اندیکاتور macd تشخیص واگرایی بهترین اندیکاتور Divergence

اندیکاتور macd تشخیص واگرایی | بهترین اندیکاتور Divergence

همگرایی و واگرایی در فارکس  یکی از مباحث پرطرفدار در بین معامله گران است تا آنجایی که بسیاری از تریدرها به طراحی استراتژی واگرایی شخصی پرداخته اند.

واگرایی macd یا واگرایی در مکدی یکی از متداول ترین روشهای شناسایی واگرایی مثبت و واگرایی مخفی است.

معامله با واگرایی Divergence ممکن است کمی صبر و حوصله بخواهد چرا که نیاز به بررسی مداوم قیمت و اندیکاتور دارد. اما با در اختیار داشتن اندیکاتورmacd تشخیص واگرایی بصورت اتوماتیک کار بسیار راحت خواهد بود. کار با اندیکاتور تشخیص انواع واگرایی Divergence بصورت اتوماتیک و خودکار سرعت تحلیل را دوچندان میکند.

با اجرای اندیکاتور macd زیر در متاتریدر خود می‌توانید Divergence (همگرایی و واگرایی) را بصورت اتوماتیک مشاهده کنید . در قسمت تنظیمات این اندیکاتور پارامترها قابل تغییر است که در صورت لزوم میتوانید مواردی مانند زنگ هشدار ، period  ، شناسایی واگرایی مثبت و واگرایی مخفی و غیره را به دلخواه تنظیم کنید.

 

لینک دانلود اندیکاتور macd تشخیص واگرایی | بهترین اندیکاتور Divergence :

اندیکاتور macd تشخیص واگرایی بهترین اندیکاتور Divergence

اندیکاتورmacd تشخیص واگرایی بهترین اندیکاتورDivergence

اندیکاتور macd تشخیص واگرایی | بهترین اندیکاتور Divergence
واگرایی مکدی

 

اندیکاتور macd چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد اندیکاتور macd چه می دانید؟ آیا این اندیکاتور هم از جمله اندیکاتورهای مناسب برای تحلیل تکنیکال است؟ استفاده از آن چه کاربردی در بازارهای مالی مختلف دارد؟ آیا می دانید باید به چه صورت از این اندیکاتور استفاده کرد؟ برای این که بتوانید در مورد این اندیکاتور به اطلاعات بیشتری دست یابید، با ما همراه شوید.

اندیکاتور مکدی برای اولین بار در اواخر سال 1970 میلادی توسط فردی به نام جرالد اپل مورد استفاده قرار گرفت. به اختصار می‌توان گفت اندیکاتور macd یا میانگین متحرک همگرایی – واگرایی نوعی اندیکاتور تعقیب کننده روند از خانواده روندیاب ها است. از این اندیکاتور می توان در جهت تشخیص یک روند، قدرت و شتاب استفاده کرد.

اندیکاتور macd در عین حال که بسیار ساده است، اما سیگنال‌های مطمئنی را به تحلیلگران ارائه می کند. همچنین این اندیکاتور به صورت دقیق، آنچه در روند بازار اتفاق می افتد را نشان می دهد. مکدی با سنجش رابطه میان دو میانگین متحرک نمایی، با اندیکاتور RSI استفاده می شود تا تصویری تکنیکال تر از بازار در اختیار تحلیلگران قرار دهد. به همین دلیل هم محبوب بوده و توسط تحلیلگران بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

اندیکاتور macd تشخیص واگرایی بهترین اندیکاتور Divergence
اندیکاتور macd تشخیص واگرایی بهترین اندیکاتور Divergence

عملکرد اندیکاتور مکدی به چه صورت است؟

MACD Indicator معمولا به منظور شناسایی میانگین‌ متحرک نمایی که روند جدید را نشان می‌دهد استفاده می‌شود. زیرا همانطور که می‌دانید اولویت اصلی در معاملات پیدا کردن روند حرکتی مناسب برای رسیدن به سود است. این اندیکاتور شامل دنباله مخصوص مکدی، دنباله میانگین و دنباله واگرایی( تفاوت بین دو دنباله مکدی و میانگین) می شود، که توسط داده‌های تاریخی قیمت محاسبه خواهد شد.

به همین دلیل در نمودار مکدی اجزای نمایشگر به شکل دو خط مکدی و خط سیگنال و سومین جز یعنی هیستوگرام، قابل مشاهده هستند. این اندیکاتور در بالا و پایین سطح صفر یا همان سطح مرکزی، ایجاد نوسان نموده و میانگین های متحرک، متقاطع، همگرا و واگرا را مورد بررسی قرار می دهد. از این رو معامله گران لازم است برای دریافت سیگنال های این اندیکاتور به نقاط تقاطع و واگرایی توجه نمایند. البته به خاطر داشته باشید که بهتر است از اندیکاتور macd برای تشخیص نواحی پیش خرید و پیش فروش استفاده نکنید.

اندیکاتور macd تشخیص واگرایی | بهترین اندیکاتور Divergence
واگرایی در مکدی

 

آموزش استفاده از اندیکاتور macd

برای دریافت 15 درصد بونوس بر روی ثبت نام در آمارکتس کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

معامله گرانی که در بازارهای مالی همچون ارز دیجیتال، بورس، فارکس و … فعالیت می کنند، پیش از آنکه اقدام به استفاده از macd در تحلیل تکنیکال نمایند، بهتر است در مورد نحوه کار با اندیکاتور مکدی اطلاعات کافی به دست آورند. آنها نیاز دارند تا ویدیوهای آموزشی استفاده از این اندیکاتور را مشاهده کرده و با تنظیمات و نحوه استفاده از آن آشنا شوند.

به طور کلی آموزش اندیکاتور MACD برای هر تریدری لازم و ضروری خواهد بود. زیرا تنها به این صورت می تواند روند بازار و همچنین همگرایی و واگرایی یا سیگنال را در بازارهای مالی تشخیص داده و اقدام به انجام یک معامله پرسود نماید. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که در اندیکاتور  macd دو میانگین متحرکی که به آنها اشاره نمودیم، در صورت رسیدن به یکدیگر حالت همگرا ایجاد می کنند. در حالی که با دور شدن از هم، حالت واگرا رخ  خواهد داد.

پس در روند بازار ارز دیجیتال زمانی که مکدی بالای سطح صفر قرار می گیرد، روند به صورت صعودی خواهد بود. در حالی که اگر شاخص مکدی زیر سطح صفر قرار گیرد، روند بازار حالت نزولی را در پیش خواهد گرفت. زمانی که تحلیلگران بتوانند از این اندیکاتور استفاده کنند، می توانند به راحتی بهترین زمان را برای انجام معامله و کسب سود در بازارهای مالی شناسایی نمایند.

اندیکاتور macd تشخیص واگرایی | بهترین اندیکاتور Divergence

 

محدودیت های موجود در اندیکاتور تحلیلی macd

در اندیکاتور مکدی این امکان وجود دارد که معامله گران بتوانند برخی تنظیمات آن را تغییر دهند. پس از آن قادر خواهند بود بهترین روند بازار را مورد بررسی قرار دهند. البته آنها نیاز دارند که ابتدا با مفهوم و تنظیمات اندیکاتور macd آشنا شده و سپس اقدام به انجام تنظیمات لازم بر روی این اندیکاتور نمایند. اما آنچه مسلم بوده و باید بیان کنیم، این است که این اندیکاتور از برخی محدودیت ها هم برخوردار است.

اصلی ترین محدودیت اندیکاتور macd این است که غالبا وارونگی ها در آن به صورت احتمالی نشان داده می شوند. یعنی واقعی نیستند و یک بارِ مثبت کاذب را ممکن است ایجاد کنند. زیرا واگرایی تمامی وارونگی ها را پیش بینی نکرده و به نوعی بیشتر وارونگی ها اتفاق نمی افتند. از این رو لازم است تحلیلگران به این مسئله توجه داشته باشند تا اقدام اشتباهی برای معامله انجام ندهند.

برای این که از این نوع مشکلات و اشتباهات جلوگیری شود، بهتر است تحلیلگران پیش از استفاده از اندیکاتورها به خوبی در مورد نحوه استفاده از آنها اطلاعات کسب کرده باشند.

 

4/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *