اندیکاتور شمارش امواج الیوت Elliott Wave | دانلود اندیکاتور الیوت برای متاتریدر 4

اندیکاتور شمارش امواج الیوت Elliott Wave | دانلود اندیکاتور الیوت برای متاتریدر 4

نظریه الگوهای امواج الیوت ادعا می کند که رفتار معاملات جمعی به صورت موج در دریا فروکش می کند و باعث می شود قیمت بازار نیز به همان شیوه حرکت کند. براساس این جزر و مد حرکت های قیمتی، الیوت یک ساختار موجی (یا الگو) اساسی متشکل از یک توالی انگیزشی 5 موجی (شماره 1، 2، 3، 4 و 5) و به دنبال آن 3 موج اصلاحی را شناسایی کرد. ترتیب (حروف a ، b و c) در واقع، کاربرد امواج الیوت بسیار پیچیده تر از این ترکیب 5-3 است، اما در این مقاله، ما فقط به اصول اولیه اشاره می کنیم. امواج انگیزشی در جهت روند بازار حرکت می کنند.

آشنایی با اندیکاتور Elliott Wave
آشنایی با اندیکاتور Elliott Wave

اندیکاتور رسم خطوط امواج الیوت

اندیکاتور شمارش امواج الیوت یک شاخص آسان برای شروع تجارت با امواج الیوت است. این شاخص بر اساس مفهوم تجارت امواج الیوت کیفیت معاملات را بهبود می بخشد. این شاخص در تمام بازه های زمانی از جمله نمودارهای کوتاه مدت و بلند مدت کار می کند. بنابراین، این شاخص برای همه معامله گران مناسب است، چه شما یک اسکالپر کوتاه مدت باشید یا یک معامله گر بلند مدت. موج الیوت بعد از همه چرخه بازار را اندازه گیری می کند و بنابراین شمارش موج را در همه سطوح بدون توجه به این که به نمودارهای بلند مدت یا نمودارهای کوتاه مدت درون روز نگاه می کنید، خواهید یافت. اگر واقعاً مشتاق هستید که با این مفهوم تجزیه و تحلیل فنی آشنا شوید، اندیکاتور شمارش امواج الیوت در متاتریدر4 یک ابزار مفید برای شروع کار با معامله موج الیوت است. معامله گران می توانند از شاخص موج الیوت در کنار سیستم های تجاری فعلی خود استفاده کنند و بنابراین می توانند سیگنال های داده شده از این شاخص را به تنهایی معتبر کنند. اگر به تازگی معاملات مبتنی بر موج الیوت را آغاز کرده اید یا در تجارت فارکس کاملاً جدید هستید، این یک عمل خوب است.

دانلود اندیکاتور شمارش امواج الیوت

با دانلود رایگان اندیکاتور امواج الیوت زیر مشاهده میکنید که امواج در تایم فریمهای مختلف اتوماتیک رسم میشوند:

لینک دانلود :  EWPro

شکل زیر عملکرد اندیکاتور موج شماری اتوماتیک الیوت را نشان میدهد که سیکل الیوت را تشخیص داده است:

عملکرد اندیکاتور امواج الیوت که سیکل الیوت را تشخیص داده است
عملکرد اندیکاتور امواج الیوت که سیکل الیوت را تشخیص داده است

آموزش اندیکاتور امواج الیوت به شرح زیر است:

در یک روند صعودی، امواج صعودی را امواج ضربه ای و موج های نزولی را امواج اصلاحی می نامند.

برعکس، در روند نزولی، موج های کاهشی را امواج ضربه ای و موج های رو به بالا را امواج اصلاحی می نامند.

هر موج ضربه ای شامل پنج موج محرک یک بازه زمانی کوچکتر است و هر موج اصلاحی شامل سه موج اصلاحی دیگر می باشد.

  • موج 2 معمولا در نواحی 50% ، 38.2% یا 61.8% از موج 1 اصلاح انجام میدهد. اگر موج 2 ، موج1 را کامل پوشش دهد دیگر نمیتوان آنرا به عنوان موج 2 شمارش کرد.
  • موج 3 بلند ترین موج الیوت میباشد و معمولا تا 161.8% از موج 1 اصلاح انجام میدهد.
  • موج 4 معمولا تا نواحی 14.6% ، 23.6% یا 38.2% از موج 3 اصلاح انجام میدهد.
  • طول موج 5 معمولا با موج 1 برابر است.

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر مورد اطمینان ا مارکت کلیک نمایید.

اندیکاتور موج شمار الیوت یک شاخص شمارش موج است که برای پلت فرم معاملاتی MT4  ساخته شده است . بر خلاف شاخص های معمولی موج الیوت، این شاخص خطوط را ترسیم نمی کند بلکه فقط شمارش امواج را نشان می دهد. معامله گران برای این که بتوانند از این شاخص به طور درست استفاده کنند، باید نحوه شمارش امواج الیوت و همچنین چرخه های مختلف بازار و نام گذاری مورد استفاده را درک کنند. با توجه به این که اندیکاتور الیوت برای متاتریدر 4 یک شاخص خودکار است، معامله گران باید از برخی اختیارات استفاده کنند. شمارش امواج نیاز به کمی روش پیشرفته تجزیه و تحلیل و دانش در مورد بازارها دارد.

اهمیت اسکنر موج الیوت
اهمیت اسکنر موج الیوت

اسکنر موج الیوت

شکی نیست که نظریه موج الیوت در بین معامله گران بسیار محبوب است. بسیاری سعی می کنند این روش تجارت در بازارها را دنبال کنند اما موفق نمی شوند. برخلاف معات با شاخص های معمولی که سیگنال ها بر اساس الگوهای خرید و فروش گرفته می شوند، با موج الیوت داستان متفاوتی است. حالت ایده آل، هنگامی که با امواج الیوت معامله می کنید، یک معامله گر با تجربه نیازی به ابزار یا نشانگر ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از معامله گران موج الیوت سعی می کنند به دنبال اسکنرهای موج الیوت رایگان باشند. اسکنر موج الیوت رایگان اساساً یک اسکنر است که در بازار سیگنال های احتمالی را جستجو می کند. همان طور که قبلاً ذکر شد، موج سوم طولانی ترین است و این جایی است که روندها قوی ترین هستند. بنابراین تجارت موج سوم موج الیوت می تواند بسیار پرسود باشد.

اسکنر موج الیوت رایگان اساساً سعی می کند موج سوم را پیش بینی کرده و به معامله گر سیگنال دهد. البته، بسیاری از سیگنال های تجاری دیگر مانند اصلاح که پس از اتمام موج سوم یا شروع موج پنجم و آخرین وجود دارد. روش های مختلفی برای تجارت وجود دارد. یک اسکنر موج الیوت رایگان اساساً سعی می کند کار سخت را برای شما انجام دهد. در این زمینه، شاخص شمارش موج الیوت برای بستر تجاری MT4 سعی می کند با شمارش امواج به شما کمک کند. اسکنرهای موج الیوت بسیاری وجود دارد اما اکثر آن ها بسیار گران هستند و بنابراین برای معامله گران جدیدی که می خواهند در مورد معاملات با امواج الیوت بیاموزند دور از دسترس است و چندان کاربردی ندارد  که بتواند در فرآیند معامله به کار آید.

سوالات متداول امواج الیوت یا Elliott Wave
سوالات متداول امواج الیوت یا Elliott Wave

سوالات متداول

+وبسایت کاربردی برای یادگیری Elliott Wave چیست؟

Elliott Wave International: این سایت به آموزش امواج الیوت میپردازد و منابع مختلفی از جمله مقالات، فیلم ها و دوره ها را ارائه می کند.

+کتاب مفید برای یادگیری امواج الیوت چیست؟

دو کتاب معروف عبارتند از: «اصل موج الیوت» اثر رابرت پرچتر و ای فراست و «تسلط بر موج الیوت: ارائه روش نیلی» اثر گلن نیلی.

+امواج الیوت چه کاربردی دارد؟

مزایای Elliott Wave عبارتند از: بهبود زمان‌بندی ، مدیریت ریسک بهتر ، تجزیه و تحلیل پیشرفته بازار ، افزایش اطمینان معاملات

4.7/5 - (3 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *