تفاوت بروکرها چیست 10 مورد از تفاوتهای بروکرها

بروکر چیست

بروکر یا کارگزار فارکس یک شرکت مالی است که بستری را برای معامله گران برای معامله در بازار فارکس فراهم می کند. این بروکرها وظیفه ایجاد ارتباط بین خریداران و فروشندگان را دارند و اغلب ابزارهای معاملاتی، تجزیه و تحلیل و سایر خدمات را برای کمک به معامله گران ارائه می دهند. معامله گران از بروکرهای فارکس برای دسترسی به بازارهای ارز و اجرای سفارش خرید یا فروش برای جفت ارزها ، سهام و کالاهای مختلف استفاده مینمایند. در این مقاله به تفاوت بروکرها و وظیفه بروکر چیست میپردازیم.

 

تفاوت بروکرها چیست | 10 مورد از تفاوتهای بروکرها

حال که دانستیم بروکر چیست میخواهیم به تفاوت آنها بپردازیم. تفاوت بروکرها در نوع خدماتی است که ارائه میدهند و همچنین در قوانین زیرساخت آنهاست. در ادامه به برخی از این تفاوت ها میپردازیم :

تفاوت بروکرها چیست چطور باید یک بروکر خوب را انتخاب کرد
تفاوت بروکر چیست

1- رگوله بودن و اعتبار بروکر

هر بروکر معتبری بسته به کشور خود میبایست تحت نظر یک نهاد نظارتی مالی باشد. هیئت نظارتی کشورها با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال : مرجع هدایت مالی (FCA) و مرجع نظارتی مالی(PRA)  ؛ کمیسیون بانکداری فدرال سوئیس (SFBC) ؛ کمیسیون سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا(ASIC) و سایر نهادهای نظارتی مالی…
بروکر هایی که تحت نظارت مالی هستند از نظر امنیت سرمایه و مقررات بسیار بهتر از بروکر هایی هستند که این نظارت بر آنها اعمال نمی شود.

2- نمادهای معاملاتی

هر بروکر بسته به قوانین زیرساخت خود؛ یکسری از نمادهای معاملاتی را جهت خرید و فروش به تریدرها ارائه می کند که ممکن است با بروکرهای دیگر متفاوت باشد. مثلا ممکن است یک بروکر ارزهای رمزپایه (کریپتوکارنسی) را جهت خرید و فروش به تریدرها ارائه کند و بروکر دیگر آن را ارائه نکند.

بروکرهایی که مورد تایید سایت گوگل فارکس هستند بیشترین تعداد نمادهای معاملاتی را پشتیبانی می کنند.

این پیشنهاد رو یه لحظه وایسا بخون!

حرفه ای یا تازه کار تفاوتی نداره! پیشنهاد خوبی واست داریم.

دوست دارید مثل یک حرفه ای تمام اصول فارکس را یاد بگیرید؟ پیشنهاد ویژه ما را از دست ندهید. در صفحه آموزش رایگان فارکس ما برای شما لیست کاملی از مقالات آموزشی خودمان + سر فصل ها را قرار دادیم.

فکر می‌کنید در این مارکت پر از فراز و نشیب چه چیزی ارزشمند تر از تجربیات 5 سال ترید توی بازار فارکس هست؟ ما رایگان این تجربیات ارزشمند رو به شما عزیزان علاقه مند در قالب یک کتاب با فرمت PDF ارائه دادیم.

3- اسپرد و کارمزد

در بحث اسپرد و کارمزد همیشه در بین بروکرها رقابت وجود دارد. همانطور که میدانید هزینه تراکنشها برای یک تریدر بسیار مهم است به این دلیل که در هر پوزیشن میبایست اسپرد یا کمیسیون را پرداخت کنید. از این رو بروکرها سعی دارند تا کمترین و مقرون به صرفه ترین اسپردها را به تریدرها ارائه کنند. توجه داشته باشید که فاکتورهای بسیاری برای انتخاب یک بروکر خوب وجود دارد که اسپرد کم فقط یکی از آن فاکتورهاست.

4- نحوه واریز و برداشت

هر بروکر بسته به منطقه جغرافیایی خود ، به یکسری از کشورها خدمات ارائه میدهد که میبایست روش واریز و برداشت متناسب با آن کشور را محیا کند. مثلا ممکن است بروکری که با ایرانیان خدمات میدهد نحوه واریز و برداشت ریالی را به تریدرها ارائه کند و بروکر دیگر آن را ارائه نکند.

5- طرح های تشویقی

بروکرها برای ماندگاری مشتریان خود،  برنامه های تشویقی مختلفی دارند، از جمله ارائه بونوس ، برگزاری مسابقات ، اهداء جایزه به معامله گران و…

پیشنهاد میکنیم جهت بررسی بیشترین طرح های تشویقی در بروکر معتبر و رگوله amarket  ثبتنام کنید و تا 15% بونوس هدیه دریافت نمایید.

6- پشتیبانی و کیفیت خدمات

یک راه ارتباطی تریدرها با بروکر از طریق چت یا تماس تلفنی با پشتیبانی بروکر است. بنابراین این مهم است که بروکری که انتخاب میکنید پشتیبانی قوی داشته باشد تا زمانی که شما مشکل یا سوالی دارید بتوانید با بروکر مطرح کنید.

تفاوت بروکرها چیست | 10 مورد از تفاوتهای بروکرها
تفاوت بروکر فارکس چیست

7- حداکثر میزان لوریج

اهرم یا لوریج یک ابزار مهم برای معامله در بازار فارکس است. به کمک این ابزار معامله گران می‌توانند با سرمایه اندک معاملات بزرگتری انجام دهند. هرچند استفاده از اهرم میزان ریسک معاملات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، اما بسیاری از افراد تمایل دارند با استفاده از لوریج‌های بالا به معامله بپردازند. یکی دیگر از تفاوت‌های بروکرها حداکثر میزان لوریج است. برخی از آن‌ها تنها اجازه معامله با اهرم 1:200 یا 1:500 را می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از بروکرها شرایط معامله با اهرم 1:3000 را نیز فراهم کرده‌اند.

8-  حداقل میزان واریز و برداشت

می‌خواهید بدانید از جمله مهمترین تفاوت بروکرها چیست؟ اگر به تازگی وارد فارکس شده باشید، باید بدانید وارد کردن بخش زیادی از سرمایه در این بازار یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود. در این شرایط یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب بروکر ایده آل حداقل میزان واریز و برداشت است. برخی از بروکرها برای شروع از شما سرمایه‌های بالایی دریافت می‌کنند که این موضوع کار را برای ورود سخت می‌کند. اما بروکرهایی نیز هستند که امکان واریز و برداشت با 10 یا حتی 1 دلار را فراهم کرده‌اند.

9-  حساب اسلامی

حداقل برای بسیاری از تریدرهای مسلمان برخورداری از این آپشن در بروکر بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید اگر معامله شما بیش از یک روز باز باشد، باید در آخر شب نرخ بهره آن پرداخت شود. با توجه به نوع جفت ارز معامله شده، ممکن است فرد ملزم به پرداخت بهره باشد یا این که شامل دریافت بهره شود. لازم به ذکر است این گزینه در فارکس به سواپ شهرت دارد. برخی از بروکرها از حساب اسلامی پشتیبانی می‌کنند تا کاربر بتواند از واریز و برداشت این بهره‌ها جلوگیری کند.

10- سرعت پلتفرم

اگر یک معامله گر حرفه‌ای هستید، قطعا اهمیت این موضوع را می‌دانید. شاید کمتر کسی در پاسخ به سوال تفاوت بروکرها چیست؟ به این موضوع اشاره کند. سرعت پلتفرم روی کیفیت معاملات تاثیر می‌گذارد. بنابراین از بروکری استفاده کنید که سرور قدرتمندی داشته باشد.

 

چطور باید یک بروکر خوب را انتخاب کرد؟

قبل از آنکه در یک بروکرسرمایه گذاری کنید ؛ ابتدا باید مطمئن شوید که آن بروکر دارای رگوله معتبر است و حداقل عضو یکی از هیئت های نظارتی معتبر و یا یک نهاد مالی می باشد. اگر بر روی نماد خاصی معامله میکنید بررسی کنید که بروکر شما آن نماد خاص را پشتیبانی کند. بروکر کارمزد کم و منصفانه ای داشته باشد. نحوه واریز و برداشت راحت و سریعی داشته باشد و در آخر پشتیبانی خوب و فنی را دارا باشد.

پیشنهاد میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب بروکر خوب ؛ مطلب آموزشی « کدام بروکر معتمد است؟ » را در سایت گوگل فارکس مطالعه فرمایید.

 

جمع بندی بروکر فارکس

وظیفه بروکر چیست؟

بروکر دسترسی به بازار جهانی فارکس را فراهم میکند، معاملات را مدیریت میکند و قیمت های لحظه ای را ارائه می دهند. بروکرها همچنین ابزارهایی را برای مدیریت ریسک و اهرم ارائه می کنند و اغلب منابع آموزشی را برای کمک به معامله‌گران فراهم می‌کنند.

قرارداد بروکری چیست؟

قرارداد بروکری به توافق بین یک معامله گر و یک بروکر فارکس اشاره دارد که شامل پذیرفتن مواردی از جمله: شرایط معامله ، کارمزدها ، قوانین سپرده و برداشت ، افشای ریسک ، شرایط پلت فرم و فناوری معاملاتی و حقوق و مسئولیت های مشتری میباشد.

انواع بروکر چیست؟

به طور کلی بروکرها به 2 دسته تقسیم بندی میشوند:

1- بروکرهای Dealing Desk (DD): بروکرهای DD که به نام بازارسازان نیز شناخته می شوند، بازاری را برای مشتریان خود ایجاد می کنند، به این معنی که ممکن است به عنوان طرف مقابل معامله شما عمل کنند.

2- بروکرهای No Dealing Desk (NDD): بروکرهای NDD میز معاملاتی ندارند و در عوض تریدرها را مستقیماً به بازار فارکس بین بانکی یا سایر ارائه دهندگان نقدینگی متصل می کنند.

رگوله بروکر چیست ؟

مجوز رگولیشن به نظارت مقامات مالی برای اطمینان از عملکرد اخلاقی و شفاف بروکرها اشاره دارد. نهادهای نظارتی در سطح جهانی متفاوت هستند، مانند FCA در انگلستان،  SEC در ایالات متحده، و ASIC در استرالیا.

4/5 - (2 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *