معاملات نفت در بازار فارکس فایل صوتی

نماد نفت در فارکس | نماد نفت در متاتریدر

در این پادکست درباره معاملات نفت در بازار فارکس میشنویم.

در ماه مارچ2020  مشاهده کردیم که قیمت نفت خام به 20 دلار رسید بسیاری از معامله گران فارکس وارد معاملات خرید خود شدند و سود خوبی را تا به امروز کسب کرده اند. به تعبیر تریدرهای تکنیکالیست فرصت طلایی خرید نفتِ سال 2023 فرارسیده و سرمایه گذاری بلند مدت میتواند سودآور باشد…

 ادامه مطلب را گـوش کنید :

 

نماد نفت در فارکس

شما می توانید استدلال کنید که جهان با نفت کار می کند. ایالات متحده به تنهایی نزدیک به 20 میلیون بشکه در روز مصرف می کند که عدد حیرت انگیزی است، در حالی که شما در نظر بگیرید که هر بشکه متوسط ​​می تواند 40 خودرو را حمل کند. تقاضای جهانی برای نفت بسیار زیاد است و به عنوان سرمایه گذاری، دلالان بر اساس نظرات خود در مورد نوسانات بازار، اعم از طرح های خط لوله، ذخیره ذخایر و حتی جنگ خرید و فروش می کنند. هنگام معامله نفت عوامل زیادی را باید در نظر گرفت، از جمله نظریه های مربوط به اوج تولید، که در آن نفت موجود به حداکثر سطح خود می رسد، یکنواخت می شود و سپس شروع به کاهش می کند. به همین ترتیب، گرم شدن کره زمین باعث نگرانی بسیاری از معامله گران شده است زیرا توسعه منابع انرژی سبز مصرف را کاهش می دهد. در هر شرایطی، نفت یک کالای محبوب و هیجان انگیز برای تجارت محسوب میشود.

معاملات نفت در بازار فارکس فایل صوتی آموزش فارکس
معاملات نفت در بازار فارکس فایل صوتی

 

انواع نفت در بازار فارکس

نفت خام یکی از کالاهایی است که بیشترین تقاضای خرید و فروش در بازار فارکس را دارد . دو درجه نفتی که بصورت آنلاین بیشتر مورد معامله قرار می گیرند نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) هستند. قیمت نفت خام نشان دهنده ماهیت متغیر و مایع بازار است و همچنین نفت معیاری برای فعالیت های اقتصادی جهانی است. در بازار فارکس نمودارهای قیمت نفت زنده را با نام چارت WTI Crude و Brent Crude ارائه می دهند.

جهت افتتاح حساب در بروکر قابل اعتماد با کلیک بر روی بروکر آمارکتس ثبت نام کنید و تا 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

 

خرید و فروش نفت در فارکس

تجارت نفت عبارت است از خرید و فروش انواع مختلف نفت و دارایی های مرتبط با نفت با هدف کسب سود. از آن جا که نفت یک منبع محدود است، قیمت آن به دلیل تغییرات عرضه و تقاضا می تواند نوسانات زیادی را شاهد باشد. این نوسانات آن را در بین معامله گران بسیار محبوب کرده است. شما می توانید از CFD برای معامله با قیمت لحظه ای نفت یا قیمت قراردادهای آتی نفت یا قراردادهای اختیار معامله بدون نیاز به مالکیت واقعی نفت استفاده کنید. نفت خام در میان نقدینگی ترین کالاهای جهان قرار گرفته است، به این معنی که حجم بالای آن و نمودارهای واضح برای معاملات نفت وجود دارد.

 

تاثیر تحلیل فاندامنتال نفت

قیمت نفت خام در دسامبر 2019 به طور متوسط ​​67 دلار در هر بشکه بود که 10 دلار بیشتر از پایان دسامبر سال قبل بود. این نشان دهنده انتظار بهبود شرایط اقتصادی در سال 2020 است. با این حال، در ژانویه 2020، قیمت نفت تمام دستاوردهای انباشته شده از اکتبر 2019 را از دست داد زیرا شیوع کرونا در چین بر تقاضای نفت به دلیل محدودیت سفر و کاهش هزینه های سرگرمی تأثیر گذاشت. قیمت جهانی نفت توسط نیروهای عرضه و تقاضا، طبق مدل کلاسیک اقتصادی تعیین قیمت در اقتصاد خرد تعیین می شود. تقاضای نفت بستگی زیادی به شرایط اقتصاد کلان جهانی دارد. به گفته آژانس بین المللی انرژی، قیمت بالای نفت عموماً تأثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی جهان دارد.

 

مفهوم قراردادهای آتی نفت در فارکس

این واضح است که به طور طبیعی، شرکت ها نیز برای راه اندازی ماشین آلات خود و ادامه تولید به نفت نیاز دارند. با این حال، مانند سایر کالاهای موجود در بازار، همه مناطق نمی توانند به همان میزان نفت تولید کنند و در بازار فارکس مورد معامله قرار دهند. بنابراین، بازار نفت به منظور تطابق عرضه و تقاضای نفت ایجاد می شود. خرید و فروش نفت آتی معامله می شود .قراردادهای آتی قراردادهایی هستند که بین دو طرف تعهدی برای انجام معامله در آینده با قیمت و تاریخ از پیش تعیین شده وجود دارد. چنین قراردادهایی از نظر کیفیت، کمیت و تاریخ معامله استاندارد شده و در بورس های آتی تنظیم شده معامله می شوند. بازارهای اصلی مبادله نفت خام بورس کالای نیویورک (NYMEX) و بورس بین قاره ای (ICE) است. این مبادلات در بازار فارکس توسط اداره خدمات مالی (FSA) در انگلستان و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در ایالات متحده تنظیم می شود. انواع مختلف نفت تولید شده نیز بر نحوه معامله و محل معامله آن تأثیر می گذارد. به هر حال، وقتی مردم در مورد نفت صحبت می کنند، معمولاً به نفت خام اشاره می کنند، که بیشترین نوع معامله در بازارهای بین المللی و بازار فارکس می باشد در واقع نماد نفت در فارکس بسیار مشهود است و معامله گران می توانند از طریق نفت خام به معامله بپردازند و با روش های درست از فروش نفت به سود دهی برسند به طور خلاصه طلای سیاه بسیار کاربردی است.

4/5 - (10 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

  • سلام خیلی مقاله خوبی بود، من می‌خواستم بدونم برای معامله طلا در متاتریدر 5 باید چیکار کنم؟ ارتباطی با نماد های نفتی داره یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *