آموزش بهترین استراتژی های اسکالپینگ

اسکالپینگ یک سبک معاملاتی است که استفاده از تایم فریم‌های کوتاه را برای کسب سودهای کوچک هدف قرار می‌دهد. اسکالپرها چندین معامله در طول روز انجام می‌دهند تا بتوانند از حرکات کوچک قیمت‌ها در بازار، سودآوری داشته باشند. موفقیت یک اسکالپر به نظم و انضباط، سازگاری و توانایی شناسایی سریع فرصت‌ها و بهترین استراتژی های اسکالپینگ بستگی دارد. بهترین استراتژی‌ها آن‌هایی هستند که اجرای سریع سفارش، حد ضرر و مدیریت دقیق ریسک را در اولویت قرار می‌دهند.

برای درک کامل استراتژی های اسکالپینگ  تا انتهای مقاله با گوگل فارکس همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید نمایش

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ (Scalping) یک استراتژی معاملاتی است که معمولا در بازارهای مالی مانند سهام، ارزها و کالاها استفاده می‌شود. این روش با انجام معاملات سریع برای سود بردن از حرکات کوچک قیمت صورت می‌گیرد. اسکالپینگ مستلزم نظارت مداوم بر بازارها، مهارت تصمیم‌گیری سریع و توانایی استفاده از فرصت‌ها به محض ظهور آن‌ها است. هدف اصلی اسکالپینگ ایجاد سودهای کوچک به طور مداوم است. زیرا معاملات مکرر و با بازده اندک در طول زمان، سودآور هستند.

اسکالپینگ چیست؟
اسکالپینگ چیست؟

معامله‌گرانی که از روش اسکالپینگ استفاده می‌کنند، با نام اسکالپرها شناخته می‌شوند. اسکالپرها یک ارز را با قیمت کمتر می‌خرند و زمانی که قیمت ارز کمی افزایش یافت، آن را به‌سرعت می‌فروشند. این تکنیک، آن‌ها را قادر می‌سازد که از نوسانات جزیی قیمت هم سود ببرند؛ سودی که برای سرمایه‌گذاران بلندمدت به اندازه کافی قابل توجه نیست.

اسکالپرها معمولا بازارهای با نقدینگی بالا مانند فارکس را هدف قرار می‌دهند. زیرا بهترین استراتژی های اسکالپینگ برای معاملات سریع و با اسپردهای محدود، عالی هستند. اسکالپینگ به بهره‌برداری از حرکات سریع قیمت متکی است. بنابراین اسکالپرها باید به داده‌های بازار فوری، پلتفرم‌های معاملاتی پیچیده و سیستم‌های اجرایی قابل‌اعتماد دسترسی داشته باشند.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   قیمت های فارکس از کجا می آیند؟ | معرفی 2 منبع مالی

روش استراتژی اسکالپ چگونه است؟

استراتژی اسکالپ (Scalp) یک روش سریع معامله میباشد که تریدرها در این روش از 3 وضعیت زیر استفاده مینمایند :

1- مقدار حجم بالای لات (size)

2- مدت زمان کم معاملات

3- گرفتن مقدار PIP کم در هر پوزیشن

استراتژی اسکالپ (Scalp) در تایم فریمهای کوتاه مدت از جمله : تایم 1 دقیقه ای یا 5 دقیقه ای یا 15 دقیقه ای که بهترین تایم فریم برای اسکالپ است انجام میشود . تریدرها در این روش با مقدار حجم بالای لات(size) وارد یک پوزیشن شده و بعد از گرفتن مقدار PIP کم در هر پوزیشن در مدت زمان کوتاهی سریعا آن معامله را کلوز مینمایند.

مانند یک ترید اسکالپ که بر مبنای اندیکاتور RSI کار میکند و تریدرها با هر بار تاچ شدن خطوط اشباع 30 و 70 یک سیگنال ورود دریافت میکنند. یا استراتژی اسکالپ بر مبنای اندیکاتور استوکاستیک که کراس کردن 2 خط آبی و قرمز نشان دهنده سیگنال ورود است . و یا معاملات اسکالپ بر مبنای اندیکاتور بولینگرباند که پس از برخورد قیمت به خطوط بالایی یا پایینی سیگنال صادر میشود.

قبل از شروع به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز نمی‌دانید کمیسیون و اسپرد کدام بروکر کمتر است، مقاله کمیسیون بروکر آمارکتس چقدر است را ببینید.

روش استراتژی اسکالپ چگونه است؟
روش استراتژی اسکالپ چگونه است؟

اسکالپینگ در مقابل معاملات روزانه

اسکالپینگ و معاملات روزانه دو استراتژی کوتاه‌مدت محبوب در فارکس هستند. هدف هر دو رویکرد، کسب سود از حرکات کوچک قیمت است، اما تفاوت‌های کلیدی بین این دو روش وجود دارد. اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی بسیار فعال است که در آن، معامله‌گران از تغییرات کوچک قیمت در یک دوره بسیار کوتاه، گاهی در عرض چند ثانیه سود می‌برند.

هدف این معامله‌گران انجام معاملات متعدد در طول روز با بهره‌گیری از نقدینگی بالا و اسپردهای محدود است. این استراتژی نیاز به تمرکز شدید و مهارت‌های تصمیم‌گیری سریع دارد.

از سوی دیگر، معاملات روزانه شامل ورود و خروج از معاملات در یک روز معاملاتی است. معامله‌گران روزانه هدف خود را به دست آوردن سود از حرکات بزرگ‌تر قیمت قرار داده‌اند و ارز را برای چند ساعت حفظ می‌کنند. این استراتژی شامل تجزیه و تحلیل بیشتر برای شناسایی فرصت‌های بالقوه است. زیرا معامله‌گران روزانه به دنبال فرصت‌هایی بر اساس تحلیل تکنیکال، اخبار بازار و سایر عوامل هستند.

معاملات روزانه می‌توانند شدت کمتری نسبت به بهترین استراتژی های اسکالپینگ داشته باشند. اما همچنان نیازمند نظم و انضباط و توانایی مدیریت موثر ریسک هستند. معامله‌گران روزانه باید به نوسانات بازار توجه کنند و به سفارش‌های حد سود و ضرر برای محافظت از سرمایه خود نیاز دارند.

اسکالپینگ در مقابل معاملات روزانه
اسکالپینگ در مقابل معاملات روزانه

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   حداقل سرمایه برای ورود به فارکس چقدر است؟

کدام تایم فریم برای اسکالپینگ بهتر است؟

بهترین تایم فریم برای معاملات اسکالپینگ، تا حد زیادی به ترجیحات فردی و استراتژی‌های معاملاتی بستگی دارد. با این حال، بسیاری از اسکالپرها در تایم فریم‌های کوتاه‌تری مانند نمودارهای یک دقیقه‌ای، سه دقیقه‌ای یا پنج دقیقه‌ای موفق می‌شوند. این بازه‌های زمانی کوچک‌تر امکان خرید و فروش سریع را برای کسب سود از حرکات کوچک قیمت فراهم می‌کنند. بازه‌های زمانی کوتاه‌تر فرصت‌های معاملاتی بیشتری را نیز در طول روز رقم می‌زنند. این امر معامله‌گران را قادر می‌سازد از ایجاد شرایط چندگانه در بازار بهره ببرند.

درنهایت، بهترین تایم فریم برای معاملات اسکالپ، زمانی است که با تحمل ریسک، سطح مهارت و استراتژی انتخابی معامله‌گر هماهنگ باشد.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   روش های مدیریت سرمایه در بورس و فارکس
کدام تایم فریم برای اسکالپینگ بهتر است؟
کدام تایم فریم برای اسکالپینگ بهتر است؟

بهترین استراتژی های اسکالپینگ

بهترین استراتژی های اسکالپینگ به دقت، کارایی و سرعت بالا شهرت دارند. هدف این استراتژی‌ها، بهره‌برداری از حرکات کوتاه‌مدت قیمت و معاملات مکرر در طول تایم فریم مد نظر است. یکی از تکنیک‌های برتر اسکالپینگ شامل استفاده از اندیکاتورهای فنی مانند میانگین متحرک و نوسانگرها برای شناسایی نقاط ورود و خروج با حداقل ریسک می‌شود.

اسکالپرهای موفق از شیوه‌های مدیریت ریسک سختگیرانه مانند تنظیم سفارش‌های حد ضرر و پایبندی به اهداف سود از پیش تعیین‌شده نیز استفاده می‌کنند. بهترین استراتژی‌های معاملاتی اسکالپینگ باید با دقت کامل برنامه‌ریزی شوند، با نظم و انضباط کامل به اجرا درآیند و دائما با شرایط متغیر بازار سازگار باشند.

بهترین استراتژی های اسکالپینگ از نظر معامله گران معمولا بر پایه 5 روش زیر است:

  1. اندیکاتور پارابولیک سار (Parabolic SAR)
  2. اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic)
  3. میانگین متحرک (Moving Average)
  4. شاخص قدرت نسبی (RSI)
  5. استراتژی اسکالپ بدون هیچ ابزاری

در ادامه به تک تک بهترین استراتژی های اسکالپینگ میپردازیم.با ما همراه باشید

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   معرفی بهترین استراتژی فارکس برای طلا و بازار طلا و معاملات گلد

1- اندیکاتور پارابولیک سار (Parabolic SAR)

اندیکاتور پارابولیک سار جزء محبوب‌ترین و از نظر معامله گران معمولا بهترین استراتژی های اسکالپینگ است. این اندیکاتور توسط معامله‌گران اسکالپینگ برای تعیین جهت روند قیمت و نقاط ورود و خروج احتمالی استفاده می‌شود. اندیکاتور پارابولیک سار توسط «ولز وایلدر» توسعه یافت و به‌ویژه در بازارهای پرطرفدار مانند فارکس کاربرد دارد.

شاخص پارابولیک سار از نقاط کوچکی تشکیل شده است که در بالا یا زیر کندل استیک‌های قیمت در نمودار ظاهر می‌شوند. هنگامی که نقاط زیر قیمت هستند، شاهد یک روند صعودی هستیم. در حالی که نقاط بالاتر از قیمت نشان‌دهنده روند نزولی خواهند بود. اسکالپرها می‌توانند پس از بررسی چارت با تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن از این نقاط برای تعیین زمان ورود یا خروج از یک معامله و همچنین برای تعیین سطوح حد ضرر (استاپ لاس) خود استفاده کنند.

پارابولیک سار بر اساس این مفهوم است که با پیشرفت روند، نقاط به پرایس اکشن نزدیک‌تر می‌شوند و شناسایی بریک اوت‌های احتمالی را برای معامله‌گران آسان‌تر می‌کنند. هنگامی که نقاط از پایین قیمت به بالا تغییر مکان می‌دهند، نشان‌دهنده یک معکوس در روند است.

استفاده از اندیکاتور پارابولیک سار ساده است و سیگنال‌های واضحی را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. با این حال، مانند هر شاخص دیگری، خالی از اشتباه نیست و باید در ترکیب با سایر تکنیک‌های تجزیه و تحلیل برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر استفاده شود.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   آموزش استراتژی GBPUSD | ساده ترین استراتژی فارکس
نمایی از اندیکاتور پارابولیک سار (Parabolic SAR) در متاتریدر
نمایی از اندیکاتور پارابولیک سار (Parabolic SAR) در متاتریدر

2-اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic)

به گفته ی تریدرها اندیکاتور استوکاستیک را باید جزء بهترین استراتژی های اسکالپینگ به حساب آورد. این استراتژی توسط اسکالپرها برای شناسایی تغییر روند بالقوه و شرایط خرید و فروش بیش از حد در بازار استفاده می‌شود.

اندیکاتور استوکاستیک بر اساس این مفهوم است که با افزایش قیمت دارایی، تمایل به فروش آن نزدیک به بالاترین حد خواهد بود. اما زمانی که قیمت کاهش می‌یابد، به احتمال زیاد، نزدیک به پایین‌ترین حد خود بسته می‌شود. اندیکاتور استوکاستیک از دو خط %K و %D تشکیل شده است که بین 0 تا 100 در نوسان هستند.

می‌خواهید در مورد اندیکاتور ها و تحلیل بنیادی و فاندامنتال فارکس بیشتر بدانید؟ سری به صفحه لینک شده حتما بزنید.

فرض اصلی پشت شاخص استوکاستیک این است که می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد حرکت یک دارایی ارائه دهد. مثلا وقتی %K از خط %D عبور می‌کند، به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود. این سیگنال نشان می‌دهد که فشار خرید در حال افزایش است و احتمال افزایش قیمت دارایی وجود دارد. برعکس، وقتی %K به زیر %D می‌رسد، یک سیگنال نزولی است که نشان می‌دهد فشار فروش در حال افزایش است و احتمالا قیمت کاهش می‌یابد.

معامله‌گران اسکالپینگ اغلب از شاخص استوکاستیک در ارتباط با سایر اندیکاتورها یا الگوهای تکنیکال برای تایید سیگنال‌های بالقوه و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر در معاملات استفاده می‌کنند. به طور کلی، اندیکاتور استوکاستیک ابزار قدرتمندی برای شناسایی نقاط ورود و خروج احتمالی در بازار است و به معامله‌گران کمک می‌کند از نوسانات کوتاه‌مدت قیمت‌ها سود ببرند.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   آموزش گام به گام معامله انس طلا در MT5
نمایی از اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) در متاتریدر
نمایی از اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic) در متاتریدر

3-میانگین متحرک (Moving Average)

میانگین متحرک به عنوان یکی از بهترین استراتژی های اسکالپینگ توسط اسکالپرها به شکل فراوان استفاده می‌شود. گفتیم که هدف اسکالپینگ، کسب سود سریع با ورود و خروج از معاملات در بازه زمانی (تایم فریم) بسیار کوتاه است. استراتژی میانگین متحرک شامل استفاده از دو میانگین متحرک، یکی سریع‌تر و دیگری کندتر، برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی بالقوه است.

در این استراتژی، معامله‌گران به دنبال زمانی هستند که میانگین متحرک، سریع‌تر از میانگین متحرک کندتر یا پایین‌تر عبور کند. هنگامی که میانگین متحرک سریع‌تر از میانگین کندتر عبور می‌کند، سیگنالی برای ورود به موقعیت بای (خرید) در نظر گرفته می‌شود. برعکس، وقتی میانگین متحرک سریع‌تر از میانگین کندتر عبور می‌کند، ورود به یک موقعیت سل(فروش) خواهد بود.

استفاده از استراتژی میانگین متحرک در اسکالپینگ مزایای متعددی دارد. اولا یک سیگنال معاملاتی ساده و واضح است که می‌تواند به راحتی توسط معامله‌گران مبتدی و باتجربه قابل درک و پیاده‌سازی باشد. علاوه بر این، برای تصمیم‌گیری و معاملات سریع که از ویژگی‌های کلیدی اسکالپینگ هستند، مناسب است.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   نحوه کسب درآمد از فارکس | سود در فارکس | درآمد روزانه از فارکس
 نمایی از میانگین متحرک (Moving Average) در متاتریدر
نمایی از میانگین متحرک (Moving Average) در متاتریدر

4-شاخص قدرت نسبی (RSI)

شاخص RSI یک نوسان‌ساز مومنتوم است که سرعت و تغییر حرکات قیمت را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین شرایط خرید بیش از حد یا فروش بیش از حد را نشان می‌دهد. استراتژی RSI در اسکالپینگ شامل استفاده از این اندیکاتور برای شناسایی روندهای معکوس بالقوه است و به اسکالپرها اجازه می‌دهد از نوسانات کوتاه‌مدت قیمت بهره ببرند.

معامله‌گران اسکالپینگ روی کسب سودهای کوچک و سریع متمرکز هستند و استراتژی RSI به آن‌ها در یافتن نقاط ورودی و خروجی بهینه کمک می‌کند. با تجزیه و تحلیل اندیکاتور RSI، معامله‌گران می‌توانند تشخیص دهند که یک جفت ارز در شرایط خرید یا فروش بیش از حد قرار دارد. امری که نشان‌دهنده معکوس شدن روند بالقوه خواهد بود.

زمانی که RSI به بالای 70 (خرید بیش از حد) یا کمتر از 30 (اشباع فروش) می‌رسد، معامله‌گران با پیش‌بینی یک روند معکوس، معاملاتی را برخلاف روند غالب اتخاذ می‌کنند. علاوه بر این، ترکیب RSI با سایر شاخص‌ها یا الگوهای نمودار می‌تواند اثربخشی این بهترین استراتژی های اسکالپینگ را افزایش دهد.

معامله‌گران با استفاده از این نوسانگر مومنتوم می‌توانند سود خود را در دنیای پرسرعت اسکالپینگ به حداکثر برسانند. با این حال، مانند هر استراتژی اسکالپینگ، تکنیک RSI بی‌خطا نیست و برای موفقیت به آنالیز دقیق و مدیریت ریسک نیاز دارد.

همچنین ما در یک مقاله به طور کامل به موضوع شاخص قدرت نسبی (RSI) پرداخته ایم.

نمایی از شاخص قدرت نسبی (RSI) در متاتریدر
نمایی از شاخص قدرت نسبی (RSI) در متاتریدر

5-استراتژی اسکالپ بدون هیچ ابزاری

به عکس زیر توجه کنید که نشان دهنده موقعیت اسکالپ به سبک پرایس اکشن است و نقطه شماره 3 سیگنال ورود به معامله اسکالپ Buy است. شماره 1 بازار به یک نقطه کف رسیده و اصلاح انجام شده است ؛ تایید شماره 2 بازار مجددا به کف واکنش نشان داده و کندل استیک پوششی صعودی تشکیل شده است. در نقطه 3 بازار به سطح حمایتی رسیده و الگوی کندل استیک چکش تشکیل شده است. این نقطه ورود اسکالپ است که حدضرر(SL) کوتاهی نیز میتوان برای آن انتخاب کرد :

سیگنال ورود به معامله اسکالپ Buy
سیگنال ورود به معامله اسکالپ Buy

مزایای بهترین استراتژی های اسکالپینگ در فارکس

اسکالپینگ، یک استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت، مزایای زیادی برای معامله‌گران فارکس دارد. این استراتژی در فارکس مزایای متعددی ازجمله پتانسیل انباشت سودهای کوچک، مدیریت ریسک کارآمد و قابلیت‌های صرفه‌جویی در زمان را ارائه می‌دهد.

با این حال، توجه داشته باشید که اسکالپینگ نیاز به سطح بالایی از نظم، دقت و تجربه دارد. معامله‌گران باید پیچیدگی‌های حرکت قیمت را کاملا درک کنند و از تکنیک‌های مدیریت ریسک سخت‌گیرانه بهره ببرند. همچنین باید استراتژی‌های خود را به طور مداوم با شرایط در حال تحول بازار فارکس تطبیق دهند تا در اسکالپینگ موفق شوند.

1-سودهای مکرر

در وهله اول، اسکالپینگ به معامله‌گران اجازه می‌دهد در یک روز معاملاتی، چندین سود کوچک به دست آورند. با استفاده از نوسانات قیمتی، اسکالپرها می‌توانند سودهای کوچکی به دست آورند که در طول زمان می‌تواند قابل توجه باشد. بهترین استراتژی های اسکالپینگ به‌ویژه برای معامله‌گرانی مناسب است که سبک معاملاتی سریع و پویا را ترجیح می‌دهند و در تجزیه و تحلیل حرکات کوتاه‌مدت قیمت ارزها، مهارت دارند.

2-مدیریت ریسک

اسکالپینگ می‌تواند یک ابزار مدیریت ریسک موثر باشد، زیرا قرار گرفتن در معرض بازار را محدود می‌کند. از آنجایی که هدف اسکالپرها حفظ موقعیت‌ها برای چند دقیقه یا ثانیه است، اسکالپرها با ورود و خروج سریع از معاملات، می‌توانند ریسک را کاهش دهند و شانس سودآوری خود را به حداکثر برسانند.

3-مدیریت زمان

استفاده از اسکالپینگ در بازار فارکس می‌تواند از نظر مدیریت زمان هم بسیار کارآمد باشد. برخلاف استراتژی‌های بلندمدت که نیاز به ساعت‌ها تجزیه و تحلیل و نظارت دارند، اسکالپینگ به معامله‌گران اجازه می‌دهد سریع تصمیم بگیرند و معاملات را در کسری از زمان به انجام برسانند. این استراتژی‌ها برای افرادی جذاب هستند که دسترسی محدودی به معاملات دارند یا سبک معاملاتی فعال‌تری را ترجیح می‌دهند.

4-سیستم‌های معاملاتی خودکار و نرم‌افزارهای الگوریتمی

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از بهترین استراتژی های اسکالپینگ برای اکثر معامله‌گران قابل دسترس‌تر شده است. معرفی سیستم‌های معاملاتی خودکار و نرم‌افزارهای الگوریتمی، استراتژی‌های اسکالپینگ را بهبود بخشیده است. این امر معامله‌گران را قادر می‌سازد چندین جفت ارز را به طور همزمان در فارکس معامله کنند. این افزایش کارایی نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، بلکه سودآوری کلی استراتژی اسکالپینگ را نیز افزایش می‌دهد.

همچنین  برای جلوگیری و مدیریت از ضرر های معاملات خود می توانید پادکست چگونه در معاملات خود ضرر نکنیم را گوش کنید.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   نحوه کسب درآمد از فارکس | سود در فارکس | درآمد روزانه از فارکس

استراتژی اسکالپ خوب است یا بد؟

استراتژی اسکالپ برای همه تریدر های فارکس مناسب نیست . افرادی که معامله اسکالپ انجام می دهند تمایل دارند که چند صد معامله در طول ماه باز کنند که باعث می شود زمان زیادی از آن ها گرفته شود . میتوان گفت که استراتژی اسکالپ در بازار فارکس یک استراتژی تمام وقت است. فردی که از استراتژی اسکالپ استفاده می کند باید دارای قدرت تمرکز ، قدرت کنترل خود و همین طور قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشد . استراتژی اسکالپ دائما در حال دگرگونی و گسترش است و با گذشت زمان شرایط استفاده از آن برای همه تریدر های فارکس ایجاد می شود .

اسکالپینگ  جزو پر سود ترین استراتژی های معاملاتی است که  نتیجه گرفتن از آن تا حدی به توانایی معامله گر بستگی دارد . برای این که بتوان معامله اسکالپ نتیجه بخش باید باید شرایطی وجود داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد . قدرت ریسک پذیری بالا ، وجود نظم ، پیگیری و آموزش حرفه ای اسکالپ فارکس.

باید همیشه امکان دنبال کردن قسمت های بدون تاخیر قیمت ها وجود داشته باشد ، ابزاری که معامله می شود باید نقدینگی بالایی داشته باشد و همراه با نوسان متوسط باشد . برای موفقیت در بازار مالی فارکس و همین طور روش اسکالپ در فارکس باید آموزش و افزایش مهارت اولین گام برای پیشرفت باشد که باید حتما آن را در نظر گرفت و همین طور شخص تریدر صبر و حوصله کافی برای این نوع استراتژی را داشته باشد.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید:   معرفی بهترین نرم افزار ترید فارکس + نکات مهم

2 نکته طلایی

قبل از ورود به عنوان یک معامله گر خرده فروش 2 عامل را باید در نظر بگیرید :

– داشتن زمان کافی

– کارگزاران فارکس

1- داشتن زمان کافی

اولین چیزی که می خواهید به آن توجه کنید این است که آیا وقت انجام اسکالپ را دارید؟

با اسکالپینگ، شما باید زمان زیادی برای بازار داشته باشید. منظور این است که شما باید در تمام طول روز به نمودارها خیره شوید. این به این دلیل است که هنگام اسکالپ کردن، بازه های زمانی کوچک تری مانند نمودارهای 15 دقیقه ای، 5 دقیقه ای و حتی 1 دقیقه ای را معامله می کنید. با بازه های زمانی  کوچک تر موقعیت های معاملاتی بیشتری خواهید داشت.

2- کارگزاران فارکس

مورد بعدی برای اسکالپ، مجوز کارگزاران فارکس است. وقتی سهام خرید و فروش می کنید، بورس اوراق بهادار وجود دارد و این بورس بر تمام معاملات انجام شده حاکم است. وقتی معاملات آتی را انجام می دهید، مبادله آتی نیز وجود دارد و قیمت ها یکسان خواهد بود. اما اوضاع در فارکس کمی متفاوت است زیرا در بازار فارکس مبادله ی مرکزی متمرکز وجود ندارد به همین دلیل اگر شما یک اسکالپر هستید بهتر است بروکری را انتخاب کنید که حساب مخصوص اسکالپ ارائه دهد. اینگونه اطمینان خاطر کسب میکنید که بروکرتان با سبک معاملات «حجم بالا و زمان کم» مشکلی ندارد.

همچنین می توانید برای شروع معاملات خود به صورت ریالی ،از بروکر آمارکتس استفاده کنید

 سوال متداول استراتژی اسکالپ فارکس :

استراتژی اسکالپ مناسب چه افرادی است؟

استراتژی اسکالپ فارکس اغلب توسط تریدرهای روزانه و سایر تریدرهای کوتاه مدت که به دنبال سود سریع هستند استفاده می شود.

اندیکاتور مناسب استراتژی اسکالپ کدام است؟

اندیکاتور های رایج مورد استفاده شامل مووینگ اوریج، بولینگر باند و نسبت فیبوناچی است.

نکات مهم برای موفقیت استراتژی اسکالپ چیست؟

داشتن یک استراتژی معاملاتی قوی، استفاده از مدیریت سرمایه دقیق و نظارت مداوم بر بازار.

اشتباهات استراتژی اسکالپ کدام است؟

اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از: معامله بیش از حد، استفاده نکردن از دستورات توقف ضرر و عدم پایبندی به استراتژی معاملاتی خود.

آیا استراتژی اسکالپ فارکس برای مبتدیان مناسب است؟

خیر . اسکالپ می تواند برای مبتدیان چالش برانگیز باشد، زیرا نیاز به تصمیم گیری سریع و تمرکز دارد.

خطرات استراتژی اسکالپ چیست؟

خطرات شامل احتمال ضررهای بزرگ در صورت عدم مدیریت صحیح معاملات و استفاده از لوریج زیاد است.

بهترین جفت ارز برای اسکالپ کدام است؟

بهترین جفت ارزها برای اسکالپ کم اسپردترین آنهاست و این مورد به نوع حساب real بستگی دارد.

سیگنال اسکالپ چیست؟

سیگنال به معنای معرفی نقطه ورود و خروج به معامله ی اسکالپ است.

فست اسکالپ چیست؟

Fast scalp یکی از انواع استراتژی اسکالپ است که در تایم فریم 1 دقیقه ای اجرا میشود.

بهترین روش اسکالپ در فارکس چیست؟

بهترین استراتژی اسکالپ با توجه به محبوبیت آنها در بین تریدرها عبارتست از: استراتژی اسکالپ با پرایس اکشن ، استراتژی اسکالپ ال بروکس ، استراتژی اسکالپ با فیبوناچی ، اسکالپ با ایچیموکو

معنی اسکالپ در ترید چیست؟

استراتژی اسکالپینگ یعنی گرفتن پوزیشن با حجم بالا در مدت زمان کم (ورود وخروج سریع)

پیش نیاز آموزش استراتژی اسکالپ چیست؟

تسلط به تحلیل تکنیکال بخصوص کندل شناسی برای آموزش اسکالپ فارکس و همچنین آموزش اسکالپ ترید ضروری است.

جمع‌بندی

هنگام انتخاب بهترین استراتژی های اسکالپینگ باید عوامل مختلفی مانند تحمل ریسک، شرایط بازار و سبک معاملات فردی توجه داشت. امروزه استراتژی‌های اسکالپینگ متعددی وجود دارد، اما آن‌هایی که موثر بودن خود را از نظر معامله گران معمولا ثابت کرده‌اند، عبارت از پارابولیک سار، استوکاستیک، میانگین‌های متحرک و شاخص قدرت نسبی هستند. بهترین استراتژی اسکالپینگ، باید با اهداف و ترجیحات معامله‌گر هماهنگ باشد و از طریق تجزیه و تحلیل مداوم اصلاح شود.

اگر علاقمند در این حوزه و نیازمند به منابع و اطلاعت بیشتری هستید می توانید به وبسایت های asktraders.com و cmcmarkets.com مراجعه کنید.

ممنون تا آخر مقاله با ما همراه بودید، امیدوارم این مقاله برایتان سودمند باشد. خوشحال میشیم سوالات و نظرات ارزشمندتون برای ما بنویسید، امیدوارم ترید پرسودی داشته باشید🌹🌹

4.5/5 - (2 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

نظری یافت نشد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *