آموزش ویدیویی سوالات متداول پلتفرم معاملاتی

آموزش ویدیویی سوالات متداول پلتفرم معاملاتی

# بالا بردن سطح امنیت متاتریدر چگونه است؟

# تاریخ نگاری یا پیدا کردن تاریخ خاص بر روی متاتریدر چگونه است؟

# نحوه کار کرد دستور تریلینگ استاپ در متاتریدر چگونه است؟

ادامه مطلب را تماشا کنید:

آموزش متاتریدر

هر معامله‌گر در بازار فارکس برای افزایش مهارت‌های تصمیم‌گیری به یک سری ابزارهای معاملاتی نیاز دارد. این ابزارها به معامله‌گران برای تعیین نقاط ورود و خروج سودآور کمک می‌کنند. در این میان متاتریدر یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین بازار فارکس است. از این رو آموزش متاتریدر برای افرادی که قصد کسب درآمد از این بازار را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این پلتفرم جامع معامله‌گری از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است و یادگیری آنها برای تریدرهای فارکس بسیار ضروری می‌باشند. یکی از ابزارهای پر استفاده در بحث آموزش متاتریدر، استفاده از اندیکاتور‌های مختلف می‌باشد. اندیکاتور‌ها ابزار‌هایی هستند که برای پیش‌بینی، هشدار و تایید تحلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. معامله‌گران با استفاده از اندیکاتور تحلیل‌های خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌دهند.

آموزش نصب متاتریدر در کامپیوتر

فرایند آموزش متاتریدر با استفاده از نسخه دسکتاپ نسبت به نسخه گوشی‌همراه به مراتب راحت‌تر و قابل درک‌تر می‌باشد. از این رو اکثر تریدرها آموزش متاتریدر را از طریق کامپیوتر ترجیح می‌دهند. برای نصب نرم افزار متاتریدر بر روی کامپیوتر باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. دانلود متاتریدر: برای استفاده از متاتریدر، ابتدا باید به سایت بروکر خود مراجعه کرده و نرم‌افزار متاتریدر دسکتاپ را مطابق با نسخه سیستم عامل خود از وب سایت دانلود کرده و نصب نمایید.
  2. لاگین به حساب تجاری در متاتریدر: پس از اتمام نصب با کلیک بر روی آیکون نرم‌افزار آن را اجرا نمایید. پس از باز کردن نرم‌افزار گزینه‌ی Log in را انتخاب نمایید. سپس گزینه‌ی new demo/real account را انتخاب کنید. اگر در بروکر خود حساب real افتتاح کرده اید نام‌کاربری و رمز ‌عبور خود را به همراه سایر اطلاعات خواسته شده داخل متاتریدر وارد کنید. در غیر اینصورت باید یک حساب demo ایجاد کنید. پس از تایید اطلاعات متاتریدر به حساب تجاری شما متصل می‌شود. حال می‌توانید از امکانات برنامه جهت انجام معاملات خود استفاده کنید.
آموزش ویدیویی متاتریدر (سوالات متداول) فیلم آموزش فارکس
آموزش ویدیویی سوالات متداول پلتفرم معاملاتی

 

آموزش کار با متاتریدر4

  • متاتریدر فارسی: برای برخورداری از متاتریدر فارسی می‌توانید از منوی بالای صفحه گزینه view و سپس گزینه Languages را انتخاب کرده و بعد زبان Farsi را انتخاب نمایید.
  • اضافه کردن نماد معاملاتی: برای دسترسی به نمادهای معاملاتی باید از قسمت تنظیمات و تب View گزینه‌ی Symbols را انتخاب نمایید. برای اضافه کردن نماد معاملاتی کافیست بر روی نماد مورد نظر دبل کلیک کرده و یا ابتدا آن را انتخاب نمایید و سپس گزینه‌ی Show Symbols و OK را انتخاب کنید. برای حذف نماد معاملاتی کافیست همین عمل را به صورت عکس انجام دهید.
  • گرفتن پوزیشن خرید و فروش: در معاملات، سرمایه‌گذار می‌تواند یکی از دو موقعیت Long و Short را برگزیند. موقعیت Long یا پوزیشن خرید به خرید دارایی و موقعیت Short یا پوزیشن فروش به فروش دارایی اطلاق می‌شود. پوزیشن خرید یا Long نشانگر اعتقاد معامله‌گر به افزایش قیمت دارایی از یک نقطه مشخص است. از این رو اقدام به خرید آن دارایی می‌کند. از سوی دیگر پوزیشن فروش یا Short به مفهوم پیش بینی ریزش قیمت از یک نقطه خاص است که معامله‌گر قبل از ریزش اقدام به فروش دارایی می‌کند. اینکه چه زمان و چگونه باید اقدام به گرفتن پوزیشن خرید و فروش نمود، کاملا وابسته به تحلیل و تفکرات معامله‌گر از وضعیت بازار دارد.
  • نحوه گذاشتن حد سود و ضرر: با انتخاب گزینه ی new order هنگامیکه در حال گرفتن یک پوزیشن هستید میتوانید مقدار take profit  یا حد سود را مشخص کنید و همچنین میتوانید مقدار stop loss  یا حد ضرر را مشخص نمایید. یکی از نکات بسیار مهمی که در آموزش متاتریدر به آن پرداخته می‌شود، نحوه گذاشتن حد سود و ضرر است. حد ضرر به معنای بازه‌ای از قیمت است که معامله‌گر آن را مشخص می‌کند تا معاملات ضررده با رسیدن به سقف آن بسته شوند و با این کار از ایجاد ضرر بیشتر جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر حد سود به معنای انتظار منطقی ما از میزان ارزش یک دارایی است. با توجه به این تعاریف نحوه گذاشتن حد سود و ضرر کاملا به استراتژی معامله‌گر وابسته است.

آموزش ویدیویی سوالات متداول پلتفرم معاملاتی

نحوه مشاهده تاریخچه‌ی معاملات گذشته

  1. برای مشاهده‌ی تاریخچه معاملات کافیست بر روی گزینه‌ی Account History که در قسمت Terminal قرار گرفته است کلیک راست کنید، سپس ALL HISTORY را انتخاب نمایید.
  2. برای مشاهده معاملات گذشته بر روی چارت کافیست نماد معامله را باز کنید. سپس سطر مربوط به آن معامله را از لیست اکانت هیستوری با موس انتخاب کرده و بر روی چارت درگ کنید. با این کار خطوط معامله قبلی بر روی چارت به نمایش در می‌آیند.

اگر به دنبال بروکر دارای اعتبار هستید جهت ثبت نام در آمارکتس بروکر کلیک کنید و 15% بونوس هدیه دریافت نمایید.

حجم معاملات | لات Lot

در پلتفرم متاتریدر حجم معاملات به اسم Volume نامگذاری شده است. مقدار لات lot معیار اندازه گیری حجم معاملات است. در واقع Volume یا lot نشان دهنده ی مقدار حجم معاملات یک معامله گر میباشد. بیشتر معامله گران حد سود و ضرر خود را با استفاده از خطوط مقاومت و حمایت، استفاده از اندیکاتور‌ها، تابلوخوانی، فیلتر نویسی، مشخص کردن حجم معاملات و بررسی حجم‌های مشکوک و نیز تحلیل قدرت خریدار و فروشنده مشخص می‌کنند. برآیند مبادلات معامله‌گران در بازار، حجم معاملات در بازار فارکس را تشکیل می‌دهند. بر طبق اصول پایه آموزش متاتریدر یکی از مهم‌ترین عوامل در مدیریت ریسک حجم معاملات است. معامله‌گر باید بداند که با چه میزان سرمایه وارد معامله شود تا ضرر و زیان خود را به حداقل برساند. میزان حجم معاملات فارکس تابع فرمول است. روش‌های مختلفی برای مشخص کردن حجم معاملات وجود دارد و باید با توجه به شرایط بازار معاملاتی بهترین استراتژی را انتخاب نمود.

آموزش ویدیویی سوالات متداول پلتفرم معاملاتی

5/5 - (4 امتیاز)

آموزش رایگان صفر تا صد فارکس

آموزش رایگان فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را با گوگل فارکس تجربه کنید و دانش و مهارت خود در معاملات را به سطح بعدی ارتقا دهید. 

تجربه ترید شما هرچه که باشد، تحلیلگران متخصص و نویسندگان ما به شما کمک می‌کنند تا با شرایط مختلف بازار و سبک‌های معاملاتی آشنا شوید و در مسیر ثابت معامله قرار بگیرید. دوره رایگان آموزش فارکس ما با توجه به سطح تجربه و دانش شما صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین دوره آموزشی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

2 دیدگاه ها

  • سلام آیا اطمینان بیشتری به امریتریذ نیست نسبت به متاتریدر؟ .و اصولا آیا امکان دستکاری سفرشات در متاتریدر وجود دارد؟ ممنون از شما

    • سلام و عرض ادب
      متاتریدر اطمینان کافی دارد و امکان دستکاری سفارشات در متاتریدر وجود ندارد.
      باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *