آموزش اندیکاتور قدرتمند ایچیموکو ایچیموکو چیست

آموزش اندیکاتور قدرتمند ایچیموکو | ایچیموکو چیست

آموزش کامل ایچیموکو

هوسودا گوئیچی سی سال از عمر خود را صرف ساختن سیستم ایچیموکو کرد. ایچیموکو در واقع دارای دو معنی است : “نمودار تعادلی” و “نمودار ابرها” است که امروزه معنی دوم آن کاربرد بیشتری دارد. ایچیموکو یکی از محبوب ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در میان معامله گران است .اندیکاتور ایچیموکو به طور پیشفرض در تمامی نرم افزارهای تحلیلی از جمله متاتریدر بروکرها وجود دارد. این اندیکاتور در پیش بینی حرکات آینده قیمت به معامله گران کمک شایانی می کند که همین ویژگی نقطه  قوت این اندیکاتور است. اندیکاتور ایچیموکو یک سیستم کاملاً پیشرفته است، به طوری که تمامی عوامل لازم برای تحلیل تکنیکال را در درون خود دارد . این اندیکاتور شما را از حمایت و مقاومت های حال و آینده قیمت آگاه می سازد همچنین نقاط اشباع خرید و اشباع فروش را نیز به شما نشان می دهد. مهم ترین ویژگی این اندیکاتور این است که تغییر روند های بازار را به خوبی تشخیص می دهد. این اندیکاتور از 6 بخش تشکیل شده است که در ادامه این بخش ها را بررسی می کنیم.

جهت افزودن اندیکاتور ایچیموکو به نمودار میتوانید در داخل متاتریدر بر روی آیکون Navigator  کلیک کنید سپس از بخش اندیکاتورهای Trend ، اندیکاتور ایچیموکو را به چارت خود اضافه کنید. مطابق عکس زیر:

آموزش اندیکاتور ایچیموکو

 

6 جزء تشکیل دهنده اندیکاتور ایچیموکو

اول : Kijun-Sen : خطی آبی رنگ است که از آن به عنوان پایه و اساس سیستم ایچیموکو یاد می شود. واکنش قیمت به خط «کیجنسن» از اهمیت بالایی در سیستم ایچیموکو برخوردار است. خط Kijun-sen یک حمایت و مقاومت دینامیک است که از خط Tenkan-sen(درادامه با آنها آشنا میشویم) قدرتمندتر است. تنظیمات پیشفرض آن به این صورت است که میانگین های و لو 26 کندل گذشته را نشان میدهد.

 

دوم : Tenkan-Sen : خطی قرمز رنگ است که از آن به عنوان خط تبدیل نام برده می شود. خط «تنکنسن» نیز همانند Kijun-Sen یک حمایت و مقاومت است با این تفاوت که قدرت کمتری نسبت به Kijun-Sen دارد. تنظیمات پیشفرض آن به این صورت است که میانگین های و لو 9 کندل گذشته را نشان میدهد.

 

سوم : Chikou Span : خطی سبز رنگ است که نمودار قیمت را در 26 کندل عقب تر نمایش می دهد و از آن به عنوان خط تاخیری نام برده می شود. خط «چیکوسپن» باعث می شود که شما همواره گذشته و حال قیمت را زیر نظر داشته باشید و واکنش قیمت به سایر بخش های سیستم ایچیموکو را بررسی کنید. تنظیمات پیشفرض آن به صورت Standard settings: X = 26 است.

اگر چیکوسپن بالای کندلها باشد روند بازار صعودی است و اگر چیکو اسپن زیر کندلها باشد روند بازار نزولی است. تداخل و برخورد کندلها با Chikou Span نشان دهنده روند خنثی در بازار است.

آموزش اندیکاتور قدرتمند ایچیموکو | ایچیموکو چیست
ایچیموکو در فارکس

چهارم : Senkou-Span A : در سیستم ایچیموکو یک حاشیه ابر وجود دارد که Senkou-Span A یکی از این حاشیه هاست. این خط به “خط پیشرو” معروف است و رنگ آن نیز قهوه ای است. در واقع این خط جلوتر از قیمت حرکت می کند و حمایت و مقاومت های آینده را پیش بینی می کند. این خط میانگین X کندل از Kijun-sen و Tenkan-Sen است. تنظیمات پیشفرض آن به صورت Standard settings: X = 26 است.

 

پنجم : Senkou-Span B : این خط دومین حاشیه ابر سیستم ایچیموکو را تشکیل می دهد. این خط نیز به “خط پیشرو” معروف است و رنگ آن آبی روشن است. این خط نیز همانند خط Senkou-Span A جلوتر از قیمت حرکت می کند و حمایت و مقاومت های آینده را پیش بینی می کند ولی با این تفاوت که این خط از میانگین 26 کندل کف قیمت و 52 کندل اوج قیمت تشکیل شده است. تنظیمات پیشفرض آن به صورت Standard settings: X = 52 & 26 است.

 

ششم : Kumo Cloud : ابرکومو مهمترین و مرکزی ترین بخش سیستم ایچیموکو است. این ابر توسط Senkou-Span A و Senkou-Span B تشکیل می شود. در واقع ابر کومو بین فاصله Senkou-Span A و Senkou-Span B قرار دارد. اگر Senkou-Span A از Senkou-Span B بالاتر باشد ، ابرکومو صعودی است و اگر Senkou-Span B از Senkou-Span A بالاتر باشد ، ابرکومو نزولی است. ابر کومو در حقیقت یک محدوده حمایت و مقاومت فوق العاده قدرتمند است. از ابرکومو می توان اطلاعات زیادی به دست آورد مثلا نازک بودن ابر کومو نشان دهنده مومنتوم زیاد قیمت و پهن بودن ابر کومو نشان دهنده مومنتوم کم قیمت است.
آموزش اندیکاتور ایچیموکو

 

سیگنال های سیستم ایچیموکو :

در سیستم ایچیموکو سیگنال های خرید و فروش زیادی وجود دارد که در زیر به برخی از آن استراتژی ها اشاره میکنیم.
سیگنال خرید و فروش اولیه با کیجنسن و تنکنسن :
اگر خط قرمز(تنکنسن) ، خط آبی(کیجنسن) را از پایین به بالا قطع کند سیگنال اولیه خرید و اگر خط قرمز ، خط آبی را از بالا به پایین قطع کند سیگنال اولیه فروش صادر می شود . البته این سیگنال ها کاملا به موقعیت ابرهای کومو بستگی دارند.

جهت  ثبت نام در بروکر آمارکتس کلیک کنید و 15% بونوس هدیه از این بروکر دارای اعتبار دریافت نمایید.

سیگنال خرید:


 هرگاه خط قرمز(تنکنسن) ، خط آبی (کیجنسن) را از پایین به سمت بالا قطع کند و و هر دو خط آبی و قرمز در بالای ابرهای کومو قرار داشته باشند ، نشان دهنده موقعیت خرید BUY میباشد.

هر گاه Chikou Span کندلها را از پایین به بالا قطع کند شاهد سیگنال خرید هستیم.

عکس زیر یک سیگنال خرید در جفت ارز GBPUSD در تایم فریم روزانه را نشان میدهد:

آموزش اندیکاتور ایچیموکو

سیگنال فروش:

هرگاه خط قرمز(تنکنسن) ، خط آبی (کیجنسن) را به سمت پایین قطع کند و و هر دو خط آبی و قرمز در زیر ابرهای کومو قرار داشته باشند ، نشان دهنده موقعیت فروش  SELL میباشد.

هر گاه Chikou Span کندلها را از بالا به پایین قطع کند شاهد سیگنال فروش هستیم.

عکس زیر یک سیگنال فروش در جفت ارز GBPUSD در تایم فریم روزانه را نشان میدهد:

آموزش اندیکاتور ایچیموکو

نکته :

هرچقدر شیب دو خط Kijun-sen و Tenkan-Sen بیشتر باشد ، شتاب روند هم بیشتر است. چنانچه این 2خط صاف باشند ، روند کوتاه مدت بازار خنثی خواهد بود.
نازک بودن ابر کومو نشان دهنده مومنتوم زیاد قیمت و پهن بودن ابر کومو نشان دهنده مومنتوم کم قیمت است.

آموزش اندیکاتور ایچیموکو

کتاب سیستم معاملاتی ایچیموکو

تمام نکاتی که در این مطلب گفته شد کلیات سیستم ایچیموکو بود. اگر شما نیز به این سیستم معاملاتی پیشرفته علاقه مند هستید می توانید از کتاب هایی که در این زمینه تالیف شده اند کمک بگیرید. کتاب هایی از جمله :

” کتاب راهنمای معامله با ایچیموکو “

” کتاب معامله گری به روش ایچیموکو “

4.2/5 - (9 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

10 دیدگاه ها

    • سلام و عرض ادب
      هر کدام از خطوط این اندیکاتور دارای فرمول ایچیموکو مخصوص به خود است به طور مثال فرمول خط Tenkan-Sen خط قرمز رنگ عبارتست از:
      ۲ ÷ (کمترین قیمت پایین ۹ دوره اخیر + بیشترین قیمت بالای ۹ دوره اخیر )
      باسپاس

  • سلام میخوام بدونم بهترین تنظیمات اندیکاتور ایچیموکو کدوم هست؟

    • سلام و عرض ادب
      اکثر تریدرهای فارکس تنظیمات ایچیموکو را بصورت 24/7 تنظیم میکنند زیرا فارکس در 24 ساعت شبانه روز فعال است. در نتیجه اعداد را از (9,26,52) به (10,30,60) تغییر میدهند و معتقدند که این بهترین تنظیمات اندیکاتور ایچیموکو میباشد.
      باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      نیازی به دانلود ایچیموکو نیست و این اندیکاتور در شاخه ی اندیکاتورهای متاتریدر قابل مشاهده است.
      باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      خیر الزامی وجود ندارد شما میتوانید از تنظیمات ایچیموکو بصورت پیشفرض استفاده نمایید.
      باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      معنی ایچیموکو به فارسی چارت تعادلی یا نمودار ابرها است.
      باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *