اندیکاتور نمایش تایم کندل جاری | تایم فریم چیست | بهترین تایم فریم در فارکس کدام است؟

اندیکاتور نمایش تایم کندل جاری | تایم فریم چیست | بهترین تایم فریم در فارکس کدام است؟

با اجرای اندیکاتور زیر در متاتریدر خود می‌توانید تایم کندل جاری را به صورت لحظه ای در کنار کندل استیک مشاهده کنید.  بر روی لینک دانلود اندیکاتور نمایش تایم کندل جاری زیر کلیک کنید و پس از دانلود آنرا از حالت RAR خارج کنید :

لینک دانلود اندیکاتور نمایش تایم کندل جاری

ثبت نام بروکر گوگل فارکس

جهت افتتاح حساب در بروکر قابل اعتماد با کلیک بر روی بروکر آمارکتس ثبت نام کنید و 20 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

اندیکاتور کندل تایم چه کاربردی دارد؟

گاهی اوقات نیاز است برای ورود به معامله ای منتظر باشیم تا مثلا یک کندل 4 ساعته کلوز شود تا شکل کندل استیک را مشاهده کنیم و سپس وارد معامله شویم خب با اجرای این اندیکاتور در متاتریدر خود می‌توانید زمان بسته شدن آخرین کندل را به صورت لحظه ای در کنار کندل ها مشاهده نمایید.

راهنمای اجرای اندیکاتور بر روی متاتریدر

پس از دانلود اندیکاتور ابتدا آن فایل را  copy کنید. سپس  پلتفرم متاتریدر را باز کنید و از سربرگ file گزینه ی Open Data Folder را انتخاب نمایید. در صفحه ی جدید وارد فایل MQL4  شوید .بعد از آن وارد فایل Indicators  شوید. در این پوشه اندیکاتور خود را paste  نمایید. حال به پلتفرم متاتریدر برگشته ، و در قسمت Indicators ها راست کلیک کنید و گزینه Refresh را بزنید .اکنون در لیست اندیکاتورها آن را مشاهده خواهید کرد.

تایم فریم چیست | انواع تایم فریم در تحلیل تکنیکال | اهمیت تایم فریم در تحلیل تکنیکال

معنی تایم فریم همان بازه زمانی یا معیار زمانی در نماد معاملاتی است.

در برنامه متاتریدر 4  امکان مشاهده 9 بازه زمانی وجود دارد ؛ و در در برنامه متاتریدر 5  امکان مشاهده 21 بازه زمانی وجود دارد که تریدر میتواند بصورت دلخواه اقدام به تنظیم تایم فریم در متاتریدر کند. تایم فریم در قسمت نوار ابزار بالای متاتریدر قابل مشاهده است ، مطابق عکس زیر :

اندیکاتور نمایش تایم کندل جاری تایم فریم چیست

به طور مثال مفهوم تایم فریم 4 ساعته چیست؟

تایم فریم 4 ساعته یعنی تغییرات قیمت طی 4 ساعت. یعنی هر 4 ساعت یکباریک داده جدید در نمودار بصورت کندل ثبت می‌شود.  در نمودار با تایم فریم 4 ساعته ، هر کندل روی نمودار نشاندهنده 4 ساعت نوسان قیمت است.  یعنی از لحظه ای که کندل باز شده است تا زمانی که کندل بسته شده است مدت زمان 4 ساعت سپری شده است.

حال زمانی که ما بر روی تایم فریم4 ساعته تحلیل خود را انجام میدهیم و معامله ای را میگیریم ، معنا و مفهوم آن این نـیست که دقیقا مدت زمان 4 ساعت طول میکشد تا پوزیشن ما به هدف خود برسد!  مدت زمان رسیدن یک معامله به حد سود یا حد ضرر ، به تایم فریم ارتباطی ندارد. این موضوع به مقدار پیپ pip تعیین شده ی ما به عنوان حد سود و حد ضرر بستگی دارد. مطمئنا هرچقدر مقدار TP و SL انتخابی ما کوتاهتر باشد(مقدارPIP کمتر) احتمال تاچ شدن آن توسط قیمت سریعتر خواهد بود. و برعکس هرچقدر مقدار TP و SL انتخابی ما بلندتر باشد(مقدارPIP بیشتر) احتمال تاچ شدن آن توسط قیمت دیرتر خواهد بود.

اندیکاتور نمایش تایم کندل جاری | تایم فریم چیست | بهترین تایم فریم در فارکس کدام است؟
بهترین تایم فریم در فارکس کدام است؟

 

بهترین تایم فریم در فارکس کدام است؟

انتخاب بهترین تایم فریم به استراتژی و سبک تحلیل یک تریدر بستگی دارد. یک تریدر در مرحله اول باید مشخص کند که در کدام چهارچوب زمانی قصد دارد تحلیل کند و اقدام به گرفتن پوزیشن کند. در بین انواع تایم فریم به طور کلی سبک معاملات در 3 دسته ی زیر قرار میگیرد :

Short term  یا کوتاه مدت

Mid term  یا میان مدت

Long term  یا بلند مدت

معاملات Short term  یا کوتاه مدت به آن استراتژی های معاملاتی گفته میشود که مدت زمان بین ورود و خروج معاملات در بازه زمانی کوتاه و کمی صورت میگیرد؛ معمولا کمتر از یک روز. به این استراتژی اسکالپ (SCALP) و به معامله گران این سبک اسکالپر (SCALPER) گفته میشود.

معاملات Mid term  یا میان مدت به آن شیوه ی معاملاتی گفته میشود که مدت زمان معاملات معمولا بیش از یک روز است.

معاملات Long term  یا بلند مدت به آن استراتژی های معاملاتی گفته میشود که طول مدت بیشتری دارند و زمان معاملات هفتگی یا ماهانه است. به این استراتژی هلد (HOLD) کردن و به معامله گران این سبک هلدر (HOLDER) گفته میشود.

 

کدام تایم فریم را انتخاب کنیم؟

جهت انتخاب تایم فریم مناسب ابتدا باید تعیین شود که یک تریدر چقدر فرصت و وقت برای معامله کردن دارد؟

به طور مثال اگر تریدر از استراتژی نوسان گیری یا استراتژی اسکالپ استفاده میکند یک معامله گر کوتاه مدت است و غالبا بهترین تایم فریم برای نوسان گیری تایم فریم های کوچکتر میباشد.

اگر تریدر دیگری به دنبال الگوهای قیمتی مثلا سروشانه در تایم فریم روزانه است یک معامله گر میان مدت یا بلند مدت است به دلیل اینکه ممکن است به تارگت رسیدن این الگو روزها به طول انجامد.

بنابراین انتخاب بهترین تایم فریم در فارکس به عواملی از جمله : نوع استراتژی ، مدت زمان فراغت یک تریدر ، سبک تحلیل ، سبک معامله و غیره بستگی دارد و تعیین می شود.

اگر می خواهید با بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

4.6/5 - (17 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *