اوردر بلاک Order Block در فارکس چیست؟

اوردر بلاک Order Block در فارکس چیست؟

معامله گرانِ کوتاه مدت بیش از سایر معامله گران درگیر پیش بینی روند قیمتی بازار هستند. اکثر قریب به اتفاق این افراد از قدرت بانک های مرکزی و موسسات و تاثیر آنها بر بازار بی اطلاعند. اما تعداد قابل توجهی از آن ها نیز می دانند که با استفاده از پلتفرم ها و ابزارهای معاملاتی می توانند از طریق اوردر بلاک ها یا بلاک های سفارش معاملات مطمئنی داشته باشند.

در بازارهای مالی مختلف نظیر فارکس، بانک های مرکزی و موسسات گوناگون مقادیر چشمگیری از دارایی های خاص خود را در یک بلاک سفارش انباشته می کنند. لازم به ذکر است که این بلاک‌ها همان مناطق عرضه و تقاضایی هستند که از طریق پرایس اکشن‌ها شناسایی می‌شوند. تریدرها در این مناطق به خرید و فروش مطمئن دارایی هایشان می پردازند. این در حالی است که بانک ها و موسسات مالی قادر به ارائه سفارش های بزرگ خرید و فروش نیستند. زیرا اگر این موسسات بلاک های سفارش را ارائه نمایند، بازار به طور قابل توجهی دچار نوسان خواهد شد. چاره چیست؟ چه باید کرد؟ آیا بانک ها و موسسات می بایست از ارائه سفارشات بزرگ بپرهیزند تا مبادا بازار متشنج شود؟!

اوردر بلاک Order Block در فارکس چیست؟
ساخت بلاک های سفارشی

مسلما خیر. بسیاری از این سازمان ها تمایل به خرید و فروش دارایی های ارزشمندشان را دارند. از همین رو به ساخت بلاک های سفارشی یا به اصطلاح اوردر بلاک ها روی می آورند. به نظر شما دلیل این اجبار چیست؟!

دلیل این اجبار این است که سازمان های مذکور تولید کننده اکثر کالاهایی هستند که مردم عادی به آن ها نیاز دارند! این موسسات و سازمان ها سفارشات خود را به صورت اوردر بلاک Order Block ثبت نموده و پس از این که خرید و فروششان را انجام دادند، از بازار خارج می گردند. گفتنی است که این چرخه تا زمان تکمیل خرید و فروش آن ها ادامه می یابد.

اوردر بلاک Order Block در فارکس چیست؟
Order Block

اوردر بلاک Order Block

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، اوردر بلاک‌ها که از آن‌ها تحت عنوان بلوک‌های سفارش نیز یاد می‌کنند، مجموعه ای از سفارشات هستند که بانک‌ها، شرکت‌ها و موسسات مالی دولتی یا خصوصی آن‌ها را ایجاد می‌کنند.عمدتا سرمایه گذاران بزرگ و بانک های مرکزی از این روش استفاده می کنند. لازم به ذکر است که در این بلوک های سفارش فارکس خریدهای با حجم بالا صورت می پذیرد.

 

استراتژی اوردر بلاک

اوردر بلاک Order Block یک ساختار بازار می باشد که به عنوان آخرین کندل نزولی پیش از حرکت قیمت صعودی شناخته می شود. گفتنی است که این بلوک های سفارشی همچون یک سپر حمایت و مقاومت عمل می نمایند. معامله گران با استفاده از این بلوک ها پیش بینی می کنند که به معکوس کردن قیمت جهت خود روی بیاورند.

حتما می گویید کندل اوردر بلاک چیست؟

کندل که ظاهری مشابه شمع دارد، نوعی نمودار قیمتی است که استفاده از آن در تحلیل های تکنیکال بسیار رواج دارد. یک کندل نشان دهنده قیمت های باز و بسته شدن و بالا و پایین یک دارایی در طول یک دوره معین می باشد.

اوردر بلاک Order Block در فارکس چیست؟
موقعیت کندل استیک

انواع اوردر بلاک کدام است؟

صعودی

اوردر بلاک Order Block صعودی اوردر بلاکی است که معامله گران از آن برای شناسایی سطوح برگشت قیمتی استفاده می نمایند. این اوردر بلاک ها هنگامی تشکیل می شوند که حداقل پنج کندل صعودی متوالی بعد از کندل نزولی ایجاد شوند.

نزولی

اوردر بلاک Order Block نزولی یکی دیگر از انواع اوردر بلاک است که معامله گران با شناسایی آن به کنترل خرید و فروش و معاملات خود می پردازند. اوردر بلاک نزولی هنگامی تشکیل می شود که حداقل 5 کندل نزولی متوالی بعد از کندل صعودی ایجاد گردند. این موضوع موجب ایجاد یک بلوک سفارش نزولی می شود. پیش بینی می شود که با رسیدن به این نقطه قیمت سهام روندی نزولی را طی کند.

اوردر بلاک Order Block در فارکس چیست؟
انواع اوردر بلاک

نحوه تشخیص اوردر بلاک Order Block

اندیکاتور اوردر بلاک Order Block ارائه دهنده اطلاعاتی ضروری در رابطه با ساختار بازار به متاتریدرهاست. در حقیقت این اندیکاتور مشخص کننده نواحی احتمالی برگشت روند می باشد. بدین ترتیب تریدر می تواند مناطق احتمالی برگشت قیمت صعودی و نزولی را شناخته و خرید و فروش خود را انجام دهد. به محض در دسترس بودن سیگنال معاملاتی، این اندیکاتور هشدار داده و تریدر را در جریان این موضوع می‌گذارد تا در صورت تمایل معامله کند!

چگونه می توان اوردر بلاک ها را شناسایی کرد؟
چگونه می توان اوردر بلاک ها را شناسایی کرد؟

حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان اوردر بلاک ها را شناسایی کرد؟

شناسایی بلوک های سفارش یک مهارت است که تنها در صورت تمرین و انجام معاملات متعدد به دست می آید. با این حال یکی از کاربردی ترین ابزارهای موجود برای شناخت بلاک های سفارشی در بازار پیدا کردن محدوده تثبیت یا الگوهای نموداری منحصر به فردی است که می توانید قیمت تعادل بازار را در آن ها شناسایی کنید. با این کار شناسایی حجم معاملات بالا با استفاده از شاخص های حجم ممکن خواهد بود.

نکته کلیدی در انتخاب اوردر بلاک ها این است که همیشه مناطق فشرده تر بهتر از سایر مناطق هستند. جالب است بدانید که در این محدوده ها رنج قیمت یا بسیار کوچک است و یا خنثی است. هرچه یک محدوده فشرده تر باشد، به احتمال قریب به یقین سفارشات بیشتری را در خود جای داده است.

اوردر بلاک Order Block در فارکس چیست؟
نحوه ترید با اوردر بلاک

نحوه ترید با اوردر بلاک

اگر قصد دارید با اوردر بلاک Order Block ترید کنید، منتظر بمانید تا قیمت ارز مورد نظرتان برای نخستین بار به محدوده مشخص شده برسد. در این حالت نمودار یا چارت قیمت به شما تاییدیه می دهد که وارد معامله شوید. گفتنی است که این تاییدیه ممکن است یک الگوی کندلی، الگوی واگرایی یا نموداری باشد. پس از دریافت سیگنال وارد معامله شوید. حد ضرر را با کمی فاصله در سمت دیگر منطقه قرار دهید. صبر کنید تا قیمت حرکت کرده و در این حین معاملاتتان را نیز مدیریت نمایید.

 

یک مرد تریدر با قهوه به دست

دانلود رایگان کتاب تجربیات 5 سال ترید در فارکس + استراتژی های سود آور

فرقی نمی‌کند که تازه کار هستید یا سال های سال در حال ترید در بازار فارکس هستید. ما در گوگل فارکس برای شما عزیزان یک کتاب حاصل از تجربیات 5 سال ترید در بازار فارکس تدارک دیده ایم. همین حالا این کتاب را به همراه استراتژی های سود آور به رایگان دانلود کنید!

 

تفاوت اوردر بلاک با مناطق عرضه و تقاضا

اوردر بلاک ها و مناطق عرضه و تقاضا دو تفاوت اصلی با یکدیگر دارند. در ادامه این دو تفاوت را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد:

اوردر بلاک ها در مقایسه با مناطق عرضه و تقاضای معمولی از احتمال بازگشت بیشتری برخوردار هستند. گفتنی است که این موضوع به هیچ عنوان تابع این که این الگوها در کجا و در چه زمانی شکل گرفته اند، نیست. این بدان معناست که بلوک های مذکور حتی اگر بعد از یک افزایش یا کاهش طولانی مدت (طولانی مدت از نظر زمانی) ظاهر گردند، به احتمال فراوان شاهد بازگشت قیمت از همان منطقه خواهید بود. می دانید دلیل این اتفاق چیست؟

تفاوت اوردر بلاک با مناطق عرضه و تقاضا
تفاوت اوردر بلاک با مناطق عرضه و تقاضا

این اتفاق به یکی از دو دلیل رخ می دهد:

1) قیمت به کمترین مقدار ممکن رسیده و بانک ها و موسسات مالی بزرگ قصد خرید دارند.

2) قیمت به حداکثر مقدار ممکن رسیده و بانک ها قصد دارند دارایی شان را بفروشند.

همین موضوع موجب می شود که این مناطق باعث ایجاد تغییر جهت قیمت گردند. چرا که بانک ها هیچ گاه پوزیشن های بزرگ را نمی گیرند. مگر این که از حرکت قیمت در مسیر مورد نظرشان مطمئن باشند!

برعکس مناطق عرضه و تقاضا، اوردر بلاک‌ها هنگامی که قیمت از یک محدوده قیمتی باریک دور شده و حتی زمان قابل توجهی را در آن ناحیه سپری کرده، تشکیل می‌شوند. عموما این ساختار زمانی صورت می پذیرد که بانک ها سفارشات بلوکی را در راستای پر کردن پوزیشن های خود به کار بگیرند.

بروکر amarkets

جهت افتتاح حساب در بروکر رگوله شده آمارکت کلیک کنید و 15% شارژ هدیه دریافت نمایید.

معرفی 3 کتاب اوردر بلاک (کتاب آموزش اوردر بلاک)

  1. “The Order Block Breaker” نوشته ی استیون هوک.
  2. “Order Flow Trading for Fun and Profit” نوشته ی انتونی کرانیچ.
  3. “Trading Order Flow and Levels” نوشته ی فرناندو جیو.

به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به کتاب های آموزش فارکس علاقه مند هستید، حتما سری به صفحه کتاب آموزش فارکس بزنید.

کتاب “The Order Block Breaker” به مبحث “اوردر بلاک” و چگونگی استفاده از آن در معاملات فارکس می‌پردازد. در این کتاب، استیون هوک توضیح می‌دهد که چگونه اوردرهای بزرگ را در بازار شناسایی کرده و از آن‌ها به عنوان نقاط ورود و خروج استفاده کنیم.

کتاب “Order Flow Trading for Fun and Profit” به مفهوم “جریان اوردر” و روش‌های مختلف معامله‌گری بر اساس این مفهوم می‌پردازد. انتونی کرانیچ در این کتاب به توضیح اصول جریان اوردر، روش‌های شناسایی و تحلیل آن و همچنین چگونگی استفاده از این مفهوم در معامله‌گری پرداخته است.

کتاب “Trading Order Flow and Levels”  به شیوه‌های مختلف معامله‌گری بر اساس جریان اوردر می‌پردازد. در این کتاب، فرناندو جیو به تحلیل جریان اوردر در بازار فارکس، شناسایی نقاط ورود و خروج و بهره‌گیری از سطوح قیمتی در معامله‌گری می‌پردازد.

آموزش اوردر بلاک Order Block
آموزش اوردر بلاک Order Block

معرفی 3 وبسایت مفید در مورد اوردر بلاک Order Block

در سایتهای زیر مقالات مفیدی در خصوص موضوع اوردر بلاک Order Block مطرح شده است:

  • tradeciety.com
  • tradingstrategyguides.com
  • tradingsetupsreview.com
 "اوردر بلاک Order Block" در بازار فارکس
“اوردر بلاک Order Block” در بازار فارکس

ساده و کوتاه: اوردر بلاک چیست؟

اوردر بلاک نوعی از محدوده عرضه و تقاضا بر روی چارت است؛ اما نوع خاصی از آن با ویژگی متفاوتی است. این ویژگی متفاوت به این معناست که در اوردر بلاک ها ما شاهد تعداد زیادی کندل کوچک هستیم که حجم نسبتا بالایی از سفارشات را به خودشان اختصاص داده‌اند.

آیا اوردر بلاک ها موثر هستند؟

اوردر بلاک ها به دلایل مختلفی برای معامله گران مهم هستند که عبارتند از :حمایت و مقاومت - تریدر ها می توانند از این سطوح به وسیله کندل های اوردر بلاک و تشخصی خودشان برای شناسایی مناطق بالقوه ای که قیمت ممکن است معکوس یا تثبیت شود، استفاده کنند.

آموزش اوردر بلاک و یادگیری آن چقدر ضروری است؟

بستگی به سبک ترید شما، ممکن است که یادگیری اوردر بلاک برای شما از بالاترین ارجحیت برخوردار باشد. مطئناً اگر شما برای order block چیست کمی مجدداً جستجو کنید متوجه اهمیت آن از منابع مختلفی که به آن اشاره می‌کنند می‌شوید.

جمع بندی مطلب

 “اوردر بلاک Order Block” در بازار فارکس به تجمیع سفارشات توسط بانک‌ها و موسسات مالی برای ایجاد یک بلوک سفارش اشاره دارد. این بلاک‌ها مناطقی از عرضه و تقاضا در بازار هستند که توسط تریدرها برای گرفتن پوزیشن استفاده می‌شوند. معمولاً سازمان‌های مالی از این روش برای انجام کارهای بانکی خود استفاده می‌کنند.

این بلوک‌ها معمولاً با ایجاد یک الگوی خاص از قیمت شناسایی می‌شوند و به عنوان مکان‌های برگشت قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طریق اندیکاتورها و الگوهای تحلیلی، تریدرها می‌توانند این بلاک‌ها را شناسایی کرده و از آن استفاده کنند. این ساختار معمولاً در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود و به عنوان یک ساختار مهم بازار در نظر گرفته می‌شود.

4.7/5 - (18 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *