شغل تریدر چیست؟

شغل تریدر چیست؟

ترید چیست ؟ ترید کردن (Trade) در اصطلاح به معنی معامله کردن است یا به عبارتی دیگر مبادله ی کالا یا خدمات بین افراد معامله گر است.  در این تجارت، معامله یا ترید در صورتی انجام میگیرد که دو طرف  آن را مفید بدانند و از آن نفعی  نصیب آنها شود. ترید در بازارهای مالی یعنی تجارت و داد و ستد. یا اینکه فروش و تبادل در بازارهای ارزدیجیتال، فارکس، بورس در مدت زمان مشخص برای کسب سود. یکی از شغل های تازه ظهور تریدری است که در زمان کم سود بالایی به افراد میدهد. در این شغل فرد باید دانش و تجربه ی معامله کردن را کسب کند تا بتواند در این شغل موفق باشد و اصلی ترین نکته آنست که معامله گر باید با استراتژی مشخص عمل کند. یکی از عواملی که افراد زیادی جذب این شغل شدند این است که سود بالایی دارد و در این شغل جذابیت و قدرت نقدشوندگی وجود دارد.

حال که فهمیدیم شغل تریدر چیست بهتر است با انواع تریدر آشنا شویم. یک ترید ممکن است به دو صورت انجام شود:

۱-به صورت فردی و تکیه بر اطلاعات و تجزیه تحلیل های شخصی

۲- به نمایندگی از یک شرکت یا یک شخص ترید صورت پذیرد که در قبال این دو دستمزد میگیرد.

اگر ترید به صورت فردی باشد  از فعالیتی که انجام میدهد روی سرمایه خود کسب درآمد میکند.

 

تفاوت سرمایه گذار و تریدر

حائز اهمیت ترین تفاوت بین این دو  در رویکرد وشیوه درآمدزایی آنهاست. از بازارهای مالی در روش ترید کردن  نحوه ی ترید، روشهای تکنیکال وتحلیل های فنی اهمیت بالایی دارد و معمولا هدف ها کوتاه مدت هستند. اما سرمایه گذاری بلند مدت بوده و بیشتر وضعیت بازار فیزیکی اهمیت دارد. افرادی که ترید انجام میدهند ریسک پذیری بالا تری دارند زیرا مدت انتخاب خرید یا فروش برای آنها کوتاه است اما سرمایه گذار دقت و زمان بیشتری برای تصمیم گیری دارد.

 

انواع ترید چیست

۱-اسکالپر: یعنی معامله در بازه زمانی یا تایم فریم کوتاه مدت برای کسب سود سریع. در روش اسکالپ در عرض یک روز ممکن است چندین معامله انجام شود و بعداز دریافت سود از بازار سریعا معامله کلوز شود.

۲-ترید روزانه: افراد در این روش معمولا در ابتدای روز که بازار باز میشود با دیدن موقعیت مناسب ورود کرده و در انتهای روز که قرار است بازار بسته شود سرمایه خود را از بازار خارج میکنند.

۳-ترید نوسانگیری: از نوسانات کوچک بازار کسب درآمد میکنند. در زمان مشخص اقدام به خرید و فروش میکنند.

۴-ترید بلند مدت: با تحلیل و تشخیص روند اقتصادی  ترید انجام میشود ممکن است بین یک هفته تا یکسال طول بکشد تا به سود برسند.

انواع ترید
انواع ترید

ترید در ارز دیجیتال چگونه است؟

جهت افتتاح حساب در بروکر رگوله شده بروکر آمارکتس amarketsکلیک کنید و 15% شارژ هدیه دریافت نمایید.

یک فرد تریدر میتواند بر روی دارایی های مشخصی مثل طلا سکه و…ترید کند و یا انکه بر روی ارز های دیجیتال. ارز دیجیتال یک ‌سیستم پولی است که در فضای آنلاین اینترنت به صورت رمزنگاری شده وجود دارد. ارز دیجیتال یک بازار مالی و کسب درآمد جدید است که این بازار با اتریوم و بیت کوین به اوج خود رسید. تمام اطلاعات ارزهای دیجیتال و تراکنش های آن روی یک بستر اینترنتی بنام بلاک چین است. برای فعالیت موفقیت آمیز در این رابطه باید آگاهی کامل نسبت به کریپتوکارنسی ها داشت و با هدف و استراتژس گام برداشت.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   حداقل سرمایه برای ورود به فارکس چقدر است؟

 

مزیت های ترید ارز دیجیتال

-سودبالا

-بدون محدودیت زمانی

-بدون نیاز به اندیکاتور حرفه ای

-کسب درآمد با کمترین سرمایه

– ارزهای دیجیتال تنوع بالایی دارند و امکان انتخاب چند ارز برای خرید یا فروش وجود دارد

 

معایب ترید ارز دیجیتال

-ترید معاملات غیر قابل پیش بینی است

-ریسک بالایی دارد

-به رسمیت شناخته نشده

 

آیا شغل خود را رها کنم و یک تریدر تمام وقت شوم؟

این سوالی است که تمام هنرجویان در بدو ورود به بازار میپرسند.

معامله کردن در یکی دو سال اول بسیار کار سخت و دشواری است. امروزه هر فردی با هر سابقه  و مهارتی میتواند وارد بازار شود اما شروع و موفقیت در هر کاری بستگی به پشتکار و علاقه ی آن شخص دارد. این شغل نمیتواند پاره وقت باشد این شغل جدای از سختی هایی که دارد آزادی فردی به شما میدهد که کارفرمایی ندارید و یک کار آفرین فردی هستید.

در هر زمینه ای هر اطلاعاتی که دارید ناکافی است زیرا لحظه به لحظه علم و تکنولوژی درحال گسترش است. پس اطلاعات خود را به روز نگهدارید تا موفقیت و به روز بودن را از آن خود کنید. هر کاری نیاز به علاقه دارد برای رسیدن به ثروت در کسری از زمان وارد این حرفه نشوید چون نیازمند آزمون خطا میباشد. تا شما به یک ثبات برسید و یک درآمد مستمر داشته باشید.

از لحاظ روانی شما باید فردی جسور باشید در صورت بروز خطا یا تحلیل نادرست جسارت بیان اشتباه خود را داشته باشید. فرد متعصب و مغرور هرگز به موفقیت نخواهد رسید. شما در این کار نیاز به تمرین کردن فراوان دارید. این بدین معنی نیست که شما باید وقت بگذارید بلکه نوشتار نت برداری و تکرار وتمرین  بسیار حائز اهمیت است.

بهترین روشی که در موفقیت شما حائز اهمیت خواهد بود  بیان استراتژی های فردی در یک جمع معامله گران است. چرا که از تجربیات دیگران استفاده میکند پس با معامله گران و انتقادگران به صورت حضوری یا آنلاین در اتباط باشید و هرگز کورکورانه عمل نکنید و درصورتی معامله انجام دهید که به استراتژی شما نزدیک باشد.

 

مشکلات شغل تریدر چیست

بزرگترین مشکلی که این شغل ممکن است ایجاد کند از لحاظ روحی و فیزیکی است.

تریدر ها معمولا بدون امنیت شغلی کار میکنند یعنی در ایران این افراد دارای سابقه کار ویا بیمه نیستند و هیچ سازمانی برای رسیدگی به شکایات آنها وجود ندارد

مورد بعدی بی تحرک بودن این شغل میباشد که این موارد مضر برای سلامتی میباشد.

مورد دیگر فراموشکار بودن تریدر ها میباشد به دلیل مشغله فکری بسیار و سرو کار آنها با اعدادو ارقام این افراد در حالت استراحت و خواب هم درگیر معاملات خود هستند و این امر باعث دید منفی در عموم میشود و آنهارا بی توجه جلوه میدهد.

اضطراب موردی است که در هر حالتی یک تریدر با آن دست و پنجه نرم میکند و میزان تحمل فشار و دلهره ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد.

 

جمع بندی مطلب

  • شغل تریدر چیست ؟ شغل تریدر شامل خرید و فروش دارایی های مالی، تجزیه و تحلیل بازارها، مدیریت ریسک، اجرای معاملات، اطلاع از روندهای بازار جهت کسب سود است.
  • شغل ترید چیست ؟ ترید یا معامله عبارت است از مبادله کالاها، خدمات یا دارایی های مالی بین طرفین، که شامل خرید و فروش برای پول یا سایر کالاها/خدمات است که در سطح محلی، ملی یا بین المللی انجام می شود.
  • مزایای شغل ترید چیست ؟
  • نقدینگی بالا: حجم معاملات زیاد به معنای ورود و خروج آسان است.
    دسترس پذیری: می توان بصورت 24 ساعته از هر کجای جهان با دسترسی به اینترنت معامله کرد.
    اهرم: به معامله گران اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری اندک موقعیت های بزرگ را کنترل کنند.
  • معایب شغل ترید چیست ؟
  • نوسانات بالا: حرکات سریع قیمت می تواند منجر به زیان های قابل توجهی شود.
    پیچیدگی: نیاز به درک اقتصاد جهانی، سیاست و پویایی بازار دارد.
    ریسک اهرم: سود و زیان را افزایش می دهد و در صورت عدم مدیریت صحیح منجر به ضرر می شود.
3.4/5 - (5 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

3 دیدگاه ها

  • باسلام
    من اصلا از اینگونه معاملات سر در نمی آورم
    فقط چون بیکار هستم و بیمار، مقدار ۳۰۰ میلیون پول دارم که میخواستم بدونم میشه به دست یک تریدر داد تا کسب درآمد کند، و آیا ضمانتی درقبال پولم هست که خدای نکرده ازم کلاهبرداری نشه، ممنون میشم اگه کسی وارد به این کار هست جواب بده،
    و یا شماره تلفن مشاور شغلی بهم معرفی کنه،

    • سلام و عرض ادب
      از آنجایی که بازارهای مالی دارای ریسک هستند لذا هیچ تریدری نمیتواند ضمانت در خصوص عدم ضرر جزئی یا کلی دهد.
      با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *