استراتژی مخصوص پوند ، دلار و ین  | استراتژی معاملاتی گوپی باک

همانطور که میدانید معامله گران زیادی استراتژی فارکس خود را به گونه ای طراحی میکنند تا بتوانند به صورت پاره وقت معاملات خود را انجام دهند و از آن کسب سود کنند. از این رو استراتژی های اسکالپ میتوانند استراتژی مناسبی برای اینگونه افراد باشد تا هر زمان که خواستند بتوانند در تایم فریم های پایین معاملات خود را انجام دهند و در زمانی کمتر نسبت به تریدرهای بلند مدت سود خود را از بازار کسب کنند و خارج شوند.

با توجه به استقبال شما عزیزان از مقالات استراتژی اسکالپ ، در این مقاله نیز تلاش شده یک  استراتژی اسکالپ سودده برای علاقمندان این متد معاملاتی تشریح شود.

استراتژی گوپی باک :

نام این استراتژی فارکس اسکالپ گوپی باک  میباشد .نام این استراتژی برگرفته از نام مستعار دلار (باک) و ترکیب آن با نام مستعار پوند و ین (گوپی ) میباشد.

پس همانطور که از نام این استراتژی مشخص میباشد این استراتژی تنها برای جفت ارزهای خاصی طراحی شده و بیشترین بازدهی را در این جفت ارزها خواهند داشت ، سه جفت ارز پر بازده برای این استراتژی جفت ارزهای زیر میباشند:

(ERUUSD,GBPUSD,GBPJPY)

در این استراتژی شما تنها به یک اندیکاتور نیازمندید که آن بولینگر باند Bollinger Band میباشد که به صورت رایگان میتوانید در سربرگ Navigator وارد شده و این اندیکاتور را به چارت معاملاتی خود اضافه کنید. مد نظر داشته باشید لازم به ایجاد تغییرات در این اندیکاتور ندارید چرا که به صورت خودکار بر روی اعداد ۲۰،۲ تنظیم میباشد .

بهترین تایم فریم معاملاتی :

بهترین تایم فریم معاملاتی برای این استراتژی اسکالپ تایم فریم ۱۵ دقیقه میباشد.

استراتژی اسکالپ مخصوص پوند ، دلار و ین | استراتژی معاملاتی گوپی باک
آموزش استراتژی گوپی باک

 

آموزش استراتژی گوپی باک :

جفت ارزهای مورد نظر یورو دلار، پوند دلار ، پوند ین  می باشد.

جفت ارز : (ERUUSD,GBPUSD,GBPJPY)

تایم فریم : 15 دقیقه ای

اندیکاتور مورد نیاز : Bollinger Band با تنظیمات پیش فرض

بروکر پیشنهادی : جهت افتتاح حساب در بروکر رگوله شده amarkets ثبت نام کنید و 15% شارژ هدیه دریافت نمایید.

قوانین استراتژی گوپی باک برای ورود به معاملات خرید یا BUY :

1. روند اصلی جفت ارز در تایم فریم 15 دقیقه ای صعودی باشد یعنی در آن قیمتِ هر قله بالاتر از قله قبل و هر دره بالاتر از دره قبل تشکیل شده باشد.

2.اندیکاتور بولینگر باند Bollinger Band باید در یک فاز رو به بالا باشد و خیز و قوس صعودی داشته باشد.

3.وقتی قیمت یک حرکت برگشتی را انجام داد و خط وسط بولینگرباند Bollinger Band را لمس کرد وارد پوزیشن و معامله خرید میشویم.

4.استاپ لاس معاملات را سه الی چهار پیپ زیر باند پایین اندیکاتور بولینگر باند Bollinger Band قرار خواهیم داد فراموش نکنید که باید این کار را در تایم فریم ۱۵ دقیقه انجام دهید .

5.حد سود خود را در سقف بولینگر باند Bollinger Band قرار میدهید .(تایم فریم ۱۵ دقیقه )

عکس زیر جفت ارز یورو دلار میباشد که سیگنال خرید BUY را در تایم فریم 15 دقیقه ای نشان میدهد :

استراتژی اسکالپ مخصوص پوند ، دلار و ین | استراتژی معاملاتی گوپی باک

قوانین استراتژی گوپی باک برا ورود به معاملات فروش یا SELL  :

به طور کلی تمام قوانین معاملاتی برای فروش در این استراتژی به صورت عکس در جهت نزولی خواهد بود یعنی:

1. روند اصلی جفت ارز در تایم فریم 15 دقیقه ای نزولی باشد یعنی در آن قیمتِ هر دره پایین تر از دره قبل و هر قله پایین تر از قله قبل تشکیل شده باشد.

2.بولینگر باند Bollinger Band باید قوس نزولی داشته باشد .

3.وقتی قیمت از پایین به سمت بالا حرکت کرد و باند وسط بولینگر باند Bollinger Band را لمس کرد وارد پوزیشن سل یا فروش میشویم.

4.چون معامله و پوزیشن ما نزولیست با فاصله چهار پیپ بالای بالا ترین باند اندیکاتور بولینگر باند Bollinger Band قرار میدهیم .

5.حدسود یا تیک پرافیت را منطبق با پایین باند اندیکاتور بولینگر باند Bollinger Band قرار میدهیم.

عکس زیر جفت ارز یورو دلار میباشد که سیگنال فروش SELL را در تایم فریم 15 دقیقه ای نشان میدهد :

استراتژی اسکالپ مخصوص پوند ، دلار و ین | استراتژی معاملاتی گوپی باک

چند نکته مهم درباره استراتژی گوپی باک:

نکاتی که میتوان در این استراتژی فارکس مورد توجه قرار داد این است که شما میتوانید حجم معاملاتی خود را تقسیم کرده و طبق قوانین مدیریت سرمایه ، هر سه جفت ارز (ERUUSD,GBPUSD,GBPJPY) را همزمان ترید کنید.

از سوی دیگر برای ترید هر سه جفت ارز به طور همزمان بهتر است در کارگزاریهایی حساب داشته باشید که اسپرد پایینی دارند. از این رو سایت گوگل فارکس پشنهاد میکند برای اجرای استراتژی گوپی باک از حسابهای ECN بروکر آمارکتس استفاده کنید که هم میزان اسپرد پایینی دارند و هم سرعت انتقال و اجرای دستورات معاملاتی در پلتفرم این بروکر کمتر از چند میلی ثانیه میباشد و شرایط بهتری را برای یک تریدر که از استراتژی اسکالپ استفاده میکند فراهم میسازد.

3.5/5 - (4 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *