تقلید از استاد یا استاد نما؟ روانشناسی بازارهای مالی

تقلید از استاد یا استاد نما؟ | روانشناسی بازارهای مالی

آیا می دونستید یکی از عواملی که باعث شکست معامله گران در بازار می‌شود تقلید کورکورانه از افراد بی تجربه است؟ خیلی از افراد فکر می کنند که با یک جزوه تحلیل تکنیکال و گذراندن یک دوره تحلیل تکنیکال در حقیقت می توانند در این بازار به راحتی کار کنند و به کسب سود برسد در واقع صرفاً یک جزوه تحلیل تکنیکالی به شما معامله گری یاد نمیده .

 

پیروی از الگو در فارکس خوب است یا بد؟

شما تصور کنید در وسط یک جنگل بزرگ قرار دارید که پر از جاده های پر پیچ و خم است که هیچ اطلاعی از این راه ها ندارید و می خواهید از این جنگل خارج بشید ، هر ۲۰ قدم که به جلو می روید به یک دوراهی و یا یک چهار راهی می رسید که نمیدونید از کدام طرف باید برید .خوب در این بین افرادی هم هستند که به شما نقشه راه را نشان می دهند تا شما بتونید از این جنگل خارج بشید . خوب طبیعتا نقشه بعضی از این افراد هم اشتباه هست یعنی اگر شما از این نقشه استفاده کنید پس از چند روز پیاده روی دوباره برمی گردید به جای اول خودتان . شما باید اول خودتون مطمئن باشید ایا اون شخص که به شما نقشه رو نشون میده خودش تونسته با این نقشه از این جنگل خارج بشه یا نه ؟ بعد باید به این فکر بیفتید که از آن شخص کمک بگیرید و این نقشه را از آن شخص بگیرید .مگر میشه کسی که مکانیکی بلد نیست به  شما مکانیک شدن رو یاد بده یا کسی که طبابت بلد نیست بیاد به شما پزشک شدن رو یاد بده . به همین ترتیب اگر کسی خودش نتونه به خوبی معامله بکنه و روانشناسی بازار فارکس رو بلد نباشه چطور میتونه به شما معامله گری و سود کردن در این بازار و یاد بده . برای موفق شدن در این بازار حتماً باید از افرادی که در این بازار موفق شدند کمک بگیریم.

بنابراین اگر می خواهیم از شخصی به عنوان استاد خود پیروی کنیم ابتدا می بایست مطمئن شویم که آن شخص دارای رزومه ، تجربه و اعتبار کافی است.  مشاهده کنیم آن شخص دارای هیستوری و پیش زمینه لازم در بازارهای مالی است.  برای ما مشخص شود که آن شخص به سودآوری مستمر  در بازارهای مالی رسیده است.

تقلید از استاد یا استاد نما؟ | روانشناسی بازار فارکس
استاد فارکس

 

روانشناسی فردی در فارکس چیست و چرا اهمیتی دارد

شروع هر کار جدیدی همراه با میزان زیادی سختی و تنش‌های روحی و روانی است. اگر پیش از شروع فعالیت، آموزش‌های مناسب در جهت کنترل احساسات را فرا بگیرید، به طور قطع عملکرد به مراتب بهتری در رسیدن به موفقیت از خود نشان می‌دهید. ساختار فارکس به گونه‌ای است که در شرایط مساعد سود بسیار خوبی نصیبتان می‌کند. اما این روند مدت زمان کوتاهی به طول می‌انجامد. زمانی که بازار دچار نوسانات شود در شرایط سختی قرار خواهید گرفت. حفظ روند سود دهی در هر شرایطی نیازمند تسلط کافی بر روانشناسی بازار فارکس است.

 

کنترل فشارهای روحی

روز به روز بازار فارکس و رمز ارزها توجهات بیشتری را به سوی خود جلب می‌کنند. از این رو نیاز است بر اطلاعات خود در این حوزه بیفزایید. حضور در بازار فارکس همراه با هیجانات بسیار است. اینجاست که روانشناسی بازار فارکس یا همان روانشناسی احساس در بازار فارکس اهمیت می‌یابد. معامله‌گران بسته به شرایط بازار با فشارهای روحی بسیاری مواجهه می‌شوند. این فشارها موجب اختلال در تصمیم‌گیری شده و باعث می‌شود که معامله‌گران فارکس از روی احساسات و هیجانات تصمیم‌گیری کنند. تحت تاثیر چنین شرایطی نمی‌توان در این بازار به خوبی عمل کرد و موفق بود. با توجه به اهمیت این موضوع شدیدا توصیه می‌شود پیش از ورود به بازار فارکس با مفاهیم اساسی روانشناسی بازار فارکس آشنا گردید.

جهت افتتاح حساب در بروکر رگوله شده amarkets ثبت نام کنید و تا 15% شارژ هدیه دریافت نمایید.

 

اصول روانشناسی بازار فارکس

ارزیابی اهداف:

عدم آگاهی از مهارت‌های روانشناسی معاملاتی منجر به ناتوانی در کنترل احساسات در شرایط سخت شده و حاصلی جز شکست به دنبال ندارد. برای اتخاذ تصمیمات درست، نخستین قدم مشخص کردن اهداف است. در قدم بعدی باید با جمع آوری اطلاعات مرتبط و بررسی آنها درست‌ترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

روانشناسی ترس:

کنترل احساسات یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موارد در بازار فارکس است. ترس و شادی بیش از حد، احساسات افسارگریخته‌ای هستند که تصمیمات شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. ناتوانی در کنترل احساسات این چنینی موجب شکست شما در بازار رقابتی می‌شود. از سوی دیگر استفاده از سرمایه‌هایی که به شکل قرض و وام تامین شده‌اند، خود موجب ایجاد فشارهای روحی و روانی مضاعف می‌گردند.

تمرین:

استفاده از حساب دمو یا آزمایشی فارکس در افزایش اعتماد به نفس بسیار موثر است. انجام مداوم تمرینات به شما کمک می‌کند که شناخت بهتری بر روی حرکات بازار داشته باشید. این شناخت موجب پرورش عادت معامله‌گری در شما می‌شود.

5 درس روانشناسی بازار فارکس

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *