چرا قیمت بروکرها متفاوت است؟ کندل سازی بروکرها

چرا قیمت بروکرها متفاوت است؟ | کندل سازی بروکرها

اگر شما یک تریدر در بازار فارکس هستید ؛ قطعا با این پرسش مواجه شده اید که : چرا نرخ چارت بروکر شما با سایر بروکرها تفاوت جزئی دارد؟. در این پادکست به پاسخ این پرسش میپردازیم.

اگر شما چارت بروکرهای معتبر را بررسی کنید متوجه میشوید که نرخ جفت ارز ها و سهم ها ممکن است مقدار کمی متفاوت باشد. تفاوت جزئی نرخ نمودارها 2علت مهم دارد.

علت اول : تفاوت در تامین کننده نقدینگی  بروکر یا Liquidity Provider

علت دوم : تفاوت در ساعت سرور بروکرها

 ادامه مطلب را گـوش کنید :

 

دلیل تفاوت قیمت بروکر ها چیست؟

اگر در بازار های مالی مانند فارکس کار می کنید مطمئنا برای شما این سوال پیش آمده است که دلیل تفاوت قیمت بروکر های فعال در این بازار چیست؟ بروکر یا همان کارگزاری نوعی شرکت مالی است. افراد از طریق بروکر ها در بازار های مالی مانند فارکس فعالیت می کنند. اما برخی اوقات کاربران مشاهده می کنند که قیمت ارائه شده برای یک ارز در بروکر ها متفاوت است. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که دلیل تفاوت قیمت بروکر ها چیست؟ در ادامه همراه ما باشید.

 

دلیل تفاوت قیمت بروکر ها

به صورت کلی دلیل تفاوت قیمت بروکر ها را می توان به چند موضوع مرتبط دانست. دلیل اول تفاوت در تامین کننده نقدینگی یا Liquidity Providers است. تامین کننده نقدینگی شرکتی است که نقدینگی خود را در اختیار کارگزار قرار می دهد. البته معمولا تامین کنندگان نقدینگی بانک های بزرگ مانند ECN هستند. حال اگر یک بروکر یا کارگزار با چندین تامین کننده نقدینگی قدرتمند ارتباط داشته باشد می تواند قیمت بهتری را به شما ارائه کند. در صورتی که یک بروکر کوچک به دلیل نقدینگی کم ممکن است قیمت متفاوتی را به شما ارائه کند. این دقیقا همان دلیل اول تفاوت در قیمت بروکر هاست. در واقع هر چه قدر بروکر مورد استفاده بزرگ تر باشد و نقدینگی بیشتری داشته باشد می تواند بهترین پیشنهاد و بهترین قیمت های درخواستی را به مشتریان خود ارائه دهد.

چرا قیمت بروکرها متفاوت است؟ آموزش صوتی فارکس
چرا قیمت بروکرها متفاوت است؟ کندل سازی بروکرها

 

سایر دلایل تفاوت قیمت در بروکر ها

برخی اوقات دلیل تفاوت قیمت ، «مارکت میکرها» هستند که می تواند دستکاری بازار باشد. در واقع همیشه نمی توان این موضوع را تایید نمود که آیا قیمت نشان داده شده در «مارکت میکرها» قیمت واقعی بازار است یا خیر. «مارکت میکرها» هیچ تعهدی به اینکه قیمت صحیحی را به شما ارائه دهند ندارند. جالب اینکه حتی برخی از آنها ممکن است از شما تعهد بگیرند که در صورت تفاوت قیمت اصلی با قیمت های بازار حق شکایت از آنها را نداشته باشید. به همین دلیل نوع کارگزار و معتبر بودن آن نیز می تواند دلیل تفاوت قیمت باشد.

البته توجه داشته باشید که در کارگزاری های معتبر این اتفاق رخ نمی دهد. به صورت کلی میزان کمی از تفاوت قیمت در بروکر ها طبیعی است. به عنوان مثال بروکر هایی که در ایالات متحده کار می کنند ممکن است به دلیل تفاوت زمانی با بروکر هایی که در کشورهای آسیایی فعالیت می کنند قیمت های متفاوتی را به شما نشان دهند. این موضوع مخصوصا در چارت های روزانه و ساعتی بیشتر نمود پیدا می کند. تفاوت قیمت بروکر ها به دلیل اختلاف زمانی بسیار اندک است و به هیچ وجه تفاوت قیمت محسوس وجود ندارد.

چرا قیمت بروکرها متفاوت است؟ | کندل سازی بروکرها
کندل سازی بروکرها

 

چگونه مطمئن شوم بهترین قیمت را مشاهده می کنم یا خیر؟

برای اینکه بدانید قیمت نشان داده شده توسط بروکر یا کارگزاری شما تا چه اندازه به قیمت بازار نزدیک است می توانید از منابع آنلاین مانند Tradingview استفاده کنید. البته توجه داشته باشید در بازار فارکس قیمت واحدی وجود ندارد. قیمت ها باید اندکی نسبت به هم انحراف داشته باشند که این میزان به اندازه یک پیپ یا کم تر است که بسته به جفت ارز نیز دارد. علاوه بر بررسی قیمت ها در سایت های آنلاین، بهتر است بررسی کنید که روش قیمت گذاری در کارگزاری شما به چه صورتی است. اگر کارگزار نمی تواند روش قیمت گذاری خود را توضیح دهد بهتر است به دنبال کارگزاری معتبرتری باشید.

برای دریافت 15درصد بونوس بر روی بروکر amarkets  کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

چرا قیمت بروکرها متفاوت است؟ | کندل سازی بروکرها
چرا قیمت بروکرها متفاوت است؟

 

تبدیل ساعت کاری فارکس به ساعت ایران

همان طور که می دانید بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است. برای اینکه متوجه شوید که بازار فارکس در چه ساعتی باز می شود و ساعت کاری فارکس را به ساعت کشورمان تبدیل کنید می توانید از مبدل های تبدیل ساعت فارکس استفاده کنید. سایت هایی مانند babypips.com این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا با انتخاب محل سکونت خود بتوانید ساعت کاری فارکس را در محل زندگی خود مشاهد کنید.

 

سخن پایانی

همان طور که می دانید به دلیل تفاوت قیمت بروکر ها ممکن است در انجام معاملات دچار زیان شوید. بنابراین بهتر است تا همواره علاوه بر کارگزاری خود از منابع معتبر نیز قیمت ها را بررسی کنید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

4.7/5 - (32 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *