روانشناسی مدیریت ریسک فایل صوتی

روانشناسی مدیریت ریسک | فایل صوتی آموزش فارکس

روانشناسی مدیریت ریسک در معاملات، نقش بسزایی در موفقیت و حضور در بازار های مالی دارد. در واقع با بررسی روانشناسی بازار فارکس، به این موضوع مهم رسیده ایم که نه تنها این عنصر در این بازار کارکرد فوق العاده ای دارد؛ بلکه باعث موفقیت تریدر ها نیز می شود. هر تریدر باید روانشناسی فردی در فارکس را به خوبی آموزش ببیند تا بتواند از قدرت آن در مسیر موفقیت، بهره ببرد. فراموش نکنید که معامله بر اساس نظم، استراتژی و قانون شخصی، باعث کسب موفقیت برای تریدر خواهد شد. بنابراین لزوم پایبندی در روانشناسی معاملات، بسیار حائز اهمیت می باشد.

در این پادکست درباره روانشناسی مدیریت ریسک میشنویم. می شنویم که پیروی از استراتژی صحیح چگونه می تواند در موفقیت یک تریدر موثر باشد .

آیا احساسات خود را کنترل کرده اید؟

آیا شما مدیریت سرمایه را رعایت میکنید؟

ادامه مطلب را گـوش کنید :

 

نقش روانشناسی مدیریت ریسک در بازار های مالی

امروزه بازارهای مالی با بهره مندی از روانشناسی معاملاتی و استفاده از تکنیک های متعدد، اطمینان بیشتری را در بین معامله گران کسب کرده اند. بنابراین با استفاده از روانشناسی بازار فارکس و آموزش مدیریت ریسک و روانشناسی می توان افق های تازه ای به سوی موفقیت گشود و در مدت زمان کوتاهی به سود قابل توجهی دست پیدا کرد. در بازارهای مالی دو تکنیک مهم وجود دارد که پا به پای یکدیگر حرکت کرده و تحت عناوین مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک شناخته می شوند. با مدیریت نمودن سرمایه در بازارهای مالی، دو مسیر مجزا پیش پای تریدر قرار می گیرد. در مسیر اول تداوم سرمایه گذاری و ماندگاری تریدر در بازار مشخص خواهد شد.

این در حالی است که در مسیر دوم تریدر مانند یک مسافر تلقی شده و پس از تجربه کردن چند سود پیاپی و یک ضرر، از بازار خداحافظی می کند. با این وجود در یک بررسی موشکافانه می توان متوجه شد که استفاده از مدیریت ریسک می تواند بلیط طلایی شما برای ماندگاری در بازار و ادامه مسیر باشد. مدیریت ریسک یکی از مهمترین مباحثی می باشد که در بازار فارکس مطرح می شود. چنانچه شخصی بتواند با پایین ترین ریسک ممکن ، بیشترین سوددهی را در بازار فارکس داشته باشد، یک مدیریت ریسک حرفه ای را به نمایش گذاشته است.

روانشناسی مدیریت ریسک فایل صوتی آموزش فارکس
روانشناسی مدیریت ریسک فایل صوتی

 

به جای سود، میزان ضرر را محاسبه کنید

یک معامله گر حرفه ای در هر ترید یا پوزیشن، نباید بیش از دو تا سه درصد از پولی که در اکانت خود قرار داده است، ریسک کند. برای درک بهتر مطلب، دو معامله گر حرفه ای و آماتور را تصور کنید. معامله گر حرفه ای در حساب خود هزار دلار سرمایه دارد. دو درصد از این سرمایه را که معادل با 20 دلار است ریسک می کند. چنانچه مارکت بر خلاف جهتی که پیش بینی کرده بود حرکت کند، در این پوزیشن فقط 20 دلار ضرر خواهد کرد. با این تفاسیر در معاملات سودآور بعدی، ضرر جزئی معامله گر جبران خواهد شد. حال تصور کنید یک معامله گر مبتدی تصمیم می گیرد که 20 درصد از سرمایه خود را ریسک کند.

در این شرایط 20 درصد معادل با 200 دلار خواهد بود که در مقایسه با یک اکانت هزار دلاری عدد قابل توجهی می باشد. بنابراین یک پنجم از سرمایه معامله گر فقط با یک ترید از دست رفته و جبران آن دشوار خواهد بود. علاوه بر این با بررسی روانشناسی فردی در فارکس می توان متوجه شد که در این وضعیت احتمال تضعیف روحیه تریدر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین حتی اگر بهترین تریدر جهان باشید، نباید رعایت این اصل را فراموش کنید چرا که در غیر این صورت یا انقدر ضرر می کنید که کل سرمایه خود را از دست می دهید و یا اینکه دلسرد شده و برای همیشه از این بازار خداحافظی می کنید.

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت  ثبت نام در بروکر amarketsکلیک نمایید.

روانشناسی مدیریت ریسک | فایل صوتی
روانشناسی ترید صوتی مدیریت ریسک

 

 

تکنیک های مدیریت ریسک در بازار

برای دستیابی به بهترین نتیجه در هنگام مدیریت ریسک باید یک سقف روزانه در نظر بگیرید. به عنوان مثال سقف روزانه ضرر را روی 50 دلار و سقف سود را روی 100 دلار قرار دهید. تا زمانی که ضرر شما از 50 دلار تجاوز نکند اوضاع تحت کنترل خواهد بود ولی به محض افزایش ضرر باید اوضاع را مدیریت کنید. علاوه بر این وجود یک برنامه میان مدت می تواند به مدیریت ریسک کمک شایانی نماید. در این تکنیک پس از چندین ترید متوالی می توانید اوضاع را برآورد کرده و میانگین ضرر را محاسبه نمایید. سپس به صورت پله پله می توانید سقف ضرر روزانه را کاهش دهید. با این تفاسیر با استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک علت ضررهای قبلی نیز مشخص شده و به یک تریدر موفق تبدیل می شوید.

روانشناسی مدیریت ریسک | فایل صوتی
مدیریت ریسک در فارکس

 

معرفی کتاب های روانشناسی ترید

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از کتاب روانشناسی بازار فارکس استفاده نموده و کتاب های معروف و معتبری مانند :

روانشناسی ترید از مارک داگلاس

چکیده روانشناسی معامله گری

جادوگران بازار نوین و…  را تهیه کنید.

5 درس روانشناسی بازار فارکس

4.3/5 - (13 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *