درآمد استخراج رمز ارز انواع استخراج ارز دیجیتال

درآمد استخراج رمز ارز | انواع استخراج ارز دیجیتال

استخراج رمز ارز، از جمله مشاغلی است که به لطف پیشرفت تکنولوژی به وجود آمده است و روز به روز در حال پیشرفت می باشد. به همین خاطر قصد داریم ضمن آشنایی با استخراج رمز ارز به درآمد استخراج و سایر موارد مربوط به آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

استخراج رمز ارز چیست؟

قبل از هر چیزی باید با معنا و مفهوم استخراج رمز ارز آشنا شویم. استخراج رمز ارز یا ماینینگ به زبان ساده فرآیندی است که در آن، یک شبکه رمز ارز به ماینر برای انجام و تایید یکسری معاملات رمز ارزی، پاداش می دهد. در واقع کسی که می خواهد به ماینینگ بپردازد، بایستی به عنوان ماینر در شبکه، تراکنش های تمامی کاربران جهان را بررسی و تایید نماید. به پاس خدماتی که ماینر انجام می دهد، شبکه از رمز ارزهایی که تا کنون وارد شبکه اصلی و تراکنش های مربوط به آن نشده اند، به وی پاداش می دهد. حال شاید این سوال به وجود بیاید که ماینر چیست؟ ماینر در واقع همان فردی است که به ماینینگ مشغول است و استخراج کننده رمز ارز نیز نامیده می شود. البته این نام به دستگاه استخراج هم داده شده است.

درآمد استخراج رمز ارز
استخراج انواع رمز ارز

انواع استخراج ارز دیجیتال

یکی دیگر از مواردی که باید بدان پرداخت، انواع استخراج ارز دیجیتال می باشد. از جمله این موارد می توان به انواع زیر اشاره داشت:

  • استخراج با فضای ابری: در این روش شما با اجاره یک قدرت محاسباتی می توانید به کسب درآمد از این طریق بپردازید.
  • استخراج با CPU: در این روش که یکی از روش های استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر نیز محسوب می شود، شما می توانید با استفاده از CPU کامپیوتر شخصی خود ارزهای دیجیتال را استخراج نمایید. البته این روش اندکی کند و زمانبر است.
  • استخراج با GPU: این روش نیز یکی دیگر از روش های استخراج رمز ارز با کامپیوتر می باشد که با استفاده از کارت گرافیک کامپیوتر شخصی خود می توانید به این فعالیت بپردازید.
  • استخراج با ASIC: در این روش با استفاده از یک دستگاه ماینینگ به نام ASIC می توان به استخراج رمز ارز پرداخت. این روش بسیار سریع تر و به صرفه تر از سایر روش های مذکور است.
استخراج بیت کوین
استخراج بیت کوین

استخراج ارز دیجیتال با گوشی

شاید شما افرادی را دیده باشید که با استفاده از گوشی موبایل خود به استخراج رمز ارز مشغول هستند. اما آیا استخراج ارز دیجیتال با موبایل امکان پذیر است؟ پاسخ این سوال مثبت است. ولی شما باید بدانید که استخراج ارز دیجیتال با گوشی نه تنها به سیستم نرم افزاری موبایل آسیب می زند بلکه می تواند منجر به آسیب دیدگی سخت افزار های آن نیز شود. به علاوه از آنجایی که موبایل های هوشمند، به اندازه کافی قدرتمند نیستند ممکن است فرآیند استخراج را با مشکل مواجه سازند و سوددهی لازم را نداشته باشند.

درآمد استخراج رمز ارز | انواع استخراج ارز دیجیتال
محاسبه درآمد ماینر

 

درآمد ماینینگ چقدر است؟

برای دریافت 15 درصد بونوس بر روی بروکر amarkets  کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

اگر قصد دارید در آینده یک ماینر شوید و به استخراج رمز ارز ها بپردازید، مهمترین سوالی که باید با پاسخ آن آشنا شوید این است که درآمد استخراج چقدر است؟ سوددهی شما تا مقدار زیادی به هزینه های مصرف انرژی، نرخ هش و سرعت حل و فصل مشکلات رایانه ای شما بستگی دارد. در نتیجه تخمین میزان درآمد و سوددهی امری دشوار است.

قبل از این مورد باید با هزینه های ماینینگ آشنا شویم. هزینه های استخراج ارز دیجیتال، با توجه به روشی که برای استخراج انتخاب می کنید، متغیر است. اما به طور کلی هزینه های تهیه یک CPU یا GPU یا دستگاه استخراج قدرتمند، بسیار بالا می باشد. به طور کلی باید بگوییم که درآمد استخراج ارز دیجیتال با توجه به نوع ارز، متفاوت است و امکان تغییر روزانه آن وجود دارد.

اما خوشبختانه ماشین حساب های آنلاین برای محاسبه درآمد ماینر ها به وجود آمده است که می توانید با تعیین نوع ارز دیجیتال و تکمیل متغیرهای مورد نیاز، درآمد تقریبی را تخمین بزنید. یکی از ارزهای دیجیتال که استخراج آن پرطرفدار می باشد، ارز بیت کوین است. برای محاسبه استخراج بیت کوین باید بدانید که هزینه های مربوط به استخراج این ارز دیجیتال بسیار بالا می باشد و البته سوددهی آن نیز بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال خواهد بود. به عنوان مثال، سود دهی ماهانه یک دستگاه ماینر مانند MicroBT Whatsminer M30s در ماه دسامبر 2022، 160 دلار می باشد که رقم قابل توجهی است.

درآمد استخراج رمز ارز | انواع استخراج ارز دیجیتال
استخراج رمز ارز

 

جمع بندی

امروزه به خاطر پیشرفت روزافزون تکنولوژی مشاغل جدید نیز به وجود آمده است که یکی از آنها ماینینگ می باشد. ماینینگ، شغلی است که ماینر به خاطر بررسی و تایید تراکنش های شبکه، ارز های دیجیتال کسب می کند. برای انجام این کار روش های بسیار زیادی از جمله استخراج از طریق CPU یا GPU و دستگاه ماینر وجود دارد. همچنین درآمد و سوددهی ماینینگ به عوامل زیادی از جمله نوع رمز ارزش و میزان هش بستگی دارد که می توانید برای تخمین درآمد ماینینگ از وبسایت های مرتبط در این زمینه استفاده نمایید.

به این نوشته امتیاز دهید

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

نظری یافت نشد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *