How not to lose in trading podcast 6 important tips for profitable trading

پادکست چگونه در معاملات ضرر نکنیم | 6 توصیه مهم برای معاملات سودآور

یکی از موارد بسیار مهم در موفقیت یک تریدر داشتن ذهن آرام و به دور از استرس است.
وقتی احساس می‌کنید که به خاطر معاملات استرس دارید، بهتر است که همه کارهای خود را متوقف کنید و به این موضوع فکر کنید که منشأ این استرس کجاست؟ آیا زیان‌های متوالی در معاملات عامل استرس بوده است؟ آیا در حال از دست دادن رویداد یا فرصت مهمی در بازار هستید؟

در هر صورت باید سریعاً کارهای معاملاتی خود را متوقف کنید. استرس می‌تواند منشأ خارجی هم داشته باشد. اگر فارکس کار پاره‌وقت شماست و در شغل دیگرتان تحت فشار قرار گرفته‌اید یا با خانواده به مشکل برخورده‌اید، بهتر است که همه انرژی خود را برای حل آن مشکلات بگذارید. اگر این مشکلات حل نشوند، کار در بازار فارکس برای شما خیلی گران تمام خواهد شد.
اگر استرس بدن شما تشدید شود و شما به آن توجهی نکنید، کاهش موجودی حساب معاملاتی به شما یادآوری خواهد کرد که سطح استرس شما بالاست! همیشه بهتر است که مشکلات موجود را در اولین فرصت حل کنید، چون‌که اگر مشکلات روی هم تلنبار شوند، شرایط بیش از حد استرس‌زا خواهد شد و کنترل چنین وضعیتی هم کار سختی خواهد بود.

ادامه مطلب را گـوش کنید :

 

 6 توصیه ی مهم “تیم گوگل فارکس ” برای داشتن معاملات سود آور :

بر اساس روانشناسی فارکس راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از ضرر دهی و حرکت به سمت معاملات سودآور پیشنهاد شده اند. در ادامه به ۶ توصیه مهم بر مبنای روانشناسی فارکس برای کسب معاملات سودآور می پردازیم:

 

1- مدیریت سرمایه را رعایت کنید.

بر اساس روانشناسی فارکس که حاصل از کسب تجربه در بین هزاران معامله گر در بازار سرمایه است، رعایت مدیریت سرمایه از اهمیت بسیار بالایی در پیشگیری از زیاندهی در بازار موثر است. بازارهای مالی طعمه گاه افرادی است که با خوش بینی مفرط و بدون مدیریت سرمایه دست به معاملات می زنند.

برای مدیریت کردن سرمایه در بازار فارکس توصیه می‌شود تا برای سرمایه گذاری هایی که انجام می‌دهید، همواره هدف داشته باشید. در کنار آن ریسک ورود به هر معامله را سنجیده و در صورت کم خطر بودن معامله، وارد آن بشوید. کار مهم دیگر این است که بدون تعیین حد سود و زیان نباید وارد معامله شد. با رعایت این راهکارها می توان گام بزرگی در جهت مدیریت سرمایه در بازار های مالی انجام داد.

پادکست چگونه در معاملات ضرر نکنیم | فایل صوتی آموزش فارکس
پادکست روانشناسی بازار فارکس

2- حرص و طمع خود را کنترل کنید.

کنترل حرص و طمع و ممانعت از ورود به معاملات پر ریسک، یک تکنیک مهم روانشناسی فارکس است. اگر تمایل به موفق شدن در بازارهای فارکس دارید حرص و طمع احتمالاً بزرگترین مانعی است که پیش روی شما قرار خواهد داشت‌. زیرا اگر این تفکر را داشته باشیم که در هر معامله باید بیشترین سود را کسب کنیم، دیری نخواهد گذشت که ضررهای هنگفتی را تجربه خواهیم کرد. فرد برنده در معاملات فارکس، فردی است که آهسته و پیوسته پیش می رود. توصیه می‌شود تا یک برنامه معاملاتی منظم را برای خود ترسیم نموده و بر مبنای‌ آن عمل کنید.

 

3- به دنبال یادگیری بیشتر باشید.

مطالعه و یادگیری یک تکنیک بسیار مهم و کارآمد در روانشناسی فارکس و بازارهای مالی است. مطالعه ژورنال های تجاری بازار فارکس یک راهکار بسیار ایده آل و سودمند جهت موفقیت در بازار فارکس است‌. مطالعه این مجلات باعث می شود تا از آخرین و بروزترین تکنیک های معاملاتی در بازار مربوطه و بررسی استراتژی های موفق و ناموفق در این بازار مطلع شوید.

پادکست چگونه در معاملات ضرر نکنیم | 6 توصیه مهم برای معاملات سودآور
پادکست روانشناسی ترید | جلوگیری از ضرر

 

4-بیش از حد معامله نکنید.

شرکت کردن در معاملات با حجم بالا در زمان کم، یک راهکار اشتباه از نظر روانشناسی فارکس است. افرادی که وارد چنین حجم معاملاتی می‌شوند به احتمال زیاد ریسک های خطرناکی را می پذیرند. البته با این وجود قانون خاصی وجود ندارد که معامله گران را از معامله بیش از حد منع کند. این کار فرد معامله گر را در معرض خطر زیان های بزرگ قرار خواهد داد. توصیه می شود که معاملات خود را بر اساس یک برنامه معین و به تعدادی اندک بر مبنای میزان بودجه و سرمایه خود محدود نمایید.

برای دریافت 15درصد بونوس بر روی ثبت نام در آمارکتس کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

 

5-از یک استراتژی صحیح پیروی کنید.

داشتن یک استراتژی معاملاتی معین یک راهکار تایید و توصیه شده از نظر روانشناسی فارکس است. با داشتن یک استراتژی مشخص و دنبال کردن آن در معاملات بازار فارکس، میزان سود و زیان خود را به نحو بهتری مدیریت خواهید کرد. این استراتژی ها می توانند به دو مدل کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی شوند. شما باید یک استراتژی بلند مدت داشته باشید که در کنار آن چندین استراتژی کوتاه مدت برای رسیدن به آن هدف اصلی ترسیم نمایید. از جمله بهترین استراتژی های بازار مالی می توان به موارد زیر اشاره نمود‌:

  • استراتژی معاملاتی میان مدت فارکس.
  • استراتژی معاملات هفتگی فارکس.
  • استراتژی های پرایس اکشن فارکس.
پادکست چگونه در معاملات ضرر نکنیم | 6 توصیه مهم برای معاملات سودآور
پادکست روانشناسی بازار فارکس

 

6- انتظارات غیر واقعی و توقع یک شبه پولدار شدن نداشته باشید.

برخی معامله‌گران ممکن است بر اساس جو موجود در فضای مجازی، انتظار سودهای کلان در معاملات خود داشته باشند. در چنین شرایطی افراد معمولاً تحت تاثیر تبلیغاتی قرار میگیرند که استراتژی های معاملاتی را نشان می‌دهند که سودهای بیش از ۵۰ درصد را در ماه به دنبال دارند. با این حال اگر منابع معتبر پیشینه کاری معامله گران برتر دنیا را مطالعه کنید، خواهید دید که اکثر این افراد معمولا درآمد زیر ۱۰ درصد را برای هر ماه کسب کرده اند‌.

از نظر روانشناسی فارکس برای هر معامله گری بهتر است که انتظارات سودهای نجومی و یک شبه را کنار گذاشته و به دنبال کسب درآمد مستمر از این بازار باشید.

2.5/5 - (14 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *