تأملی در زندگیِ وارن بافت Warren Buffett

نگاهی به بیوگرافی وارن بافت

وارن بافت (Warren Buffett) اقتصاددان و اعجوبه ی جهان سرمایه گذاری، در 30 اوت سال 1930 میلادی چشم به جهان گشود. او دومین و تنها فرزند پسر، از میان سه فرزند خانواده ی بافت به شمار می رفت. پدر او هاوارد بافت، یکی از سیاستمداران و تاجران به نام زمان خود بود. وارن که گویا شمع اقتصادی فوق العاده ی پدر خود را به ارث برده بود، در دوران کودکی استعداد مثال زدنی خود را در امر تجارت نشان داد و در جوانی به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

برخی از دوستان نزدیک، راز موفقیت وارن بافت را در استعداد ذاتی او به ویژه در بحث محاسبه ی ذهنی دقیق اعداد میدانند. او هم اکنون به عنوان یکی از سرشناس ترین مدیران اجرایی و خیرین نیکوکار در سطح جهان شناخته میشود. در جدیدترین ارزیابی ها، ثروت وارن بافت مبلغی در حدود 100 میلیارد دلار تخمین زده شده است. او در حال حاضر به عنوان دومین فرد ثروتمند در دنیا به شمار می آید. وارن بافت اکنون در سمت مدیر عامل شرکت برکشر هاتاوی فعالیت میکند. او مالکیت چندین شرکت صاحب نام دیگر چون دیری کوئین، مارس اینکورپوریتد و گایکو را نیز بر عهده دارد. وارن بافت همچنین در صدر سهامداران شرکت های بزرگی مانند؛ اپل، پپسی، کرفت هاینز، کوکاکولا، جنرال الکتریک و … می باشد. وارن بافت در سال 1952 برای بار اولین بار ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند بود. او در سال 2006 و پس از فوت همسرش برای بار دوم با شریک کاری ازدواج کرد.

تأملی در زندگیِ وارن بافت Warren Buffett
وارن بافت

تأملی در زندگی نامه وارن بافت

برخی تحلیلگران بر این باورند که برای کشف راز موفقیت وارن بافت، باید زندگی نامه ی او را به دقت مطالعه و بررسی کرد. زندگی نامه وارن بافت آمیخته ای از نکات ارزنده و سازنده می باشد. هر شخص میتواند با الگو قرار دادن آن، مسیر زندگی خود را در جهت موفقیت قرار دهد. وارن بافت تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی در دبستان رز هیل شهر اوماها آغاز نمود. در سال 1942 همزمان با شروع مقطع راهنمایی وارن، خانواده ی او به دلیل پیروزی پدرش در انتخابات کنگره آمریکا ناگزیر به نقل مکان به واشینگتن دی ‌سی شدند.

وارن تحصیلات راهنمایی خود را در این شهر و در مدرسه آلیس دیل ادامه داد. او نهایتاً در سال 1947 و در سن 16 سالگی از دبیرستان وودرو ویلسون فارغ‌التحصیل شد. او سپس به اصرار پدرش وارد مدرسه‌ بازرگانی وارتون واقع در دانشگاه پنسیلوانیا شد و در نهایت پس از دو سال تحصیل به دانشگاه نبراسکا رفت. وارن بافت سرانجام در سن 19 سالگی مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی مدیریت کسب و کار، از این دانشگاه اخذ کرد. او سپس به دلیل حضور استاد سرشناس اقتصاد بنجامین گراهام در مدرسه‌ مدیریت دانشگاه کلمبیا، این مکان را جهت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد برگزید.

تأملی در زندگیِ وارن بافت Warren Buffett
وارن بافت

 

نقطه ی عطف زندگی وارن بافت

نمرات وارن بافت در درس اقتصاد تحسین برانگیز بود. موفقیت بافت در این درس چنان چشمگیر بود که توانست از گراهام نمره ی عالی دریافت کند. برخی از تحلیلگران یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت وارن بافت را در یادگیری اصولی مفاهیم سرمایه گذاری و اقتصاد، از فرد مشهوری چون بنجامین گراهام میدانند. بافت خود نیز بارها طی سخنانی به این موضوع اشاره و بر آن تاکید کرده است. یکی از معروفترین سخنان وارن بافت در این رابطه این است که: از گراهام آموخته ام که می بایست به سهام به دید یک کسب و کار نگاه کرد. در معاملات خرید و فروش به دنبال حاشیه ی امن بود و از نوسانات بازار به نفع خود استفاده نمود. باور دارم که این نکات تا صدها سال دیگر نیز جزو مفاهیم قابل اتکا در بازار سرمایه گذاری می باشند.

تأملی در زندگیِ وارن بافت Warren Buffett
زندگی نامه وارن بافت

آغاز فعالیت تجاری و سرمایه گذاری وارن بافت

میتوان پشتکار عالی و هوش اقتصادی سرشار را راز موفقیت وارن بافت دانست. استعداد ذاتی وارن در بحث کسب و کار در زمان کودکی آشکار شد. او در سن 6 سالگی اولین معامله ی خود را با فروش آدامس و نوشابه های کوکاکولا آغاز کرد. درست زمانی که هم سن و سالان او در پارک ها به بازی مشغول بودند. وارن در دبیرستان علاقه ی وافرش به سرمایه گذاری را دنبال کرد و موفق شد کسب و کاری را که به زحمت راه انداخته بود به قیمت 1200 دلار به فرد دیگری بفروشد. او سپس به طور حرفه ای در زمینه ی اقتصاد به تحصیل پرداخت. بافت پس از فراغت از تحصیل به خواسته ی استاد خود گراهام، به عنوان دستیار او مشغول به کار شد.

پس از بازنشسته شدن گراهام، وارن بافت موسسه سرمایه‌گذاری اختصاصی خودش را تاسیس کرد. او این شرکت را با شراکت اعضای خانواده خود و با سرمایه ای در حدود هزار دلار راه اندازی کرد. او شرکت خود را با نام برکشایر هاتاوی به ثبت رساند و 6 سال بعد در سن 32 سالگی همسو با افزایش تعداد سرمایه گذاران شرکت، توانست به درآمد قابل توجهی دست یابد و به جمع میلیونرهای کشور آمریکا بپیوندد. او سپس فعالیت حرفه ای خود را به طور جدی در وال استریت آغاز کرد و توانست درآمدهای قابل توجهی از طریق سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام به دست آورد. به گونه ای که امروزه او به عنوان اعجوبه ی جهان سرمایه گذاری شناخته میشود.

آشنایی با لیست کتاب های پیشنهادی وارن بافت

راز موفقیت وارن بافت همچنین در علاقه ی وافر او به مطالعه نیز نهفته است. دعوت علاقه مندان دنیای تجارت و کسب و کار به مطالعه کتاب های مرتبط، همواره یکی از اصلی ترین محوریت سخنان وارن بافت در سخنرانی ها می باشد. او همواره در سخنان خود خواندن برخی کتاب ها را به عنوان مراجع شاخص، به علاقمندان پیشنهاد میکند. به دلیل تاثیر قابل توجه مفاهیم این کتاب ها در رشد هوش اقتصادی افراد در ادامه لیست کتاب پیشنهادی وارن بافت را حضور شما ارائه می دهیم. به این امید که در مسیر دستیابی به موفقیت راهگشای شما باشد.

  • کتاب کفش‌باز، نوشته فیل نایت
  • کتاب لنگیدن روی آب، نوشته فیل بویت
  • اما کشتی‌های مشتری‌ها کجا هستند، نوشته فرد شویت
  • کتاب‌ نکات سرانگشتی سرمایه‌گذاری؛ تنها راه برای ضمانت سهم عادلانه شما از بازده بورس، نوشته جان باگل
  • کتاب سرمایه‌گذار باهوش، نوشته بنجامین گراهام
کتاب وارن بافت
کتاب وارن بافت

جالب است بدانید که وارن بافت به شخصه تا کنون کتابی تألیف نکرده است اما، کتابهای بسیار زیادی با الهام از فلسفه و استراتژی های سرمایه گذاری او نگاشته شده است. این کتابها هر کدام با یک نگرش متفاوت و از یک دیدگاه خاص راز موفقیت وارن بافت و زندگی او را مورد بررسی قرار داده اند. خواندن هر یک از این کتابها نکات ارزنده و قابل تأملی را در اختیار شما قرار می دهد که میتوانید از آن جهت ترسیم مسیر موفقیت خود بهره گیرید. در ادامه لیستی از معروفترین و بهترین انواع کتاب وارن بافت را ارائه خواهیم کرد. امید که موثر واقع گردد.

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر مورد اطمینان ا مارکت کلیک نمایید.

  • کتاب گلوله برفی؛ در رابطه با سبک زندگی تجاری وارن بافت
  • کتاب 125 اصل موفقیت وارن بافت
  • کتاب روش وارن بافت
  • کتاب تشکیل سبد سهام به روش وارن بافت
  • کتاب وارن بافت و تفسیر صورت های مالی
  • کتاب رازهای مدیریت وارن بافت
5/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *