیت حتی امروزه به DNA شرکت مایکروسافت بدل شده است. به طوری که این شرکت همیشه به دنبال ایده‌های جدید است و بر روی آنها سرمایه‌گذاری‌های کلانی می‌کند.
  • موفقیت پایان راه نیست: بیل گیتس معتقد است که باید شکست را فراموش و از موفقیت عبور کرد. این نکته می تواند بخشی از راز موفقیت بیل گیتس باشد. از نظر او موفقیت یک معلم و استاد بد است که دانش آموزان باهوش را فریب می‌دهد.
  • اهمیت زمان: از نظر گیتس اینکه چقدر پول دارید اهمیت ندارد. مهم این است که چقدر زمان دارید و از آن چگونه استفاده می‌کنید. بیل گیتس کارهای روزانه‌ی خود را اولویت‌بندی می‌کند و حضور در یک جلسه‌ی بی اهمیت را لازم نمی‌داند.
  • از مشتریان ناراضی درس بگیرید: راز موفقیت بیل گیتس در توجه به خواسته‌ی مشتریان است. هیچ شرکتی به اندازه‌ی مایکروسافت مشتری ناراضی ندارد. بیل گیتس بر این باور است که محصول شما قرار است توسط کاربران و مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو مشتریان شما بهترین کسانی هستند که می‌توانند به شما بیاموزند که محصولات چه کم و کاستی‌هایی دارند. کاربران ویندوز همیشه از این سیستم عامل شکایت دارند، اما باز هم از آن استفاده می‌کنند.
راز موفقیت بیل گیتس Bill Gates
کتاب راز موفقیت بیل گیتس

 

لیست کتاب پیشنهادی بیل گیتس

بیل گیتس در سال 1995 کتاب The Road Ahead و در سال 1999 کتاب خود با عنوان Business @ the Speed of Thought را منتشر کرد. این کتاب‌ها راز موفقیت بیل گیتس در تحقق رویای ساخت کامپیوترهای شخصی و تاثیر آن بر حل مشکلات کاربران را به وضوح نشان می‌دهد. بیل گیتس بارها در مصاحبه‌ها علاقه‌ی بیش از اندازه‌ی خود را به مطالعه نشان داده و کتاب‌های بسیاری را برای مشتاقان معرفی نموده است. از این رو می توان بخشی از راز موفقیت بیل گیتس را به مطالعات اختصاص داد. در ادامه به چند نمونه از محبوب‌ترین کتاب‌های بیل گیتس اشاره شده است.

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر مورد اطمینان ا مارکت کلیک نمایید.

گستره، عمق یا وسعت

این کتاب نوشته‌ی دیوید اپستاین است که برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد. کتاب گستره، عمق یا وسعت در همان سال انتشار به پرفروش‌ترین کتاب از نظر نیویورک‌تایمز بدل شد. این کتاب برخلاف کتاب‌های مشابه تمام باورهایتان را به چالش می‌کشد. اپشتاین در کتاب خود از راز موفقیت و بهبود عملکرد در مسیر تجارت و زندگی سخن می‌گوید.

یک جاسوس در میان دوستان

بیل گیتس کتاب یک جاسوس در میان دوستان را محبوب‌ترین رمان خود در ژانر جاسوسی و معمایی می‌داند. این کتاب داستانی واقعی از اسرار قرن گذشته را بیان می‌کند. کتاب یک جاسوس در میان دوستان، در لیست برترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد و اکونومیست آن را به عنوان بهترین کتاب سال معرفی نموده است. بن مکینتایر در کتاب خود داستان خیانت، سردرگمی و شجاعت را روایت می‌کند که مسیر جنگ سرد را به کلی تغییر می‌دهد.

فرشتگان بهتر ذات ما

این کتاب برای اولین بار در سال 2011 توسط یکی از نویسنده‌های پرفروش از نظر نیویورک تایمز منتشر شد. خشونت یکی از مهم‌ترین موضوعات علوم روانشناسی، تاریخ، سیاست و جامعه‌شناسی بوده است. پینکر در کتاب جنجالی خود نشان می‌دهد که خشونت و جنگ از 5000 سال پیش تا کنون رو به افول بوده است. بیل گیتس مطالعه‌ی این کتاب را بسیار جذاب و شگفت انگیز می‌داند.

راز موفقیت بیل گیتس Bill Gates
لیست کتاب پیشنهادی بیل گیتس

گتسبی بزرگ

علاقه‌ی بیل گیتس به کتاب‌های علمی و انگیزشی محدود نمی‌شود. یکی از رمان‌های مورد علاقه‌ی وی گتسبی بزرگ است که خواندن آن را به تمام دوستداران ژانر ادبیات کلاسیک آمریکایی پیشنهاد می‌کند. این کتاب در سال 1925 توسط اف اسکات فیتزجرالد منتشر شد. در زمان حیات فیتزجرالد این کتاب نتوانست مورد توجه مخاطبین قرار گیرد. اما پس از مرگ وی با جلب توجه منتقدین توانست رکورد بهترین فروش کتاب سال را نصیب خود کند.

سرزمین موعود

یکی از کتاب‌های محبوب بیل گیتس سرزمین موعود نوشته‌ی باراک اوباما است. این کتاب در سال 2020 منتشر شد. بیل گیتس، باراک اوباما را به خاطر صداقت، انتقادپذیری و مهارتش تحسین می‌کند. به نظر گیتس برای اینکه بتوانید زندگی نامه‌ی خود را به طور صادقانه به تحریر درآورید باید به درجه‌ی خودآگاهی رسیده باشید. این ویژگی در اکثر سیاستمداران یافت نمی‌شود. گیتس می‌گوید کتاب سرزمین موعود نشان می‌دهد که آقای اوباما از آن دسته از سیاسیون نیست. من همیشه باراک اوباما را دوست داشتم، اما پس از مطالعه‌ی کتابش به او علاقه‌مند شدم.

5/5 - (3 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *