آشنایی با ارزهای دیجیتال و بلاک ‌چین

آشنایی با ارزهای دیجیتال و بلاک ‌چین

 

کسب درامد از ارزهای دیجیتال : ارزهای دیجیتال تکنولوژی نو و بروزی هستند که طبق گفته دانشمندان یکی از سه حیطه تحقیقات گسترده دانشمندان بر روی آن انجام خواهد شد و به نوعی آینده پول و ارز به صورت ارز های دیجیتال خواهد بود. این پدیده از سال 2008 با معرفی بیتکوین به عنوان اولین ارز دیجیتال در فضای آنلاین مورد خرید و فروش قرار گرفته و افراد بسیاری از این ارز برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند.

تکنولوژی ای که ارز های دیجیتال بر اساس آن کار می‌کنند بلاکچین نام دارد که در مقاله حاضر در بخشی جداگانه به آن می‌پردازیم.در فضای کنونی ارز های بانکی هزینه بالا و زمان زیادی را برای انتقال می‌طلبند و شخص ثالث و واسطه بین ارسال کننده و دریافت کننده می‌تواند این حساب‌هارا مسدود کرده و یا پول را منتقل نکند. این سیستم از قوانین مالیاتی و بین المللی سفت و سختی برخوردار است.

سوای از اینکه از ارز های دیجیتال می‌توان برای معاملات مختلف استفاده کرد این ارز‌ها بازار پر تلاطمی دارند و بسیاری از افراد این ارزها را برای افزایش قیمت و انگیزه های سفته بازی استفاده می‌کنند. قیمت بیت کوین از چند سنت شروع شد و هم اکنون بیش از 35 هزار دلار در لحظه نوشته شدن این مقاله است.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید توجه داشته باشید که باید از صرافی های مخصوص این ارزها استفاده کنید نکته دیگری که در این بازار وجود دارد تلاطم و نوسانات بالای قیمت ارز های دیجیتال است که از ماهیت دیجیتال بودن آن نشات می‌گیرد.

کسب درامد از ارزهای دیجیتال
آموزش ارز دیجیتال

آشنایی با بلاک چین

اگر در دنیای مجازی و ابزارهایی مانند تلگرام و اینستاگرام فعال هستید قطعا در این روز‌هادرباره بلاک چین بسیار شنیده اید. اما بلاک چین چیست و چگونه بوجود آمده است؟

این تکنولوژی نوعی پایگاه داده توزیع شده که بر اساس اجتماع کار می‌کند یعنی هر بار که تراکنشی انجام می‌شود داده های آن بر روی این زنجیره ذخیره می‌شود و امکان دسترسی به تمام حلقه های زنجیره در لحظه امکان پذیر است.

بلاک چین بخشی از فناوری هایی است که تحت عنوان دفتر کل سوابق تراکنش‌ها را بر روی یک زنجیره از بلوک‌های اطلاعاتی ذخیره می‌کند.

ارزهای بسیار زیادی در جوامع وجود دارند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما درخواست کاربران استفاده از ارزی بوده است که کاملا محرمانه بوده و برای انتقال پول به جز دریافت کننده و ارسال کننده، نهادی اطلاعی از این تراکنش نداشته باشند. نکته اصلی این فرایند در این است که دولت‌هاهیچ نقشی در کنترل و مانیتور کردن ارز های دیجیتال ندارند.

اولین الگوریتمی که به عنوان اساس  بلاک چین نوشته شد در سال 1983 توسط دیوید چائوم نوشته شد. نام این الگوریتم RSA بوده است.

 

بلاک ‌چین چیست؟

معمولا افراد مختلف برای انتقال و ذخیره پول و ارزش از بانک و سیستم های بانکی استفاده می‌کنند. بلاک چین بر این اساس کار می‌کند که تمام واسطه‌هامیان پرداخت کننده و دریافت کننده را از بین می‌بر و اصطلاحا ارتباطی peer-to-peer را بین افراد ایجاد می‌کند. این ارتباط بر مبنای پرداخت ارز انجام می‌شود. بلاکچین افراد را قادر می‌سازد تا به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند و برخلاف سیستم های بانکی متمرکز نیستند و برای نظارت بر روی پرداخت‌هاو دریافت‌ها.نیازی به هیچ واسطه و شخص سومی نیست. داده‌های بلاک چین به صورت غیر متمرکز بر روی تمام سیستم هایی که به اینترنت وصل هستند قرار داشته و برای امنیت بالاتر این حساب هال از نوعی رمز‌نگاری بعنوان کریپتوگرافی استفاده می‌کند.

داده های بلاک چین در دفتری به عنوان دفتر کل که به صورت زنجیره ای از تراکنش‌ها است ذخیره می‌شود و تمام اطلاعات این دفتر کل برای تک تک افراد در این سیستم قابل مشاهده است. این شبکه نیاز به اعتمادسازی نداشته و زنجیره ای قابل اعتماد است. هر تراکنشی که انجام شود به صورت یک حلقه زنجیره بلاک چین به ادامه زنجیره قبلی اضافه می‌شود.

 

ارز دیجیتال چیست؟

ارز های دیجیتال نوعی ابزار برای انتقال ارزش مانند پول و ارز های رایج هستند که از تکنولوژی رمزنگاری برای امنیت استفاده می‌کنند. ارز های دیجیتال برای شفافیت و امنیت و غیر متمرکز بودن از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کنند. ارز های دیجیتال از لحاظ ماهیت به گونه ای هستند که هیچ نهاد، گروه و یا سازمانی آنها را کنترل نمی کند. برای اینکه از دیجیتال منتقل کنید هیچ احتیاجی به افتتاح حساب نیست و بدون دخالت هیچ واسطه ای می‌توان این مبلغ را به دریافت کننده منتقل کرد.

خلق پول هایی مانند ارز های فیات و معمولی از طریق بانک مرکزی هر کشور و بر اساس قوانین و دستورالعمل های گوناگون در شرایط خاص اقتصادی صورت می‌گیرد. اما ارز هایی مانند بیت کوین از طریق یک عملیات سخت افزاری پیچیده به اسم ماینینگ تولید می‌شوند.

بیت کوین به نظر اولین ارز دیجیتال است که ایجاد شد و شهرت جهانی پیدا کرده است. این ارز در وایت پیپری که اعلام شد به دنیا معرفی شد و از سال 2009 ماینینگ آن و استخراج آن شروع شد. لازم به ذکر است قبل از ظهور بیت کوین هم تلاش های زیادی برای ایجاد یک ارز دیجیتال صورت گرفته است.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

این نوع صرافی‌هابه گونه ای هستند که در آنها می‌توانید ارز های دیجیتال را خریده یا به فروش برسانید. این صرافی‌هامعمولا از اپلیکیشن خاص خود برخورداند به صورتی که شما از طریق گوشی موبایل و بدون نیاز به هیچ مراجعه ای از طریق گوشی هوشمند می‌تواند عملیات خرید یا فروش را انجام دهید.

برای استفاده از این خدمات باید در صرافی های ارز دیجیتال ثبت نام کنید. در این صرافی‌هامی‌توانید در قبال پول یا ارز های دیجیتال دیگر ارز دیجیتالی که مد نظر دارید را خریداری کنید.

 

نحوه کار صرافی ارز دیجیتال

قیمت ارز های دیجیتال دستوری نبوده و بر اساس عرضه و تقاضایی که در بازار ارز وجود دارد مشخص می‌شود. می توانید بدون حضور فیزیکی در یک صرافی ثبت نام کنید که این کار به صورت آنلاین از طریق وب سایت یا اپلیکیشن صرافی مورد نظر انجام می‌شود.

 

به کدام صرافی یا بروکر مراجعه کنیم؟

اگر به دنبال بروکر دارای اعتبار هستید جهت ثبت نام در سایت بروکر آمارکتس کلیک کنید و 15% بونوس هدیه دریافت نمایید.

صرافی های ارز دیجیتال فراوانند اما باید توجه داشته باشید همه این صرافی‌هابه ایرانی‌هاسرویس نمیدهند و برای این کار باید صرافی ای پیدا کنید که هم ارز های متنوعی را برای خرید و فروش داشته باشد و هم اینکه در تبدیل پول ملی شما به ارزی که با آن ارز دیجیتال را میخرید فعال باشد. علاوه بر این یکی از مهمترین دلایل  انتخاب یک صرافی خوب میزان کارمزد مناسب است.

پیشنهاد میکنیم مطلب پر طرفدار « تفاوت market execution و Instant Execution چیست؟ » را نیز در سایت گوگل فارکس مطالعه فرمایید.

 

نویسنده : لیدا قاسمی

اینستاگرام: arongroups@

منبع: سایت بروکر آرون گروپس ارائه دهنده خدمات مالی ( جفت ارزها، کریپتوکارنسی ها، سهام و انرژی)

به این نوشته امتیاز دهید

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

نظری یافت نشد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *