روانشناسی طرز فکر 3 نکته مهم روانشناسی بازار فارکس

روانشناسی طرز فکر | 3 نکته مهم روانشناسی بازار فارکس

هنگامی که برای موفقیت خود تلاش می کنید مهمترین نکته را نادیده نگیرید : استراتژی اولیه یا طرز فکر اصلی

شاید بهتر باشد بجای توضیح و تفسیر، چند مثال بزنیم :

1- اگر مشغول کشاورزی در زمینی باشید که خاک بدی دارد مهم نیست بذر شما چقدر مرغوب است و مهم نیست که بهترین تجهیزات را دارید… وقتی پلتفرم و ساختار اصلی یعنی خاک و زمین مزرعه شما نامرغوب باشد محصول شما عالی نخواهد شد.

2- اگر در مسیری غلط در حرکت باشید مهم نیست که وسیله نقلیه شما چقدر پیشرفته است در هر حال از مقصد دور خواهید شد.

3- اگر در مکان یابی بیزنس خود اشتباه کرده باشید مهم نیست چقدر خرج زیباسازی آن محل می کنید، در هر صورت کار سختی در پیش خواهید داشت.

در کل اگر صورت مسئله را اشتباه فهمیده باشید تلاش شما برای یافتن پاسخ بیهوده است… چه بسا به پاسخی غلط برسید و تصور کنید درست است. مثل تلاش برای حل منطقی یک قضیه کاملا عاطفی : مثل  تلاش برای بهبود و سلامت جسمانی در حالی که احساس و ذهن (به عنوان پلتفرم اصلی) در آشفتگی و عدم توازن است و روان و اعصاب در تنش است. مثل وقتی که باور چیزی در ما نیست اما برای بدست آوردنش تلاش می کنیم.

روانشناسی طرز فکر
روانشناسی بازار فارکس

 

3 نکته مهم روانشناسی بازار فارکس

نکته اول ، تحلیل صد در صدی

این که شما یک تحلیل‌گر حرفه‌ای در بازار فارکس هستید دلیل بر این نیست که می‌توانید روند بازار را به صورت صد در صدی پیشبینی کنید. بازار در هر لحظه‌ای می‌تواند برخلاف پیش‌بینی‌ها تغییر جهت دهد. اگر اصول روانشناسی بازار فارکس را به خوبی درک کرده باشید، هیچگاه دچار شوک نمی‌شوید. باید توانایی مقابله با متحمل شدن ضرر را کسب کنید. آگاهی از عدم قطعیت یکی از مباحث بسیار مهم در روانشناسی بازار فارکس است.

نکته دوم ، روانشناسی طمع

این بخش در ارتباط با مبحث حرص و طمع است. معامله‌گران مبتدی فارکس برای دستیابی به سود سریع اقدام به انجام معامله‌های سنگین به تعداد زیاد می‌کنند. معامله در رقم‌های بزرگ همراه با ریسک فراوان است. کسانی که اطلاع کافی از روانشناسی بازار فارکس ندارند تنها به این فکر می‌کنند که اگر معامله به خوبی پیش رود چقدر سود نصیبشان می‌شود. این طرز فکر آنها را کور می‌کند. به اینکه اگر شرایط به خوبی پیش نرود، تمام سرمایه خود را از دست می‌دهند، فکر نمی کنند. طبق روانشناسی بازار فارکس همیشه باید تمرکز خود را بر روی مدیریت سرمایه و کسب سود منطقی معطوف کنید.

نکته سوم ، استراتژی

استراتژی به معنای داشتن یک برنامه‌ریزی خوب و مدون است. داشتن استراتژی میزان ریسک را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. تدوین یک استراتژی خوب ملزم به کسب دانش در زمینه روانشناسی بازار فارکس است. روانشناسی ترید یا معامله به شما می‌آموزد که پس از کسب سود به روند ارز توجهی نداشته باشید و فقط معامله را به انجام برسانید. تماشای مداوم روند بازار موجب وسوسه‌ شده و نمی‌گذارد درست تصمیم بگیرید.

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت ثبت نام در بروکر ا مارکت کلیک نمایید.

 

روانشناسی معاملات فارکس

 وقتی استراتژی معاملاتی یا روش اصلی غلط هست ، امواج فکری – عاطفی خواسته ها و رویاهایی که  بدست می آوریم ، بی ثمر و یا ناقص و معیوب خواهند بود، مانند نهالی که بخواهد در خاک بد رشد کند. شاید بهتر باشد پیش از آنکه انتظار موفقیت و ثروت داریم ابتدا از استراتژی معاملاتی یا روش اصلی خود مطمئن شویم تا مبادا بجای سود ؛ ضرر پدیدار شود. عدم توازن روحی و درونی عمدتا بواسطه عواطف منفی مانند : خشم ،حسادت ،کینه ، نفرت ،ترس، ‌‌طمع و …. بوجود می آید. هر قدر بیشتر و بهتر ناخودآگاه و درون خود را بششناسیم و مدیریت کنیم، احساسات متوازن تری خواهیم داشت. زندگی بیش از آنکه به خواست و تلاش آگاهانه ما پاسخ دهد به امواجی که از ناخودآگاه ما ساطع می شود پاسخ می دهد و هماهنگی و همکوک بودن خودآگاه و ناخودآگاه می تواند مسیر ما را هموارتر نماید. یادمان باشد که احساس از جنس انرژی است و انرژی ها بر وقایع اثر می گذارند.

 

معرفی 2 کتاب روانشناسی بازار فارکس

  • معامله‌گر منضبط یا The Disciplined Trader: این کتاب یکی از معروف‌ترین کتاب‌های روانشناسی بازار فارکس است که توسط مارک داگلاس به رشته تحریر در آمده. نویسنده کتاب معتقد است که موفقیت در بازار بورس 80 درصد روانی و 20 درصد در گرو تکنیک‌های معاملاتی است.

روانشناسی طرز فکر

  • جادوگران بازار نوین یا The New Market Wizards: این کتاب مجموعه‌ای از نظرات معامله‌گران موفق در بازار سرمایه است. برخی از این افراد معتقدند که لازمه موفقیت در بازار بورس مهارت و انضباط است و برخی دیگر شانس و اقبال را دخیل می‌دانند. این در حالی است که اساتید امر موفقیت را در گرو روانشناسی بازار فارکس می‌دانند.

روانشناسی طرز فکر

4.4/5 - (7 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *