استراتژی فارکس چیست؟ | 15 سوال متداول استراتژی فارکس

استراتژی فارکس چیست؟ | 15 سوال متداول استراتژی فارکس

این روزها اکثر تریدرها به دنبال دانلود بهترین استراتژی فارکس یا دانلود رایگان استراتژی فارکس هستند. استراتژی فارکس سیستمی را تعریف می کند که معامله گر از آن برای تعیین زمان خرید و فروش یک جفت ارز یا سهام استفاده می کند. در بازارهای مالی انواع استراتژی فارکس وجود دارد که معامله گر می تواند به انتخاب خود یکی را برگزیند و از آن استفاده کند.  این موارد شامل: تجزیه و تحلیل فنی  (تکنیکال) ، یا تجزیه و تحلیل بنیادی (فاندامنتال) می باشد. در واقع پکیج استراتژی فارکس خوب در معاملات به معامله گر این اجازه را می دهد تا بازار را تجزیه و تحلیل كرده و با اطمینان بیشتر معاملات خود را طبق الگوی مشخص و معین انجام دهد و ریسک کار را کاهش ده‍د.

 

استراتژی فارکس بدون اندیکاتور

معاملات پرایس اکشن روند یکی از ساده ترین و در عین حال معتبرترین استراتژی حرفه ای فارکس می باشد. همان گونه که از نامش پیداست، این نوع استراتژی شامل: معامله در جهت روند قیمت فعلی است. برای انجام موثر این کار، معامله گران ابتدا باید نقاط حمایت و مقاومت ، طول مدت، جهت و قدرت روند کلی را مشخص کنند. تمامی این عوامل به آن ها می گوید که روند فعلی چقدر قوی است و چه زمانی ممکن است بازار برای برگشت آماده باشد. در یک استراتژی معاملاتی روند، معامله گر با استفاده از خطوط روند ، حمایت و مقاومت ،الگوهای کندل استیک ، نقطه ی ورود به معامله را پیدا می‌کند.

آن ها فقط باید بدانند چه وقت از موقعیت فعلی خود خارج‌ شوند تا  ضرر را محدود کنند. حتی هنگامی که بازار روند روبه رشدی دارد، نوسانات قیمت ناچیزی وجود دارد که بر خلاف جهت روند غالب است. به همین علت، معاملات روند از رویکرد بلندمدتی که به عنوان معاملات موقعیتی شناخته می شود، حمایت می کند. هنگام سرمایه گذاری در جهت یک روند قوی، یک معامله گر باید آماده باشد تا در برابر ضررهای ناچیز مقاومت کند با این آگاهی که سود آن ها در نهایت تا زمانی که روند فراگیر تداوم داشته باشد از زیان ها فراتر می رود.

 

مزایا و‌ معایب

تریدرهای معاملات روند فقط باید درک کنند که در حال حاضر چه اتفاقی قرار است بیفتد. به طور کلی این یک استراتژی سازگارتر و قابل اعتمادتر است. با این حال، برای تجارت موثر، مهم است که جهت قدرت یک روند جدید را قبل از ورود به یک موقعیت تایید کنید. گرچه ممکن است شما اولین نفری باشید که وارد تجارت می شوید، اما صبور بودن در نهایت شما را از خطرات غیر ضرور محافظت می کند.

با کلیک بر روی بروکر امارکتس در بروکر قابل اعتماد ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

 

استراتژی موقعیت در فارکس

معاملات موقعیتی یکی از پرسود ترین استراتژی فارکس است که در آن معامله گران موقعیت خود را برای مدت زمان طولانی حفظ می کنند( از چند هفته تا چند ماه ). این رویکرد به عنوان یک استراتژی تجاری بلند مدت، معامله گران را ملزم می کند تا نگاهی کلان به بازار و نوسانات ارزی آن با توجه به موقعیت خود داشته باشند.

معامله گران موقعیت معمولا از یک استراتژی پیروی از روند استفاده می کنند. آن ها برای شناسایی بازار های در حال حرکت و تعیین یک نقطه ایده آل، ورود و خروج در آن به داده های تحلیلی تکیه می کنند. آن ها همچنین تجزیه و تحلیل بنیادی را برای شناسایی شرایط اقتصادی خرد و‌ کلان انجام می دهند که ممکن است بر بازار و ارزش دارایی مورد نظر اثرگذار باشد.

 

مزایا و معایب استراتژی موقعیت در فارکس

موفقیت یا شکست معاملات موقعیت به درک معامله گر از بازار و توانایی آن ها در مدیریت ریسک بستگی دارد. برای کاهش ضررهای ناشی  از معامله برخی از معامله گران از استراتژی معاملاتی هدف استفاده می کنند.

 

استراتژی تجاری خوب و تاثیر مثبت آن

مشارکت در معاملات فارکس فرصتی برای مشارکت در بازار جهانی با پتانسیل قابل توجه است. با توجه به محبوبیت آن در بین معامله گران روزانه، فارکس حتی برای کسب سود سریع شهرت پیدا کرده است. در حقیقت این بازار مثل دیگر بازارهای جهانی رقابتی است. برای این که بتوانید به طور مداوم موفق شوید باید بازار را بشناسید و ساده ترین استراتژی فارکس سودده خود را خلق کنید. برای تجارت در فارکس روش های معاملاتی مختلفی وجود دارد، بنابراین مهم است که شما چه روشی را انتخاب می کنید که با سطح تجربه، زمینه و اهداف مورد نظر شما متناسب باشد.

 

استراتژی نویسی فارکس

به فکر ساخت استراتژی فارکس باشید. طراحی استراتژی فارکس برای هر معامله گر جزو اولویت اول است. در واقع استراتژی شخصی فارکس به ویژگی های شخصی معامله گران بستگی دارد و به نوعی منحصر به فرد است. در نهایت شخصیت معاملاتی به افراد این امکان را می دهد تا اولین قدم را در مسیر درست بردارند. معاملات فارکس مستلزم کنار هم قرار دادن عوامل متعدد برای تدوین استراتژی معاملاتی است که برای شما مناسب است. در این راستا استراتژی های بی شماری وجود دارد که می توان از آن ها پیروی کرد، اما راحتی و درک این استراتژی ها امری ضروری است. هر معامله گر منابع و اهداف منحصر به فرد خود را دارد که زمان انتخاب استراتژی قوی فارکس باید آن را مدنظر قرار دهد‌. به یاد داشته باشید که ساختن استراتژی فارکس رایگان است و همواره به دنبال خلق استراتژی های ساده فارکس باشید نه استراتژی عجیب فارکس! استراتژی ساده و کاربردی فارکس بسیار سودده تر از روشهای پیچیده و عجیب است.

استراتژی فارکس
استراتژی فارکس چیست؟ | 15 سوال متداول استراتژی فارکس

15 سوال متداول استراتژی فارکس :

1- تست استراتژی فارکس چگونه است؟

اگر اکسپرت استراتژی خرید و فروش در فارکس دارید میتوانید از قابلیت استراتژی تستر فارکس که در داخل متاتریدر است استفاده کنید. اما اگر استراتژی شما بصورت دستی است میبایست آنرا برای مدت مشخص مثلا 1 ماه بر روی حساب دمو تست نمایید. تذکر: حتما استراتژی تست شده فارکس را بر روی حساب ریل خود امتحان کنید.

2- استراتژی تضمینی فارکس چیست؟

در این بازار استراتژی موفق فارکس وجود دارد اما چیزی تضمینی مانند استراتژی بدون خطا فارکس یا استراتژی بدون ضرر فارکس وجود ندارد.

3- استراتژی نوسان گیری فارکس بهتر است یا scalp ؟

پرسودترین استراتژی فارکس به 3 مورد بستگی دارد : مقدار زمان آزاد تریدر، سبک معاملاتی معامله گر و مقدار سرمایه.

4- استراتژی فارکس اسکالپ چیست؟

Scalp یک روش معامله در فارکس میباشد که مخصوص معاملات کوتاه مدت با حجم بالای Lot است.

5- استراتژی هجینگ فارکس یا استراتژی هدج چیست؟

به این روش معامله استراتژی خرید و فروش همزمان در فارکس گفته میشود.

6- معنی استراتژی فارکس با وین ریت بالا چیست؟

وین ریت win rate به معنای درصد موفقیت معاملات است. یعنی چند درصد از معاملات شما، به حد سود برخورد می‌کند. پس وین ریت بالا یعنی بالا بودن درصد موفقیت

7- استراتژی فارکس بر اساس حجم چیست؟

استراتژی مدیریت سرمایه فارکس یعنی متناسب با مقدار سرمایه ، معامله کردن که فرمول تعیین لاتLot عبارتست از: «میزان سرمایه  یا موجودی تقسیم بر عدد ده هزار»

8- استراتژی فارکس با اندیکاتور بهتر است یا بدون اندیکاتور؟

هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. روش معامله بدون اندیکاتور استراتژی فارکس پرایس اکشن نام دارد و ضریب اطمینان بیشتری دارد.

9- برای خرید بهترین استراتژی فارکس چطور اقدام کنیم؟

به عنوان نمونه در وبسایت MQL.COM میتوانید برای فروش استراتژی فارکس ، خرید استراتژی فارکس یا ساخت ربات یا اندیکاتور و… اقدام نمایید.

10- استراتژی معاملات فارکس بدون ضرر چیست؟

استراتژی های قوی فارکس مقدار ضرر کمی دارند اما حتی با طراحی دقیق ترین استراتژی فارکس نیز نمیتوان بدون ضرر بودن آنرا ادعا کرد.

11- استراتژی خط روند فارکس چیست؟

در این روش از خط روند استاتیک و خط روند داینامیک برای گرفتن سیگنال ورود و خروج استفاده میشود.این روش به استراتژی عرضه و تقاضا فارکس معروف است که پایه و اساس آن تحلیل به سبک پرایس اکشن است.

12- منظور از استراتژی فارکس غیر اصلاحی چیست؟

یعنی اندیکاتور مورد استقاده در استراتژی بعد از صدور سیگنال ریپینت یا اصلاح ندارد و نقطه ی صدورسیگنال را تغییر نمیدهد.

13- استراتژی ساز فارکس چیست؟

با نرم افزار فارکس استراتژی بیلدر بدون نیاز به برنامه نویسی میتوانید استراتژی شخصی خود را با اندیکاتورهای موجود تبدیل به اکسپرت نمایید.

14- استراتژی اخبار فارکس یا استراتژی فاندامنتال فارکس چیست؟

معامله گرانی که علاقه مند به استراتژی خبر فارکس هستند اخبارهای مهم و مرتبط با بازارهای بین المللی را بطور روزانه مورد تحلیل قرار می‌دهند و یک استراتژی زمان خبر در فارکس بر مبنای داده‌های فاندامنتال طراحی میکنند.

15- اگر بهترین استراتژی ترید فارکس داشته باشیم روزانه حداکثر چند درصد میتوانیم سود کنیم؟

بینهایت! در بازار فارکس هیچ حداقل و حداکثری برای کسب سود و زیان وجود ندارد.

4.8/5 - (10 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

39 دیدگاه ها

    • سلام و عرض ادب
      به عنوان نمونه برای دانلود ویدیو استراتژی فارکس میتوانید به وبسایت یوتیوب مراجعه نمایید.
      باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      برای آموزش استراتژی فارکس واگرایی لطفا در داخل سایت گوگل فارکس منوی «آموزش تکنیکال» را انتخاب کنید و سپس مقاله ی «واگرایی چیست؟» را مطالعه فرمایید.
      باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      استراتژی حرفه ای فارکس درصد موفقیت بالا و سود منطقی و منظم ماهانه دارد. اما اینکه انتظار داشته باشیم استراتژی صد در صدی فارکس برای TP های خود در نظر بگیریم غیر منطقی است.
      باسپاس

  • سلام استراتژی جدید فارکس کجا آپلود میشه؟ ممنون میشم اگ جواب بدین

    • سلام و عرض ادب
      مرجع واحدی وجود ندارد و در تمامی سایتهای فارکسی ممکن است استراتژی های جدید فارکس بارگذاری شود.
      باسپاس

      • سلام استراتژی ایچیموکو در فارکس رو توضیح میدید؟

      • سلام و عرض ادب
        استراتژی ایچیموکو فارکس یک استراتژی کاربردی فارکس است که بر اساس اندیکاتور ایچیموکو طراحی شده است. برای آموزش استراتژی فارکس با ایچیموکو پیشنهاد میکنیم در سایت گوگل فارکس از سربرگ اندیکاتورها مطلب «آموزش اندیکاتور ایچیموکو» را مطالعه فرمایید.
        باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      شما میتوانید از صفحه ی اصلی سایت گوگل فارکس بر روی منوی «استراتژی و ابزارها» کلیلک کنید و سپس «استراتژی های کاربردی» را انتخاب نمایید.
      باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      بلی.هر استراتژی که برایند ماهانه مثبت داشته باشد قابل قبول میباشد.
      باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *