دانلود رایگان نرم افزار متاتریدر 4 و 5​

محبوب‌ترین پلتفرم تجارت فارکس جهان

میلیون‌ها معامله‌گر و صدها کارگزار متاتریدر 5 را برای تجارت فارکس و بازارهای مالی انتخاب کرده‌اند.

  • بروکر: هر بروکری (پیشنهاد ما: آمارکتس)
  • سیستم عامل: ویندوز 7 به بالا یا اندروید 6 به بالا
  • حداقل رم: 4 گیگابایت
  • سرعت اتصال اینترنت: حداقل 1 مگابایت پایدار

برای دانلود هر یک از نسخه های زیر پیشنهاد می کنیم VPN خود را روشن کنید!

دانلود نرم افزار متاتریدر 5

نسخه وب

متاتریدر برای نسخه وب

تجارت فارکس و شاخص ها را با پلتفرم وب متاتریدر بدون نصب یا دانلود هیچ نرم افزاری انجام دهید. شما می توانید در بازار فارکس با هر مرورگر و سیستم عاملی با اتصال به اینترنت معامله کنید. همین حالا با پلتفرم وب متاتریدر به حساب معاملاتی خود دسترسی پیدا کنید

متاتریدر برای نسخه وب

نسخه مک

متاتریدر 5 برای سیستم عامل مک

MetaTrader 5 را دانلود کنید و تجارت فارکس و شاخص ها را با عملکرد شگفت انگیز، تجزیه و تحلیل فنی و اساسی بازار، معاملات کپی و ویژگی های معاملات خودکار در این پلتفرم آغاز کنید. این نسخه انواع سفارشات و حالت های اجرا را ارائه می دهد.

متاتریدر 5 برای سیستم عامل مک

نسخه IOS

متاتریدر 5 برای آیفون

متاتریدر 5 را در تلفن یا تبلت IOS  خود دانلود کنید و در حال حرکت با ارزها معامله کنید. MetaTrader 5 برای  IOS در دسترس است و به شما امکان می دهد تا از هر کجا که هستید معامله کنید و حساب خود را بررسی کنید. با استفاده از گوشی هوشمند یا ipad خود می توانید به ویژگی های اصلی پلتفرم دسترسی داشته باشید.

دانلود از اپ استور:

متاتریدر 5 برای آیفون

نسخه ویندوز

متاتریدر 5 برای ویندوز

MetaTrader 5 برای Windows  خود دانلود کنید و تجارت فارکس و شاخص‌ها را با عملکرد شگفت‌انگیز، تحلیل‌های فنی و اساسی بازار، تجارت کپی و ویژگی‌های معاملات خودکار گنجانده شده در این پلتفرم شروع کنید. این نسخه تنوعی از انواع سفارش و حالت‌های اجرا را ارائه می‌کند.

متاتریدر 5 برای ویندوز

نسخه اندروید

متاتریدر 5 برای اندروید

متاتریدر 5 را در تلفن یا تبلت اندرویدی خود دانلود کنید و در حال حرکت با ارزها معامله کنید. MetaTrader 5 برای اندروید در دسترس است و به شما امکان می دهد تا از هر کجا که هستید معامله کنید و حساب خود را بررسی کنید. با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت خود می توانید به ویژگی های اصلی پلتفرم دسترسی داشته باشید.

دانلود از گوگل پلی:

متاتریدر 5 برای اندروید

دانلود نرم افزار متاتریدر 4

نسخه وب

متاتریدر برای نسخه وب

تجارت فارکس و شاخص ها را با پلتفرم وب متاتریدر بدون نصب یا دانلود هیچ نرم افزاری انجام دهید. شما می توانید در بازار فارکس با هر مرورگر و سیستم عاملی با اتصال به اینترنت معامله کنید. همین حالا با پلتفرم وب متاتریدر به حساب معاملاتی خود دسترسی پیدا کنید

متاتریدر برای نسخه وب

نسخه مک

متاتریدر 4 برای سیستم عامل مک

MetaTrader 4 را دانلود کنید و تجارت فارکس و شاخص ها را با عملکرد شگفت انگیز، تجزیه و تحلیل فنی و اساسی بازار، معاملات کپی و ویژگی های معاملات خودکار در این پلتفرم آغاز کنید. این نسخه انواع سفارشات و حالت های اجرا را ارائه می دهد.

متاتریدر 4 برای سیستم عامل مک

نسخه IOS

متاتریدر 4 برای آیفون

متاتریدر 4 را در تلفن یا تبلت IOS  خود دانلود کنید و در حال حرکت با ارزها معامله کنید. MetaTrader 4 برای  IOS در دسترس است و به شما امکان می دهد تا از هر کجا که هستید معامله کنید و حساب خود را بررسی کنید. با استفاده از گوشی هوشمند یا ipad خود می توانید به ویژگی های اصلی پلتفرم دسترسی داشته باشید.

دانلود از اپ استور:

متاتریدر 4 برای آیفون

نسخه ویندوز

متاتریدر 4 برای ویندوز

MetaTrader 4 برای Windows  خود دانلود کنید و تجارت فارکس و شاخص‌ها را با عملکرد شگفت‌انگیز، تحلیل‌های فنی و اساسی بازار، تجارت کپی و ویژگی‌های معاملات خودکار گنجانده شده در این پلتفرم شروع کنید. این نسخه تنوعی از انواع سفارش و حالت‌های اجرا را ارائه می‌کند.

متاتریدر 4 برای ویندوز

نسخه اندروید

متاتریدر 4 برای اندروید

متاتریدر 4 را در تلفن یا تبلت اندرویدی خود دانلود کنید و در حال حرکت با ارزها معامله کنید. MetaTrader 4 برای اندروید در دسترس است و به شما امکان می دهد تا از هر کجا که هستید معامله کنید و حساب خود را بررسی کنید. با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت خود می توانید به ویژگی های اصلی پلتفرم دسترسی داشته باشید.

دانلود از گوگل پلی:

متاتریدر 4 برای اندروید

MetaTrader چیست | دانلود MT4

MetaTrader چیست | دانلود MT4

تمامی بروکرهای دنیا جهت دسترسی معامله گران خود به بازار فارکس و برای انجام معاملات خرید و فروش ، از نرم افزار معاملاتی متاتریدر MetaTrader  متعلق به شرکت  MetaQuotes استفاده می کنند.

متاتریدر MetaTrader یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته فارکس است که به وسیله کمپانی MetaQuotes Software توسعه یافته. نسخه های مختلف متاتریدر MetaTrader برای کاربران بروکرهای معتبر در دسترس قرار دارند. این نسخه ها به صورتی طراحی شده اند که با ارائه انعطاف پذیری فوق العاده و دسترسی به قیمت های لحظه ای، امکان ایجاد چندین سفارش را به صورت همزمان فراهم می کنند. کاربرد متاتریدر را می توان به صورت خلاصه ترید در بازارهایی مانند فارکس و مدیریت حساب معاملاتی معرفی کرد.

نرم افزار معاملاتی متاتریدر MetaTrader 4 و متاتریدر5 پرکاربردترین برنامه یک تریدر است. از ویژگی های متاتریدر میتوان به مواردی از جمله : دسترسی آسان به قیمت لحظه ای ، امکان استفاده از ابزار خطی و ترسیمی و اندیکاتورها ، مشاهده نمودارها ، انجام معاملات خرید و فروش ، دریافت اخبار و غیره اشاره کرد. همچنین با داشتن نرم افزار متاتریدر امکان ایجاد اکانت دمو (آزمایشی) و ایجاد اکانت ریل(واقعی) وجود دارد.

شما میتوانید متاتریدر4 یا متا تریدر5 را بر روی سیستم ویندوز یا موبایل خود نصب کنید و با ایجاد اکانت دمو(آزمایشی) بصورت آنلاین با امکانات برنامه آشنا شوید و بدون هیچگونه ریسکی معامله انجام دهید.

حالا که با متاتریدر آشنا شدین شاید کنجکاو بشید که چطور میشه معامله طلا یا همون انس جهانی رو توی متاتریدر انجام داد که ما در سایت گوگل فارکس آموزش گام به گام معامله انس طلا در MT5 را گفته ایم که میتوانید سری به این آموزش بزنید.

متاتریدر 4 و 5 چه فرقی دارند؟

تفاوت متاتریدر 4 و 5 | مقایسه MT4 و MT5

معرفی انواع متاتریدر

متاتریدر MetaTrader دارای دو نسخه اصلی است. متاتریدر 4 و 5 برای انجام معاملات فارکس طراحی شده و قابلیت های آن برای بازار فارکس کاربرد دارد. علاوه بر فارکس، به کاربران اجازه می دهد دارایی های دیگر مانند سهام، اوراق قرضه و فیوچرز را معامله کنند. در حال حاضر 4MT محبوبیت بیشتری میان تریدرها دارد و به لطف ابزارهای تحلیلی کامل خود، به آن ها اجازه می دهد از استراتژی های معاملاتی استفاده کنند.

 

قابلیت های متاتریدر

متاتریدر MetaTrader به خاطر ثبات و مزایایی که برای انجام معاملات فارکس دارد، به وسیله همه ی بروکرها به معامله گران ارائه می شود. بعضی ویژگی های متاتریدر عبارت هستند از:

مجموعه کاملی از ابزار معاملاتی: متاتریدر MetaTrader ابزار و ویژگی های زیادی را در اختیار تریدرها قرار می دهد. به صورتی که می توانند بسیاری از فرایندها را برای اجرای خودکار تنظیم کنند و استراتژی معاملاتی خود را بهبود بخشند. برای مثال می توان به انواع اندیکاتور، تایم فریم، اشیای گرافیکی و امکان استفاده از کپی تریدینگ و ربات های مخصوص ترید اشاره کرد.

تحلیل عمیق بازار: نمودارها، فیدهای خبری و اندیکاتورهای مختلف موجود در متاتریدر MetaTrader امکان تحلیل عمیق بازار را از نقطه نظرهای تکنیکال و بنیادی فراهم می کنند.  تغییرات در زمان واقعی یا real-time گزارش داده می شوند و به معامله گر کمک می کنند میانگین سود و زیان، سود مورد انتظار و دیگر موارد را مشخص کند.

امکان ترید فارکس با دستگاه های مختلف: متاتریدر MetaTrader با بیشتر دستگاه ها سازگاری دارد و می توان آن را روی کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند نصب کرد. این پلتفرم معاملاتی به صورت رایگان قابل استفاده است.

برنامه نویسی: استفاده از متاتریدر ۴ که از زبان برنامه‌نویسی MQL4 استفاده می‌کند، در مقابل زبان برنامه‌نویسی MQL5 که به‌عنوان اصلی متاتریدر ۵ مطرح است، گاهی به مشکلاتی برای افرادی که می‌خواهند از متاتریدر ۴ به متاتریدر ۵ انتقال یابند، منجر می‌شود. این امر به این دلیل است که الگوریتم‌ها و کدهایی که با زبان MQL4 نوشته شده‌اند، قابلیت اجرا در MQL5 را ندارند.

بسیاری از معامله‌گران اعتقاد دارند که زبان MQL4 به‌طور کلی ساده‌تر از MQL5 است. اما نظرات دیگران نشان می‌دهد که برای نوشتن الگوریتم‌ها و کدهای برنامه‌نویسی، زبان MQL5 عملکرد بهتری دارد.

بک تست گرفتن در متاتریدر

زمانی که شما با یک استراتژی آشنا میشوید، یاد میگیرید یا خودتان استراتژی را طراحی میکنید نیاز به بک تست گرفتن از استراتژی دارید. ما در اینجا آموزشی برای شما آموزش نحوه تست استراتژی یا بک تست گرفتن در متاتریدر 4 و 5 برای شما تهیه کرده ایم که حتما توصیه میکنیم سری به این آموزش بزنید.

 

قابلیت های متاتریدر

خودکارسازی فرایندها: به لطف گزینه های سفارشی موجود در پلتفرم متاتریدر، لازم نیست به طور مداوم پشت مانیتور بنشینید. اندیکاتورها و آپشن هایی که برای دارایی ها فعال می شوند، هنگام رسیدن به نقطه مورد نظر برای تریدر اعلان ارسال می کنند.

رابط کاربر پسند: هر دو نسخه اصلی یعنی MT5 و MT4 دارای رابط کاربری آسان با قابلیت سفارش سازی هستند. استفاده از MT4 برای تریدرهای فارکس آسان تر به نظر می رسد.

پشتیبانی از انواع سفارشات: متاتریدر MetaTrader علاوه بر پشتیبانی معاملات مارکت اردر بصورت لحظه ای از چندین حالت سفارش پندینگ اردر نیز پشتیبانی می کند. از جمله معاملات buystop ، buylimit ، sellstop ، selllimit

پشتیبانی از معاملات دمو: با ثبتنام در بروکر، می توان معاملات آزمایشی را در متاتریدر انجام داد.

جهت افتتاح حساب در بروکر قابل اعتماد با کلیک بر روی بروکر آمارکتس ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

مزیت استفاده از متاتریدر

مزایای استفاده از متاتریدر برای معاملات فارکس

متاتریدر MetaTrader یک راه حل تجاری کراس پلتفرم است و از زبان های زیادی پشتیبانی می کند. تریدرهای ایرانی می توانند زبان فارسی را در تنظیمات برنامه انتخاب کنند. بسیاری از پلتفرم های معاملاتی موجود فقط دارای نسخه تحت وب هستند. در حالی که متاتریدر برای هر سیستم عاملی نسخه اختصاصی خود را در دسترس قرار داده است. بنابراین تقریبا همه جا می توانید به حساب معاملاتی دسترسی داشته باشید.

نسخه جدیدتر متاتریدر یعنی MT5 به کاربران اجازه می دهد استراتژی های معاملاتی مختلف را روی چندین دارایی قابل معامله امتحان کنند. این کار با استفاده از قابلیت تست اکسپرت ادوایزر EA امکان پذیر است. تقویم اقتصادی یکی دیگر از قابلیت های جدید MT5 است که به خصوص برای کاهش ریسک معاملات کاربرد دارد.

جمع بندی نهایی در مورد متاتریدر

می توان گفت تریدرها پس از امتحان قابلیت ها و ویژگی های متاتریدر MetaTrader نیازی به استفاده از پلتفرم های دیگر نمی بینند. از نظر امنیتی هم به لطف استفاده از سیستم رمزگذاری داده ها و حالت احراز هویت پیشرفته، متاتریدر در سطح بالایی قرار می گیرد و امنیت حساب های معاملاتی را تضمین می کند.

سوالات متداول در مورد متاتریدر

سوالات متداول

آیا متاتریدر برای معامله گران مبتدی فارکس مناسب است؟

بله، متاتریدر به دلیل امکان تمرین با حساب آزمایشی برای افراد مبتدی بسیار کارآمد است.

مزیت متاتریدر 5 نسبت به متاتریدر 4 چیست؟

متاتریدر 5 دارای ابزارهای مالی بیشتر ، ابزارهای نموداری پیشرفته تر،  و تقویم اقتصادی داخلی میباشد.

متاتریدر چه استفاده هایی دارد؟

متاتریدر علاوه بر فارکس برای سایر بازارهای مالی مانند CFD و آتی قابل استفاده میباشد.

حساب دمو یا حساب آزمایشی چه فایده ای دارد؟

حساب Demo برای تمرین و سنجش دانش معامله گران طراحی شده است تا قبل از واریز پول اطلاعات خود را محک بزنند.

چگونه می توان متاتریدر بروکرهای مختلف را دانلود کرد؟

می‌توانید متاتریدر را در وب‌سایت‌ آن‌ها یا از طریق تماس با پشتیبانی بروکر جستجو و دانلود نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)