معاملات با لوریج یا اهرم‌دار سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد با بیش از موجودی خود در حساب‌های کارگزاری‌ها معامله کنند. درواقع این نوع از معاملات، سهم معامله‌گر را با یک مضرب (اهرم) خاص تقویت می‌کند. در حالی که معاملات بدون لوریج به عنوان معاملات مارجین شناخته می‌شوند، معاملات با لوریج توسط بروکرها یا کارگزاران ارائه می‌شوند. اما کدام بروکر ها بیشترین لوریج را دارند؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان مطلب همراه ما بمانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید نمایش

لوریج در معاملات به چه معناست؟

لوریج یا اهرم در معاملات به عمل قرض گرفتن وجوه از یک کارگزار برای تقویت سود یا زیان احتمالی اطلاق می‌شود. این کار به معامله‌گر اجازه می‌دهد معاملات بزرگ‌تری را نسبت به سرمایه واقعی خود در بازار انجام دهد. اگر معامله به نفع معامله‌گر پیش برود، این لوریج می‌تواند سودهای قابل توجهی را در پی داشته باشد. در غیر این صورت، پتانسیل زیان‌دهی نیز قابل توجه خواهد بود.

مقادیر لوریج ارائه شده توسط بروکرها متفاوت است و میتواند از لوریج  1:1 تا لوریج 1:3000 متفاوت باشد. و معامله گر میتواند به انتخاب خود و با توجه به استراتژی و سبک معاملاتی که دارد یکی از مقادیر لوریج را در هنگام افتتاح حساب ریل در بروکر انتخاب نماید.

فرض کنید مشتریان یک کارگزاری بتوانند با اهرمی تا 1:30 (30 برابر) معامله کنند. این بدان معنا است که یک معامله 100 دلاری را می‌توان تا 30 برابر افزایش داد. به این ترتیب، معامله 100 دلاری با لوریج به 3000 دلار افزایش می‌یابد. اگر معامله‌گر در این معامله سود 5 درصدی به دست آورد، در پوزیشن 100 دلاری اصلی، این سود فقط 5 دلار خواهد بود.

اما با اهرم 1:30، سود معامله‌گر به 150 دلار افزایش می‌یابد. البته عکس این حالت نیز صادق است و لوریج ریسک ضرر را هم افزایش می‌دهد. بنابراین معامله‌گران باید درک و شناخت کاملی از مکانیسم اهرم در معاملات داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر در حوزه بروکر ها بیشترین لوریج و تماس با کارشناسان ما به صفحه مشاوره رایگان فارکس مراجعه کنید.

 

یک مرد تریدر با قهوه به دست

دانلود رایگان کتاب تجربیات 5 سال ترید در فارکس + استراتژی های سود آور

فرقی نمی‌کند که تازه کار هستید یا سال های سال در حال ترید در بازار فارکس هستید. ما در گوگل فارکس برای شما عزیزان یک کتاب حاصل از تجربیات 5 سال ترید در بازار فارکس تدارک دیده ایم. همین حالا این کتاب را به همراه استراتژی های سود آور به رایگان دانلود کنید!

 

پرسش:

هنگام افتتاح حساب واقعی فارکس مقدار Leverage  را  1:200  انتخاب کردم. میخواهم بدانم مفهوم لوریج 1:200 ( یک به دویست ) چیست؟

پاسخ:

مفهوم لوریج یک به دویست به این معناست که هر 1 دلار حساب شما ارزشی به اندازه 200 برابر دارد یعنی با داشتن 1 دلار میتوانید معامله ای به ارزش 200 دلار انجام دهید.

نمایی از اهرم لوریج

تعریف لوریج بالا

اصطلاح «لوریج بالا» کاملا ذهنی است؛ زیرا محدودیت اهرم در معاملات به دارایی، بازار و محل معامله‌گر بستگی دارد. به عنوان مثال، بروکرهای مستقر در بریتانیا، اروپا و استرالیا از نظر قانونی فقط مجاز به ارائه اهرمی تا 30:1 در معاملات جفت ارزهای اصلی فارکس هستند.

اما مشتریان کارگزاران در ایالات متحده می‌توانند دارایی‌های فارکس را با اهرم‌هایی تا 1:50 نیز معامله کنند. از بهترین کارگزاران فارکس با لوریج بالا برای مشتریان در ایران می‌توان به بروکر آمارکتس اشاره کرد.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   آموزش گام به گام معامله انس طلا در MT5

معامله‌گران در اکثریت قریب به اتفاق کشورها هیچ محدودیتی برای ارائه لوریج ندارند. بنابراین کدام بروکر ها بیشترین لوریج را دارند؟ خب در صورتی که قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد، این موضوع به خود کارگزاران مربوط می‌شود. به عنوان مثال، برخی از بهترین کارگزاران با اهرم بالا شامل FBS و HFM هستند که به ترتیب، اهرم‌هایی تا نسبت 1:3000 و 1:2000 نیز ارائه می‌دهند!

Gif Broker Amarkets - GoogleForex

بیشترین لوریج  یا کمترین لوریج؟

همانطور که لوریج بالا میتواند سرمایه ای بزرگ تررا در اختیار معامله گر قرار دهد و سود بیشتری را فراهم اورد به همان نسبت نیزمیتواند خطرناک  باشد. چرا که این اهرم در ضرر هم به همان میزان بزرگ است. لوریج بالا، سرمایه اولیه کمتری را از سوی معامله گر درگیر می کند ، اما میزان ریسک سرمایه  را به همان نسبت بالا می برد. افزایش لوریج  با بالا بردن ریسک در معاملات نسبت مستقیم دارد .

پر واضح است که هر چه از لوریج بزرگتري استفاده کنید میزان نوسانات حسابتان بیشترمی شود(چه در سود و چه درضرر).  مثلا شما فرض کنید ماشینی دارید که می تواند با سرعت 250 کیلومتربر ساعت حرکت کند حال این به این معنی نیست که شما حتما نیاز دارید تا با سرعت 250 کیلومتربر ساعت رانندگی کنید!

لوریج

بیشترین لوریج بروکر را انتخاب کنیم یا کمترین را؟

برای درک بهتر این موضوع ابتدا بیایید تا کمی با مفهوم مارجین margin  آشنا شویم:

Margin مارجین چیست؟

مارجین مقدار سرمایه ی درگیر برای یک پوزیشن میباشد. مقدار سرمایه ای که بعد از گرفتن معامله ی جدید ، برای ضمانت باز ماندن آن پوزیشن توسط بروکر کنار گذاشته می‌شود ؛ به زبان ساده مانند وثیقه نگهداری می کند. مقدار مارجینی که برای هر پوزیشن درگیر می شود ، به مقدار لوریج leverage حساب بستگی دارد.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   روش های مدیریت سرمایه در بورس و فارکس

نکته مهم : هر چقدر مقدار لوریج leverage حساب کمتر باشد ؛ مقدار مارجین Margin بیشتری برای معاملات درگیر میشود.

در مقابل هر چقدر مقدار لوریج leverage حساب بیشتر باشد ؛ مقدار مارجین Margin کمتری برای معاملات درگیر میشود.

بنابراین مشخص است که اهرم و مارجین رابطه عکس با یکدیگردارند ، هرچه قدر اهرم leverage بیشتری انتخاب کنیم ، مارجین کمتری استفاده خواهیم کرد.به این دلیل که شخص تریدر ، برای معاملات خود کمتر از سرمایه خودش استفاده میکند و بنابراین پول بیشتری از بروکر قرض میگیرد.

تفاوت مارجین و لوریج
تفاوت مارجین و لوریج

تفاوت مارجین و لوریج

یک مثال واضح:

فرض کنید شما یک حساب 2000 دلاری ریل در بروکر افتتاح کرده اید، این حساب از نوع استاندارد باشد و اهرم یا لوریج حساب برابر با 1:100 ( یک به صد) انتخاب شود. حال اگر شما یک معامله با حجم 1 لات Lot  باز کنید مقدار مارجین درگیر برای این پوزیشن مبلغ 1000 دلار خواهد بود. بنابراین مقدار فری مارجین Free margin شما 1000 دلار است.

یعنی هنگامی که شما معاملاتی با حجم 2 لات Lot  باز میکنید مقدار مارجین درگیر برای پوزیشنها مبلغ 2000 دلار است و فول مارجین درگیر معاملات است و اجازه ی گرفتن معامله ی جدیدی ندارید تا زمانی که بخشی یا تمام معاملات خود را کلوز کنید تا مقدار مارجین شما آزاد شود.

در اینجا می‌خواهم به شما پیشنهاد کنم حتما اگر قصد دارید مهارت خود را بیشتر از چیزی که هست ارتقا دهید، صفحه آموزش رایگان فارکس را ببینید.

اگر شما معامله گری هستید که همیشه طبق فرمول مدیریت سرمایه معامله میکنید برای شما تفاوتی ندارد که لوریج زیاد را انتخاب کنید یا لوریج کم را. زیرا در معاملات خود از مقدار لات کم استفاده کرده و محتاط عمل میکنید بنابراین مشکل «کمبود مارجین» برای شما پیش نمیاید.

افرادی که از مقدار لات بالا استفاده میکنند و عموما خارج از مدیریت سرمایه ترید میکنند به حساب با «لوریج زیاد» نیازمندند زیرا همانطور که قبلا گفتیم در حسابهایی که مقدار لوریج leverage حساب بیشتر باشد ؛ مقدار مارجین Margin کمتری برای معاملات درگیر میشود. در نتیجه مارجین آزاد برای افراد ریسک پذیر اهمیت زیادی دارد.

همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای کنترل و مدیریت ریسک خود در ترید ها به صفحه روانشناسی مدیریت ریسک مراجعه کنید.

تفاوت مارجین و لوریج

بیشترین لوریج  یا کمترین لوریج؟

همانطور که لوریج بالا میتواند سرمایه ای بزرگ تررا در اختیار معامله گر قرار دهد و سود بیشتری را فراهم اورد به همان نسبت نیزمیتواند خطرناک  باشد. چرا که این اهرم در ضرر هم به همان میزان بزرگ است. لوریج بالا، سرمایه اولیه کمتری را از سوی معامله گر درگیر می کند ، اما میزان ریسک سرمایه  را به همان نسبت بالا می برد. افزایش لوریج  با بالا بردن ریسک در معاملات نسبت مستقیم دارد . پر واضح است که هر چه از لوریج بزرگتري استفاده کنید میزان نوسانات حسابتان بیشترمی شود(چه در سود و چه درضرر).  مثلا شما فرض کنید ماشینی دارید که می تواند با سرعت 250 کیلومتربر ساعت حرکت کند حال این به این معنی نیست که شما حتما نیاز دارید تا با سرعت 250 کیلومتربر ساعت رانندگی کنید!

بیشترین لورییج و کمترین لوریج

بهترین لوریج در فارکس

تنها یک فاکتور لوریج بالا نشانه ی یک حساب معاملاتی استاندارد و لوریج مناسب در فارکس نیست. قبل از اینکه حساب معاملاتی خود را افتتاح کنید ،ابتدا با پشتیبانی بروکر خود صحبت کنید و از ایشان راهنمایی بخواهید که با توجه به استراتژی و سبک معاملاتی شما چه میزان لوریج در فارکس برای شما مناسب تر است. به طور مثال بروکر آمارکتس از لوریج 1:1 تا لوریج 1:3000 را به مشتریان ارائه میکند .

سایر مقادیر لوریج قابل ارائه توسط این بروکر به شرح زیر است :

مقادیر لوریج قابل ارائه توسط بروکر آمارکتس
مقادیر لوریج قابل ارائه توسط بروکر آمارکتس

پیشنهاد میکنیم مطلب پر طرفدار « الگوهای خطی کلاسیک » را نیز در سایت گوگل فارکس مطالعه فرمایید.

بهترین لوریج برای 100 دلار

پر تکرارترین سوال تریدرهای مبتدی این است که بهترین لوریج برای 100 دلار کدام لوریج است؟ در پاسخ باید بگوییم اگر مقدار سرمایه شما کم است توصیه می شود از اهرم کمتری برای مدیریت ریسک استفاده کنید. بسیاری از بروکرها سطوح اهرمی مختلفی مانند 1:50، 1:30 یا حتی پایین تر ارائه می دهند. اهرم کمتر به معنای ریسک کمتر است، اما سود را نیز محدود می کند.

یک توصیه برای انتخاب بهترین لوریج برای 100 دلار این است که از اهرم با احتیاط استفاده کنید و برای مبتدیان از 1:10 یا 1:20 تجاوز نکنید. این بدان معناست که اگر سرمایه کمی دارید و از اهرم 1:10استفاده می کنید، می توانید اندازه موقعیت 1000 دلاری را کنترل کنید. به خاطر داشته باشید که در حالی که اهرم بالاتر می تواند سود را افزایش دهد، می تواند زیان را نیز افزایش دهد.

کدام بروکر ها بیشترین لوریج را دارند؟

در حال حاضر، بروکرهای بسیار زیادی در سطح دنیا وجود دارند که برخی به صورت منطقه‌ای و برخی به صورت جهانی فعال هستند. هرکدام از این بروکرها سطوح لوریج فارکس را در معاملات، طبق قوانین حوزه قضایی و سیاست‌های خودشان تعیین می‌کنند.

پیش از شروع سری به صفحه چگونه یک بروکر مورد اطمینان فارکس پیدا کنیم بزنید.

1. بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس (Amarkets) یک موسسه مالی معتبر و قابل‌اعتماد است که خدمات معاملاتی خود را به افراد و مشاغل در سراسر جهان ارائه می‌دهد. کارگزاری آمارکتس به معامله گران اجازه می‌دهد موقعیت معاملاتی خود را با استقراض وجوه تقویت کنند. میزان لوریج در بروکر آمارکتس بر اساس دارایی و مقدار معامله تعیین می‌شود و به شرح زیر است.

با کلیک بر روی بروکر امارکتس ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید. و همچنین با دانلود رایگان متاتریدر با انواع لوریج در فارکس آشنا شوید.

می‌شود و به شرح زیر است.

بازار و نوع دارایی میزان معامله نسبت اهرم
فارکس، فلزات 1000 دلار 1:3000
1000 تا 5000 دلار 1:2000
5000 تا 10.000 دلار لوریج 1:1000
10.000 تا 50.000 دلار لوریج 1:500
50 هزار دلار 1:200
کالاها، اوراق قرضه زیر 250 هزار دلار 1:100
250 تا 500 هزار دلار 1:50
بالای 500 هزار دلار 1:20
ارزهای دیجیتال زیر 250 هزار دلار 1:100 (جفت ارزهای بیت کوین با دلار یا یورو)
1:10 (سایر ارزهای دیجیتال)
بالای 250 هزار دلار 1:5 (جفت ارزهای بیت کوین با دلار یا یورو)
1:2 (سایر ارزهای دیجیتال)
سهام تمام معاملات 1:10

2- بروکر ای‌تورو

کارگزاری ای‌تورو (eToro) یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین بروکرها در سطح دنیا است. مشتریان این بروکر می‌توانند تا حداکثر 1:30 به معاملات لوریج‌دار دسترسی داشته باشند. این اهرم در جفت ارزهای اصلی فارکس مانند EUR/USD و GBP/USD موجود است. همچنین اهرم 1:20 برای جفت ارزهای فرعی یا کراس و طلا و 1:10 روی سایر کالاها ارائه می‌شود.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   معرفی بهترین نرم افزار ترید فارکس + نکات مهم

بروکر ای تورو

3- بروکر XTB

کارگزار XTB یکی از بهترین بروکرها با میزان لوریج بالا که سقف آن به لوریج 1:500 می‌رسد، است. این لوریج بالا به معامله‌گر اجازه می‌دهد به ازای 1 دلار بتواند وارد معاملات 500 دلاری شود. البته لوریج 1:500 فقط در جفت ارزهای اصلی فارکس و اکثر جفت ارزهای فرعی موجود است. اما جفت ارزهای غیرمعمول مانند EUR/TRY را می‌توان با اهرمی تا 1:40 معامله کرد.

 

بروکر xtb

4- بروکر Pepperstone

در ادامه پاسخ به این سوال که کدام بروکر ها بیشترین لوریج را دارند؟ به کارگزاری Pepperstone می‌رسیم. بروکر Pepperstone یک پلتفرم با رتبه بالا برای تجارت CFD های اهرم‌دار است. این بروکر امکان دسترسی به بیش از 1200 بازار را فراهم می‌کند که شامل کالاها، فارکس، ارزهای دیجیتال و ETF است. محدودیت‌های لوریج در این کارگزاری مطابق با محدودیت‌های حوزه قضایی FCA در نسبت 1:30 قرار دارد.

بروکر Pepperstone

5- بروکر آواترید

آوا ترید (AvaTrade) یکی از بهترین کارگزاران با اهرم بالا برای حساب‌های MT4 و MT5 محسوب می‌شود. در آوا ترید می‌توان معاملاتی با حداکثر لوریج 1:400 را به انجام رساند. با این حال، محدودیت‌هایی نسبت به کشور محل اقامت معامله‌گر وضع می‌شوند. مثلا کاربرانی که مستقر در بریتانیا، اروپا یا استرالیا هستند، به لوریج 1:30 محدود خواهند شد.

بروکر AVATRADE

6-بروکر Skilling

بروکر Skilling یکی از بهترین کارگزاران با اهرم بالا برای کاربران مبتدی به شمار می‌رود. مشتریان مبتدی کارگزاری Skilling به لوریج 1:30 محدود می‌شوند که کاملا منطقی است. اما محدودیت‌ها برای مشتریان حرفه‌ای افزایش می‌یابد و به نسبت 1:200 خواهد رسید. با این حال، توجه داشته باشید که از اهرم بالا باید با نهایت دقت و احتیاط استفاده شود.

 

برورکر Skilling

7- بروکر FBS

بروکر FBS با لوریج عظیم تا نسبت حداکثر 1:3000 یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی با اهرم بالا در بازار محسوب می‌شود. به زبان ساده، FBS به ازای هر 1 دلار سرمایه‌گذاری، سرمایه تجاری به ارزش 3000 دلار ارائه می‌دهد. این سطح از لوریج در فارکس برای معامله‌گران حرفه‌ای با تحمل ریسک بالا جذاب خواهد بود. کارگزاری FBS معاملات اهرم‌دار تا سطح 1:3000 را در حساب‌های استاندارد خود ارائه می‌دهد.

قبل از اینکه به معرفی بروکر بعدی با بیشترین لوریج فارکس بپردازیم، می‌خواهم به شما پیشنهاد کنم حتما اگر قصد دارید مهارت خود را بیشتر از چیزی که هست ارتقا دهید، صفحه آموزش رایگان فارکس را ببینید.

بروکر FBS

8- بروکر HFM

بروکر HFM که قبلا با عنوان Hot Forex شناخته می‌شد، یک پلتفرم معاملاتی محبوب است که در سال 2010 راه‌اندازی شد. ای بروکر بیش از 2.5 میلیون حساب کاربری دارد و بالای 2 میلیارد دلار سپرده مشتریان را مدیریت می‌کند.

معاملات ارزهای دیجیتال در بروکر HFM با لوریج تا نسبت 1:10 پشتیبانی می‌شود. این در حالی است که سایر دارایی‌ها با اهرم‌های بسیار بالاتری همراه هستند. برای مثال، تمام جفت ارزهای اصلی، فرعی و غیرمعمول فارکس را می‌توان با نسبت اهرم 1:2000 معامله کرد. معامله طلا در برابر دلار یا یورو نیز در بروکر HFM با اهرم بسیار بالای 1:2000 ارائه می‌شود. بنابراین در پاسخ به سوال کدام بروکر ها بیشترین لوریج را دارند؟ قطعا باید از بروکر HFM یاد کرد.

بروکر HFM

مقایسه بهترین کارگزاران فارکس با لوریج بالا

در جدول زیر، خلاصه‌ای از اطلاعات بهترین کارگزاران با لوریج بالا را مشاهده می‌کنید.

بروکر حداکثر لوریج تعداد جفت ارزها سایر دارایی‌ها اسپرد یورو/دلار
آمارکتس 1:3000 44 کالاها، ارزهای دیجیتال، سهام ETF ها 0.5 پیپ
ای‌تورو 1:30 52 سهام، ETF ها، کالاها، ارزهای دیجیتال 1 پیپ
XTB لوریج 1:500 48 سهام، ETF ها، کالاها، ارزهای دیجیتال 0.8 پیپ
Pepperstone 1:30 60 سهام، ETF ها، کالاها بستگی به نوع حساب دارد.
آوا ترید 1:400 40 سهام، ETF ها، کالاها، ارزهای دیجیتال، اوراق قرضه 0.9 پیپ
Skilling 1:30 73 سهام، کالاها، ارزهای دیجیتال 0.7 پیپ
FBS 1:3000 36 سهام، کالاها، ارزهای دیجیتال بستگی به نوع حساب دارد
HFM 1:2000 53 سهام، کالاها، ارزهای دیجیتال، ETF ها، اوراق قرضه بستگی به نوع حساب دارد

نکاتی برای معامله با لوریج بالا

علاوه بر خطراتی که قبلا مورد بحث قرار گرفتند، ملاحظات دیگری نیز در رابطه با معاملات لوریج‌دار وجود دارند. اولا به یاد داشته باشید که میزان اهرم توسط عوامل مختلفی ازجمله دارایی مورد معامله، کشور محل اقامت کاربر، مبتدی یا حرفه‌ای بودن معامله‌گر و سیاست‌های کارگزاری تعیین می‌شود.

یکی دیگر از ملاحظات مهم در هنگام معامله با اهرم بالا، توجه به کارمزدهای اضافی است. چرا که لوریج در فارکس اساسا وام موقت کارگزار به معامله‌گر است و به این ترتیب، بهره آن را باید پرداخت کرد. این وام به عنوان «تامین مالی یک شبه» شناخته می‌شود و به آن، «کارمزد مبادله» هم می‌گویند. کارمزد اهرم برای هر شبی محاسبه شود که معامله باز باقی می‌ماند. با این حال، معامله‌گران روزانه نیازی به نگرانی در مورد کارمزدهای تامین مالی یک شبه نخواهند داشت. چرا که آن‌ها قبل از بسته شدن بازارها در شب، از تمام معاملات باز خود خارج می‌شوند.

بیشترین لوریج یا کمترین لوریج

سوالات متداول بهترین اهرم در فارکس

+اهرم مناسب برای تریدرهای مبتدی و تریدرهای حرفه ای چقدر است؟

تریدرهای محافظه کار بهتر است اهرم کمتری (مثلاً 1:10 تا لوریج 1:500) را برای مدیریت ریسک خود انتخاب کنند، در حالی که تریدرهای باتجربه تر ممکن است اهرم بالاتری (مثلاً لوریج 1:1000 تا 1:3000) را برای اکانت معاملاتی خود انتخاب نمایند.

+آیا باید بروکری را انتخاب کرد که بیشترین لوریج فارکس را داشته باشد یا کمترین؟
انتخاب لوریج مناسب در فارکس به استراتژی معاملاتی ، میزان تحمل ریسک، و تجربه ی تریدر بستگی دارد.  اهرم بالاتر و استفاده از لات بیشتر، پتانسیل سود بیشتر را فراهم میکند اما ریسک بالاتری نیز به همراه خواهد داشت.

+آیا لوریج بیشتر میتواند منجر به ضرر بیشتر شود؟
اهرم در معاملات فارکس این قدرت را به تریدرها میدهد که از مقدار لات بیشتری استفاده کنند در نتیجه میتواند مقدار سود و ضرر معاملات را افزایش دهد.

+بهترین لوریج در فارکس کدام است؟

انتخاب بهترین لوریج در فارکس بستگی به چندین عامل دارد از جمله : مقدار سرمایه ، تحمل ریسک شما، استراتژی معاملاتی، و تجربه شما در بازارهای مالی.

 

جمع‌بندی بهترین اهرم در فارکس

همانطور که در این مقاله خواندید ، انتخاب بهترین اهرم در فارکس به چندین پارامتر بستگی دارد از جمله : میزان موجودی تریدر ، نوع استراتژی ترید و… .

پرسش: بهترین لوریج برای 1000 دلار چیست؟ پاسخ: بهترین لوریج برای 1000 دلار لوریج متوسط میباشد ، شما میتوانید از لوریج 1:500 یا لوریج 1:1000 استفاده نمایید.

برای اطلاعات و منابع بیشتر می توانید به وبسایت های techopedia.com و amarkets.com مراجعه کنید.

در این مطلب سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که کدام بروکر ها بیشترین لوریج در فارکس را دارند؟ توجه داشته باشید که معاملات لوریج‌دار به سطح بالاتری از دانش و تحمل ریسک توامان نیاز دارند. بنابراین بهتر است در آغاز کار، برای انتخاب لوریج مناسب در فارکس ، لوریج‌های با سطح کمتر را مورد استفاده قرار دهید و به مرور زمان به سمت اهرم‌های بالاتر حرکت کنید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. سودهای خوبی را در معاملات لوریج‌دار شما آرزومندیم!

4.5/5 - (15 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

17 دیدگاه ها

    • سلام و عرض ادب
      به طور کلی مانعی وجود ندارد اما بهتر است لوریج 1:1000 را برای مبالغ بیشتر انتخاب کنید.
      باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      انتخاب لوریج مناسب در فارکس ضروری است زیرا مقدار اهرم رابطه مستقیم با مارجین معاملات دارد.
      باسپاس

  • سلام ممنون از این مقاله عالی. ببخشید لوریج 1:500 رو میتونم انتخاب کنم واسه موجودی 2000 دلاری؟

    • سلام و عرض ادب
      انتخاب بهترین اهرم در فارکس به چندین پارامتر بستگی دارد از جمله : مقدار balance ، نوع استراتژی معاملاتی و…
      باسپاس

  • سلام توی حسابهای بروکر لوریج 1:10 نداره ، الان بهترین لوریج برای 100 دلار رو چی بزنم؟

    • سلام و عرض ادب
      کمترین مقدار لوریج بروکر شما بهترین لوریج برای 100 دلار است.
      باسپاس

      • درود بر شما
        من لوریج 1.3000 دارم
        و لات سایز معاملاتم 0.02
        نظرتون چیه؟

      • سلام و عرض ادب
        این موضوع به مقدار موجودی (balance) شما بستگی دارد.
        باسپاس

  • سلام ممنون از مقالات خوبتون ، ببخشید بهترین لوریج برای 1000 دلار رو میگید؟

    • سلام و عرض ادب
      بهترین لوریج برای 1000 دلار لوریج متوسط است شما میتوانید از مقادیر 1:500 یا 1:1000 استفاده کنید.
      باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      بهترین لوریج در فارکس بستگی به مقدار سرمایه اولیه و سبک معاملاتی شما دارد.
      باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *