آشنایی با معاملات فاندامنتال تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی

آشنایی با معاملات فاندامنتال | تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی یکی از روشهای بررسی و پیش بینی نرخ بازار فارکس است که بر پایه ی اخبار و متغیرهای اقتصادی جهان میباشد. فارکس به عنوان یک بازار چند ملیتی، تحت تأثیر وقایع اقتصادی جهانی است. دانستن وقایع اخبار اقتصادی و تأثیر احتمالی آنها بر روی جفت ارزهای مینور و ماژور ، به معامله گران کمک می کند تا حرکت کوتاه مدت (روزانه یا چند روزه) در بازار و یا شکست های تکنیکالی بازار را پیش بینی کنند و از آن کسب درآمد کنند.

اخبار فاندامنتال و شاخص های اقتصادی برنامه ریزی شده مهم در بازار فارکس شامل موارد زیر است:

1- تصمیمات نرخ بهره
2- گزارش های اقتصادی در مورد نرخ بیکاری ملی

3- نرخ تورم، تولید ناخالص داخلی
4- حقوق و دستمزد غیر دارایی و تراز تجاری ملی
5- بررسی اعتماد مصرف کننده و تجارت

آشنایی با معاملات فاندامنتال تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی
مهمترین و تاثیر گذارترین اخبار اقتصادی فارکس

 

خبرهای فاندامنتال فوق مهمترین و تاثیر گذارترین اخبار اقتصادی هستند که در بازار فارکس نقش مهمی را در حرکت جفت ارزها در مقابل یکدیگر ایفا میکند و موجب میشود یک ارز در مقابل ارزی دیگر قدرت گرفته یا ضعیف شود .

در این خبرهای بنیادی یا فاندامنتالی نمیتوان هیچ رویدادی را ذاتاً مهمتر از دیگری دانست .پس شما معامله گران به جای تمرکز بر یک تراز یا شاخص تجاری باید رابطه بین آنها را به موازات شرایط فعلی بازار بررسی کنید. هر خبر اقتصادی و نحوه صحیح معامله در شرایط مختلف را در هنگام انتشار آن خبر اقتصادی مربوط به بازار فارکس بررسی و نتیجه گیری کنید. سایت

بازار فارکس، مانند سایر بازارهای مالی جهانی ، می تواند تحت تأثیر حوادث غیرمترقبه و مفرد مانند بلایای طبیعی یا تغییرات سیاسی باشد. این وقایع غیر منتظره، و تغییرات ناگهانی شاخص های قابل اطمینان برای استفاده در یک استراتژی معاملاتی خبری نیست اما به لطف وجود حد ضرر و استاپ لاس در بازار فارکس میتوان برای کنترل شرایط غیر مترقبه شرایط را کنترل کرد .

 

مزایا و معایب معامله با تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی:

برخی از معامله گران فاندامنتال علاقه مند به معاملات با روش اسکالپ (Scalp) هستند به این دلیل که در زمان انتشار خبر حرکت بازار سریع بوده و معامله گران در این روش با حجم بالای لات وارد یک پوزیشن میشوند و پس از گرفتن مقدار PIP کم در مدت زمان کم سریعا آن پوزیشن را کلوز میکنند. معاملات فارکس بر روی خبر به دلیل اینکه در یک بازه زمانی کوتاه رخ می دهند از پتانسیل سود بالایی برخوردار هستند. البته این نیز خطرهایی را متعاقبا برای سرمایه شما به همراه دارد. هنگامی که قیمت تثبیت می شود، نوسانات افزایش می یابد. اگر خیلی زود وارد معامله شوید، در صورت عدم موفقیت فوری یا عدم تحقق تحلیل شما این خطر را پیش رو خواهید داشت که مجبور شوید از معامله خود با ضرر خارج شوید . برای کنترل این وقایع معامله گران حرفه ای قبل از انتشار خبر وارد معامله خرید یا فروش نمیشوند آنها آموخته اند که ابتدا صبور باشند تا خبر انتشار یابد تثبیت شود و بعد آنها در جهت روند وارد معامله شوند که کار را بسیار برای سود آوری ساده میکند. اگر علاقه مند به معامله بر اساس اخبار هستید بهتر است بروکری را انتخاب کنید که دارای اکانت فیکس با اسپرد ثابت باشد تا در هنگام انتشار اخبار ترسی از واید شدن اسپرد نداشته باشید.

جهت افتتاح حساب در بروکر رگوله شده بروکر آمارکتس amarketsکلیک کنید و 15% شارژ هدیه دریافت نمایید.

 

اندیکاتور و ابزار مورد استفاده برای معاملات فاندامنتال :

معامله گران خبر بر اساس تقویم های اقتصادی و شاخص هایی مانند شاخص اطمینان مصرف کننده به اندیکاتور (CCI) تکیه می کنند تا پیش بینی کنند چه موقع تغییری اتفاق می افتد و قیمت در چه جهتی حرکت می کند. و با توجه به قابلیت این اندیکاتور که به طور معمول نشان دهنده قریب الوقوع یک شکست است از آن برای تاییدیه ورود به یک معامله استفاده میکنند.

میتوان گفت مرجع اصلی تریدرها برای بررسی اخبار روز فارکس سایت forexfactory میباشد که زمان انتشار خبر و تاثیرات آنرا نشان میدهد.

برخی از سایتهای کاربردی خبری عبارتست از : سایت bloomberg ؛ سایت reuters ؛ سایت fxstreet

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *