بورس چیست؟ ثبت نام در بورس

بورس چیست؟ | ثبت نام در بورس

آشنایی با بازار بورس ایران

بورس یک بازار رسمی اقتصادی است که محل سرمایه گذاری بوده و در آن دارایی‌های مختلفی معامله می‌شوند. به زبان ساده به رقابت بین عرضه و تقاضا بورس گفته میشود. ابتدا  بحث را  اینگونه آغاز کنیم که بورس انواع مختلفی دارد و هر کدام تعریف خاص خود را دارند. از انواع بورس می‌توان به بورس اوراق بهادار ، بورس کالا و بورس ارز اشاره کرد .

بورس اوراق بهادار بازاری است که در آن سهام شرکت ها  یا اوراق مشارکت معامله می شود. امروزه بورس اوراق بهادار در بین عموم مردم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در زبان عامیانه منظور از بورس همان بورس اوراق بهادار است .

بورس کالا بازاری است که در آن برخی کالاهای خاص  یا کالاهای خام  مانند طلا ، نقره ، گندم ، نفت و… . خرید و فروش میشود.

بورس ارز  همانطور که از نامش پیداست پول کشورها مورد معامله و خرید و فروش قرار می گیرد .مانند خرید دلار در مقابل فروش ریال .

در واقع فعالیت در بازار بورس  اگر با دانش آن همراه باشد می تواند برای مردم سودآوری و کسب درآمد به همراه داشته باشد . امروزه یکی از راه های حفظ ارزش دارایی های هر فرد تبدیل دارایی به سهام یا ارز می باشد .

بورس چیست؟ | ثبت نام در بورس
ثبت نام بورس ایران

چگونه وارد بورس ایران شویم؟

در سال 1399  پس از آزادسازی سهام عدالت مردم آشنایی بیشتری با بازارهای مالی و بورس پیدا کردند. از این رو بسیاری از مردم علاقه مند به حضور در بورس شدند . یک سوال مهم وجود دارد که چگونه وارد بورس شویم ؟ در پاسخ باید گفت که ورود به بازار بورس مستلزم فراگیری دانش آن می باشد . شاید برخی از مردم بر این باور باشند که کسب درآمد از بازارهای مالی مانند بورس بسیار راحت است اما این نکته قابل توجه است که معامله کردن در بورس یک نوع مهارت است و باید آن را فرا بگیرند. عدم اگاهی و نداشتن علم تحلیل بازار بورس باعث شده است که امروزه بسیاری از مردم وارد بورس و بازارهای مالی ‌شوند و با ضررهای بزرگ و هنگفت از بورس کنار بروند. دلیل شکست آنها عدم آشنایی با بورس و فرایندهای تحلیل آن است . .امروزه منابع گسترده‌ و در دسترسی برای یادگیری مفاهیم بورس و بازارهای مالی وجود دارد . اولین قدم برای کسب درآمد از بازار بورس ایران این است که اموزش بورس از صفر  را شروع کنیم. برای آموزش بورس میتوانید حضوری یا غیر حضوری اقدام کنید. جهت آموزش حضوری آموزشگاه های معتبری جهت آموزش تحلیل بازار در سطح کشور وجود دارد. جهت آموزش غیر حضوری نیز میتوانید مطالب سایتهای معتبر را دنبال کنید.

 

ثبت نام در بورس ایران

برای ثبت نام در بورس باید چند مرحله را طی کنید. مرحله اول ثبت نام در یک کارگزاری است.در واقع کارگزاری‌ها هستند که معاملات و خرید و فروش های شما را ثبت میکنند .در انتخاب کارگزاری خود عجول نباشید کمی تحقیق کنید. سرعت انجام معاملات و ثبت سفارشات ، پاسخگویی به مشتریان و میزان کمیسیون از جمله عوامل رقابتی بین کارگزاری ها می باشد . پس از ثبت نام در کارگزاری ،نیاز به ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت حضوری یا غیر حضوری دارید. پس از انجام این مراحل و احراز هویت ، کد معاملاتی شما توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی صادر می‌شود ، به دنبال آن می‌توانید با داشتن کد بورسی در بازار بورس ایران به معامله بپردازید .

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر ا مارکت کلیک نمایید و به بازار بورس بین الملل وارد شوید.

بورس چیست؟

چگونه سهام بخریم؟

خرید و فروش سهام در بازار بورس ایران فرایند ساده ای دارد ، اما مهمترین مسئله این است که کدام سهم را بخریم و کدام سهم را بفروشیم؟ امروزه برای خرید و فروش سهام شرکت ها از تحلیل تکنیکال ،  تحلیل بنیادی و یا تابلو خوانی استفاده می شود. اگر بخواهم هر کدام را در یک جمله تعریف کنم:

تحلیل تکنیکال : یعنی بررسی رفتار قیمت بر اساس گذشته آن .

تحلیل بنیادی : یعنی بررسی اخبار و رزومه کاری یک شرکت.

تابلو خوانی : یعنی بررسی قیمت و شناسایی عرضه و تقاضا .

پس از تحلیل هر سهم می توانید سفارشات خرید یا فروش خود را در کارگزاری ثبت کنید و منتظر انجام معامله باشید .

 

حداقل سرمایه گزاری در بورس ایران چه قدر است؟

بر اساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ، حداقل ارزش هر سفارش از طریق معاملات برخط  ۵۰۰ هزار تومان میباشد.

یکی از مهمترین سوالات در حوزه وارد شدن به بورس، میزان سرمایه ای است که برای سرمایه گذاری در بورس مورد نیاز است . اگر کمی با مفاهیم بازار های مالی آشنایی پیدا کنید به این نتیجه می رسید که با هر سرمایه ای می توانید در بازار بورس به معامله بپردازید، اما به شرط آنکه دانش آن را فرا گیرید. هیچکس نمی تواند به شما میزان دقیق سرمایه ای که میتوانید وارد بورس کنید را بگوید.زیرا داشتن سرمایه بزرگ یا کوچک فواید و ضرر هایی را به دنبال دارد . داشتن سرمایه زیاد به شما این امکان را می دهد که در مدت کوتاه تری پول بیشتری به دست آورید و  یا درآمد بیشتری کسب کنید ، از طرف دیگر داشتن سرمایه زیاد می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد به طوری که امکان دارد که با ضرر کردن سرمایه بسیار زیادی را از دست بدهید . در مقابل داشتن سرمایه کم  این امکان را به شما می دهد که در مدت زمان طولانی تری به پول برسید اما ریسک از دست دادن بخش زیادی از سرمایه تان را  از بین میبرد . توصیه بسیاری از معامله گران موفق بازار بورس این است که با سرمایه ای وارد بورس شوید که بتوانید از دست دادن آن را تحمل کنید زیرا این گونه میزان استرس در معاملات شما کاهش می یابد. اگر شما نیز بر این باور هستید که ورود به بازار بورس مستلزم داشتن سرمایه زیاد است به شما توصیه می‌کنم که با اثر مرکب بیشتر آشنا شوید.

 

درامد ماهیانه از بورس ایران چقدر است؟

شاید با دیدن این تیتر ، این ضرب المثل در ذهن شما خطور کند که هر “چقدر پول بدی همون قدر هم آش میخوری” . کاربرد این ضرب المثل در بازار بورس هم  کاملا درست است اما به تنهایی کافی نیست . چه بسا افرادی که پول بسیار زیادی را در بورس سرمایه گذاری کرده اند اما به دلیل نداشتن دانش کافی آن سرمایه را از دست داده‌اند. یکی از بخش‌هایی که افراد موفق در بازار بورس از آن بهره می‌برند مدیریت سرمایه است .مدیریت سرمایه یکی از ارکان اصلی موفقیت هر معامله گر است.

مدیریت سرمایه نوعی استراتژی مالی است که به شما اجازه نمی دهد که روی بخش بزرگی از سرمایه خود ریسک کنید و یا آن را در خطر قرار دهید. حالا که کمی با مدیریت سرمایه آشنایی پیدا کرده اید بهتر است که به شما بگویم میزان درآمد شما از بورس کاملاً به میزان سرمایه و مدیریت سرمایه شما بستگی دارد.

هرگز توقع نداشته باشید که  در یک مدت زمان کوتاه سرمایه اولیه خود را چندین برابر کنید ، زیرا این کار منطقی نیست.  شاید شما نیز کسانی را دیده باشید که در مدت زمان کوتاهی مانند یک ماه سرمایه اولیه خود را دو برابر کرده اند اما دقت کنید که ایا میتوانند این کار را در طولانی مدت نیز انجام دهند؟ اکثر این افراد در بازه زمانی بلند مدت برایند ضرر ده دارند و علت آن نیز به نداشتن مدیریت سرمایه خوب بر می گردد .

یک نقل قول از وارن بافت ” از بزرگترین معامله گران بورس” : بورس یعنی انتقال پول از افراد عجول به افراد صبور .

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *