آموزش 13 مورد از اصطلاحات فارکس

آموزش 13 مورد از اصطلاحات فارکس

امروزه کسب درآمد دلاری از بازار فارکس بسیار مورد توجه افراد بخصوص ایرانیان قرار گرفته است و تریدرهای زیادی از این بازار برای کسب سود بهره می برند. یادگیری اصطلاحات فارکس برای پیشرفت در این بازار مالی، بسیار حائز اهمیت است. از این رو، تصمیم گرفته ایم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم و 13 مورد از این مفاهیم را آموزش دهیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آموزش 13 مورد از اصطلاحات فارکس
اصطلاحات فارکس

بررسی اصطلاحات فارکس

1- لوریج یا اهرم ( Leverage ): نخستین مورد مهم از اصطلاحات فارکس، مربوط به لوریج یا اهرم می باشد. این اصطلاح یا ابزار، اعتباری است که بروکرها به معامله گران میدهند و باعث می شود افراد با سرمایه ای بیشتر از سرمایه ابتدایی خود، وارد معاملات شوند. به عنوان مثال استفاده از لوریج 5 باعث می شود شخص در صورت استفاده از 100 درصد سرمایه خود، به میزان 5 برابر بیشتر سرمایه (اعتبار)بدست بیاورد. فرض کنید 100 دلار در اختیار دارید و می خواهید معامله ای را باز کنید. حال اگر از اهرم یا لوریج 1:5 استفاده کنید، این میزان به اعتبار 500 دلار افزایش پیدا می کند. بنابراین هم سود و هم زیان شما به مقدار 5 برابر بیشتر می شود.

2- مارجین  Margin: دومین اصطلاح پرکاربرد فارکس، مارجین می باشد. مارجین در واقع به مقدار سرمایه یا پولی اطلاق می شود که در پوزیشن های باز درگیر ترید میشود و به نوعی در بروکر به عنوان وثیقه قرار داده می شود. در واقع این پول، تا زمانی بلوکه است که پوزیشن کلوز نشده است و به سبب پذیرش ریسک توسط تریدر به او تحمیل شده است.

3- رگوله : سومین مورد از اصطلاحات فارکس، مبحث مهم رگوله می باشد. رگوله در واقع نوعی مدرک یا قانون است که توسط رگولاتور یا نهاد ناظر به صرافی یا بروکر ارائه می شود. این رگوله باعث می شود به کاربران این مفهوم انتقال یابد که نهادی دائما بر روی ساز و کار این بروکر نظارت می کند و شرایط طبیعی و مطابق با قانون پیش می رود. از این رو صرافی هایی که دارای رگوله هستند، از امتیازات بیشتری برخوردارند.

4- اکسپرت ( Expert ) : دیگر اصطلاحی که تریدرها زیاد از آن استفاده میکنند ، اکسپرت ( Expert ) می باشد. این مفهوم بدین معنا است که نوعی ربات معامله گر در برنامه متاتریدر اعمال میشود تا معاملات و تصمیم گیری ها را به شکل خودکار انجام دهد. در واقع با استفاده از اکسپرت، می توانیم ترید و معاملات خود را اتوماتیک انجام دهیم.

آموزش 13 مورد از اصطلاحات فارکس
اصطلاحات فارکس

بخش دوم بررسی اصطلاحات فارکس

5- تایم فریم : یکی از اصطلاحات فارکس که برای تحلیلگران بسیار مهم است، تایم فریم می باشد. تایم فریم در واقع زمانبندی هایی است که برای مشاهده نمودار قابل تفکیک است و می توان آن را در بازه زمانی بلند مدت، میان مدت یا کوتاه مدت دسته بندی کرد. از معروف ترین تایم فریم های موجود، می توان به 4 ساعته، روزانه، هفتگی و ماهانه اشاره کرد.

6- کال مارجین : Call margin یکی اصطلاحات ترسناک بازار فارکس است! هنگامی که موجودی تریدر در معامله به کمتر از 70 درصد وجه تضمین برسد، اخطار کال مارجین صادر می شود و این موضوع بدین معنی می باشد که زیان معاملات بیش از حد است و باید برای باز نگه داشتن پوزیشنهای فعلی مقدار پول بیشتری را به حساب خود واریز کنید.

7- Ask و Bid : دو مورد از اصطلاحات فارکس که باهم مکمل می باشند، Ask و Bid است. این دو اصطلاح، به آن دسته از خریداران و فروشندگانی اطلاق می شود که در بازار وجود دارند و می خواهند دارایی را خریداری یا به فروش برسانند. در واقع Bid به معنای قیمت پیشنهادی جهت خرید است و Ask به معنای قیمت پیشنهادی برای فروش می باشد.

8- اسپرد ( Spread ) : کارمزد دیگر مفهومی می باشد که در بازار فارکس رایج است. این اصطلاح به معنی تفاوت قیمتی بین خرید و فروش یک دارایی می باشد. در واقع مقدار تفاوتی که بین قیمت عرضه شده و قیمت تقاضا شده وجود دارد اسپرد نامیده می شود.

9- سواپ ( Swap ) : یکی از اصطلاحات فارکس که کمتر به آن توجه میشود اما باید معنی آن را بدانیم، سواپ ( Swap ) است. سواپ در واقع همان بهره شبانه می باشد که هر بروکر برای باز ماندن معاملاتی که از امروز به فردا موکول میشوند، آن را محاسبه میکند و بصورت مثبت یا منفی لحاظ میشود. سواپ در واقع به هزینه ای از معامله اطلاق می شود که بیش از یک روز در حال انجام است.

جهت افتتاح حساب در بروکر قابل اعتماد با کلیک بر روی ورود به کابین شخصی amarket ثبت نام کنید و 15 درصد شارژ هدیه ی اضافی دریافت نمایید.

آموزش 13 مورد از اصطلاحات فارکس
اصطلاحات ترید فارکس

بخش سوم یادگیری اصطلاحات فارکس

10- حد سود و حد ضرر : یکی دیگر از مفاهیم و اصطلاحات فارکس که به صورت جفتی عنوان می شود، Take Profit و Stop Loss می باشد. در هر معامله، تریدر باید به دقت حد سود ( Take Profit ) و حد ضرر ( Stop Loss ) خود را تعیین کند. یک معامله زمانی هدفمند و منظم پیش می رود که حد سود و زیان به دقت مشخص شود و تریدر روی این موارد، پایبند باشد.

11- لات ( Lot ) : در بازار فارکس، لات ( Lot ) به واحد اندازه گیری حجم این بازار اطلاق می شود که با آن تریدر می توان حجم معاملاتی خود را انتخاب کند. 1 لات به عنوان لات استاندارد، 0.1 لات به عنوان مینی و 0.01 لات به عنوان میکرو شناخته می شود.

12- پیپ ( Pip ) :  پیپ ( Pip ) اصطلاحی است که نمایانگر کوچکترین واحد ارزش نرخ است. معمولا رقم چهارم پس از اعشار ( برای جفت ارز ین ژاپن، رقم دوم ) را به عنوان پیپ در نظر می گیریم. نرخ 1.2345 عدد 1، نمایانگر 10.000 پیپ، عدد 2 به عنوان 2.000 پیپ، عدد 3 به عنوان 30 پیپ، عدد 4 به عنوان 4 پیپ و عدد 5 به عنوان 0.5 پیپ بیان می شوند.

13- اسکالپ ( Scalp ) : اسکالپ نوعی استراتژی معاملاتی می باشد که در بازه زمانی کوتاه مدت رخ داده و شامل تغییرات کوچکی در دارایی می شود. در معاملات اسکالپینگ، شاهد تعداد معاملات زیاد با سود سریع می باشیم و به تریدرهایی که این نوع از استراتژی را استفاده می کنند، اسکالپر گفته می شود.

آموزش 13 مورد از اصطلاحات فارکس
آموزش اصطلاحات فارکس

کلام آخر

بازار فارکس به عنوان پرحجم ترین بازار مالی در جهان شناخته می شود. از این رو شناسایی مفاهیم مرتبط با این بازار، می تواند در بازدهی بهتر و بیشتر از این بازار برای تریدر، کمک های فراوانی را به همراه داشته باشد. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *