قیمت های فارکس از کجا می آیند؟ معرفی 2 منبع مالی

قیمت های فارکس از کجا می آیند؟ معرفی 2 منبع مالی


قیمت های فارکس از کجا می آیند؟ | آموزش فارکس از صفر تا صد

ممکن است تا به حال برای شما به عنوان یک معامله گر مارکت فارکس این سوال به وجود آمده باشد که قیمت سیمبُل های مختلف این بازار مثل قیمت جفت ارز ها , طلا و بسیار از سیمبل های دیگر از کجا به وجود می آید و چه کسی یا کسانی این قیمت ها را تعیین می کنند ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا می بایست اجزا اصلی بازار فارکس را بهتر بشناسیم.

مارکت فارکس از دو جز اصلی تتشکیل شده است که یکی به عنوان بستر این بازار عمل میکند و دیگری نیز شرکت کنندگان و گردانندگان آن هستند این دو بخش تحت عناوین Interbank Market و Participants شناخته می شوند. ادامه مطلب را از طریق پادکست زیر بشنوید:

پادکست آموزش قیمت‌های فارکس چگونه به‌وجود می‌آیند؟

 

Interbank Market:

▫️ بازار معاملات لحظه ای(spot market) و بازار قرارداد های آتی(forward market) به همراه سوئیفت (Society for Worldwide Interbank Telecommunication) همگی با هم اینتربانک(interbank ) را تشکیل می دهند که به عنوان بستر بازار فارکس عمل می کند

در اینجا می‌خواهم به شما پیشنهاد کنم حتما اگر قصد دارید مهارت خود را بیشتر از چیزی که هست ارتقا دهید، صفحه آموزش رایگان فارکس را ببینید.

Participants:

از سوی دیگر نیز بانک های سرمایه گذاری , بانک های تجاری , صندوق های تامین سرمایه , شرکت های تجاری بزرگ و بانک های مرکزی به همراه هم , شرکت کنندگان و گردانندگان مارکت فارکس را تشکیل می دهند

موسسات فوق نیاز های گوناگونی برای خرید , فروش و یا تبدیل ارز هایشان دارند . خصوصا بانک های تجاری ممکن است در طی هر روز نیاز به تبدیل میلیارد ها دلار در مقابل سایر ارز ها داشته باشند . طبیعاتا این موسسات و بانک ها می توانند به صورت مستقیم با یکدیگر وارد معامله شوند و ارز مورد نیاز خود را تامین نمایند اما به دلیل راحتی و در دسترس بودن , شفافیت و همچنین تحقق بهترین نرخ تبادل , ترجیح می دهند که مبادلات و معاملات خود را از طریق پلتفرم های بازار اینتربانک فارکس به انجام برسانند.

 

پلتفرم های بازار اینتربانک فارکس

بزرگترین پلتفرم های بازار اینتربانک فارکس عبارتند از :

  • EBS یا Electronic Broking Services
  • Bloomberg Terminal
  • Eikon یا Thomson Reuters

این سه پلتفرم هزاران بانک را در بستر اینتربانک مارکت فارکس به یکدیگر متصل می کنند.

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر ا مارکت کلیک نمایید.

قیمت های فارکس از کجا می آیند ؟
کشف قیمت لحظه ای هر جفت ارز در بازار فارکس

 

نحوه کشف قیمت لحظه ای هر جفت ارز در بازار فارکس به چه صورت است؟

خرید و فروش بانک ها و موسسات مالی بزرگ توسط دیلِر (dealer ) ها صورت می پذیرد . یک دیلر هیچ زمان فاش نمی کند که مایل است برای بانک یا موسسه خود اقدام به خرید نماید یا فروش بلکه دیلر دو قیمت را برای یک جفت ارز در شبکه اینتربانک مارکت فارکس از طریق یکی از سه پلتفرم فوق ثبت می نماید و در حقیقت پیشنهاد می دهد . یک قیمت برای خرید(Bid) پیشنهاد می شود و یک قیمت برای فروش(Ask) پیشنهاد می گردد

به عنوان مثال فرض کنید دیلر یک بانک بزرگ به نام بانک شماره 1 مایل است برای بانک خود 3 میلیارد دلار ارز یورو خریداری نماید . همان طور که ذکر شد آنها یک قیمت خرید و یک قیمت فروش را در پلتفرم خود پیشنهاد می دهند

فرض کنید قیمت 1.14203 به عنوان قیمت خرید و قیمت 1.14208 به عنوان قیمت فروش در پلتفرم ثبت می شود . دقت کنید که همیشه یک فاصله یا اسپرد کوچک بین قیمت خرید و فروش وجود دارد که هزینه هایی مثل هزینه ثبت معامله , هزینه های جاری , هزینه های رقابتی و هزینه های مربوط به ریسک معامله را پوشش می دهد

حال به همین ترتیب فرض نمایید که دیلر دو بانک دیگر نیز پیشنهاد های خرید و فروش خود را برای یورو دلار به این ترتیب در پلتفرم اینتر بانک ثبت می نمایند :

  • پیشنهاد خرید بانک شماره یک (با حجم 3 میلیارد دلار ) : 1.14203
    پیشنهاد خرید بانک شماره دو (با حجم 1 میلیارد دلار ) : 1.14205
    پیشنهاد خرید بانک شماره سه (با حجم 4 میلیارد دلار ) : 1.14207
  • پیشنهاد فروش بانک شماره یک (با حجم 3 میلیارد دلار ) : 1.14208
    پیشنهاد فروش بانک شماره دو (با حجم 1 میلیارد دلار ) : 1.14210
    پیشنهاد فروش بانک شماره سه (با حجم 4 میلیارد دلار ) : 1.14212
2.5/5 - (11 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *