خرید و فروش XAU/USD در فارکس

انس جهانی طلا به دلیل ارزش بالای بازار طلا در سیستم های اقتصادی کشورهای مختلف، می تواند یک دارایی خوب برای ترید باشد. نقدینگی بالا و سوددهی مناسب موجب می شوند طلا به عنوان یک دارایی جذاب در فارکس مورد توجه معامله گران قرار بگیرد. معامله گران از طریق معاملات فیوچرز، باینری و دیگر معاملاتی که ریسک مشخصی دارند، تلاش می کنند با پیش بینی قیمت انس طلا به سود دست پیدا کنند. اما برای استفاده از نوسانات قیمت انس طلا معامله گران باید ویژگی های منحصر به فرد این بازار را بشناسند و از ابزارهای مناسب برای تحلیل طلای جهانی استفاده کنند.

انس جهانی طلا فقط به تعداد محدودی از فاکتورهای قیمتی واکنش نشان می دهد. این فاکتورها بر حجم، شدت و احساسات بازار طلا تاثیر می گذارند. برای مثال اگر حجم فروش زیاد موجب شود قیمت انس جهانی طلا کاهش پیدا کند، باید ابتدا دلیل این فروش زیاد مشخص شود. برای مثال، تورم یا هیجانات احساسی ممکن است دلیل این کاهش قیمت سریع باشند.

طلا سرمایه گذاران زیادی را با اهداف مختلف به سمت خود جذب می کند. سرمایه گذارانی که دارای اهداف بلند مدت هستند، به ندرت به وسیله نوسانات و روندهای نزولی کوتاه مدت تحت تاثیر قرار می گیرند. به همین دلیل می توانند با استراتژی خود سود بیشتری را از ترید طلا در فارکس به دست بیاورند.

نحوه ی خرید و فروش XAU/USD در فارکس
روش معامله xauusd چیست

 

قیمت XAU/USD و ترید طلا در فارکس

انس جهانی طلا در دوره های مختلف روندهای نزولی و صعودی زیادی را تجربه کرده است. برای خرید و فروش انس جهانی طلا باید وقت بگذارید و تحلیل نمودارها را یاد بگیرید. برای مثال از سال 2012 طلا وارد یک روند صعودی فوق العاده شد و حتی قیمت آن به بالای 2200 دلار رسید. تا سال 2016، یک روند نزولی نه چندان قوی قیمت را تحت تاثیر قرار داد. سپس دوباره یک رشد بسیار بالا را تجربه کرد و در حال حاضر با قیمت 1740 دلار برای هر انس معامله می شود. البته در همین زمان نوشتن این مقاله قیمت به 1741 دلار رسید. بنابراین شما باید نمودار انس جهانی طلا لحظه ای را بررسی کنید. این چارت ها قیمت را به صورت لحظه ای به شما نمایش می دهند تا بتوانید نقطه مناسبی را برای ورود به بازار پیدا کنید.

بهترین نمودار برای بررسی قیمت انس طلا زنده چارت هایی مثل چارت تریدینگ ویو است. تریدینگ ویو به عنوان یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته با امکاناتی مثل چارت ها و ابزار تحلیلی به معامله گران اجازه می دهد به بررسی قیمت دارایی های مختلف در بازه های مورد نظر بپردازند. بسیاری از بروکرهای معتبر فارکس از تریدینگ ویو پشتیبانی می کنند. به این معنا که می توانید با اتصال حساب معاملاتی خود از چارت انس طلا استفاده کنید. در این چارت علاوه بر مشاهده لحظه ای قیمت، امکاناتی مثل مقایسه با دیگر نمادهای معاملاتی و اندیکاتورهای مختلف برای تجزیه و تحلیل وجود دارد.

انس جهانی طلا با توجه به عوامل مختلفی می تواند یک افزایش یا کاهش قابل محسوس را در قیمت خود تجربه کند. اگر در بازار فارکس تازه کار هستید، بهتر است تجزیه و تحلیل های معتبر را در کنار اطلاعات ضروری مطالعه کنید. برای مثال، بعضی از تحلیل ها اشاره می کنند که ممکن است قیمت انس جهانی طلا به این زودی 2000 دلار را پشت سر نگذارد. بنابراین معاملات کوتاه مدت می توانند استراتژی مناسبی برای کسب سود باشند.

نحوه ی خرید و فروش XAU/USD در فارکس
xauusd چیست

 

انتخاب بروکر مناسب برای خرید و فروش

طلا به عنوان یک فلز گرانبهای قابل معامله برای بسیاری از سرمایه گذاران یک دارایی مطمئن محسوب می شود. افراد زیادی به جای دنبال کردن قیمت طلا در ایران و خرید طلا و نگهداری آن، از بروکرهای مناسب برای ترید طلا استفاده می کنند. بسیاری از بروکرها، طلا را به عنوان یک دارایی قابل معامله در پلتفرم های معاملاتی خود قرار می دهند. اگر به دنبال ترید طلا با اسپرد نه چندان زیاد هستید، باید یک کارگزار مطمئن را با کمترین اسپرد طلا پیدا کنید.

اسپرد در واقع همان کارمزد معاملات است که بروکرها از آن برای کسب درآمد استفاده می کنند. انواعی از اسپرد در بروکرها وجود دارد. برای مثال می توان به اسپرد ثابت و اسپرد شناور اشاره کرد. اسپرد ثابت با توجه به نوسانات تغییر نمی کند. در حالی که اسپرد شناور مطابق با نوسانات بازار ممکن است در طول یک بازه زمانی کوتاه بارها بالا و پایین شود. اسپرد پایین به این معنا است که تفاوت کمی بین بالاترین قیمت یعنی bid و پایین ترین قیمت یا ask وجود دارد. بعضی از بروکرها برای انجام معاملات طلا اسپرد کمی را دریافت می کنند. میزان اسپرد دریافتی را می توانید با واحد pip مشاهده کنید. واحد pip کوچکترین واحد حرکت جفت دارایی ها در فارکس است. برای مثال یک بروکر ممکن است اسپرد 0.2 pips را برای ترید طلا در نظر گرفته باشد.

جهت افتتاح حساب در بروکر قابل اعتماد با کلیک بر روی بروکر آمارکتس ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

نحوه ی خرید و فروش XAU/USD در فارکس
بروکر برای ترید طلا

 

چگونه معاملات طلا را انجام دهیم؟

چارت اونس طلا در فارکس با نماد XAU شناخته می شود. در معاملات طلا با جفت ارزهایی مانند XAU/USD سر و کار دارید که ارزش طلا را در برابر ارز دلار نشان می دهد. جفت XAU/USD یکی از بهترین گزینه ها برای شروع ترید طلا در فارکس محسوب می شود. این جفت به شما می گوید که برای خرید هر انس جهانی طلا به چند دلار آمریکا نیاز دارید. می توانید از پلتفرم هایی مانند متاتریدر برای خرید و فروش طلا استفاده کنید. در واقع پس از انتخاب بروکر مناسب و اتصال آن به متاتریدر، می توانید ترید XAU را شروع کنید.

برای ترید کافی است از قسمت Market Watch متاتریدر پنجره نمادهای معاملاتی یا Symbols را باز کنید. معمولا جفت XAU/USD در دسته فلزات یا فلزات گران بها قرار دارد. پس از یافتن آن، کافی است روی گزینه Show یا نمایش کلیک کنید. در مرحله بعد، می توانید طلا در برابر دلار را در قسمت Market Watch یا دیده بان پلتفرم مشاهده کنید. روی نماد کلیک کنید تا پنجره Order باز شود. سپس می توانید سفارش خرید یا فروش خود را با وارد کردن مقدار و کلیک روی Buy یا Sell برای کارگزار خود بفرستید. برای کسب سود از خرید و فروش طلا در فارکس، باید نقطه مناسب ورود را پیدا و قبل از آن در مورد دارایی مورد نظر به اندازه کافی تحقیق کنید.

4.5/5 - (15 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

مدیریتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیریت

هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است.

نظری یافت نشد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *