پادکست تریدر پولدار ، تریدر بی پول فایل صوتی اموزش ترید

پادکست تریدر پولدار ، تریدر بی پول فایل صوتی اموزش ترید


پادکست تریدر پولدار ، تریدر بی پول | فایل صوتی اموزش ترید

در این پادکست درباره قدرت افکار یک تریدر پولدار میشنویم.می شنویم که افکار یک تریدر چگونه می تواند در ثروت آفرینی موثر باشد .

آیا از قدرت افکار خود اطلاع دارید؟

فکر ثروت جویانه چگونه است؟

باور ها چگونه زندگی ما را تغییر می دهند؟

ادامه مطلب را گـوش کنید :

 

نقش روانشناسی فردی در فارکس چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که روانشناسی بازار فارکس تا چه اندازه می تواند در دستیابی شما به سود و زیان نقش آفرین باشد؟ قطعا یکی از مهمترین جنبه هایی که برای موفقیت در هر عرصه ای مورد نیاز است، آمادگی ذهنی و روانی می باشد. این موضوع خصوصا در مورد معاملات بازارهای مارجین دار و لوریج دار صدق می کند. در واقع در این بازارها در عین آن که اختیارات کاربران چندین برابر بازارهای دیگر است، دامنه سود و زیان آن ها نیز گسترده تر می باشد.

همین موضوع نیاز تریدرها به اطلاع از نکات روانشناسی ترید و داشتن کنترل روی ذهن و روان برای دستیابی به موفقیت های مالی را چندین برابر می کند. اگر یک سرمایه گذار فارکس نتواند ریسک ها و فرصت های خود را مدیریت کند، ممکن است دچار ضررهای هنگفت شود. اما چه راه هایی برای کنترل هر چه بهتر ذهن تریدها وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با راهکارهای عملی برای روانشناسی فردی در فارکسآشنا کنیم.

پادکست تریدر پولدار ، تریدر بی پول | فایل صوتی آموزش فارکس
پادکست ترید

 

مهمترین موانع ذهنی روانشناسی فردی در فارکس

موانع گوناگونی وجود دارند که می توانند در بحث روانشناسی بازار فارکس، گریبان گیر تریدرهای تازه کار و حتی افراد با تجربه شوند. لازم است که کاربران، این موانع را به خوبی بشناسند و برای مقابله با آن ها آماده شوند.

  • ترس:

    ترس از دست دادن سرمایه یکی از قوی ترین عواملی است که سبب می شود تریدرها به استراتژی های از پیش تعیین شده خود پایبند نباشند و در میانه راه، تغییر برنامه دهند. تسلط بر روانشناسی ترس می تواند جلوی رفتارهای هیجانی این افراد را بگیرد. احساس ترس زمانی بر معامله گران مسلط می شود که دچار چندین ضرر می شوند و سریعا سرمایه خود را خارج می کنند.

  • طمع:

    برخی از تریدرها پس از چند بار سود، تمام تخم مرغ هایشان را در یک سبد می چینند و برنامه های مدیریت سرمایه خود را فراموش می کنند. متاسفانه این تله روانی بازار فارکس در نهایت می تواند کاربران را دچار ضررهای جدی کند. بنابراین آشنایی با روانشناسی طمع برای تریدرها بسیار حائز اهمیت است.

  • بی نظمی:

    برنامه داشتن و منظم بودن یکی از لازمه های ورود به بازار فارکس است. کسانی که قصد دارند فعالیت خود را در این زمینه شروع کنند، باید از نظم ذهنی بالایی برخوردار باشند.

  • تقلید:

از جمله مهمترین موانع ذهنی دیگر می توان به تقلید از دیگران، انجام بیش از حد معاملات، عدم صرف وقت کافی برای آموزش، عدم شناخت ظرفیت بازار و … اشاره کرد.

 

بهترین راهکارهای روانشناسی فردی در فارکس

پس از آشنایی با موانع مهم در مبحث روانشناسی معامله گری، بهتر است شما را با راهکارهایی که پس از سال ها تجربه به دست آمده اند آشنا کنیم.

1- حرفه ای نگاه کنید!

نخستین راهکاری که برای کنترل ذهن و پایبندی به اصول روانشناسی احساس در معاملات فارکس باید مد نظر خود قرار دهید این است که به این معاملات به چشم یک بیزینس حرفه ای نگاه کنید. سعی کنید در هر شرایطی به برنامه خود پایبند باشید و این نکته را بدانید که حتی ممکن است در برخی از شرایط، کسب ضرر نشان دهنده این باشد که راه را درست آمده اید. در واقع کسب ضرر از محل درست بهتر از به دست آوردن سود از مسیر اشتباه است.

2- نظم؛ یکی از موارد مهم در روانشناسی بازار فارکس

برنامه ریزی منظم داشته باشید. بهتر است ساعات مشخصی را برای انجام معاملات در نظر بگیرید و این کار را در یک محل مشخص انجام دهید. یکی از راهکارهای مهم در روانشناسی معاملاتی، استفاده از یک چک لیست روزانه است. این کار می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. همچنین هرگز آموزش دیدن را رها نکنید و همواره در مسیر یادگیری ترفندهای تجزیه و تحلیل بازار و انجام معاملات پرسود باشید. شما با استفاده از آموزش های حرفه ای می توانید استراتژی های معاملاتی مشخصی را دنبال کنید و با داشتن قالب های مشخص تحلیل تکنیکال و شناخت نقاط حساس بازار، در فارکس به موفقیت برسید.

شما میتوانید بازار فارکس را با 15% شارژ هدیه ی اضافی شروع کنید ، جهت  ثبت نام در بروکر amarketsکلیک نمایید.

3- حد سود و زیانتان را مشخص کنید.

تمام تلاش خود را با استفاده از دانش و تجربه ای که به دست آورده اید به کار ببندید و با رعایت اصول روانشناسی کنترل هیجان و بدون ترس و طمع، به برنامه خود پایبند بمانید. برای جلوگیری از گیر افتادن در یک فضای ذهنی ناامیدکننده، برای خودتان یک پلن واقع بینانه ترسیم کنید. در این پلن مشخص کنید که حد سود و زیان شما چقدر است. به عنوان مثال تعیین کنید که به طور واقع بینانه از هر 100 معامله شما، 30 معامله در ضرر و 70 مورد در سود است. در این صورت دیگر بخاطر یک ضرر، تمام اعتماد به نفس خود را از دست نمی دهید. این موضوع به شما کمک زیادی می کند تا بتوانید هیجانات خود را به طور چشمگیری کنترل نمایید.

4- تقلید؛ مانع اساسی روانشناسی فردی در فارکس

تقلید نکنید. توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فردی با توجه به شرایط مالی، مسائل روانی، زمان کاری، مهارت و تجربه و … باید نسبت به طراحی پلن معاملاتی خود اقدام کند. بنابراین تقلید از برنامه مالی و معاملاتی دیگران می تواند جلوی رشد و پیشرفت شما در این بازار را بگیرد.

همواره سعی کنید با استفاده از راهکارهای ذکر شده برای روانشناسی بازار فارکس و با کنترل هیجانات معاملاتی، به موفقیت های بیشتری در این بازار دست پیدا کنید.

4.4/5 - (9 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *