الگوهای پرایس اکشن آموزش الگوهای پرایس اکشن

آنچه در این مقاله می‌خوانید نمایش

آموزش الگوهای پرایس اکشن + دفترچه الگوهای پرایس اکشن

الگوهای پرایس اکشن  Price Action در معامله گری روش مناسبی است که معامله گر به وسیله چارت قیمتی خام و بدون استفاده از سفارش اکسپرت و اندیکاتور؛ به معامله می پردازد. در واقع چنین استدلالی در بازارهای مالی به وسیله چارت قیمتی تغییرات قیمت را نشان می دهد که احساسات، اعتقادات و عوامل وابسته به معامله گران در بازار را نشان می دهد. در فرآیند الگوهای پرایس اکشن تلاش بر این است که با آگاهی از این موارد بتوان آینده بازار را به خوبی پیش بینی کرد.

 

تاریخچه پرایس اکشن

در مبحث آموزش فارکس الگوهای پرایس اکشن اصطلاحی است که صرفا حرکت قیمت یک اوراق بهادار است. افرادی که وارد بازارهای مالی می شوند و قصد معامله گری دارند باید با بررسی تاریخچه قیمتی با استفاده از استراتژی پرایس اکشن  حرکت بازار را مطالعه کنند.  یکی از متداول ترین الگوی پرایس اکشن، مطالعه و آگاهی از میله های قیمتی ، الگوهای کندل استیک و همچنین روندها است. این مطالعه می تواند آگاهی هایی درباره بالا و پایین شدن و همچنین باز و بسته شدن بازار و سطح قیمت را در یک بازه زمانی مشخص ارائه می دهد. در واقع هسته اصلی آموزش پرایس اکشن تجزیه و تحلیل می باشد. ما در این مقاله الگو های پرایس اکشن را به طور کامل شرح داده ایم و الگوهای پرایس اکشن pdf رایگان را برای شما آماده کرده ایم پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن
انواع الگوهای پرایس اکشن

الگوهای پرایس اکشنی | آموزش پرایس اکشن به زبان ساده

الگوهای پرایس اکشن به دو قسمت تقسیم بندی میشوند:

بخش اول: الگوهای کندل استیک

بخش دوم : الگوهای کلاسیک یا خطی

 

لیست مهمترین الگوهای کندل استیک عبارتند از:

  1. پین بار Pin Bar
  2. ستاره صبحگاهی morning Star
  3. ستاره عصرگاهی evening star
  4. چکش Hammer
  5. هارامی صعودی Ascending Harami
  6. هارامی نزولی Biresh Harami
  7. سه کلاغ سیاه Three Black Crows
  8. سه سرباز سفید Three white soldiers
  9. پوشش ابر تاریک Dark cloud cover

 

لیست مهمترین الگوهای کلاسیک یا خطی عبارتند از:

  1. سر و شانه Head and shoulders
  2. دو قله و دو دره Double top and double bottom
  3. پرچم Flag
  4. فنجان و دسته Cup and handle
  5. گوِه صعودی Rising Wedge
  6. گوِه نزولی Wedge Fall
  7. مثلث متقارن symmetrical triangle
الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن
بخش اول : لیست مهمترین الگوهای کندل استیک

بخش اول : لیست مهمترین الگوهای کندل استیک

در پایین بخشی از این الگو ها را شرح دادیم. قبل از شروع بهتر است اگر قصد خواندن مقاله را ندارید، دفترچه الگوهای پرایس اکشن را دانلود کنید:

دانلود رایگان فایل PDF دفترچه الگو های پرایس اکشن

اگر قصد دانلود یک دفترچه از الگو های پرایس اکشن و الگو های تکنیکال را دارید، به هیچ وجه دفترچه زیر را از دست ندهید. در دفترچه PDF زیر، ما شرح کاملی بر روی الگو های Price Action را شرح دادیم.

 

-الگوی پین بار پرایس اکشن

یکی از الگوهای پرایس اکشن که از اهمیت بالایی برخوردار است پین بار می باشد. معمولا کندلی که در این مورد شکل گرفته سایه بلند اما بدنه ای کوتاه دارد. الگوی پین بار هم در خلاف جهت روند و هم در جهت روند اصلی قابل شکل گیری است به شکلی که به خطوط مقاومت و حمایت نفوذ کرده و قیمت در سطح قبلی نمی ماند و برمی گردد این امر نشان دهنده قدرت کافی برای شکست حمایت و مقاومت را ندارد. برای فهم بهتر به مثال گفته شده توجه کنید؛ هنگامی که در فرآیند معامله روند نزولی پیش می آید و به یک حمایت در مسیر قیمت می رسیم این امکان وجود دارد که در ابتدای کار سطح حمایت بشکند اما اندکی بعد با افزایش قدرت خریداران نسبت به فروشندگان دوباره سطح قیمت به بالای خط حمایت برمی گردد و قطعا این نشانه خوبی از برگشت بازار به روند صعودی می باشد. البته نکته دیگر این که ابتدا باید کندل تکمیل شود تا چنین نتیجه مطلوبی حاصل آید. مطابق عکس زیر:

موقعیت الگوی کندلی پین بار پرایس اکشن
موقعیت الگوی کندلی پین بار پرایس اکشن

-الگوی Morning Star پرایس اکشن

الگوی Morning Star از سه شمع تشکیل شده و در انتهای یک روند نزولی ظاهر می شود. این الگو با یک شمع نزولی بزرگ (شماره1) شروع می شود و به دنبال آن یک شمع کوچک (شماره2) که نشان دهنده عدم اطمینان است تشکیل میشود. این الگو با یک شمع صعودی بزرگ (شماره3) به پایان می رسد، که این شمع صعودی باید حداقل 50 درصد شمع (شماره1) را پوشش دهد. این الگو نشان دهنده یک تغییر روند است. تریدرها این را نشانه ای از معکوس شدن روند و انتظار روند صعودی میدانند.

موقعیت الگوی Morning Star پرایس اکشن

موقعیت الگوی Morning Star پرایس اکشن

 

-الگوی evening star پرایس اکشن

الگوی  evening star دقیقا برعکس الگوی ستاره صبحگاهی است به این ترتیب که از سه شمع تشکیل شده و در انتهای یک روند صعودی مشاهده می شود. . این الگو با یک شمع صعودی (شماره1) شروع می شود و به دنبال آن یک شمع کوچک (شماره2) که نشان دهنده عدم اطمینان است تشکیل میشود. این الگو با یک شمع نزولی (شماره3) به پایان می رسد، که این شمع نزولی باید حداقل 50 درصد شمع (شماره1) را پوشش دهد. این الگو نشان دهنده یک تغییر روند است. تریدرها این را نشانه ای از معکوس شدن روند و انتظار روند نزولی میدانند.

الگوی evening star پرایس اکشن

موقعیت الگوی evening star پرایس اکشن

-الگوی Hammer پرایس اکشن

الگوی چکش فارکس یک الگوی شمعی تکی است که در انتهای یک روند نزولی دیده می شود و با شکل چکشی با سایه پایینی بلند مشخص است. این الگو نشان دهنده احتمال یک حرکت معکوس است، زیرا نشان می دهد که علیرغم کاهش قابل توجه قیمت ها، خریداران توانسته اند قیمت را تا پایان آن کندل بالا ببرند. معامله گران اغلب به دنبال تایید در اقدام بعدی قیمت هستند تا مشخص کنند که آیا واقعاً یک روند صعودی شروع شده است یا خیر. هنگامی که الگوی چکش پس از یک روند نزولی ظاهر می شود، نشان می دهد که فشار فروش کاهش یافته است و خریداران ممکن است کنترل بازار را به دست گیرند.

موقعیت الگوی Hammer پرایس اکشن
موقعیت الگوی Hammer پرایس اکشن

-الگوی Harami پرایس اکشن

الگوی هارامی که از آن به عنوان الگوی “باردار” یاد می شود، شامل دو شمع است. به طور مثال در انتهای یک روند نزولی شاهد یک شمع نزولی کامل هستیم که کندل بعدی آن کوچک و صعودی است به نحوی که در داخل شکم شمع شماره یک جا میشود.نکته مهم این است که شمع دوم باید کاملاً در اندازه شمع اول قرار گیرد و بدن و سایه ها را در بر بگیرد. این الگو نشان دهنده یک تغییر روند احتمالی است که نشانگر تغییر در احساسات بازار است.

موقعیت الگوی Harami پرایس اکشن
الگوی Harami پرایس اکشن

-الگوی Three Black Crows پرایس اکشن

الگوی سه کلاغ سیاه از سه شمع متوالی با بدنه بلند و در جهت نزولی (رو به پایین) تشکیل میشود. این الگو در انتهای یک روند صعودی دیده میشود و پس از تشکیل این الگو میتوان انتظار ریزش بازار را داشت.

-الگوی Three white soldiers پرایس اکشن

الگوی سه سرباز سفید دقیقا برعکس الگوی سه کلاغ سیاه است به این ترتیب که این الگو در انتهای یک روند نزولی دیده میشود و پس از تشکیل این الگو میتوان انتظار صعودی شدن بازار را داشت. این الگو از سه شمع متوالی با بدنه بلند و در جهت صعودی (رو به بالا) تشکیل میشود.

موقعیت الگوی Three Black Crows و Three white soldiers
موقعیت الگوی Three Black Crows و Three white soldiers

 

-الگوی Dark cloud cover پرایس اکشن

الگوی پوشش ابر سیاه یک الگوی معکوس نزولی است. این یک الگوی دو شمعی است که معمولاً در پایان یک روند صعودی رخ می دهد و نشانه بازگشت احتمالی و شروع یک روند نزولی است.

شمع اول: این الگو با یک شمع قوی صعودی شروع می شود.

شمع دوم: شمع دوم یک شمع نزولی است که بالاتر از شمع صعودی قبلی باز می شود اما در زیر نقطه وسط بدنه شمع اول بسته می شود.

هرچقدر شمع نزولی بزرگتر باشد، الگوی پوشش ابر تاریک قوی تر در نظر گرفته میشود.

موقعیت الگوی Dark cloud cover پرایس اکشن
موقعیت الگوی Dark cloud cover پرایس اکشن

بخش دوم : لیست مهمترین الگوهای کلاسیک یا خطی

 

-الگوی Head and shoulders پرایس اکشن

الگوی “سر و شانه” یک الگوی معکوس کننده روند است که معمولاً تغییر در جهت یک روند موجود را نشان می دهد. این الگو به دلیل شباهت بصری آن به سر و شانه نامگذاری شده است و از سه قله تشکیل شده است: یک قله بالاتر (سر) بین دو قله پایین تر (شانه). دو نوع الگوی سر و شانه وجود دارد: “سر و شانه بالا” و “سر و شانه پایین” که هر کدام نشان دهنده تغییر روند متفاوتی است.

الگوی “سر و شانه بالا” (برگشت نزولی):

این الگو پس از یک روند صعودی رخ می دهد.

اولین قله شانه چپ است و به دنبال آن کاهش قیمت به دنبال دارد.

قله دوم بالاتر است و سر را تشکیل می دهد، که نشان دهنده تجدید مجدد موقت علاقه خرید است.

قله سوم شانه راست است و معمولاً در سطحی مشابه با شانه چپ قرار دارد.

خط گردن یک سطح تکیه گاه است که قسمت پایینی بین شانه های چپ و راست را به هم متصل می کند.

هنگامی که قیمت به زیر خط گردن می‌شکند، سیگنال معامله سل میدهد و احتمال ریزش قیمت وجود دارد.

موقعیت الگوی Head and shoulders پرایس اکشن
موقعیت الگوی Head and shoulders پرایس اکشن

 

الگوی “Double top” and “double bottom” پرایس اکشن

 

Double top:

الگوی دوقله یک الگوی برگشت دهنده روند به نزولی است که اغلب پس از یک روند صعودی طولانی رخ می دهد.در اینجا نحوه تشخیص یک الگوی دوقله آمده است:

قیمت در یک روند صعودی است و به سطح مقاومت قابل توجهی می رسد (اولین قله).

پس از اولین قله، یک عقب‌نشینی در قیمت وجود دارد که نشان‌دهنده مقداری فشار فروش است، اما نه بازگشت کامل.

سپس قیمت تلاش می کند دوباره افزایش یابد اما نمیتواند از بالاترین سطح قبلی عبور کند (تشکیل قله دوم)، و در آخر شروع به کاهش می کند.

سیگنال ورود:

تریدرها به دنبال یک سیگنال تایید هستند، موقع شکستن زیر سطح حمایتی که بین دو قله شکل می گیرد، تا وارد موقعیت های فروش شوند.

الگوی "Double top" and "double bottom" پرایس اکشن
موقعیت الگوی “Double top” and “double bottom” پرایس اکشن

الگوی Flag پرایس اکشن

الگوی پرچم یک الگوی ادامه دهنده روند است. این الگو را می توان در هر دو روند صعودی (پرچم صعودی) و نزولی (پرچم نزولی) مشاهده کرد.

الگوی پرچم صعودی: ابتدا باید تشخیص دهید که بازار در یک روند صعودی قرار دارد. تشکیل میله پرچم: میله پرچم اولین حرکت رو به بالا و قوی است که قبل از الگوی پرچم تشکیل میشود. تشکیل پرچم: پس از میله پرچم، قیمت وارد فاز اصلاحی می شود و یک کانال مستطیلی با شیب کمی رو به پایین تشکیل می دهد که خود پرچم است.

سیگنال ورود:

تایید شکست: به دنبال یک شکست به سمت بالا باشید که ادامه صعودی را تأیید می کند. این زمانی است که قیمت از خط روند بالایی پرچم شکسته می شود و سیگنال خرید را صادر میکند.

الگوی Flag پرایس اکشن
موقعیت الگوی Flag پرایس اکشن

 

الگوی Cup and handle پرایس اکشن

این الگو شبیه یک فنجان چای دسته دار است و معمولاً در طول یک روند صعودی شکل می گیرد. قبل از شکل گیری الگوی فنجان و دسته، باید تشخیص دهید که بازار در یک روند صعودی قرار دارد.

فنجان قسمت ابتدایی الگو است و شبیه فنجان ته گرد یا U شکل است. در حالت ایده‌آل، فنجان باید صاف و گرد و بدون هیچ گونه کندل تیز و شارپی باشد. پس از تشکیل گردی فنجان، بازار وارد فاز اصلاحی میشود و یک کانال قیمتی کوچکتر با شیب رو به پایین به نام دسته ایجاد می کند. دسته در مقایسه با فنجان معمولاً از نظر مدت زمان کوتاه تر تشکیل میشود.

سیگنال ورود:

هنگامی که قیمت به طور قانع کننده ای بالاتر از سطح مقاومت لبه فنجان یا بالای دسته بسته می شود، سیگنال buy صادر میشود.

الگوی Cup and handle پرایس اکشن
موقعیت الگوی Cup and handle پرایس اکشن

الگوی symmetrical triangle پرایس اکشن

مثلث متقارن یک الگوی متداول در فارکس است و معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دهنده روند در نظر گرفته می شود. این الگو از دو خط روند تشکیل شده است . یکی که بالای کندلها (خط روند مقاومت) را به هم وصل می کند و دیگری پایین کندلها (خط روند حمایت) را به هم متصل می کند. این خطوط روند بصورت همگرا به هم میرسند و بازار یک آرایش مثلثی شکل را تشکیل میدهد.

مثلث های متقارن اغلب الگوهای ادامه در نظر گرفته می شوند. این بدان معناست که اگر قیمت قبل از شکل‌گیری الگو در یک روند صعودی قرار داشت، به احتمال زیاد بعد از شکست ضلع بالای مثلث مجددا به سمت صعودی حرکت کرده و روند صعودی را ادامه می‌دهد.

سیگنال ورود:

تریدرها منتظر شکست مثلث متقارن هستند. این بدان معناست که آنها به دنبال یک حرکت قاطع در بالای خط روند مقاومت (شکست صعودی) یا زیر خط روند حمایت (شکست نزولی) هستند.

الگوی symmetrical triangle پرایس اکشن
موقعیت الگوی symmetrical triangle پرایس اکشن

الگوی Rising Wedge و Wedge Fall پرایس اکشن

الگوی گوِه نشان دهنده تغییر روند بازار است مثلا از یک روند صعودی به یک روند نزولی است.

گوِه صعودی زمانی شکل می‌گیرد که قیمت یک جفت ارز در خطوط روند همگرا که شیب رو به بالا دارند حرکت کند. سپس محدوده قیمت بین این خطوط روند همگرا به مرور زمان باریک می‌شود و شکل گوِه‌ای شکل می‌گیرد.

یک الگوی گوِه افزایشی از دو خط روند تشکیل شده است. خط روند بالایی که به عنوان خط روند مقاومت نیز شناخته می شود، سقف کندلها را به هم متصل می کند. خط روند پایین تر که خط روند حمایت نامیده می شود، کف کندلها را به هم متصل می کند. این خطوط روند بصورت همگرا به هم میرسند و بازار یک آرایش گوِه شکل را تشکیل میدهد.

سیگنال ورود:

تریدرها به دنبال یک شکست در زیر خط روند حمایتی برای ورود به یک موقعیت سل هستند. این شکست یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می شود و نشان می دهد که روند صعودی تمام شده است.

الگوی Rising Wedge و Wedge Fall پرایس اکشن
موقعیت الگوی Rising Wedge و Wedge Fall پرایس اکشن

– کندل برگشتی

یکی از الگوهای مهم پرایس اکشن کلاسیک که در این بخش باید با آن آشنا شوید، الگوی کندل برگشتی نام دارد، در این مورد ما به دنبال استراتژی فارکس و کندلی هستیم که بازگشت روند بازار را برای ما روشن کند. کندل ها بیشتر در خلاف جهت روند اصلی بازار شکل می گیرند، در این شرایط اگر روند ما نزولی باشد، باید برای صعودی کردن آن کندلی صعودی در قسمت بالایی کندل قبلی نصب شود که نشانه بازگشت بازار به شرایط عادی است. مطابق عکس زیر:

جهت افتتاح حساب در بروکر دارای اعتبار با کلیک بر روی بروکر amarkets  ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

 

hanging man و چکش از کندلهای مهم پرایس اکشن هستند
hanging man و چکش از کندلهای مهم پرایس اکشن هستند

 

چنین موضوعی به این علت اتفاق می افتد که بازار با این قیمت مقاومت و حمایت پیدا کرده و در زمان نفوذ قیمت این امکان وجود دارد که دوباره بازار به شرایط مناسب برگردد و یا حتی روند را به کلی تغییر دهد.

 

-پولبک با سه کندل

بعد از شکل گیری پولبک در واقع ما در روند نزولی و صعودی این انتظار را داریم حرکتی که خلاف جهت روند اصلی شکل گرفته پولبک باشد و بعد از آن به قیمت و شرایط اصلی خود بازگردد. در این الگو در ابتدای کار کندلی جهت روند اصلی شکل می گیرد و بعد از آن خلاف جهت روند اصلی سه کندل ایجاد می شود. در پایان نیز معامله گر انتظار بازگشت قیمت به شرایط اصلی خود را دارد. مطابق عکس زیر:

 

استراتژی فارکس پولبک با سه کندل
استراتژی فارکس پولبک با سه کندل

مزیت های معامله گری در پرایس اکشن

– تجزیه و تحلیل الگوهای پرایس اکشن سبب می شود تا شما ذهنیتی عینی نسبت به بازار هدف داشته باشید و به بهترین استاد پرایس اکشن تبدیل شوید و بهتر بتوانید به معامله و سرمایه گذاری بپردازید.

– فریم های زمانی سودمند و مفید بالاتر را اجازه دارید استفاده کنید.

– تجزیه و تحلیل پرایس اکشن این امکان را برای شما فراهم می کند تا با نظم و انضباط بیشتری به معامله بپردازید و به برتری برسید.

– پرایس اکشن نمودار خالصی را در مقابل خود دارند نه تماشای شاخص های متعدد که معامله گر و تحلیل گر را دچار اشتباه می کند.

– در الگوی پرایس اکشن معامله گران مجبور نیستند به حل معمای شرایطی بپردازند و چندین شاخص همزمان در نتایج متناقض را نشان دهند.

روش های پرایس اکشن بسیار متنوع و گسترده هستند که در توضیحات زیر به معرفی محبوب ترین روش ها و تفاوت سبک های پرایس اکشن پرداخته ایم.

الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن
انواع روش های پرایس اکشن کدامند؟

انواع روش های پرایس اکشن کدامند؟

پرایس اکشن به طور کلی تنها بر حرکات قیمت در چارت تمرکز دارد و در آن هیچ اندیکاتوری جهت تحلیل استفاده نمی شود. در طی سال های اخیر روش های متعددی توسط اساتید مختلف برای پرایس اکشن ابداع شده است. در حال حاضر 3 روش زیر محبوب ترین سبک های پرایس اکشن به شمار می روند.

  • پرایس اکشن به سبک ال بروکس
  • پرایس اکشن به سبک لنس بگز
  • پرایس اکشن به سبک RTM یا همان عرضه و تقاضا

 

معرفی سبک های مختلف پرایس اکشن

  • پرایس اکشن به سبک ال بروکس

در بین تمامی روش های پرایس اکشن، سبک ال بروکس محبوب ترین و پراستفاده ترین روش معاملاتی در دنیا به شمار می رود. این سبک بیشتر بر روی الگو ها کندلی، سطوح افقی و ترند لاین ها تمرکز دارد. سبک پرایس اکشن ال بروکس دقت بالاتری نسبت به سایر روش ها دارد و استراتژی های بسیار زیادی را می توان با ستاپ های ال بروکس ایجاد کرد.

  • پرایس اکشن به سبک لنس بگز

لنس بگز یکی از اساتید برجسته دنیا در زمینه پرایس اکشن به شمار می رود. سبک لنس بگز عمدتا بر روند قیمت تمرکز دارد. در این سبک، معامله گر باید قدرت و ضعف روند را تشخیص دهد و با توجه به آن، در سطح مهم معامله کند. لنس بگز، ستاپ های متعددی دارد که با توجه به آن ها می توان قدرت و ضعف روند را تشخیص داد و در جهت یا خلاف جهت روند معامله انجام داد.

  • پرایس اکشن به سبک RTM

این روش به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این روش، تریدر به دنبال یافتن نواحی عرضه و تقاضا بر روی چارت قیمت است. در روش RTM، تمرکز اصلی بر روی سطوح افقی است. تریدر با استفاده از سبک RTM می تواند نواحی که در آن عرضه و یا تقاضا زیاد است را پیدا کند.

سبک های مختلف Price Action
سبک های مختلف Price Action

 

مقایسه انواع روش های پرایس اکشن

روش ال بروکس در تحلیل بسیار جامع و گسترده است. دیدگاه ال بروکس به چارت همواره به صورت سایکل های اسپایک، کانال و تردینگ رنج است. در این سبک به الگو های کندلی توجه زیادی می شود و یکی از شروط ورود به معامله محسوب می شود.

سبک لنس بگز، تا حد زیادی روی ضعف یا قدرت روند توجه دارد. این سبک دارای 6 ستاپ مختلف جهت ورود به معامله است و در حالت کلی نسبت به سایر روش های پرایس اکشن کمی آسان تر است.

سبک RTM نسبت به سایر روش های پرایس اکشن کمی سخت تر بوده و تسلط یافتن بر آن کمی زمانبر است. در این روش عمدتا تریدر به دنبال شکار سود های بزرگ تر است.

 

جمع بندی نهایی

همان طور که در بیشتر مقالات مطالعه کرده اید، روش ها، جزوه پرایس اکشن و ابزارها تماما به ما کمک می کند تا با تحلیل از شرایط قیمت در آینده آگاه شویم. البته توجه داشته باشید که هیچ گاه موضوعی قطعی به شما نشان داده نمی شود و این مورد درباره الگوهای پرایس اکشن هم صادق است. منطقه شکل گیری نیز در سیگنال ها تاثیر بسیار خوبی دارد. به طور کلی هیچ رویکرد تحلیل گری و معامله گری به روش ایده آل وجود ندارد و بیشتر اطلاعات توسط پرایس اکشن فراهم می آیند.

الگوهای پرایس اکشن | آموزش الگوهای پرایس اکشن
سوالات متداول الگوهای پرایس اکشن

سوالات متداول

+برای تسلط بر روی پرایس اکشن کدام موارد را یاد بگیریم؟

یادگیری الگوهای کندل استیک ، سطوح حمایت و مقاومت ، خطوط روند ، الگوهای قیمت ضروری است.

+تفاوت پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال چیست؟

در تحلیل تکنیکال از اندیکاتور و ایزار جانبی استفاده میشود ولی پرایس اکشن شامل تحلیل نمودار بدون استفاده از اندیکاتورها یا سایر ابزارهای فنی است.

+وبسایتهای مفید برای یادگیری پرایس اکشن کدامند؟

چند نمونه از وبسایتهای محبوب عبارتند از: Babypips ، Daily Price Action ، Forex School Online

+چه الگوهای پرایس اکشنی در بازار فارکس وجود دارد؟

برخی از معروف ترین الگوهای پرایس اکشن شامل: الگوهای شمعی مانند engulfing، pin bar و inside bar، الگوهای قیمتی مانند double top/bottom و head and shoulders، و الگوهای موجی مانند Elliott wave.

روش های مهم پرایس اکشن
روش های مهم پرایس اکشن

 

دفترچه الگوهای پرایس اکشن

در دفترچه الگوهای پرایس اکشن زیر، ما الگو های پرایس اکشن را به طور کامل شرح دادیم. اگر قصد دانلود دفترچه الگوهای تکنیکال را دارید به هیچ وجه دفترچه الگوهای کندلی زیر را از دست ندهید. برای دانلود دفترچه الگوهای تکنیکال میتوانید از لینک زیر اقدام کنید:

دانلود رایگان فایل PDF دفترچه الگو های پرایس اکشن

اگر قصد دانلود یک دفترچه از الگو های پرایس اکشن و الگو های تکنیکال را دارید، به هیچ وجه دفترچه زیر را از دست ندهید. در دفترچه PDF زیر، ما شرح کاملی بر روی الگو های Price Action را شرح دادیم.

 

مقالات زیر در مورد پرایس اکشن را از دست ندهید :

 

الگوهای خطی کلاسیک | الگوهای قیمتی

استراتژی اسکالپ بدون هیچ ابزاری

آموزش تکنو پرایس اکشن | آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش انواع تحلیل Technical در بورس و فارکس

فیلم آموزشی تحلیل تکنیکال و هنر بازارخوانی توسط امید بهرامی

3.7/5 - (3 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *