تاثیر اخبار NFP اشتغال بخش غیر کشاورزی Non-Farm Employment Change

تاثیر اخبار NFP | اشتغال بخش غیر کشاورزی |Non-Farm Employment Change

این واقعیت وجود دارد که تحلیل تکنیکال گاهی درست نبوده و با انتشار یک اخبار یا یک پیام مهم ، به صورت کلی بهم می خورد. خبر nfp یکی از مهم ترین اخباری است که شما باید به آن توجه داشته باشید. این اخبار به شاخص تعداد اشتغال در کشور آمریکا اشاره داشته و می تواند به صورت کامل بازار این کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد. بررسی زمان انتشار خبر nfp می تواند در این زمینه اهمیت زیادی داشته باشد. خبر nfp در اولین جمعه هر ماه میلادی در ساعت 8:30 صبح به وقت استاندارد شرقی (EST) منتشر می شود.

قبل از اینکه سراغ ادامه این مطلب بروید، اگر شما جزو افراد تازه وارد و علاقه مند به بازار فارکس هستید می توانید از آموزش های بازار فارکس ما بهره ببرید.

تاثیر اخبار NFP | اشتغال بخش غیر کشاورزی | Non-Farm Employment Change
adp non-farm employment change چیست

خبر nfp چیست ؟

عبارتNFP مخفف کلمه ی Non-Farm Payroll به معنای گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی است. این آمار می تواند کارکنان حقوق بگیر آمریکا را به صورت مستقیم در جهان منتشر نماید. این شاخص، یکی از شاخص های مهم کشور آمریکا به حساب می آید. شاخصی که می تواند به صورت مستقیم بر روی بازار های بین المللی موثر باشد.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تحت تاثیر همین اخبار قرار گرفته و کم و زیاد می شود. تاثیر NFP به شدت پر رنگ می باشد. به صورتی که تاثیر nfp بر طلا و جفت ارزها در زمان اعلام خبر کاملا قابل مشاهده است.

خبر nfp می تواند به عنوان موثر ترین شاخصه موجود در بازار فارکس شناخته شود. در صورتی که این شاخص بالا تر از حد انتظار باشد، ارزش دلار بالا می رود. در صورتی که این شاخص کم تر از حد انتظار باشد، ارزش دلار کاهش پیدا می کند. توجه به این موارد در هنگام تحلیل خبر nfp اهمیت زیادی دارد.

در حالت عادی، خبر nfp می توانند یک اندیکاتور مهم برای بانک فدرال رزرو به حساب بیاید. زمانی که نرخ بیکاری بالا رود، مسئولین این بانک از سیاست های انبساطی استفاده می کنند. یعنی اگر بیکاری از حد معمول بالا تر رود، مسئولین با تحریک وضعیت جامعه و اشتغال نسبت به کاهش آن اقدام می نمایند. این مسئله می تواند بر روی بازار های مالی مختلف موثر باشد.

تاثیر اخبار NFP | اشتغال بخش غیر کشاورزی | Non-Farm Employment Change
non-farm employment change چیست

اخبار NFP چه زمانی اعلام میشود؟

زمان انتشار خبر nfp اولین جمعه هر ماه میلادی است. در ساعت 8 و 30 دقیقه صبح به وقت شرق امریکا اولین جمعه هر ماه میلادی، نهاد های آمریکایی اطلاعاتی را تحت عنوان خبر nfp منتشر می نمایند. این اخبار گزارش کاملی شامل همه اطلاعات مربوط به حقوق بگیران آمریکایی را در خود جای داده است.

تاثیر اخبار NFP اشتغال بخش غیر کشاورزی Non-Farm Employment Change
adp non-farm employment change چیست

البته که مشاغل خانگی، مراکز دولتی و مزارع در این دسته بدنی قرار نمی گیرند. گزارش منتشر شده مربوط به 80 درصد از مشاغل آمریکایی بوده و حجم گسترده ای از حقوق بگیران را معرفی میکند. البته که برای مشاهده زمان دقیق انتشار این خبر توسط کشور آمریکا میتوانید به سایتهای تقویم اقتصادی مانند ForexFactory مراجعه نمایید. خبر با دو عنوان Non-Farm Employment Change و Unemployment Rate مشخص شده است مطابق عکس زیر:

تاثیر خبر nfp چیست

تاثیر NFP بر نوسانات جفت ارزها، تاثیر NFP بر حرکت دلار آمریکا و تاثیر NFP بر قیمت طلا از جمله پیامدهای انتشار این اخبار است. در اکثر مواقع، خبر nfp می توانند نوسانات شدیدی در بازار های گفته شده ایجاد نماید. همین مسئله هم باعث شده تا توجه به آنها اهمیت زیادی پیدا کند.

برای فراگیری کامل مبحث تاثیرات اخبار بر روی بازار فارکس می‌توانید نگاهی به آموزش های فاندامنتال ما بیندازید.

به طور معمول در زمان انتشار خبر nfp جفت ارزهایی که یک طرف آنها دلار امریکا است مانند  EUR/USD،  USD/JPY، GBP/USD و از این قبیل جفت ارزها شاهد نوسان ناگهانی قیمت در تایم فریمهای پایین هستیم. قبل از اقدام برای انجام معامله، این شاخص و تاریخ انتشار آن را مد نظر خود قرار دهید. در برخی از مواقع، این شاخص می تواند بر روی دیگر بازار های مالی هم موثر باشد.

به نقل از وبسایت investopedia  درباره تاثیر اخبار NFP بر بازار:

تاثیر nfp بر طلا : تاثیر nfp بر طلا به عواملی مانند نرخ بهره، انتظارات تورمی، قدرت دلار و احساسات بازار بستگی دارد. ارقام قوی‌تر از حد انتظار NFP منجر به انتظارات برای افزایش نرخ بهره، تقویت دلار و کاهش قیمت طلا می شود. در مقابل، ارقام ضعیف‌تر از حد انتظار NFP ، طلا را به عنوان یک دارایی امن تقویت می کند.

با کلیک بر روی امارکتس کابین شخصی در بروکر قابل اعتماد ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

 

یک مرد تریدر با قهوه به دست

دانلود رایگان کتاب تجربیات 5 سال ترید در فارکس + استراتژی های سود آور

فرقی نمی‌کند که تازه کار هستید یا سال های سال در حال ترید در بازار فارکس هستید. ما در گوگل فارکس برای شما عزیزان یک کتاب حاصل از تجربیات 5 سال ترید در بازار فارکس تدارک دیده ایم. همین حالا این کتاب را به همراه استراتژی های سود آور به رایگان دانلود کنید!

 

معامله هنگام انتشار اخبار NFP

گرفتن پوزیشن در هنگام انتشار این خبر اصلا توصیه نمیشود زیرا حتی اگر تحلیل شما درست باشد ، واید شدن اسپرد باعث متضرر شدنتان خواهد شد. خبر nfp می توانند بر روی روند انجام معامله تاثیر گذار باشند. با اینکه خبر NFP می تواند ابعاد مختلفی از بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد و به صورت مستقیم بر روی نوسانات بازار موثر باشد ولی، این شاخص تنها عاملی نیست که شما باید به آن توجه داشته باشید.

این شاخص مربوط به ماه گذشته آمریکا بوده و وضعیت ماه فعلی همچنان مشخص نشده است. چرا که اولین جمعه هر ماه، فقط حاوی اطلاعات منتشر شده از ماه قبل می باشد.

جدا از این مسئله، شاخص خبر nfp می تواند نوسانات شدیدی را در بازار ایجاد نماید. برای انجام معامله با این شاخص، در ابتدا شما باید تاریخ خبر را مورد بررسی قرار دهید و سپس وضعیت بازار را بررسی کنید. در اکثر مواقع پس از انتشار این خبر، تاثیر nfp بر طلا و جفت ارز ها می توانند با نوسانات شدید همراه باشد.

نوساناتی که هزینه ها و وضعیت بازار را تغییر خواهند داد. در ضمن، شما باید نتایج این اخبار را در تحلیل تکنیکال هم به کار گیرید. برای تجزیه و تحلیل تکنیکال نتایج خبر nfp بهتر است از تایم فریم 5 یا 15 دقیقه‌ای استفاده نمایید.

البته که تاثیر NFP بر دلار امریکا خیلی پر رنگ تر از دیگر ارز های رایج دنیا می باشد. معمولا جفت ارز هایی که یکی از قسمت های آن مربوط به دلار آمریکا است، به صورت مستقیم تحت تاثیر این اخبار قرار می گیرند. پس استفاده از این اخبار برای ترید جفت ارز ها اهمیت زیادی دارد.

البته فراموش نکنید زمانی که بحث معامله می‌شود زمینه های موثر در یک معامله خوب از نکات تخصصی و تکنیکی فراتر رفته و بحث روانشناسی باز می‌شود که در این زمینه می‌توانید به مقاله ‌5 درس روانشناسی بازار فارکس رجوع کنید.

تاثیر اخبار NFP
adp non-farm employment change چیست

خلاصه ی مطلب خبر nfp چیست

  • خبر nfp به تعداد مشاغل جدید اضافه شده در بخش غیرکشاورزی اقتصاد ایالات متحده در طول ماه گذشته اشاره دارد. خبر nfp یک شاخص اقتصادی عمده است که توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر شده است که می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی و سرمایه گذاران در سراسر جهان داشته باشد. این خبر می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی، به ویژه در کوتاه مدت داشته باشد. تعداد بیشتر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نشان دهنده اقتصاد سالم و رو به رشد است که می تواند منجر به افزایش ارزش سهام و کاهش نرخ بیکاری شود. برعکس، تعداد کمتر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی می تواند باعث کاهش ارزش سهام و افزایش نرخ بیکاری شود.

ممنون که تا اینجای کار با ما همراه بودید، پینشهاد می‌کنیم که به بروکر قابل اعتماد ما، بروکر آلپاری سر بزنید.

  • بخش غیر کشاورزی به تمام بخش های اقتصاد ایالات متحده به غیر از کشاورزی، از جمله تولید، خدمات، ساخت و ساز و غیره اشاره دارد. اشتغال در بخش غیر کشاورزی یک شاخص اقتصادی مهم است زیرا بخش قابل توجهی از نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می دهد.
  • خبر nfp گزارش ماهانه ای است که توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر می شود و داده هایی را در مورد تعداد مشاغل جدید اضافه شده در بخش غیرکشاورزی طی ماه گذشته ارائه می دهد. این شامل داده هایی در مورد تعداد کل مشاغل غیرکشاورزی، نرخ بیکاری و سایر اطلاعات مرتبط است.

البته نباید نگاه افراطی به تاثیر اخبار در بازار داشت و دیگر بخش‌ها و استراتژی های بازار را فراموش کرد، در این باره می‌توانید به مصاحبه کورتنی اسمیت با عنوان (نکته‌ای که اکثر معامله‌گران از آن بی خبرند) رجوع کنید.

تاثیر اخبار NFP | اشتغال بخش غیر کشاورزی | Non-Farm Employment Change
معامله هنگام انتشار اخبار NFP

اخبار NFP چیست؟

عبارتNFP مخفف کلمه ی Non-Farm Payroll به معنای گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی است. این آمار می تواند کارکنان حقوق بگیر آمریکا را به صورت مستقیم در جهان منتشر نماید. این شاخص، یکی از شاخص های مهم کشور آمریکا به حساب می آید. شاخصی که می تواند به صورت مستقیم بر روی بازار های بین المللی موثر باشد.

تاثیر اخبار NFP چیست؟

تاثیر NFP بر نوسانات جفت ارزها، تاثیر NFP بر حرکت دلار آمریکا و تاثیر NFP بر قیمت طلا از جمله پیامدهای انتشار این اخبار است. در اکثر مواقع، اخبار NFP می توانند نوسانات شدیدی در بازار های گفته شده ایجاد نماید. همین مسئله هم باعث شده تا توجه به آنها اهمیت زیادی پیدا کند

اخبار NFP چه زمانی اعلام میشود؟

زمان انتشار اخبار NFP اولین جمعه هر ماه میلادی است. در ساعت 8 و 30 دقیقه صبح به وقت شرق امریکا اولین جمعه هر ماه میلادی، نهاد های آمریکایی اطلاعاتی را تحت عنوان خبر nfp منتشر می نمایند

  • خبر nfp در اولین جمعه هر ماه در ساعت 8:30 صبح به وقت استاندارد شرقی (EST) منتشر می شود.
  • اخطار معامله هنگام انتشار خبر nfp : بسیاری از معامله گران از خبر nfp به عنوان یک فرصت معاملاتی استفاده می کنند و به دنبال استفاده از نوسانات بازار هستند که اغلب با انتشار این شاخص مهم اقتصادی همراه است. با این حال، تجارت در طول خبر nfp می تواند مخاطره آمیز باشد، زیرا حرکات بازار می تواند غیرقابل پیش بینی و پر نوسان باشد. معامله گران باید احتیاط کنند و تحمل ریسک خود را قبل از انجام معاملات در این مدت در نظر بگیرند.

خلاصه اطلاعات مفید از اخبار NFP

در جدول زیر اطلاعات خلاصه و مفیدی از خبر nfp برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.

عنوان توضیحات
شاخص NFP چیست؟ NFP مخفف عبارت Non-Farm Payroll به معنی گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی است. این گزارش، تعداد مشاغل اضافه شده در آمریکا را اعلام می‌کند. البته گزارش NFP شامل مشاغل بخش کشاورزی، دولتی، خانگی و مشاغل سازمان‌های غیرانتفاعی نمی‌شود.
تاثیرات شاخص NFP بر بازار فارکس گزارش NFP بسیار مهم است. این گزارش به صورت ماهانه منتشر می‌شود و شرایط موجود ایالات متحده را به درستی نشان می‌دهد. تریدرهای فارکس جهت ترید کردن NFP از تقویم‌های اقتصادی استفاده می‌کنند.
تاثیرات انتشار گزارش NFP انتشار گزارش NFP همراه با نوسانات زیاد و افزایش اسپرد‌هاست. بهتر است قبل از انتشار خبر تا دقایقی بعد، به خاطر نوسانات بسیار شدید این گزارش، ترید نکنید. البته به شرط اینکه جزو اسکالپرهای بازار نباشید.
تاثیرات اقتصادی میزان اشتغال، اندیکاتوری مهم برای بانک فدرال رزرو می‌باشد. در زمان بالا بودن نرخ بیکاری، سیاست‌گذاران بانک فدرال از سیاست‌های انبساطی استفاده می‌کنند. هدف سیاست‌های اقتصادی انبساطی، افزایش تولید اقتصادی و اشتغال است.
نمونه تاثیرات پس از انتشار گزارش NFP در تاریخ 8 مارس 2019، تعداد 180 هزار نفر شغل اضافه شده بود، که نتیجه واقعی منتشر شده، مایوس‌کننده بود و فقط 20 هزار شغل بیشتر اعلام شد. در نتیجه، ارزش شاخص دلار افت کرد و نوسانات افزایش پیدا کرد. تریدرهای فارکس باید نسبت به انتشار داده‌های مهمی مانند NFP بسیار محتاط باشند.
نکته پایانی تجارت فارکس شامل ریسک است و بنابراین تجارت انتشار داده‌های NFP می‌تواند روی ضرر و سود شما تاثیر بگذارد

برای اینکه در زمینه خبر nfp از جهان عقب نمانید می توانید به عنوان یک سورس، مجله fxstreet را به طور روزانه دنبال کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *