آموزش گام به گام معامله انس طلا در MT5

آنچه در این مقاله می‌خوانید نمایش

آموزش گام به گام معامله انس طلا در MT5

در بازار فارکس امکان خرید و فروش طلا بصورت آنلاین و لحظه ای وجود دارد . نماد انس طلا در بازار فارکس XAUUSD میباشد که نشان دهنده ی نماد طلا (XAU)  در برابر دلار آمریکا (USD)  است. این نماد ارزش یک اونس طلا را بر حسب دلار آمریکا نشان می دهد و به این معنی است که می‌توانید طلا را در برابر دلار آمریکا بخرید یا بفروشید. انس طلای جهانی از جمله نمادهای پرطرفدار است که به دلیل نوسانات و التهابات در بازار، قیمت آن نسبت به جفت ارزها و یا حتی کریپتوکارنسی ها درصدقابل توجهی افزایش و یا کاهش قیمت دارد. به همین دلیل تبدیل به یک نماد پرسود برای تریدرهای موفق شده است و خیلی از افراد به دنبال آموزش و یادگیری معامله نماد طلا در فارکس در جدیدترین پلت فرم معاملاتی یعنی متاتریدر 5 هستند.  برای آموزش معالمه نماد XAUUSD در متاتریدر 5 تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش گام به گام معامله انس طلا در برابر دلار آمریکا  (XAUUSD) در MT5

Gif Broker Amarkets - GoogleForex
ثبت نام در بروکر برای معامله ی نماد انس جهانی طلا در فارکس

مرحله اول، افتتاح حساب اصلی

در مرحله اول بروکر مطمئن و مورد نظر خود را انتخاب کنید، پس از ثبت نام و احراز هویت اقدام به افتتاح حساب اصلی یا دمو نمایید. برای افتتاح حساب اصلی به روش زیر عمل کنید:

برای دریافت 15 درصد بونوس بر روی بروکر amarkets  کلیک کنید و در بروکر رگوله شده ثبت نام نمایید.

بعد از ثبت‌نام  و احراز هویت طبق فایل راهنمای لینک بالا ، وارد پنل کاربری بروکر شوید، در قسمت «پلتفرم معاملاتی» ، متاتریدر مورد نیاز موبایل یا لپتاپ را دانلود نمایید. در قسمت «معامله کردن» حساب واقعی جدید باز کنید. در قسمت «واریز برداشت» مبلغ پول مدنظرتان را واریز نمایید.

نکته: بعد از واریز وجه باید از قسمت «واریز برداشت» گزینه انتقال داخلی ، وجهی که در کیف پول خود دارید را به میزان مورد نیاز به حساب معاملاتی ریل خود انتقال دهید تا اکانت متاتریدر شما شارژ شود.

وارد متاتریدر شوید، گزینه + را انتخاب کنید، نام بروکر خود را جستجو و انتخاب کنید. در این صفحه یوزرنیم و پسووردی که به ایمیل شما ارسال شده و سرور بروکر خود را وارد کنید، در پایان گزینه login را بزنید. اکنون شما یک حساب اصلی دارید.

اگر میخواهید بدانید که چطور میتوان بدون سرمایه اولیه میتوان وارد فارکس شد به شما پیشنها میکنیم حتما به مقاله «افتتاح حساب فارکس با بونوس» سری بزنید.

آموزش گام به گام معامله انس طلا در MT5
ثبت نام در بروکر برای معامله ی نماد اونس طلا در فارکس

مرحله دوم، انتخاب نماد XAUUSD

در مرحله دوم وارد نرم افزار متاتریدر 5 می شوید، در نوار بالا روی گزینه View کلیک کنید، گزینه Market watch را انتخاب کنید. برای دسترسی سریع تر به گزینه مارکت واچ میتوانید از کلیدهای میانبر Ctrl+M استفاده کنید. پس از کلیک روی گزینه مارکت واچ وارد صفحه جدیدی می شوید که می توانید در قسمت پایین صفحه در  کادر click to add  نماد XAUUSD را تایپ کنید.نماد اونس جهانی طلا یا همان XAUUSD را انتخاب کنید و بعد از تحلیل و نتایجی که کسب کردید،  انس طلا را بر اساس روند وحرکت بازار بخرید و یا بفروشید.  لازم به ذکر است که نماد اونس طلا در تریدینگ ویو نیز XAUUSD  میباشد. در ادامه نماد انس طلا به طور کامل برای شما نمایش داده می شود، نماد را انتخاب کنید تا به لیست شما اضافه شود.

انتخاب نماد XAUUSD در برنامه متاتریدر
انتخاب نماد XAUUSD در برنامه متاتریدر

مرحله سوم، نمایش چارت XAUUSD

روی نماد انس طلا  در لیست خود راست کلیک کنید. پنجره ای نمایش داده می شود، در این پنجره گزینه CHART WINDOW  را انتخاب کنید. اکنون شما در صفحه متاتریدر خود چارت انس طلا را می توانید مشاهده کنید. برای اینکه چارت را دقیق تر و واضحتر مشاهده کنید، می توانید رنگ پس زمینه چارت را تغییر دهید.

نماد انس طلا در متاتریدر 5
نماد انس طلا در متاتریدر 5

برای تغییر پس زمینه چارت، روی صفحه راست کلیک کنید، در پنجره نمایش داده شده، گزینه PROPERTISE را انتخاب نمایید، روی گزینه COLORE ، رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.در قسمت SHOW  تیک SHOE GRID را بردارید و دکمه OK را بزنید تا یک چارت واضح برای شما نمایش داده شود.

اگر به دنبال شناخت بهترین استراتژی برای ترید طلا و گلد در بازار فارکس هستید، مقاله بهترین استراتژی برای طلا در فارکس را از دست ندهید.

مرحله چهارم، معامله انس طلا

در مرحله چهارم شما می توانید به دو روش معامله انس در فارکس را انجام دهید. در قسمت ابزارها روی گزینه new order کلیک کنید. پنجره ای برای شما نمایان می شود که در قسمت SYMBOL  نماد انس طلا را می توانید مشاهده کنید. در قسمت بعدی از طریق TYPE  می توانید نوع معامله خود را مشخص کنید. دو روش معامله MARKET EXCUTION و PENDING ORDER  در دسترس شما قرار دارد.

معامله انس در فارکس
نماد طلا در متاتریدر 4 و 5

معامله به روش MARKET EXCUTIONیا معاملات با اجرای بازار

در مبحث آموزش فارکس  MARKET EXCUTION دستوری در  اجرای معاملات است که به معنای سفارش خرید یا فروش در بهترین قیمت موجود است. بروکر در این دستور معاملاتی اختیار این را دارد تا در نزدیکترین قیمت به قیمت فعلی بازار اقدام به بستن یا باز کردن معامله شما کند. در این روش معامله، شما فقط حجم معامله خود را در قسمت VOLUME مشخص کرده و با توجه به حجمی که در نظر گرفتید حد ضرر (STOP LOSS) و حد سود (TAKE PROFITE) خود را تعیین می کنید، سپس در صورت خرید انس طلا گزینه  (BUY BY MARKET) و در صورت فروش انس طلا گزینه (SELL BY MARKET) را کلیک نمایید تا فرایند خرید و یا فروش شما تکمیل شود.

نکته: وقتی در بازارهای جهانی خرید و فروش اونس در فارکس را انجام میدهید، معمولا می گوییم یک انس طلا خریداری کردیم اما در بازارهای جهانی این واحد درست نیست. حجم معاملات طلا بر حسب لات است. یک لات طلا برابر با 100 انس است. وقتی شما یک دهم لات طلا خریداری می کنید در واقع 10 انس طلا خریده اید. مقدار تغییرات اونس جهانی طلا با مقیاس پیپ در اونس طلا محاسبه میشود.

اگر هنوز نمیدانید چطور با متاتریدر کار کنید به شما کاربران عزیز پیشنهاد میکنیم که حتما سری به مقاله «دانلود متاتریدر 4 و 5 به همراه آموزش کار» بزنید.

 

معامله به روش MARKET EXCUTION
معامله به روش MARKET EXCUTION

معامله به روش PENDING ORDER یا دستور شرطی

معاملات شرطی یا PENDING ORDER  نوعی معامله است که به شما اجازه می دهد در قیمت هایی که تحلیل می کنید، معامله هم انجام دهید.

برای معامله انس طلا یا هر نماد دیگری در روش PENDING ORDER چهار شرط وجود دارد که ما انتظار داریم قیمت ها پایین تر و یا بالاتر بروند و به همین دلیل شما سفارش خود را می توانید با اعداد مشخص کنید و زمانی که قیمت ها به خرید تعیین شده ما رسید، خرید یا فروش انجام می شود.

معامله به روش PENDING ORDER
معامله به روش PENDING ORDER
شرط اول BUY LIMIT : دستور سفارش خرید پایین تر از قیمت فعلی

در این گزینه دستور شرطی ما بعنوان معامله گر انتظار داریم قیمت کمی پایین بیاید و سپس قیمت به سمت بالا حرکت کند به همین خاطر در گزینه PRICE  قیمتی که برای خرید انس طلا تعیین می کنید باید پایین تر از قیمت فعلی انس باشد. یعنی باید صبر کنیم و خرید خود را روی حمایت انجام دهیم.

شرط دوم SELL LIMIT : دستور سفارش فروش بالاتر از قیمت فعلی

در این گزینه دستور شرطی ما بعنوان معامله گر انتظار داریم قیمت کمی بالاتر از قیمت فعلی حرکت کند، یعنی قیمت فعلی نماد انس برای پوزیشن فروش پایین می باشد و باید صبر کنیم زمانی که قیمت بالاتر حرکت کند تا به عدد مقاومتی برسد. در گزینه PRICE قیمتی که لحاظ می کنیم باید بالاتر از قیمت فعلی باشد.

معامله طلا به روش PENDING ORDER یا دستور شرطی
معامله طلا به روش PENDING ORDER یا دستور شرطی
شرط سوم BUY STOP: دستور سفارش خرید بالاتر از قیمت فعلی

در این گزینه از دستور شرطی باید صبر کنیم تا مقاومت شکسته شود و بعد خرید انجام دهیم.  ما انتظار داریم قیمت بالاتر برود و زمانی که به بالاتر از قیمت فعلی رسید، باز افزایش قیمت داشته باشیم.  قیمتی که در گزینه PRICE  وارد می کنیم باید بالاتر از قیمت فعلی ما برای خرید انس طلا باشد.

شرط چهارم SELL STOP: دستور سفارش پایین تر از قیمت فعلی

در این گزینه از دستور شرطی باید برای فروش انس طلا صبر کنیم تا حمایت شکسته شود و بعد سفارش فروش را اجرا کنیم  درواقع ما انتظار داریم قیمت پایین تر از قیمت فعلی باشد و زمانی که به قیمت فعلی ما رسید باز هم مجدد کاهش قیمت در فروش داشته باشیم. بعد از انتخاب یکی از چهار دستور شرطی که درمتن فوق ارائه کردیم، شما حجم معامله و قیمت مورد نظر را با توجه به تحلیل هایی که از قبل انجام دادید مشخص کنید و سپس گزینه PLEASE  را کلیک می کنید. معامله شما ثبت می شود و هر زمانی که قیمت انس در بازار به قیمت تعیین شده شما برسد، معامله شما با موفقیت انجام خواهد شد.

آموزش گام به گام معامله انس طلا در متاتریدر 5
نماد اونس در فارکس

نحوه محاسبه سود و زیان سرمایه گذاری در انس طلا

زمانی که سفارش خرید دارید ( منظور قیمت انس طلا میباشد)

100*حجم خرید *(  قیمت خرید – قیمت فروش )

0.1لات انس را در قیمت 1900.08 خریداری کرده ایم و در قیمت 1905.08 سفارش رو می بندید میزان سود وزیان به صورت زیر است

50=100*0.1*(  1905.08-1900.08)

میزان سود برابر است با 50 دلار

یک مرد تریدر با قهوه به دست

دانلود رایگان کتاب تجربیات 5 سال ترید در فارکس + استراتژی های سود آور

فرقی نمی‌کند که تازه کار هستید یا سال های سال در حال ترید در بازار فارکس هستید. ما در گوگل فارکس برای شما عزیزان یک کتاب حاصل از تجربیات 5 سال ترید در بازار فارکس تدارک دیده ایم. همین حالا این کتاب را به همراه استراتژی های سود آور به رایگان دانلود کنید!

زمانی که سفارش فروش دارید

100*حجم فروش *(  قیمت فروش – قیمت خرید )

مثال 0.1 لات انس رو در قیمت 1905.08 سفارش فروش میگیرد  ودر قیمت 1900.08 سفارش رو می بندید میزان سود وزیان شما به صورت زیر است

50=100*حجم فروش*(  1905.08-1900.08)

میزان سود شما از سفارش فروش یا همان Sell  برابر 50 دلار است

آموزش معامله اونس طلا برای هر تریدر ضروری است . شما می توانید علاوه بر انس طلا تمامی نمادها اعم از جفت ارزها، کریپتوکارنسی ها، سهام جهانی را نیز به همین روش در متاتریدر 5 معامله کنید.

نحوه محاسبه سود و زیان سرمایه گذاری در انس طلا
نحوه محاسبه سود و زیان سرمایه گذاری در انس طلا

اتاق معاملاتی طلا دمو چیست؟

اتاق معاملاتی طلا دمو یک فضای مجازی یا سرویس آنلاین است که به افراد این امکان را می‌دهد تا به صورت آزمایشی و بدون ریسک مالی، معاملات نماد انس جهانی طلا را با پول مجازی شبیه‌سازی کنند و تجربهٔ معاملات مالی در بازار طلا را کسب کنند. بدون اینکه بر روی پول واقعی خود ریسک کنند. شما میتوانید با مراجعه به ابتدای همین مقاله در بروکر ثبتنام کنید و با ساختن یک حساب دمو یا آزمایشی وارد اتاق معاملاتی طلا دمو شوید و به معامله ی نماد انس جهانی طلا در فارکس بپردازید.

یک نکته برای معامله روی طلا از سایت vantagemarkets.com:

نماد انس جهانی طلا معمولا روندداره و تو یه محدوده مشخص بالا و پایین میشه. این به شما فرصت خوبی میده تا با توجه به سقف و کف های قبلی، سیگنال خرید و فروش بگیرید.

وقتی نماد اونس طلا در فارکس داره بالا میره، برای فروش، یه قیمت قبلی رو هدف قرار بدین و برعکس، وقتی پایین میاد، یه کف قبلی رو در نظر بگیرین. تو اکثر مواقع، قیمت دوباره به همون سقف یا کف قبلی برمی‌گرده.

البته، هرچند هدف قرار دادن سقف و کف قبلی ریسک کمی داره، اما برای معامله روزانه (دی-تریدینگ) مناسب نیست. ممکنه زمان زیادی طول بکشه تا نماد انس جهانی طلا به قیمت‌های قبلی برسه و فرصت سود سریع رو از دست بدین.

جمع بندی مطلب

نماد اونس در فارکس:

نماد اونس در فارکس معمولاً به واحد اندازه گیری فلزات گرانبها، به ویژه طلا و نقره اشاره دارد. نماد طلا در فارکس XAU و برای نقره XAG میباشد. XAU نشان دهنده یک اونس troy طلا است. اونس تروی یک واحد اندازه گیری است که معمولاً برای فلزات گرانبها استفاده می شود. هنگامی که یک جفت ارز در فارکس می بینید که شامل XAU (به عنوان مثال XAU/USD) است، به این معنی است که شما در حال معامله طلا در برابر دلار آمریکا هستید.

نماد طلا در متاتریدر 4 و 5 :

جهت ترید طلا در فارکس به برنامه متاتریدر که یک پلتفرم برای معاملات آنلاین فارکس است نیاز دارید. نماد طلا در متاتریدر  XAUUSD است. و مفهوم آن معامله طلا در برابر دلار آمریکا است.

خرید و فروش آنلاین اونس طلا:

امکان خرید و فروش آنلاین اونس طلا به عنوان یک کالا در بازار فارکس وجود دارد. به این ترتیب که:

معامله buy: زمانی که شما طلا را به صورت آنلاین خریداری می کنید، اساساً در حال بستن قراردادی برای خرید انس طلا با مقدار مشخص و با قیمت مشخص هستید. این کار را می توان از طریق پلتفرم متاتریدر انجام داد.

معامله sell: برعکس، فروش آنلاین طلا به معنای عقد قرارداد برای فروش مقدار مشخصی طلا با قیمت از پیش تعیین شده است.

اهرم: بروکرهای فارکس، این گزینه را دارند که به تریدرها اعتبار اهرم بدهند. این بدان معناست که تریدرها می توانند موقعیت بزرگتری را با سرمایه نسبتاً کمتری کنترل کنند. در حالی که اهرم می تواند سود را تقویت کند، پتانسیل زیان را نیز افزایش می دهد.

به یاد داشته باشید، تجارت کالاها، مانند طلا، می تواند بسیار سفته بازی باشد و سطح قابل توجهی از ریسک را به همراه داشته باشد. با توجه به نوسانات ذاتی بازارهای کالا، برای معامله گران ضروری است که استراتژی های مدیریت ریسک صحیحی داشته باشند. این می تواند شامل تنظیم دستورات حد ضرر برای محدود کردن ضررهای احتمالی باشد. توصیه می شود به طور کامل آموزش ببینید و اگر در بازار مبتدی هستید قبل از شارژ حساب واقعی، با یک حساب آزمایشی دمو شروع کنید.

سوالات متداول انس طلا
سوالات متداول نماد اونس طلا در فارکس

آیا اخبار خاصی وجود دارد که بر انس طلا تأثیر بگذارد؟

بله برخی از اخبارها مهمترین اخبار تاثیر گذار بر روی XAUUSD هستند مانند:

تصمیم های بانک مرکزی: تصمیم های نرخ بهره فدرال رزرو (Fed)، بیانیه ها و جلسات سیاست پولی.
شاخص های اقتصادی مهم از جمله: حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، تولید ناخالص داخلی (GDP) .
رویدادهای ژئوپلیتیک: بی‌ثباتی سیاسی، تنش‌های تجاری، جنگ‌ یا درگیری‌های بین کشورها که بر ارزش طلا به عنوان یک دارایی امن تأثیر میگذارد.

از کجا می توانم منابعی برای تحلیل XAUUSD پیدا کنم؟

چندین سایت معتبر وجود دارد که مقالات آموزشی، انجمن و … را برای نماد طلا در فارکس ارائه می دهند. برخی از سایتهای محبوب عبارتند از:

investopedia.com
babypips.com
dailyfx.com
forexfactory.com

دقیقاً چه عواملی می تواند بر قیمت انس طلا تأثیر بگذارد؟

1. پتانسیل عرضه و تقاضا : مقدار ذخایر طلای بانک مرکزی ، تغییرات در تولید جهانی طلا ، تقاضای سرمایه گذاری ، تقاضای جواهرات
2. قدرت دلار آمریکا: هرگونه تغییر در ارزش دلار آمریکا می تواند بر قیمت XAUUSD تأثیر معکوس بگذارد.
3. نرخ بهره و تورم: تورم بالا یا تغییر در نرخ بهره میتواند بر جذابیت طلا به عنوان سپری در برابر تورم یا به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین تأثیر بگذارد.
4. عدم اطمینان اقتصادی و ژئوپلیتیک: وقایعی مثل بی ثباتی سیاسی، بحران های اقتصادی، اختلافات تجاری ، می توانند تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک دارایی امن را افزایش دهد.

4.2/5 - (34 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

محمود محمدیانمشاهده نوشته ها

Avatar for محمود محمدیان

سلام من محمود محمدیان هستم مدرس و تحلیلگر بازار فارکس ، 13 سال هست که دارم ترید میکنم ، با مقالاتی که توی سایت گوگل فارکس منتشر میکنم دوست دارم تجربیاتم رو با شما به اشتراک بگذارم تا در کنار هم درآمد دلاری کسب کنیم.

10 دیدگاه ها

    • سلام و عرض ادب
      بلی. موقع افتتاح اکانت ریل امکان تعیین اهرم دلخواه برای تریدرها وجود دارد.
      باسپاس

  • سلام وقت بخیر
    من برای معامله ی طلا ۱۳۰ دلار حسابمو شارژ کردم اما در حجم ۰/۰۱ که میخوام پوزیشن بگیرم میزنه عدم موجودی کافی

    • سلام و عرض ادب
      نیاز است به پشتیبانی بروکر خود اطلاع دهید.
      باسپاس

      • سلام و عرض ادب
        معامله انس طلا جزو محبوب ترین معاملات بازار فارکس است و اگر با استراتژی همراه باشد سود آور خواهد بود.
        باسپاس

    • سلام و عرض ادب
      بلی. لطفا به پشتیبانی تلگرام سایت گوگل فارکس پیام ارسال فرمایید.
      باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *