10 مزیت بازار فارکس برای سرمایه گذاری چرا تجارت در بازار فارکس را انتخاب کنیم؟

10 مزیت بازار فارکس برای سرمایه گذاری

بازار معاملات ارزی یا فارکس Forex، بستری برای خرید و فروش آنلاین در سطح جهانی است و معامله گران با هدف کسب سود به آن وارد میشوند. این بازار معاملاتی در حقیقت از اجتماع تعداد زیادی بانک، کارگزاری و موسسه های فعال در امور مالی تشکیل شده است. فارکس یک بازار مبادلات ارزی با گستره ی جهانی است و هر شخص در هر جای دنیا می تواند به آن دسترسی داشته باشد، ولی به طور کلی مراکز اصلی آن در شهر های نیویورک، توکیو، لندن و هنگ کنگ قرار گرفته است. با توجه به اهمیت و مزایای فارکس نسبت به سایر بازارها در این مقاله قصد داریم که به 10 مزیت بازار فارکس برای سرمایه گذاری اشاره کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهیم. منافع و مزایای بسیاری در داد و ستد بازار فارکس وجود دارد در اینجا فقط چند دلیل ذکر می‌شود که چرا بسیاری از مردم این بازار را انتخاب می‌کنند؟ در پادکست زیر میتوانید 10 مزیت بازار فارکس را بشنوید:

پادکست 10 مزیت بازار فارکس

 

1- بین المللی بودن و دسترسی در تمام نقاط دنیا

یکی از مهمترین مزایای فارکس نسبت به سایر بازارها، وسعت جهانی آن می باشد. این بدان معنا است که، شما در هر نقطه از کره ی زمین چه ایران و چه هر کشور دیگری که باشید می توانید در بازار فارکس به انجام معاملات ارزی بپردازید. شما میتوانید هم در ایران معامله کنید و هم میتوانید به اختیار خود مهاجرت کنید و در هر کشور دیگری شغل فارکس خود را ادامه دهید. فارکس بزرگترین مرکز مبادلات ارزی با میزان تراکنش 4 تریلیون دلار در روز می باشد. این موضوع فارکس را به یک بازار سود آور تبدل کرده است.

2- حساب تمرینی | حساب آزمایشی | حساب دمو

یکی از بزرگ ترین مزایای فارکس نسبت به بورس  فراهم کردن قابلیت معاملات به صورت تمرینی برای کسب تجربه و یادگیری افراد مبتدی می باشد. در این حالت می توانید بازار ارز را به طور کامل رصد کنید و در معاملات شرکت داشته باشید. سود و ضرر شما در این معاملات واقعی نبوده و صرفاً جنبه ی آموزشی و تجربی دارد. از این رو می توانید سود و ضرر استراتژی های خود را آزمایش کنید و میزان موفقیت آن را بسنجید. این عملیات با بهبود عملکرد شما در مدیریت ریسک، درصد موفقیت در فارکس را بالا خواهد برد.

3- فارکس یک بازار بدون تعطیلی

یکی دیگر از 10 مزیت بازار فارکس برای سرمایه گذاری، عدم تعطیلی و فعالیت آن به صورت 24 ساعته در 5 روز هفته می باشد. این ویژگی به خصوص برای افرادی که می خواهند تمام وقت خود را صرف معاملات در بازار ارز کنند، یک فرصت بسیار مناسب محسوب می شود. به طور کلی معاملات در بازار فارکس به طور مستقیم و به صورت یک به یک و به واسطه ی یک کارگزاری انجام می شود. از این رو ساعت فعالیت بازار فارکس متاثر و وابسته به ساعت های کاری نمی باشد.

4- پایین بودن هزینه ی تراکنش ها، از جمله برترین مزایای بازار فارکس

از مهمترین مزایای فارکس می توان به پایین بودن هزینه ی تراکنش ها اشاره کرد. هزینه های مبادله در این بازار بسیار به صرفه هستند. لازم به ذکر است که، کارگزاری های فعال در بازار فارکس از طریق اسپردها کسب درآمد می کنند که با واحد پیپ اندازه گیری می شود. واحد پیپ برای نشان دادن میزان تغییرات ارزش یک ارز در مقابل ارز دیگر کاربرد دارد. به زبان ساده تر زمانی که نرخ فروش و خرید یک ارز برای شما نمایش داده می شود، اختلاف ارزش میان این دو نرخ نمایانگر اسپرد می باشد، که باید به جهت تسهیل معاملات به کارگزاری پرداخت گردد.

مزایای بازار فارکس
چرا تجارت در بازار فارکس را انتخاب کنیم؟

 

5- برخورداری از مزیت ویژه ای چون اهرم در بازار فارکس

از میان 10 مزیت بازار فارکس برای سرمایه گذاری شاید جذابترین مزیت، دسترسی به (Leverage) یا ضریب اهرمی باشد. علت این امر آن است که، شما میتوانید حتی با سرمایه ی کم به پوزیشن های بالا ورود پیدا کنید. معامله گران میتوانند با استفاده از این اهرم حتی در صورت داشتن سرمایه ی اندک، معاملاتی با ارزش بالا را مدیریت و کنترل کنند. ضریب اهرمی در واقع با افزایش میزان سودآوری، درصد موفقیت در فارکس را افزایش می دهد.

به عنوان مثال اگر کارگزار فارکس امکان دسترسی به ضریب اهرمی با دامنه ی 1 به 30 را در اختیار معامله گر قرار دهد، فرد میتواند با موجودی 50 دلار رمز ارزهایی به ارزش 1500 دلار را خرید و فروش کند. درست است که این مهم یکی از قابل توجه ترین مزایای بازار فارکس به حساب می آید، اما در نظر داشته باشید که این امکان همانقدر که میتواند منجر به دستیابی به سودهای کلان شود، میتواند ضررهای سنگینی را نیز با خود به همراه داشته باشد. بنابراین همواره و در همه حال به فکر مدیریت ریسک ها باشید.

در اینجا می‌خواهم به شما پیشنهاد کنم حتما اگر قصد دارید مهارت خود را بیشتر از چیزی که هست ارتقا دهید، صفحه آموزش رایگان فارکس را ببینید.

ارائه حسابهای معاملاتی رایگان بصورت هدیه

برخی از کارگزاران آنلاین بازار حسابهای دمو آزمایشی را برای تمرین داد و ستد و ایجاد مهارت هایتان همراه با اخبار فارکس با خدمات رسم نمودار ارائه می‌کنند که همه آنها رایگانند. حساب های آزمایشی بروکر آمارکتس منبع بسیار ارزشمند برای کسانی است که می‌خواهند مهارت های معاملاتی خود را افزایش دهند و پس از آن اقدام به باز کردن حساب با پول واقعی نمایند.

شما میتوانید بازار فارکس را با 20% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر مورد اطمینان ا مارکت کلیک نمایید. و علاوه بر آشنایی بیشتر با این بروکر ، شروع به کسب درآمد کنید.

10 مزیت بازار فارکس برای سرمایه گذاری | چرا تجارت در بازار فارکس را انتخاب کنیم؟

6- بالا بودن نرخ نقدینگی، یکی از شاخص ترین مزایای فارکس نسبت به سایر بازارها

نقدینگی بالا یکی از مهمترین مزایای این بازار معاملاتی است. نقدینگی در واقع به معنای سهولت خرید و فروش دارایی در بازار سهام می باشد. به این معنا که در همه حال خریدار و یا فروشنده ای برای مبادله ی سهام مورد نظر شما وجود دارد. از آنجایی که بازار فارکس به صورت 24 ساعته باز است و در تمام طول این مدت حجم بالایی از ارزها در آن مبادله میشود، بالاترین آمار نقد شوندگی را در بازار تجارت جهانی دارد. این ویژگی یکی از شاخص ترین مزایای فارکس نسبت به بورس می باشد زیرا، بازار بورس کشور با توجه به فعالیت نیم روزی و حجم پایین معاملات، نقد شوندگی پایینی دارد. خاصیت نقدشوندگی بالا این امکان را در اختیار معامله گر قرار می دهد که با پایین ترین ریسک ممکن، معاملات خود در بازار فارکس را مدیریت کند.

10 مزیت بازار فارکس برای سرمایه گذاری | چرا تجارت در بازار فارکس را انتخاب کنیم؟
مزایای فارکس

 

7- امکان خرید یا فروش جفت ارزهای مختلف ، سهام ، کالا ، طلا ، نفت و…

هر معامله گر تمایل دارد تا سهمی را با قیمت کم خریداری و با قیمت بالاتر به فروش برساند. این نوع سرمایه گذاری موجب ایجاد سودآوری برای شخص خواهد شد. یکی از مزایای فارکس نسبت به سایر بازارها این است که، شما میتوانید در این بازار با توجه به وضعیت معاملات و روندها، اقدام به خرید و فروش جفت ارزهای مختلف ، سهام ، کالا ، طلا ، نفت و… کنید. به تبع اگر یک جفت ارز با توجه به روند صعودی قیمت و بر اساس تحلیل دقیق خریداری شود، میتواند شانس سودآوری و درصد موفقیت در فارکس را افزایش دهد.

8- ثبات ، بازار معاملاتی با قانون و مقررات

بازار فارکس بر پایه ی قوانین و مقررات سرمایه گذاری اصولی بنا شده است. رعایت قوانین و وجود مراجع ناظری چون؛ (FCA) بر امور مالی و معاملاتی کارگزاری ها سبب شده، تا کارگزاران از دستورالعمل ها و شیوه نامه های مالی با جدیت پیروی کنند. این امر موجب شده تا فارکس بازاری باثبات باشد و معاملات در آن به درستی و با نظارت صحیح مراجع مرتبط انجام شوند. همچنین در این بازار توجه ویژه ای به منافع معامله گران و حقوق آنها میشود. این ویژگی از دیگر برتری ها و مزایای فارکس نسبت به بورس می باشد.

10 مزیت بازار فارکس برای سرمایه گذاری | چرا تجارت در بازار فارکس را انتخاب کنیم؟
بازار مالی فارکس

 

9- در اختیار داشتن کارآمدترین ابزارها، جهت مدیریت ریسک معاملات

یکی از مهمترین مزایای فارکس نسبت به سایر بازارها، فراهم کردن برخی امکانات و ابزارها جهت کاهش ریسک معاملات می باشد. ایجاد امکاناتی چون؛ معامله در حساب آزمایشی، ابزار هشدار دهنده ی قیمت، امکان توقف یا تعیین حد ضرر و … موجب شده تا معامله گران با ریسک کمتری در این بازار خرید و فروش انجام دهند.

10- عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد

خبر خوب این است که، برای ورود به بازار مالی فارکس نیاز به سرمایه ی کلان ندارید بلکه، با سرمایه ای کمتر از 200 دلار نیز میتوانید به این بازار وارد شوید. این ویژگی افراد زیادی را به سرمایه گذاری در این بازار ترغیب میکند.

5/5 - (3 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *