بازار کریپتو چیست؟ | Crypto market

بازار کریپتو چیست؟ | کریپتو مارکت

معنی کریپتو ارز رمزنگاری شده است. بازار کریپتو یک بازار مخصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که شامل رمز ارزهای زیادی با قیمت های متفاوت می شود. در بازار کریپتو، سرمایه گذاران می توانند یک رمز ارز را انتخاب کنند و معاملات خود را انجام دهند. ارزهای دیجیتال به صورت رمزگذاری شده، امکان پرداخت آنلاین را بدون نیاز به واسطه فراهم می کنند. این دارایی های دیجیتالی را می توان به دو صورت به دست آورد:

1- استخراج به وسیله دستگاه های ماینر

2- خرید از صرافی های معتبر ارز دیجیتال

بازار کریپتو یک بازار غیر متمرکز است. به این معنا که سازمان های دولتی هیچ دخالتی در انتشار و حمایت آن ندارند. این مارکت در یک شبکه سراسری امن اجرا می شود و به کاربران اجازه می دهد از طریق صرافی ها نسبت به خرید و فروش رمز ارزهای مورد نظر اقدام کنند. معمولا برای ذخیره سازی این دارایی ها، به کیف پول های مخصوص نیاز است که به آن ها کیف پول کریپتوکارنسی گفته می شود.

{آموزش های رایگان بازار کریپتو مجموعه ما در گوگل فارکس را از دست ندهید.}

معامله گران از طریق صرافی خود یا به صورت آنلاین می توانند نقشه بازار کریپتو را مشاهده کنند. این نقشه که با نام crypto heatmap شناخته می شود، می تواند نقدینگی بازار را به معامله گران نشان دهد و اینکه کدام ارزها معاملات بیشتری را به خود اختصاص داده اند. رنگ های سبز و قرمز در این نقشه به معنای روند صعودی یا نزولی رمز ارزها در بازه زمانی مشخص هستند.

Gif Broker Amarkets - GoogleForex

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

دستگاه های ماینر با کمک به فرآیند انتقال تراکنشها میتوانند ارزدیجیتال استخراج کنند . استخراج ارزهای دیجیتال فرآیند تأیید و افزودن تراکنش‌ها به شبکه بلاک چین با حل معادلات پیچیده ریاضی با استفاده از رایانه‌های پرقدرت است. ماینرها به خاطر تلاش‌های خود به ارزهای رمزنگاری شده جدید ، پاداش می‌گیرند.

 

تفاوت فارکس و کریپتو چیست؟

بازار کریپتو به کاربران اجازه می دهد ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی را معامله کنند که می توان به تعداد زیاد ارزهای دیجیتال اشاره کرد : بیت کوین، اتریوم و لایت کوین نمونه هایی از این ارزها هستند. این رمز ارزها تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و سرمایه گذاران برای معامله آن ها باید با دقت ارز دیجیتال مورد نظر را مطالعه کنند.

همینطور اگر به بازار فارکس علاقه‌مند هستید می‌توانید از آموزش های رایگان فارکس موجود در وبسایت ما نهایت بهره را ببرید.

در حالی که «بازار فارکس» بازاری برای معاملات جفت ارزهای خارجی ، سهام ، فلزات ، طلا ، کالا و… است. برای مثال، در بازار فارکس شما میتوانید طلای جهانی یا نفت را بصورت آنلاین خرید و فروش کنید. فارکس نقدینگی بیشتری نسبت به بازار کریپتو دارد و همچنین معاملات در آن از ریسک نسبتا کمتری برخوردار هستند. چرا که سرمایه گذاران می توانند با لغزش قیمت کمتر و نوسانات کمتر معاملات را انجام دهند.

پتانسیل کسب سود در بازار فارکس بیشتر از بازار کریپتو است. بنابراین می توان با مقدار سرمایه کمتری نسبت به کریپتو ، سود خوبی را از معاملات بازار فارکس در مدت زمان کم به دست آورد.

نحوه ی ثبت نام در بازار کریپتو
نحوه ی ثبت نام در بازار کریپتو

ثبت نام در بازار کریپتو چگونه است؟

برای ورود به بازار کریپتو و انجام معاملات، به یک صرافی یا بروکر معتبر نیاز دارید. صرافی های ارز دیجیتال امکان خرید و فروش رمز ارزهای مختلف را برای کاربران فراهم می کنند، اما برای ثبت نام و احراز هویت در آن ها، باید قوانین آنها را رعایت کنید. بعضی از صرافی ها فقط از تعداد محدودی ارز دیجیتال برای خرید و فروش پشتیبانی می کنند.

همچنین بخوانید: چگونه بیت کوین بخریم؟ آموزش معامله بیت کوین

بعضی دیگر روش های خاصی را برای شارژ حساب معاملاتی در اختیار کاربران قرار می دهند. بنابراین باید یک صرافی معتبر با قابلیت های پیشرفته و پشتیبانی از رمز ارزهای مورد نظر خود انتخاب کنید و مراحل ثبت نام و احراز هویت را در آن انجام دهید. برخی از معروف ترین صرافی های ارز دیجیتال عبارتند از:

  • Binance
  • Coinbase
  • Kraken
  • Bitfinex
  • Huobi
  • Bittrex
  • Bitstamp
  • Gemini
  • Poloniex
  • KuCoin

مرحله بعد انتقال وجه به حساب معاملاتی و استفاده از امکانات و چارت های صرافی برای انجام یک معامله است. وقتی یک ارز دیجیتالی کریپتو می خرید، باید آن را در یک مکان امن ذخیره کنید. چندین گزینه برای ذخیره سازی دارایی های دیجیتال وجود دارد از جمله : کیف پول های انلاین و کیف پول های فیزیکی

درآمد از فارکس
کریپتو مارکت

کیف پول های متصل به صرافی یکی از روش های ذخیره ارز دیجیتال هستند که امنیت خوبی دارند. اما اگر می خواهید دارایی خود را خارج از صرافی ذخیره کنید، به کیف پول های فیزیکی نیاز دارید.

کیف پول های آنلاین امکان ذخیره سازی دارایی ها را به صورت آنلاین برای شما فراهم می کنند. این کیف پول ها همچنین دارای اپلیکیشن موبایل هستند. به دلیل اتصال به اینترنت، خطر سرقت دارایی ها وجود دارد. کیف پول های سرد به شکل فیزیکی به بازار عرضه می شوند و بدون نیاز به اینترنت، ارزهای دیجیتال را ذخیره می کنند. این کیف پول ها امنیت بالاتری دارند، اما باید مراقب گم شدن یا خراب شدن دستگاه باشید.

با کلیک بر روی عکس زیر میتوانید در کارگزاری دارای اعتبار ثبتنام نمایید:

معامله ی ارز دیجیتال در 7 روز هفته
معامله در کریپتو مارکت در 7 روز هفته

چگونه وارد بازار کریپتو شویم؟

شما میتوانید بازار کریپتو را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر مورد اطمینان آمارکتس کلیک نمایید.

برای ورود به بازار کریپتو قدم اول آموزش ارز دیجیتال از صفر است . اولین قدم برای کسب درآمد از بازار کریپتو این است که اموزش ارز دیجیتال را از پایه  شروع کنیم. قدم دوم انتخاب صرافی یا بروکر است. پس از پشت سر گذاشتن دوره آموزشی ارز دیجیتال شامل آموزش تکنیکال و فاندامنتال و تسلط کامل بر خرید و فروش و…  قدم دوم این است که در یک صرافی یا بروکر یک حساب معاملاتی باز کرده و حسابتان را شارژ کنید.

بازار کریپتو شباهت هایی با دیگر بازارهای معاملاتی مانند فارکس دارد. ورود به این بازار مستلزم داشتن حساب کاربری در یک صرافی و همچنین دستگاهی برای دسترسی آنلاین به بازار است. کسب سود از این بازار به شرطی امکان پذیر است که ارزهای دیجیتال را بشناسید و بتوانید رفتار آن ها را با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل پیش بینی کنید. بدون اطلاعات کافی امکان از دست رفتن سرمایه شما وجود دارد. مدیریت ریسک و آشنایی با نمودارها و اندیکاتورها به معامله گران کمک می کنند معاملات سودمندی را انجام دهند.

اگر از فعالین بازار فارکس هستید و نیازمند به یک بروکر مورد اعتماد هستید می‌توانید روی بروکر آلپاری حساب ویژه ای باز کنید.

یک مرد تریدر با قهوه به دست

دانلود رایگان کتاب تجربیات 5 سال ترید در فارکس + استراتژی های سود آور

فرقی نمی‌کند که تازه کار هستید یا سال های سال در حال ترید در بازار فارکس هستید. ما در گوگل فارکس برای شما عزیزان یک کتاب حاصل از تجربیات 5 سال ترید در بازار فارکس تدارک دیده ایم. همین حالا این کتاب را به همراه استراتژی های سود آور به رایگان دانلود کنید!

بیت کوین
چگونه وارد بازار کریپتو شویم

آینده ی بازار کریپتو چگونه است؟

بسیاری بر این باورند که بازار کریپتو پتانسیل متحول کردن روش های انتقال مالی بزرگ را دارد.سرمایه گذاری در بازار کریپتو می تواند پتانسیل رشد در بلندمدت را داشته باشد. برای ورود به بازار کریپتو هیچ مقدار حداقل سرمایه وجود ندارد، زیرا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حتی با مقدار کمی پول نیز ممکن است. مقدار سود بازار کریپتو ثابت نبوده و بسته به عوامل مختلفی مانند مقدار سرمایه و استراتژی‌معاملاتی، می‌تواند متفاوت باشد.

 برخی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده که معامله گران به رشد بلند مدت آنها امیدوارند عبارتند از : بیت کوین (BTC) ، اتریوم (ETH) ، سکه بایننس (BNB) ، کاردانو (ADA) ، دوج کوین (DOGE) ، XRP (XRP) ، پولکادوت (DOT) ، پیوند زنجیره ای (LINK) ، لایت کوین (LTC) ، بیت کوین کش (BCH)

وبسایت forbes درباره اهمیت بازار کریپتو می‌گوید:

ارزهای دیجیتال تصویری از یک مدل کاملاً جدید تمرکز زدایی برای پول هستند. آنها همچنین به مبارزه با انحصار یک ارز و آزاد کردن پول از کنترل کمک می کنند. اینکه چگونه وارد بازار کریپتو شویم مهم است ؛ علم و آگاهی از آینده ی بازار کریپتوکارنسی مهم تر از سرمایه گذاری است. ثبت نام در بازار کریپتو پا گذاشتن در آینده ی واقعی است.

 

جمع بندی مطلب crypto چیست

معنی کریپتو ارز رمزنگاری شده است. بازار کریپتوکارنسی یک بازار دیجیتال غیرمتمرکز است که در آن ارزهای دیجیتال معامله می شوند. این بازار 24/7 کار می کند و به کاربران امکان خرید، فروش و تبادل دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر را می دهد.

بهترین crypto چیست ؟ تعیین “بهترین” ارز دیجیتال به عوامل مختلفی مانند اهداف سرمایه گذاری، تحمل ریسک و شرایط بازار بستگی دارد. برخی از ارزهای رمزنگاری شده محبوب در بازار کریپتوکارنسی شامل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) هستند.

 

یادگیری بازار کریپتو
یادگیری بازار کریپتو

برای یادگیری بازار کریپتو از چه سایتی استفاده کنیم؟

برخی از سایت های محبوب عبارتند از: Coinbase، Binance ، Kraken ، CoinDesk، CryptoSlate و CryptoCompare.

کریپتو خریداری شده خود را کجا نگهداریم که امنیت داشته باشد؟

کیف پول سخت افزاری نظیر Ledger، Trezor و Exodus دارای امنیت بالایی هستند.

انواع کیف پول های بازار کریپتو کدامند؟

کیف پول سخت افزاری، کیف پول نرم افزاری و کیف پول کاغذی.

تفاوت اصلی بازار کریپتو و فارکس چیست؟

فارکس توسط دولت ها و بانک های مرکزی تنظیم می شود، در حالی که بازار کریپتو مستقل از موسسات مالی سنتی عمل می کند.

4.8/5 - (51 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *