آموزش استراتژی مووینگ اوریج Moving average

آموزش استراتژی مووینگ اوریج Moving average

اگر شما یک تریدر هستید قطعا نام استراتژی مووینگ اوریج را شنیده اید و یا با اندیکاتور Moving average کار کرده اید. در این مقاله قصد داریم به آموزش استراتژی مووینگ اوریج سودده بپردازیم و جزییات آن اعم از نقاط ورود ، تعیین حد سود و ضرر و… را شرح دهیم. لازم به ذکر است اندیکاتور مووینگ اوریج میتواند در 2 موقعیت به تریدرها کمک کند. اولی استفاده به عنوان خط روند داینامیک (متحرک) و دومی به عنوان شاخص تغییر روند بازار. اندیکاتور مووینگ اوریج به علت سهولت کارکرد و کاربرد فراوانی که در تحلیل تکنیکال دارد، در بین تریدرها بسیار محبوب و شناخته شده است. اندیکاتور میانگین متحرک به 3 نوع مختلف از جمله میانگین ساده، میانگین نمایی، میانگین وزن دار ، دسته بندی می‌شود.

این استراتژی فارکس برای خرید و فروش در روند بلند مدت یا میان مدت مناسب است. این استراتژی نیازی به دانلود اندیکاتور ندارد و اندیکاتورهای مورد نیاز در خود متاتریدر وجود دارند.

استراتژی ترکیبی مووینگ اوریج
استراتژی ترکیبی مووینگ اوریج

توضیحات:

جفت ارز مورد نظر در این  روش EURUSD  می باشد.

تایم فریم : 1 ساعته

2 اندیکاتور Moving average  با پریود 100  و 55

اندیکاتور Awesome Oscillator  با تنظیمات  پیش فرض

حساب تجاری با لوریج استاندارد

نکته:

از اندیکاتور مووینگ اوریج با عدد کمتر که تغییرات سریعی دارد برای گرفتن سیگنال ورود به بازار استفاده میشود و از اندیکاتور مووینگ اوریج با عدد بیشتر که تغییرات کندتری دارد برای تشخیص روند کلی نمودار استفاده میشود.

شرح نقطه ورود به معامله :

جفت ارز یورو دلار EURUSD را در پلتفرم متاتریدر انتخاب نمایید . تایم فریم را بر روی 1 ساعته قرار دهید.

معامله خرید  ( BUY) هرگاه 55MA عبور از 100MA را از پایین به بالا انجام داد و  میله های اندیکاتور Awesome Oscillator  ، سبز و بالاتر از صفر در منطقه مثبت باشد.

عکس زیر نشان دهنده یک موقعیت معامله خرید(BUY) میباشد.  که مووینگ اوریج  100 با رنگ قرمز و مووینگ اوریج 55 با رنگ زرد مشخص شده است :

یک موقعیت معامله خرید(BUY) با استراتژی مووینگ اوریج ترکیبی
یک موقعیت معامله خرید(BUY) با استراتژی مووینگ اوریج ترکیبی

معامله فروش (SELL) : هرگاه 55MA عبور از 100MA را از بالا به پایین انجام داد و  میله های اندیکاتور Awesome Oscillator  ، قرمز و پایین تر از صفر در منطقه منفی باشد.

عکس زیر نشان دهنده یک موقعیت معامله فروش(SELL) میباشد. که مووینگ اوریج  100 با رنگ قرمز و مووینگ اوریج 55 با رنگ زرد مشخص شده است :

یک موقعیت معامله فروش(SELL) با استراتژی مووینگ اوریج ترکیبی
یک موقعیت معامله فروش(SELL) با استراتژی مووینگ اوریج ترکیبی

حد ضرر یا SL :

حد ضرر را میتوانیم برابر 90 پیپ زیر یا بالای نقطه ورود انتخاب کنیم

حد سود یا TP  :

حالت اول: کلوز کردن معامله میتواند زمانی باشد که در تایم فریم یکساعته مجددا برخورد 2 مووینگ اوریج 55 و 100 اتفاق بیفتد. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود کل حرکت “صعودی” یا “نزولی” را بدست آورید.

حالت دوم : مقدار TP میتواند برابر با مقدار SL باشد.

توصیه می شود پس از رسیدن به سطوح حمایت / مقاومت، از معامله خود با سود خارج شوید. همچنین می توانید معامله ی خود را ریسک فری کنید بدین صورت که پس از آنکه معامله 50 پیپ در سود رفت حد ضرر را به نقطه ورود منتقل کنیم و اجازه دهیم تا بازار در سمت ما تا حدودی که انتظار داریم پیش رود.

ثبت نام بروکر گوگل فارکس

با کلیک بر روی بروکر آمارکتس ثبت نام کنید و 15درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید. و همچنین با دانلود رایگان متاتریدر استراتژی مدنظر را تست کنید.

تفاوت میانگین متحرک نمایی (EMA) و میانگین متحرک ساده (SMA)

تفاوت میانگین متحرک نمایی (EMA) و میانگین متحرک ساده (SMA) در فرمول محاسبه ی آنها میباشد. فرمول محاسبه ی میانگین متحرک نمایی (EMA) به این صورت میباشد که وزن بیشتری را به حرکت آخرین کندل ها  می‌دهد و در نتیجه این نوع میانگین شتاب و شیب بیشتری را دارد و نسبت به تغییرات قیمت حساس‌تر و سریعتر عمل میکند.

از مشهور‌ترین اعداد اندیکاتور مووینگ اوریج که اکثر تریدرها به صورت تنها و یا بصورت 3 مووینگ ترکیبی از آن‌ها استفاده میکنند می‌توان به عددهای 10، 20، 50، 100 و 200 اشاره نمود. این اعداد با نام “اعداد طلایی مووینگ اوریج” نیز شناخته می‌شوند.

نکته :

این نکته ی مهم را همیشه مدنظر داشته باشید این قانون وجود ندارد که هر بار که این استراتژی سیگنال ورود صادر کرد یعنی هر دفعه که کراس مویینگ اوریج ها اتفاق افتاد ، حتما شروع یک روند جدید است و ما قطعا میتوانیم از ابتدا تا انتهای آن روند وارد معامله شویم و سود بگیریم!  هر استراتژی قطعا سیگنال خطا نیز دارد. هنگامیکه بازار در حالت رنج (سوینگ) قرار میگیرد سیگنال های اشتباه بوجود می آیند. این امکان وجود دارد که کراس مویینگ اوریج ها اتفاق بیفتد و معامله گر وارد پوزیشن بشود و خیلی زود دوباره کراس برعکس مویینگ اوریج ها اتفاق بیفتد. در نتیجه در ابتدا باید قانون ریسک فری کردن معاملات را فراموش نکنید . همچنین نقاط پرایس اکشن مثل سطوح حمایت و مقاومت و شکل کندل ها را بشناسید. همچنین در هر شرایطی مدیریت سرمایه را رعایت کنید.

توصیه

استراتژی فارکس فوق را ابتدا بر روی حساب دمو آزمایشی فارکس تست کنید تا نکات قوت و ضعف آن را فراگیرید. همواره این موضوع را مد نظر داشته باشید که حتی با داشتن بهترین استراتژی فارکس نیز ابتدا آنرا برای یک مدت معین مثلا به مدت 3 هفته برروی یک حساب دمو آزمایشی فارکس اجرا و بررسی نمایید . سپس در صورتی که نتیجه معاملات آن استراتژی سودده بود ، برروی حساب ریل و واقعی خود اجرا نمایید .

سلب مسئولیت : بازارهای مالی دارای ریسکِ سرمایه می باشند لذا سایت گوگل فارکس مسئولیتی در مورد سود یا زیان ناشی از استراتژی ها نـدارد.

پیشنهاد میکنیم مطلب پر طرفدار « اکسپرت سودده فارکس » را نیز در سایت گوگل فارکس مطالعه فرمایید.

سوالات متداول استراتژی مووینگ اوریج Moving average
سوالات متداول استراتژی مووینگ اوریج Moving average

سوالات متداول

+بهترین تنظیمات اندیکاتور Moving average کدام است؟

این موضوع به سبک استراتژی شخصی، نوع تایم فریم و جفت ارز مورد معامله متفاوت است. با تست کردن تنظیمات مختلف میبایست بهترین تنظیمات را برای استراتژی خود بیابید.

+آیا اندیکاتور مووینگ اوریج کامل است؟

بهتر است برای گرفتن تایید ، اندیکاتور Moving average را با سایر اندیکاتورها مانند  RSI ، MACD یا بولینگر باند ادغام نمود.

+آیا اندیکاتور Moving average سیگنال 100٪ دقیق به ما میدهد؟

خیر. این اندیکاتور نیز همانند سایر اندیکاتورها گاهی به علت نوسانات شدید بازار دچار اشتباه میشود و سیگنال غلط صادر میکند.

+بیشترین کاربرد اندیکاتور مووینگ اوریج چیست؟

شناسایی روند بازار ، تشخیص سطوح حمایت و مقاومت و گرفتن سیگنال ورود و خروج.

4.5/5 - (33 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *